mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
kun laki sanoo, että tukivarret oltava tehdasvalmisteiset niin ne on oltava, ei auta mikään kun tukivarsien kohdalla ei sanota että omavalmisteista esitettävä luotettava selvitys kun omavalmisteita ei sallita.
se mikä on sitten tehdasvalmisteinen....sen määritelmän kirjoitin tuohon aiemmin...
eli yritys joka on kaupparekisteriin ilmoittanut toimialakseen alustan osien suunnittelun ja valmistuksen voi näitä tehdä. tietysti nyt vaikkapa joku pärekoreja muuten myyvä toiminimi tms ei voi yht´äkkiä ilmoittaa alkavansa suunnitella ja valmistaa alustan osia vaan kai sekin pitää viranomaisille jotenkin selvittää, että homma osataan.
eli....
varmasti joku yritys jossakin päin maapalloa tekee noita 600-abarth replika-tukivarsia.....joten jos niitä tehdään niin miksei petrilläkin sellaiset olisi kohta hyllyssä...?
jokainen tietysti valitsee oman tiensä mitä kulkee, mulla on tehdasvalmisteiset tukivarret mutta saatan suljetun alueen käyttöön tehdä kokeiltavaksi säädettävät kolmio-putkitukivarret myös. (nämä ei ole fiat-hommia...)
EDIT: niin noita mopohommia en tunne niin en osaa sanoa röntgen-hommista mitään, voi ihan hyvin olla mahdollista että mopojen runkoja voi muuttaa ja kuvauttamalla hyväksyttää.
se mikä on sitten tehdasvalmisteinen....sen määritelmän kirjoitin tuohon aiemmin...
eli yritys joka on kaupparekisteriin ilmoittanut toimialakseen alustan osien suunnittelun ja valmistuksen voi näitä tehdä. tietysti nyt vaikkapa joku pärekoreja muuten myyvä toiminimi tms ei voi yht´äkkiä ilmoittaa alkavansa suunnitella ja valmistaa alustan osia vaan kai sekin pitää viranomaisille jotenkin selvittää, että homma osataan.
eli....
varmasti joku yritys jossakin päin maapalloa tekee noita 600-abarth replika-tukivarsia.....joten jos niitä tehdään niin miksei petrilläkin sellaiset olisi kohta hyllyssä...?
jokainen tietysti valitsee oman tiensä mitä kulkee, mulla on tehdasvalmisteiset tukivarret mutta saatan suljetun alueen käyttöön tehdä kokeiltavaksi säädettävät kolmio-putkitukivarret myös. (nämä ei ole fiat-hommia...)
EDIT: niin noita mopohommia en tunne niin en osaa sanoa röntgen-hommista mitään, voi ihan hyvin olla mahdollista että mopojen runkoja voi muuttaa ja kuvauttamalla hyväksyttää.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
mä tein ne ihan 28x1.5mm seinämällä olevasta putkesta ja sitte siihen laakeripesät isukki sorvas. kunnon migillä saumat ja erittäin suurella virralla, tosin saumojen ulkonäössä on sanomista kyllä mutta kyllä ne kestää vaikka esim akk:n sääntökirjassakin lukee että huonon näkönen sauma ei ole ikinä hyvä ja niinhän se on mutta noissa on kyllä reilusti vahviketta...laitan kuvia lisää kun saan ne maalattuu.
ja juuri tein ne tahalleen samannäkösiksi kun orggigset ja koska keskipalkki näyttää erilaiselta kun orggis niin aattelin sanoa perusteluiksi että tein siitä kestävemmän...
mä meen käymää suoraa siellä konttorilla ton ripustuksen kanssa ja sanon että tällänen tulee lehtijousen tilalle niin mitenkäs toimitaan. saa inssi sitte sanoo mitä dokumentteja haluaa nähä katsastuksessa.
ja juuri tein ne tahalleen samannäkösiksi kun orggigset ja koska keskipalkki näyttää erilaiselta kun orggis niin aattelin sanoa perusteluiksi että tein siitä kestävemmän...
mä meen käymää suoraa siellä konttorilla ton ripustuksen kanssa ja sanon että tällänen tulee lehtijousen tilalle niin mitenkäs toimitaan. saa inssi sitte sanoo mitä dokumentteja haluaa nähä katsastuksessa.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
kävi mielessä tehä vesijohtoputkesta. en tehny sitte kun oikeessaki abarthissa ne on 30x1,5 seinämällä ja muuten tossa mullakin on 2mm seinämä ei siis 1.5mm...mutta kyllä kestää on meinaa järeen oloset kyllä. ja ei se putki ekana sököks mee vaa hitsisaumoista ne heikoimmat kohdat tulee. laitan illalla kuvia niin voitte sitte hämmästellä kertoo mielipiteitä että meneekö läpi...tommi nylund kirjoitti:itse olisin tehnyt katuautoon 3mm vahvuisella seinämällä olevasta putkesta varmuuden vuoksi..
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
tollanen tuli...
ja linkin alla kaikki kuvat: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... uripustus/
ja linkin alla kaikki kuvat: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... uripustus/
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
se on 3mm terästä...kestävyys...hmm...kokeilemalla. aluks en ainakaa sitä meinaa laittaa mutta radalla se on sitte kyllä varmaa oltava.tommi nylund kirjoitti:no niin tosiaan...keulahan on tosi kevyt tuossakin....
ihan jees näköiset tukivarret sinänsä.
onko toi putkien välinen peltilätkä tarpeeksi vahva mahdollisen kallistuksenvakaajan kiinnitykseen?
mutta ratahommat saa odottaa...toistaseks.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
ja osat kiinnitettynä...
linkkien alla lisää päivitettyjä kuvia...(on muissakin kansioissa uusia kuvia, eikä vaa noitten linkkien alla)
http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... a%20pohja/
http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... uripustus/
linkkien alla lisää päivitettyjä kuvia...(on muissakin kansioissa uusia kuvia, eikä vaa noitten linkkien alla)
http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... a%20pohja/
http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... uripustus/
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
Hei, mitäs tälle etupään ripustusprojektille kuuluu?
Menikö leimoista läpi? vai tuliko sanomista?
kimsa
Menikö leimoista läpi? vai tuliko sanomista?
kimsa
Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
600 foorumin puolella oli projekti topickia päivitetty tämän vuoden Heinäkuussa ja kehuttu että projekti ei ole vielä edennyt. Mutta aikoo kuitenkin sitä jatkaa.
En tiedä sitten onko kukaan muu katsastanut 600 tuolla itse tehdyllä palkille, mutta muistelisin että joku oli Abarthin kopio palkilla yhden kusiaisen katsastanut...
En tiedä sitten onko kukaan muu katsastanut 600 tuolla itse tehdyllä palkille, mutta muistelisin että joku oli Abarthin kopio palkilla yhden kusiaisen katsastanut...
Aina oppii jotain uutta
Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
Jos tuollaisen meinaa katsastaa, niin ihan hyvin sitä voi väittää että ripustus on vanha ostettu isolla rahalla maailmalta ja että se on aito Abarth-osa
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
Hieno palkki!
Mutta itsekin tuohon hitsaamiseen mainitsen, että jos joku tuonne tieliikenteeseen näitä vehkeitä tekee, niin tuskin maksaa edes satasia käydä jossain osaavassa metallifirmassa osaavalla hitsaajalla näyttämässä saumat. Ammattilainen osaa jo saumasta kahtoa, onko hyvä vai ei.
Itte kun olin jonkinaikaa hitsaajana töissä, niin "suurella virralla paksuun rautaan" tuli kyllä hyvä sauma, mutta yllättävän herkästi sekin lähti reunahaavasta murtumaan. Ja just se reunahaava pitäisi saada pois, kuitenkin sulattamalla materiaalit reilusti toisiinsa.
Mutta itsekin tuohon hitsaamiseen mainitsen, että jos joku tuonne tieliikenteeseen näitä vehkeitä tekee, niin tuskin maksaa edes satasia käydä jossain osaavassa metallifirmassa osaavalla hitsaajalla näyttämässä saumat. Ammattilainen osaa jo saumasta kahtoa, onko hyvä vai ei.
Itte kun olin jonkinaikaa hitsaajana töissä, niin "suurella virralla paksuun rautaan" tuli kyllä hyvä sauma, mutta yllättävän herkästi sekin lähti reunahaavasta murtumaan. Ja just se reunahaava pitäisi saada pois, kuitenkin sulattamalla materiaalit reilusti toisiinsa.
Minkä huollan, sen korjaan...