Suunnitelma on tämä.

- fiiu4.jpg (62.52 KiB) Katsottu 11841 kertaa
Puretaan auto niin että lisävahinkoa ei tule vaikka se säilötään puuliiterissä talven yli.
Eli siis kaikki säilyttämisen arvoinen irti ja arkistoon. Talven aikana osia voi puunailla.
Myös kaikki mikä voi kerätä kosteutta puretaan irti. Jäljelle jää rullaava kori.
Purkaessa totuus alkoi selvitä:
-Suurin osa pisteosista on vielä käytettävissä.

- fiiu5.jpg (60.71 KiB) Katsottu 11841 kertaa
-Korissa on paljon töitä. Varsinkin kardaanitunneli vaihdelaatikon päältä on jostain syystä leikkaamalla pilattu ja täytyy hitsata kuntoon.
Helmat ja lattia menee täysin uusiksi. Korjauspaloja saattaa vielä olla saatavana.

- fiiu8.jpg (72.08 KiB) Katsottu 11841 kertaa
-Aika paljon osia saa vielä uutena, esim rättikatto, lattiamatot, lamppuja, moottorin osia, alustan ja voimansiirron osia jne.
Moottori on numeroiden mukaan alkuperäinen
Sitten ne puutteet.
-Alkuperäiset peltivanteet ja pölykapselit puuttuvat. Kapseleita löytyy uustuotantona, mutta mistähän saisi vanteet. Varapyörässä on yksi alkuperäinen vanne, joten ainakin malli on tiedossa.
-Männät kokoa 77,8 tai suurempi. Haluan säilyttää alkuperäisen moottorin. Mistä ihmeestä saisin männät...?
-Alkuperäinen tasavirtageneraattori ja erillinen sähkömekaaninen lataussäädin. Fiat 600 lataussäädin saattaisi olla samanlainen ja löytyy hyllystä, mutta mistä generaattori?
-Weber 2 kurkkuinen kaasutin täytyy löytää jostain, ja ilmanputsari koteloineen
-Lämmityslaitteen kennosta on kaikki lamellit syöpyneet. Päädyt on ehjät. Korjataanko näitä vielä jossain?
-Monet osat täytyy uudelleen kromata: Tuulilasin kehys, puskurit, etuvilkkujen rungot, käsijarrukahva, vaihdetanko, tuhkakuppi, tupakansytytin, etumaskin kehykset jne.. Mitähän kromaus maksaa, ja kuinka kamala pohjatyö siinä on?
-Jarrutehostin puuttuu kokonaan. Tarvitsee varmaan hommata myös uusi pääsylinteri.
-Jarrulevyt uusittava. Näitä onneksi näyttää löytyvän
-Takakontin lukko on rikki. Näyttäisi olevan saatavilla mutta suolaiseen hintaan
-Taitaa olla viisainta vaihtaa kuskin ovi kokonaan. Sisäpuoli on joskus leikelty auki, ja korjattu pellillä ja pop-niiteillä. Ulkopelti on kokonaan irti alareunasta. Jos joltain löytyy kuskinpuolen ovea niin olen kiinnostunut.
Nyt fiiu lepää jo liiterissä. Talven aikana pitää entisöidä kusiainen, ja sitten keväällä pääsee Cabrioletin korin kimppuun!
Ei kyllä varmaan ehdi ensi kesäksi liikenteeseen.