Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja saanma »

Tuollaisen perään huutelisin. Joskus 95-96 oli turussa myynnissä ilmastoinnilla varustettu aparaatti, jota kävin katsomassa, musta väriltään ja koriltaan melko surkea jo silloin. Oli uudemmalla sisustalla eli n10vuoden ikäinen. Pyöri seudulla vuoden pari, loppuaikoina jo osaksi hionta/pohjamaaleissa. Sitten hävisi muutamaksi vuodeksi ja palasi sitten hetkeksi katukuvaan punaisena. Olisikin mielenkiintoista tietää onko tuota enää olemassa? Sen ilmastoinnin ritmossa varmasti muistaa jos sellaiseen on törmännyt, enkä usko että niitä kovin montaa on ollut. Auton kohtalo siis kiinnostaisi kovasti.
Jarkko
GFF
Viestit: 520
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Samaa peliä tuli silloin käytyä katsomassa. Tässähän oli myös sähkölasit ja olisiko ollut myös keskuslukitus? Ei nekään ihan yleisiä Ritmon varusteita. Mielestäni olen kuullut tästä yksilöstä 10 vuoden sisällä jotain, mutta en enää muista missä yhteydessä.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Se oli varmaan jotain vuosituhannen vaihteen tietämillä kun tota Jarkon käytiin kattomassa. Surkeassa kunnossa oli tosiaan silloin ja taisi olla 87 tai 88 mallinen. Olisko about 5v sitten kun Töllinmäessä oli kaupan 130:sen kone ja se oli ollut ilmastoidusta... Jotenkin päättelin myyjän kanssa juteltuani että olis ollut sama auto.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja saanma »

Kyllä siinä ainakin ne s-lasit oli juu sen muistan. Sääli jos purettu, tosin ei mikään yllätys. Mitä osia ilmastointiin liittyen oli siinä myytävässä motissa viellä kiinni muistatko?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tästä voisi johtaa enemmänkin pohdintaa, että miten ne erikoisemmat autoyksilöt päätyy aina semmosille ihmisille joilla ei ole mitään käsitystä omistamansa auton erikoisuudesta. Varsinkin kun nuo on monasti olleet hinnaltaan kuitenkin melko kalliita kun itse on yrittänyt ostaa.
Sinänsä positiivinen tapaus on se, että tiettävästi ainoa suomeen tullut ykköskoppainen rättikattopanda on hengissä, se joka on "fiat Suomessa" kirjassa kuvassa jossa pandapukuinen ihminen vilkuttelee kattoluukun kautta mainoskampanjan aikana. Tämänkään omistajalla ei ollut mitään tietoa kyseisen yksilön historiasta, jostain oli vain tuonne kulkeutunut.
Sitten olisi pitkä lista tuhoutuneista rakennelmista kuten miltei kaikki 80-luvulla tehdyt 131 Abarth replikat tai se ilmastoitu Mirafiori joka pääsi jo käytössä ollessaan siihen kuntoon että siitä tuli väistämättä myöhemmissä käsissä purkutavaraa. Ja meniköhän se kestotesti 131:nkin nyt sitten kokonaan purkuun, se kai ainoa kattoluukullinen. Pari 131 Dieseliäkin on suomessa ollut jälkituontina tai ulkomaalaisen käytössä mutta ainakin toinen meni purkaamolle jossa joku kerkesi hyödyntämään tekniikan toisaalle ennenkuin eka harrastaja sen bongasi
Ja eräs tunnettu harrastajakin tuuppasi 1300 farkun paaliin kun niitähän riittää. No onneksi ilmeni että ainakin 2kpl on hengissä tosin niistäkään ei ole muutamaan vuoteen kuulunut mitään. Myös kaikki 1800/2100/2300 farkut hävisi ja 124 farkutkin kummasti, pultin puolikastakaan ei suomesta löytynyt edes 90-luvulla.
Niin ja minähän purin Sipoon kaatopaikalle tuodusta 131 Racingista osia joka osoittautui maahantuojan varustamaksi erikoisyksilöksi raidoitusten perusteella. Kolmekos noita tehtiin vai oliko niitä vain 3 siinä lehtikuvassa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja jape »

Niin ja minähän purin Sipoon kaatopaikalle tuodusta 131 Racingista osia joka osoittautui maahantuojan varustamaksi erikoisyksilöksi raidoitusten perusteella. Kolmekos noita tehtiin vai oliko niitä vain 3 siinä lehtikuvassa

nuo teippaukset oli rahalla ostettavissa eli siis hinnoiteltu hinnastoon mutta teippausten ostajia ilmeisen vähän ja siitä se erikoisuus johtuu ! hopeisissa erinvärinen teippaus kuin oransseissa ! neljästä teipastusta hopeasta on kuvat ja yhdestä oranssista !

että miten ne erikoisemmat autoyksilöt päätyy aina semmosille ihmisille joilla ei ole mitään käsitystä omistamansa auton erikoisuudesta > ihankuin nuo miulle ilmaantuneet 131 racing'it ;)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

En muista mitä siinä ilmastoinnista oli - varmaan kiinnike ainakin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja saanma »

Usean Abarthin AKE historian nähneenä voin kertoa että tarina useimman auton kohdalla menee suurinpiirtein näin. 1. Uutena ollut ensin merkkiliikkeen esittelyautona jossainpäin suomea. 2.Siitä sitten ensimmäiselle omistajalle (rahoitusyhtiö), haltijana joku menevä ulkomaisen firman nimi, pari vuotta ja liikkeeseen vaihtoon. 3.Yleensä joku liike millä ei mitään merkkiedustusta ja nykyään netistä ei löydy edes nimeä. 4 Rahoitusyhtiö omistajana jälleen ja joku mikälie firma haltijana. 5. Liikkeeseen. Liikkeen nimissä vuoden. 6. Toiseen autoliikkeeseen. 7.Takas edelliseen autoliikkeeseen. 8. Ensimmäinen yksityis haltija (rahoitusliike omistajana tottakai!). 9.Autoliike. 10 yksityisomistaja. (tässä vaiheessa alkaa jo kunto rapistua.) 11. Jobbariliike. 12 Yksityisomistaja. Jne..( Olen pistänyt merkille että useasti autot ovat siirtyneet samojen firmojen nimissä edes takas useita kertoja, ja se firman nimi on ollut joku consulting tms tosi rehti juttu :D ) Harvoin on sporttisemman auton alkutaipaleella kovin pitkiä omistussuhteita. Tuollaisia harvoin on uudehkoina ( silloin kun siitä olisi eniten hyötyä) vaivauduttu massauttamaan tai muutenkaan paljon huolehtimaan. Pakolliset huollot on tehty, jos takuun jälkeen niitäkään. Jos on pesty niin jossain koneessa. Se Tekee namia autolle, varsinkin italian ihmeelle...
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Yksi on ainakin elossa, semmosen punasen värisen aika mädäntyneen hisasin ja turbotin 2000-luvun alussa. ostin sen ilman moottoria ja siinä roikkui ilmastoinnin kompura letkujen varassa,kenno oli ja nappula kojetaulussa. auto on nykyään kaverilla harjavallassa, esitelty aikoinaan GTI-lehdessäkin. vuosimalli oli 1986 ja juurikin uudemmalla sisustalla oli. ilmastointia autossa nykyään ei tietenkään ole enää.
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
JTAS
Viestit: 18
Liittynyt: 30.09.2018 13:02

Re: Ritmo 130TC ilmastoinnilla. onko elossa?

Viesti Kirjoittaja JTAS »

Porissa oli 130 TC hyvillä varusteilla ja tumma . Oli eläinlääkärin ex- auto eikös niillä ole ollu hyvät veroedut 😉 Auto oli myynnissä Automailmassa ex Hankkija Vapaudenkadulla joskus 1990 luvun max puplivälissä oli sillon jo heikossa hapessa .
Vastaa Viestiin