Turbo-Cromun ehostusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 21.10.2015 16:37

Jokin yleismallin pallonivelen suojakumi saataisi olla toimiva?
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1763
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 21.10.2015 19:33

Pallonivelen kumit on liian suuria, toi epäonninen haitari on ehkä paksuimmasta kohdasta 10mm.

Kyllä mulla on läpeensä öljytytkin vaijerit jäätyneet talvella jumiin, jos nuo kumit on olleet hajalla. Sinne pääsee vesi joka jäätyessään sitten tuhostaa vaijerin muutenkin.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja jykä » 21.10.2015 19:39

oootko katsonut Korja Kumin luetteloista? miten mulla on sellanen muistikuva et niiltä löytyis tohon suojakumi? ainakin aika lähelle mitoiltaan osuva....
jykä
 
Viestit: 137
Liittynyt: 18.10.2006 22:55

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 21.10.2015 21:20

Koitetaan katsoa!
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja VTO » 22.10.2015 10:10

Ei saa minun ääntäni alkuperäisenkään vaijerin kumit. Heikkoja ovat aina olleet ja melko mielellään murtuu vaijerin kuoretkin.
Jostain poistolaarista ostin euron vaijerin ja vaihdoin siitä kumit, mutta ei kovin radikaalia eroa ollut kestävyydessä.
Sittemmin laitoin raskaan kaluston jarruvivun palauttamiseen tarkoitetut jouset noihin satulan vipuihin ja venytin takatolpan kiertäen niihin ohuisiin poikkitankoihin. Sen jälkeen on palautunut moitteettomasti vaikka olisi jäässäkin ollut. Käsijarrukahvan tuntuma ei oleellisesti muuttunut.
VTO
 
Viestit: 827
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja Luigi » 22.10.2015 13:43

Myös etupenkistä saa sopivat palautusjouset, jos sattuu ylimääräisiä istuimia olemaan.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 23.10.2015 14:54

Itse vaijerin suojaus on helppo parantaa, kun laittaa kutistesukkaa tai sitten ihan vaan ohutseinäistä letkuakin päälle... Tuon jarrusatulan pään vaijerista mielellään suojaisin vedeltä. Vaijeri kun tulee pitkittäisen alatukivarren kanssa kaverina, niin se on vielä vähän notkolla jolloin vesi pääsee helposti kertymään sinne sisälle.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja wellu » 23.10.2015 18:19

Jarrusatulan liukutappien kumihaitareita?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3759
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 13.11.2015 22:01

Halkaisija toki vähän reilun kokoinen...

Aika kuppaantunut tuo takapäästään kyllä on ollut. Takavalojen taustat molemmilla puolilla, apukuskin puolen takalokarin kaari ja takaosa piti tehdä uusiksi kokonaan ja takahelmapellin molemmat päät sai paikata reilulla kädellä... No, alkaa olla pian auton alla tehtävät hitsaukset sentään nyt tehtyinä, ellei etupäästä löydy yllätyksiä. Kymmenisen kiloa kuraa ja hiekkaa rapsuteltu auton pohjasta pois. Se kyllä piilottaa todella tehokkaasti alkavia ruostepaikkoja, tuo kannattaa näköjään kyllä aina tehdä ihan kauttaaltaan... Ja keveneepä ajoneuvokin. :mrgreen:

Vapaapäiväksi otettu perjantai meni kokonaisuudessaan tuon kanssa ahertaessa...

Ehkä herättelen gallerian uudelleen henkiin ja kirjoittelen sinne taas noita kunnostusjuttuja kuvien kera. Pitäis löytää netistä sopiva serveri, nykyään varmasti vähemmän vaikea tehtävä tuon kokoisille kuville kuin lähes kymmenen vuotta sitten kun gallerian alunperin perustin. Tai sit katsoa, sopiiko tuonne, missä mun muutkin sivut nykyään on.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 19.01.2016 23:13

Croma alkais olla hitsailtuna ainakin takapään osalta ja sinkkimaalinkin vedin paikkauksien osalta pintaan. Pihalle pakkaseen kuitenkin oli tämän kohtalo siirtyä, kun piti talliin saada tilaa kiireisemmille hommille.

Eipä tätä ennen helmikuun loppupuolta katsastaa kannattaisikaan, siitä lähtien kun saa sitten pitkän leiman.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 27.04.2017 20:50

Auto ei ole hetkeen edennyt, mutta aloin elvyttämään Maranello-serverin sisältöä uuteen osoitteeseen. Mukavahan noita 10 vuotta vanhoja projektijuttujakin on lueskella. Kylläpä aika rientää!
Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/
Kovin paljon muuta Maranello-serverin sisältöä ei ole vielä siirretty...
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja KJS » 30.12.2017 22:40

Samanlainen projekti olisi itsellä odottamassa. Muuten ei isompia peltitöitä näyttäisi olevan tiedossa, mutta takalokarin kaaret tarvii huomiota. Saakohan noihin korjauspeltejä jostakin, vai täytyykö soveltaa?
Fiat Croma turbo i.e. ja muuta Alfa sekä yksi pahnawagen + pari käyttöautoa
KJS
 
Viestit: 34
Liittynyt: 07.11.2007 18:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiKirjoittaja vvieri » 02.01.2018 08:14

Mä olen lähinnä soveltanut, muttei pintapelteihin isompia juttuja ole tarvinnutkaan vielä tehdä. Pohjaan lähinnä.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä