Turbo-Cromun ehostusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Jokin yleismallin pallonivelen suojakumi saataisi olla toimiva?
Bravo t-jet
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Pallonivelen kumit on liian suuria, toi epäonninen haitari on ehkä paksuimmasta kohdasta 10mm.

Kyllä mulla on läpeensä öljytytkin vaijerit jäätyneet talvella jumiin, jos nuo kumit on olleet hajalla. Sinne pääsee vesi joka jäätyessään sitten tuhostaa vaijerin muutenkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
jykä
Viestit: 140
Liittynyt: 18.10.2006 22:55

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja jykä »

oootko katsonut Korja Kumin luetteloista? miten mulla on sellanen muistikuva et niiltä löytyis tohon suojakumi? ainakin aika lähelle mitoiltaan osuva....
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Koitetaan katsoa!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ei saa minun ääntäni alkuperäisenkään vaijerin kumit. Heikkoja ovat aina olleet ja melko mielellään murtuu vaijerin kuoretkin.
Jostain poistolaarista ostin euron vaijerin ja vaihdoin siitä kumit, mutta ei kovin radikaalia eroa ollut kestävyydessä.
Sittemmin laitoin raskaan kaluston jarruvivun palauttamiseen tarkoitetut jouset noihin satulan vipuihin ja venytin takatolpan kiertäen niihin ohuisiin poikkitankoihin. Sen jälkeen on palautunut moitteettomasti vaikka olisi jäässäkin ollut. Käsijarrukahvan tuntuma ei oleellisesti muuttunut.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Myös etupenkistä saa sopivat palautusjouset, jos sattuu ylimääräisiä istuimia olemaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Itse vaijerin suojaus on helppo parantaa, kun laittaa kutistesukkaa tai sitten ihan vaan ohutseinäistä letkuakin päälle... Tuon jarrusatulan pään vaijerista mielellään suojaisin vedeltä. Vaijeri kun tulee pitkittäisen alatukivarren kanssa kaverina, niin se on vielä vähän notkolla jolloin vesi pääsee helposti kertymään sinne sisälle.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jarrusatulan liukutappien kumihaitareita?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Halkaisija toki vähän reilun kokoinen...

Aika kuppaantunut tuo takapäästään kyllä on ollut. Takavalojen taustat molemmilla puolilla, apukuskin puolen takalokarin kaari ja takaosa piti tehdä uusiksi kokonaan ja takahelmapellin molemmat päät sai paikata reilulla kädellä... No, alkaa olla pian auton alla tehtävät hitsaukset sentään nyt tehtyinä, ellei etupäästä löydy yllätyksiä. Kymmenisen kiloa kuraa ja hiekkaa rapsuteltu auton pohjasta pois. Se kyllä piilottaa todella tehokkaasti alkavia ruostepaikkoja, tuo kannattaa näköjään kyllä aina tehdä ihan kauttaaltaan... Ja keveneepä ajoneuvokin. :mrgreen:

Vapaapäiväksi otettu perjantai meni kokonaisuudessaan tuon kanssa ahertaessa...

Ehkä herättelen gallerian uudelleen henkiin ja kirjoittelen sinne taas noita kunnostusjuttuja kuvien kera. Pitäis löytää netistä sopiva serveri, nykyään varmasti vähemmän vaikea tehtävä tuon kokoisille kuville kuin lähes kymmenen vuotta sitten kun gallerian alunperin perustin. Tai sit katsoa, sopiiko tuonne, missä mun muutkin sivut nykyään on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Croma alkais olla hitsailtuna ainakin takapään osalta ja sinkkimaalinkin vedin paikkauksien osalta pintaan. Pihalle pakkaseen kuitenkin oli tämän kohtalo siirtyä, kun piti talliin saada tilaa kiireisemmille hommille.

Eipä tätä ennen helmikuun loppupuolta katsastaa kannattaisikaan, siitä lähtien kun saa sitten pitkän leiman.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Auto ei ole hetkeen edennyt, mutta aloin elvyttämään Maranello-serverin sisältöä uuteen osoitteeseen. Mukavahan noita 10 vuotta vanhoja projektijuttujakin on lueskella. Kylläpä aika rientää!
Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kovin paljon muuta Maranello-serverin sisältöä ei ole vielä siirretty...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
KJS
Viestit: 47
Liittynyt: 07.11.2007 17:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja KJS »

Samanlainen projekti olisi itsellä odottamassa. Muuten ei isompia peltitöitä näyttäisi olevan tiedossa, mutta takalokarin kaaret tarvii huomiota. Saakohan noihin korjauspeltejä jostakin, vai täytyykö soveltaa?
Fiat Croma turbo i.e. ja muuta Alfa sekä yksi pahnawagen + pari käyttöautoa
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Turbo-Cromun ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä olen lähinnä soveltanut, muttei pintapelteihin isompia juttuja ole tarvinnutkaan vielä tehdä. Pohjaan lähinnä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin