Lancia ajonesto

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Lancia ajonesto

ViestiKirjoittaja LanciaAntti » 19.07.2013 15:21

Tuo myynnissä oleva Kappa oli lainassa siskon pojalla, ja se sai siitä (ilmeisesti) ajoneston päälle. Eli oli lähtenyt ajamaan vaikka hälytin oli ollut päällä, ajaessa oli kuulunut piipitystä ja sitten noin 5 minuutin jälkeen koko auto oli pysähtynyt. Nyt ei lähde millään avaimella käyntiin, piipittää vaan kun kääntää avaimen starttiasentoon ja sammuttaa virrat. Hälytinnapista kyllä ovet aukeaa ja sulkeutuu, mutta muuhun sillä ei ole vaikutusta. Otin akunkengän irti vähäksi aikaa, ei auttanut. Piippailee vaan. Autokeskus ei osannut (ei kovin yllättäen) auttaa ollenkaan, sanoi vaan että pitää tuoda tutkittavaksi. Jostain syystä ei houkuta, kun auton arvo ei hirveästi yli 1500 euroa ole. Auto on siis Kappa berlina vm 1996.

Löytyisikö täältä vanhoja Lancia-tietäjiä jotka ovat joskus tuon Kapan ajoneston kanssa pelanneet?? Onko siihen jotain vippaskonstia? Jos ei halua sitä julkisesti kertoa niin laittaa viestiä antti.vasara@elisanet.fi tai PM:ää.

Kiitti...
LanciaAntti
 
Viestit: 8
Liittynyt: 29.05.2013 09:45

Re: Lancia ajonesto

ViestiKirjoittaja A Bart » 20.07.2013 11:56

Ajonesdtonhan saa ohitettua sillä koodikortin koodilla.

Tai punainen avain virtalukkoon. Odota että ajoneston valo sammuu (vai syttyy) sitten muut avaimet låpi virtalukossa 10 s sisällä edellisen poisotosta vääntäen virrat päälle ja odottaen valon hyväksytää ja viimeiseksi punainen avain.
Tämä siis opettaa avaimet uudelleen ajonestoboksille.

Hälyssä (alkuperäisessä) on myös avain, jolla sen saa pois päältä.
Jos siinä on juku jälkiasennusversio sitten sen ohjeiden mukaan.
A Bart
 
Viestit: 632
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia ajonesto

ViestiKirjoittaja Luigi » 20.07.2013 16:51

Atoy taisi olla Sikuran maahantuoja (Alfabbs:llä kerroit hälyttimen olevan Sikuran tekoa), sieltä löytynee manuaaleja. Itse hälyn saattaisi löytää kuulostelemalla, mistä kuuluu releen naksutus, kun ovia aukoo kakella (jos kaukosäädin on hälyttimen oma), tai sitten seurailemalla vilkkujen johdotuksista hälyttimelle meneviä piuhoja. Hätävilkun katkaisija voisi olla hyvä paikka aloittaa. Aikoinaan asensin Themaan Sikuran kauko-ohjauksen keskuslukolle, ja siinä olisi mahdollisuus laajentaa se vaikka hälyttimeksi, mutta manuaalien sijainti on kateissa. Muistelisin, että siinä oli esimerkkikytkentänä ainakin startin herätteen katkonta, mutta pitäähän sen katkoa muutakin, ettei mäkistartilla saa autoa vietyä. Ainakin tuossa omassa mallissani sen ledi kertoo laitteen tilan. Tietty sekvenssi vilkutuksia tarkoittaa, että hälytys on lauennut (kytkin hälyttimen päälle, vaikka ei se muuta tee, kuin vilkuttaa vilkkuja), ja oli siinä nippu muitakin koodeja.

Auttaako, jos pitää kauko-ohjainta pitkään päälle painettuna?
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7907
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia ajonesto

ViestiKirjoittaja LanciaAntti » 21.07.2013 00:14

Kokeilin eilen tuota pitkään painamista. Alkoi piipittelemään oudosti mutta tilanne ei korjaantunut. Nyt on tullut noita vinkkejä muiltakin, pitää vähän selvitellä ja katsoa päästäänkö eteenpäin. Kiitoksia vastauksista kaikille.
LanciaAntti
 
Viestit: 8
Liittynyt: 29.05.2013 09:45

Re: Lancia ajonesto

ViestiKirjoittaja Mouho » 07.01.2015 18:57

Miten tämä ajoneston temppuilu saatiin loppumaan?
Mouho
 
Viestit: 2
Liittynyt: 02.08.2008 12:44
Paikkakunta: Kouvola


Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä