Fiat Coupe 20v Turbo
Fiat Coupe 20v Turbo
Pientä päivitystä tehdään kyseiseen auton Moottori menee sisuskaluiltaan uuteen uskoon. Takokanget ja männät, kireämmät nokat, isompi turbo(Garret GT3071) ja ehkä vesiruiskutus? Isommat suuttimet (1000cm Dynamics) ja Ecumasterin EMU tulee ohjaamaan koneen toimintoja. Jatkossa tarkoitus ajaa E85:lla, ettei nakutus pääse kiusaamaan Alustaa jäykennetään ja Powerflexin puslat tulee joka paikkaan Jännityksellä odotellaan, saadaanko rakennettua Suomen tehokkain Coupe? Tällä hetkellä sellainen löytyy Helsingin suunnalta
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Vesiruiskutus on ainakin joutavanpäiväinen kötöstys bensaturbossa. Varsinkin viinalla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Jaahas, vai on tämmöiset aatokset siellä länsisuomen suunnalla.... täällä ootellaan tuloksia
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Noinko meinaat?väisänen kirjoitti:Vesiruiskutus on ainakin joutavanpäiväinen kötöstys bensaturbossa. Varsinkin viinalla.
Saatampa olla eri mieltä.
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Noin uudessa autossa saattaa katsastusmies suuttua, jos kovin suurta välijäähdytintä menee asentelemaan ilman että tarvittavat liturgiat on hoidettuna. Välijäähdytyksen vajavaisuuteen vesiruisku ainakin auttaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Niin ei kai välttämättä enää ens kuussa?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Moi,
koskaan ei ole tullut mitattua miten tuo nykyinen keulalla oleva välijäähdytin toimii. Sen verran olen kuitenkin tsekannut, että vetojen jälkeen turbolta tuleva pääty on ollut kuuma, mutta toinen pääty vielä viileä. En usko että tuo vesiruiskutus ihan turha laite on, koska se on kuitenkin kielletty joissakin turbo auto luokissa
koskaan ei ole tullut mitattua miten tuo nykyinen keulalla oleva välijäähdytin toimii. Sen verran olen kuitenkin tsekannut, että vetojen jälkeen turbolta tuleva pääty on ollut kuuma, mutta toinen pääty vielä viileä. En usko että tuo vesiruiskutus ihan turha laite on, koska se on kuitenkin kielletty joissakin turbo auto luokissa
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
"oikein toteutetulla systeemillä ahtoilmaa pystytään jäähdyttämään vesisumulla
sen suuren höyrystysmislämmön ansiosta.
Yleisesti tunnettu fysikaalinen fakta myös on, että kylmempi ilma on
tiheämpää ja silloin on mahdollista polttaa enemmän polttoainetta.
Ja, tehohan syntyy poltetusta polttoaineesta - mitä enemmän
polttoainetta palaa - sitä enemmän saadaan tehoa".
Näinhän se menee
sen suuren höyrystysmislämmön ansiosta.
Yleisesti tunnettu fysikaalinen fakta myös on, että kylmempi ilma on
tiheämpää ja silloin on mahdollista polttaa enemmän polttoainetta.
Ja, tehohan syntyy poltetusta polttoaineesta - mitä enemmän
polttoainetta palaa - sitä enemmän saadaan tehoa".
Näinhän se menee
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Mutta muistakaa se, että se vesisumu vie myös tilavuutta sylinteristä palavalta seokselta.
Kunnollinen välijäähdytin on todennäköisesti parempi ja toimivampi vaihtoehto.
Mutta kukin tyylillään ja pääasia että itse tykkää!
Kunnollinen välijäähdytin on todennäköisesti parempi ja toimivampi vaihtoehto.
Mutta kukin tyylillään ja pääasia että itse tykkää!
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Toki se noin menee ja varsinkin jos tarvitsee saada myytyä vesiruiskua. Vesiruiskujen kielto kilpasarjoissa on aikakaudelta ennen E85:ta. E85:lla voit käyttää melko suuriakin puristussuhteita ja vaikka 3bar ahtoja nykytekniikalla ilman vesiruiskua. Alta 1000 hepan tehotavoitteilla en vaivautuisi moisen käyttöä miettimään.Abarth130 kirjoitti:"oikein toteutetulla systeemillä ahtoilmaa pystytään jäähdyttämään vesisumulla
sen suuren höyrystysmislämmön ansiosta.
Yleisesti tunnettu fysikaalinen fakta myös on, että kylmempi ilma on
tiheämpää ja silloin on mahdollista polttaa enemmän polttoainetta.
Ja, tehohan syntyy poltetusta polttoaineesta - mitä enemmän
polttoainetta palaa - sitä enemmän saadaan tehoa".
Kannen tiivistys, männäntapit, kiertokanget, kk. laakerit jne. on edelleen niitä perinteisiä heikkoja lenkkejä mihin kiinnittäisin huomiota "tehokonetta" tehdessä. Toki kaikki ympärillä olevakin pitää olla oikein mitoitettu. Nykyään tehon tuotto ei ole ongelma vaan kestävyys.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Olisi kiva kuulla mitä ne ns hyödyt oikeasti oli mitä niin salamyhkäisesti tarjoiltiin...
Toki siellä tippuu palopuolen lämmöt ja seo aina hyvä.
Muttaku noi kaupalliset räpsättimet ei oo kauhian häävejä edes siihe vesisumuntekoon...
Tehot tippuu helposti jos vettä tirraa imusarjaan jopa tieselissä. Toki se tehotipautus kompensoidaan ahdoilla ja lisäpolttoaineella...
Mukataan ja lisätään ny senverran ettei mene ihan toisten lyttäämiseksi, ku eihän se ole kivaa
Coupe on mielestäni nätti auto!
Tsemppiä projektiin ja toivottavasti autosta tulee nopea
Toki siellä tippuu palopuolen lämmöt ja seo aina hyvä.
Muttaku noi kaupalliset räpsättimet ei oo kauhian häävejä edes siihe vesisumuntekoon...
Tehot tippuu helposti jos vettä tirraa imusarjaan jopa tieselissä. Toki se tehotipautus kompensoidaan ahdoilla ja lisäpolttoaineella...
Mukataan ja lisätään ny senverran ettei mene ihan toisten lyttäämiseksi, ku eihän se ole kivaa
Coupe on mielestäni nätti auto!
Tsemppiä projektiin ja toivottavasti autosta tulee nopea
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Tuo garretin gt 3071 on ihan hyvä isommalla pakopesällä ja ihan vaparin nokilla, kokemusta 2.0t hpe delttassa, myös vesi ruiskulla, kytkin perkule vaa lipsu vaikka stage3.
Kyllä tuo vesiruisku ainakin uunossa toimi selvästi, vakio cuuleri ja ihi painetta 1.6 -1.7.
Mukaan kun sotkee vielä metanolia niin toimii.
Koko imusarja oli 30min rata session jälkeen viileä (selkeesti tuntui kylmältä jopa kädellä kun koitti).
Ei sillä vedellä kuulu konetta huuhtoa, toki venttiilit jamännätkin pysyy puhtaampana.
Suihkin myös cuulerin pintaan toisella sumuttimella , suihkun paine 15bar molemmissa.
Kyllä tuo vesiruisku ainakin uunossa toimi selvästi, vakio cuuleri ja ihi painetta 1.6 -1.7.
Mukaan kun sotkee vielä metanolia niin toimii.
Koko imusarja oli 30min rata session jälkeen viileä (selkeesti tuntui kylmältä jopa kädellä kun koitti).
Ei sillä vedellä kuulu konetta huuhtoa, toki venttiilit jamännätkin pysyy puhtaampana.
Suihkin myös cuulerin pintaan toisella sumuttimella , suihkun paine 15bar molemmissa.
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
No niin! Laitetaan nyt tästäkin projektista muutama kuva ihmeteltäväksi
- Liitteet
-
- Nokat
- CAM00129.jpg (34.83 KiB) Katsottu 20625 kertaa
-
- Pakosarja
- CAM00130.jpg (58.52 KiB) Katsottu 20625 kertaa
-
- Englannista hommattu varakoneen lohko
- Kännykkäkuvia 012.jpg (82.8 KiB) Katsottu 20625 kertaa
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Laitetaan lisää, kun voi laittaa vain neljä kerrallaan
- Liitteet
-
- Alakerta
- IMG_7646.jpg (64.94 KiB) Katsottu 20619 kertaa
-
- Kasattu alakerta
- CAM00108.jpg (66.18 KiB) Katsottu 20619 kertaa
-
- CBS:ää sisuksiin! 9 puristeisina
- CAM00109.jpg (61.96 KiB) Katsottu 20619 kertaa
-
- Männät
- Kännykkäkuvia 013.jpg (94.56 KiB) Katsottu 20619 kertaa
Re: Fiat Coupe 20v Turbo
Vielä muutama
- Liitteet
-
- Hyrräkin on löytänyt paikkansa
- IMG_8478.jpg (74.7 KiB) Katsottu 20615 kertaa
-
- Putkisto pitkin lattiaa ;-)
- IMG_8455.jpg (66.98 KiB) Katsottu 20615 kertaa
-
- Yläkertaa
- IMG_8447.jpg (77.88 KiB) Katsottu 20615 kertaa