FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Hidas on tämä rojekti. Tänään lähti tilaukseen raidetangon päät. Samalla annoin periksi ja laitoin "lopullisesti" talviteloille.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Hidasta on minun toiminta mutta suht hidasta oli toimituskin. Tänään tuli tangot kotiin.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Se hän käynnistyi. Muuten meni hammastangon vaihto hyvin mutta jossain kohdassa meni vikaan. Mittailin tarkasti raidetankojen paikat mutta silti tuli 2cm liian lyhyt. :o Olisiko sittenkin "uusi" hammastanko ollut jotenkin lyhyempi kun alkuperäinen? No joka tapauksessa huomenna harjoitukset jatkuu.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" :? Tekevälle sattuu... :D Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja stella »

RTWteam kirjoitti:Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" :? Tekevälle sattuu... :D Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.
Takapyörien kulmiahan saa muutettua niillä "prikoilla",jotka ovat siellä takatukivarsien kiinnityskohdan,ja auton rungon välissä ;) .....Nykykorjaamoilta tuskin löytyy hyllystä oikeanpaksuisia säätö"prikkoja" tähän :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Se ois taas leima paperissa. Kovaa ajoa ja välillä tankkausta. Perushuolto ennen ajoja eli öljyt, suodatin, ilmanputsari ja tulpat vaihdettu. Vaihdelaatikosta tihkuttaa öljyä. Liekkö tiiviste mennyt jostain, mahtaakohan olla vaikea vaihtaa.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja stella »

En nyt muista,että onko näissä MK1 Ritmoissa vetoakselin sisäpään suojakumi pyörivä malli,vai paikoillaan oleva....Jos on paikoillaan oleva,niin vuotaa luultavasti siitä vetoakselin läpiviennin kohdalta...Vaihtoa varten pitää ottaa vetoakseli irti,ja ennen sitä laskea laatikosta öljyt pois...Tämä siis yksi mahdollinen/aika yleinen vuotokohta ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja VTO »

Taitaa MK 1 malleissa olla se paikallaan pysyvä. Hieman ongelmallinen konstruktio kun päivällä on märkää ja yöllä pakkasta. Akseli jäätyy kumiin kiinni ja liikkeelle lähtiessä tiiviste vaurioituu.

Välttämättä ei tarvitse öljyä laatikosta pois laskea. Varsinkin kun nostaa reilusti tunkilla kallelleen siltä puolen jota on vaihtamassa. Ei sieltä kovin paljoa öljyä ulos valu. Lisäämän toki hieman joutuu.
Voimaa käyttäen riittää alatukivarren irrottaminen rungosta. Jos ei silloin jaksa vetää niveltä ulos laatikosta, niin kallistuksen vakaajan kun päästää roikkumaan, niin tulee helpommin.
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Kiitos vastauksista. Pitää metsästää siis vetoakselin sisäpään suojakumia. :shock:
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja stella »

Motonetin sivulla näkyy olevan jonkinlainen valikoima Ritmoon vetoakselin suojakumeja...Vaihtoehtoja on enemmän,kuin yksi ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Riippuu vuosimallista, onko lootan ulkopuoliset vetonivelet vai normi tripoidit (kumi ei pyöri näissä mukana). Ensimmäisissä ja ainakin 70-luvun lopun malleissa ensinmainitut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

Pientä vasta tuulen virettä. Auto ei tahdo aina käynnistyä. Eli virtaa riittää mutta auto ei inahdakaan. Suurella todennäköisyydellä startti mennyt? Laitoin mötikän tilaukseen ja tsekataan onko vika siinä.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?
Bravo t-jet
RTWteam
Viestit: 107
Liittynyt: 22.04.2012 19:50
Viesti:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja RTWteam »

sampsulisami kirjoitti:Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?
Mittaristoon ja kaikkialle virrat tulee mutta startti asentoon kääntäessä ei missään tapahdu yhtään mitään. Parin kertaa kun kokeilee niin sitten hörähtää käyntiin.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Startti kappaleiksi ja puhdistus sekä voitelu. Turha uutta ostaa.
Uuteen solenoidiin voisi sijoittaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin