127 Hiivatin säätöä -76
127 Hiivatin säätöä -76
Heipähei,
Tämän pikkuHiivatin tarina alkoi joskus kauan sitten kun se pääsi erään vanhemman naisen hellään huomaan, sieltä se sitten sysättiin ukkoni veljelle mehtä autoksi jossa se sai vaikka minkämoista kolhua ja rääkkiä (etu ja takaperin -,-) .
Sitten minun oli pakko puuttua peliin ja pelastaa se pieni hiivatin poikanen lahoamasta metsän reunalta itselleni (2011).
Tässä autoa jo yritetty hieman hoitaa kuntoon (pieni raukka).
Joutu sitä sittenkin hieman hitsaamaan ennen leimaa
Tässä kunnossa pienokainen oli kun kilpiä lähdettiin hakemaan.
Sieltä ne kilvet ja leima tuli, katsuri ei vaan huomannut että bensa putki oli niin helvetin hauras että auto merkkas reviiriä pihassa menemään
Alkujen jälkeen hiivatilla ajeltiin n. 4000km työ/huviajelua kunnes 15.11.2013 ukkoni päätti että nyt se perskeleen hiivatti lähtee talliin laittoon
Ja sinne meni :/
Viikonlopun aikana sisusta suurimmaksi osaksi purettu ja kone laatikkoineen puotettu lattialle
Tästä tämä korin kunnostus maalikuntoon + koneremppa + sisustan laitto alkaa
Täältäpä lisää kuvia
http://s136.photobucket.com/user/make-8 ... t=3&page=1
Vihjeitä kaipailis
- lasien irroitukseen
Tämän pikkuHiivatin tarina alkoi joskus kauan sitten kun se pääsi erään vanhemman naisen hellään huomaan, sieltä se sitten sysättiin ukkoni veljelle mehtä autoksi jossa se sai vaikka minkämoista kolhua ja rääkkiä (etu ja takaperin -,-) .
Sitten minun oli pakko puuttua peliin ja pelastaa se pieni hiivatin poikanen lahoamasta metsän reunalta itselleni (2011).
Tässä autoa jo yritetty hieman hoitaa kuntoon (pieni raukka).
Joutu sitä sittenkin hieman hitsaamaan ennen leimaa
Tässä kunnossa pienokainen oli kun kilpiä lähdettiin hakemaan.
Sieltä ne kilvet ja leima tuli, katsuri ei vaan huomannut että bensa putki oli niin helvetin hauras että auto merkkas reviiriä pihassa menemään
Alkujen jälkeen hiivatilla ajeltiin n. 4000km työ/huviajelua kunnes 15.11.2013 ukkoni päätti että nyt se perskeleen hiivatti lähtee talliin laittoon
Ja sinne meni :/
Viikonlopun aikana sisusta suurimmaksi osaksi purettu ja kone laatikkoineen puotettu lattialle
Tästä tämä korin kunnostus maalikuntoon + koneremppa + sisustan laitto alkaa
Täältäpä lisää kuvia
http://s136.photobucket.com/user/make-8 ... t=3&page=1
Vihjeitä kaipailis
- lasien irroitukseen
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Tuolla juttua lasien irroituksesta. http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30268
Bravo t-jet
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Kannentiivisteiden laadussa on joskus ollut sanomista mutta ei tuo moottori taida olla niin tarkka siitä kuin monet uudemmat.
Laakerit lienevät samoilta valmistajilta kuin muuallakin, noita ei niin monet tee...
Hatunnosto kulttuuriteosta ja pienokaisen palauttamisesta tieliikenteeseen!
Laakerit lienevät samoilta valmistajilta kuin muuallakin, noita ei niin monet tee...
Hatunnosto kulttuuriteosta ja pienokaisen palauttamisesta tieliikenteeseen!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
pikku hiljaa edistyy. tolpat ja muut keulan irto osat putsattu ja pohja maalattu. huomenna pinta maalit niskaan ja pääsee aloittaa kasaamisen.
tuli haettua motonetistä alatukivarsi eteen ja huomasin että alapallot on erikokoisia onkohan tuosta haittaa?
kuvia napsin jossain välin
näitä voi tarjota jos löytyy ylimmääräsenä.
-tiiviste sarja koneeseen
-jarrukilvet eteen
-vetareiden suoja kumit
-etupyörän laakeri sarja
tuli haettua motonetistä alatukivarsi eteen ja huomasin että alapallot on erikokoisia onkohan tuosta haittaa?
kuvia napsin jossain välin
näitä voi tarjota jos löytyy ylimmääräsenä.
-tiiviste sarja koneeseen
-jarrukilvet eteen
-vetareiden suoja kumit
-etupyörän laakeri sarja
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Ei sillä alapallon koolla muuten ole väliä,mutta sen kartiotapin täytyy olla oikeankokoinen
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Etupyörän laakerit on vaihdettavissa prässillä...Ensin pitää painaa pyörännapa irti laakerista,ja sen jälkeen poistaa sellainen pellistä tehty "lukitusmutteri" (lähtee ruuvimeisselillä rikkomalla se "lukitusmutteri")...Ja sen jälkeen voi painaa sen etupyöränlaakerin pois pesästään...Kasausvaiheessa sitten ensin painetaan se uusi laakeri pesäänsä,ja sen jälkeen kiertää uuden peltisen "lukitusmutterin" paikoilleen ja yhdestä kohtaa taivuttaa sitä "lukitusmutteria" ettei lähde itsekseen aukeamaan...Ja sen jälkeen voi painaa pyörännavan laakerin sisään (Muista tukea uusi laakeri sisäkehältään,kun painat pyörännavan siitä läpi,muuten lähtee uudesta laakerista sisäkehä irti,ja kuulat lentelee pitkin lattioita)...Yleensä pyörännapaan jää vanhasta laakerista sisäkehä kiinni,sen saa irti esim kulmahiomakoneella ajaa sen melkein poikki (ajettava viistosti),ja sitten terävällä taltalla katkaisee sen,niin lähtee irti...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
etupyörän laakerit meni nätisti paikoilleen. tälläiset tuli motonetin paketissa
raidetangon päitä ei ollu motonetin hyllyssä. samalla reissulla tarttu mukaan 2 neliöö 1mm peltiä
raidetangon päitä ei ollu motonetin hyllyssä. samalla reissulla tarttu mukaan 2 neliöö 1mm peltiä
Viimeksi muokannut Mooni, 04.02.2014 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki..
Oliko toi pellin suoristajana siellä?
Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta
Oliko toi pellin suoristajana siellä?
Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta
Bravo t-jet
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
sampsulisami kirjoitti:Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki..
Oliko toi pellin suoristajana siellä?
Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta
en tiedä kauan tuo tunkki tuolla on ollu
Re: 127 Hiivatin säätöä -76
Omassa haikeulassa on tunkki ainakin konehuoneessa, hanttarin puolella.