127 Hiivatin säätöä -76

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

Heipähei,
Tämän pikkuHiivatin tarina alkoi joskus kauan sitten kun se pääsi erään vanhemman naisen hellään huomaan, sieltä se sitten sysättiin ukkoni veljelle mehtä autoksi jossa se sai vaikka minkämoista kolhua ja rääkkiä (etu ja takaperin -,-) :D.
Sitten minun oli pakko puuttua peliin ja pelastaa se pieni hiivatin poikanen lahoamasta metsän reunalta itselleni (2011).

Kuva
Tässä autoa jo yritetty hieman hoitaa kuntoon (pieni raukka).

Kuva
Joutu sitä sittenkin hieman hitsaamaan ennen leimaa :)

Kuva
Tässä kunnossa pienokainen oli kun kilpiä lähdettiin hakemaan.

Kuva
Sieltä ne kilvet ja leima tuli, katsuri ei vaan huomannut että bensa putki oli niin helvetin hauras että auto merkkas reviiriä pihassa menemään :)

Alkujen jälkeen hiivatilla ajeltiin n. 4000km työ/huviajelua kunnes 15.11.2013 ukkoni päätti että nyt se perskeleen hiivatti lähtee talliin laittoon ;)
Ja sinne meni :/

Viikonlopun aikana sisusta suurimmaksi osaksi purettu ja kone laatikkoineen puotettu lattialle :P

Tästä tämä korin kunnostus maalikuntoon + koneremppa + sisustan laitto alkaa :)

Täältäpä lisää kuvia :)
http://s136.photobucket.com/user/make-8 ... t=3&page=1

Vihjeitä kaipailis
- lasien irroitukseen
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Tuolla juttua lasien irroituksesta. http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30268
Bravo t-jet
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

konehuone tuli putsattua ja maalattua ferrex:illä.

Kuva

Kuva

vielä pitäis etutolpat ja ohjaus vermeet irrottaa ja käydä loppu keula läpi.

onko nuo motonetin moottorin tiivisteet ja laakerit kunnollisia?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kannentiivisteiden laadussa on joskus ollut sanomista mutta ei tuo moottori taida olla niin tarkka siitä kuin monet uudemmat.
Laakerit lienevät samoilta valmistajilta kuin muuallakin, noita ei niin monet tee...

Hatunnosto kulttuuriteosta ja pienokaisen palauttamisesta tieliikenteeseen!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

konehuone sai pintamaalin.
Kuva

illalla jos sais viimein tolpat irti ja loppu keulan valmiiks
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

pikku hiljaa edistyy. tolpat ja muut keulan irto osat putsattu ja pohja maalattu. huomenna pinta maalit niskaan ja pääsee aloittaa kasaamisen.
tuli haettua motonetistä alatukivarsi eteen ja huomasin että alapallot on erikokoisia onkohan tuosta haittaa?
kuvia napsin jossain välin :)

näitä voi tarjota jos löytyy ylimmääräsenä.
-tiiviste sarja koneeseen
-jarrukilvet eteen
-vetareiden suoja kumit
-etupyörän laakeri sarja
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja stella »

Ei sillä alapallon koolla muuten ole väliä,mutta sen kartiotapin täytyy olla oikeankokoinen ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

laitetaas jokunen kuvakin näytille :)
kylmyys hidastaa projektia :/

maalattuja osia
Kuva
Kuva

reikä etulokasuojassa :/
Kuva

ja pitihän miggi ostaa että voi liimailla peltiä
Kuva

mitenkä nuo etupyörän laakerit vaihdetaan? tuntuu molemmissa olevan väljystä.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja stella »

Etupyörän laakerit on vaihdettavissa prässillä...Ensin pitää painaa pyörännapa irti laakerista,ja sen jälkeen poistaa sellainen pellistä tehty "lukitusmutteri" (lähtee ruuvimeisselillä rikkomalla se "lukitusmutteri")...Ja sen jälkeen voi painaa sen etupyöränlaakerin pois pesästään...Kasausvaiheessa sitten ensin painetaan se uusi laakeri pesäänsä,ja sen jälkeen kiertää uuden peltisen "lukitusmutterin" paikoilleen ja yhdestä kohtaa taivuttaa sitä "lukitusmutteria" ettei lähde itsekseen aukeamaan...Ja sen jälkeen voi painaa pyörännavan laakerin sisään (Muista tukea uusi laakeri sisäkehältään,kun painat pyörännavan siitä läpi,muuten lähtee uudesta laakerista sisäkehä irti,ja kuulat lentelee pitkin lattioita)...Yleensä pyörännapaan jää vanhasta laakerista sisäkehä kiinni,sen saa irti esim kulmahiomakoneella ajaa sen melkein poikki (ajettava viistosti),ja sitten terävällä taltalla katkaisee sen,niin lähtee irti...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

lasit on saatu irti ja sisäpuolelta bitumit pois.
Kuva

löyty lisää hitsattavaa
Kuva

tuulilasin reunat on yllättävän hyvässä kunnossa
Kuva

kuuluuko tunkin olla tuolla ?
Kuva

huomenna hakemaan etupyörän laakerit ja raidetangon päät .
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

etupyörän laakerit meni nätisti paikoilleen. tälläiset tuli motonetin paketissa
Kuva

raidetangon päitä ei ollu motonetin hyllyssä. samalla reissulla tarttu mukaan 2 neliöö 1mm peltiä :)
Viimeksi muokannut Mooni, 04.02.2014 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D
Bravo t-jet
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

sampsulisami kirjoitti:Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D

en tiedä kauan tuo tunkki tuolla on ollu :P
Mooni
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Mooni »

Homma jatkuu hitaasti. pohjamaalia tuli haettua noin 5l :)
Kuva
vielä kun sais hiottua auton sisältä että ulkoa :)
Koppis
Viestit: 8
Liittynyt: 16.06.2013 18:09
Paikkakunta: Vahto

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Viesti Kirjoittaja Koppis »

Omassa haikeulassa on tunkki ainakin konehuoneessa, hanttarin puolella.
Vastaa Viestiin