Fiat 128 3P Turbo
Re: Fiat 128 3P Turbo
Toivon mukaan ehdin saada kasin kasaan Ahvenistolle CARF:in päiville syyskuussa, tai muuten tulen 2000 Berlinalla, jotta pääsen ihailemaan autoasi.
Re: Fiat 128 3P Turbo
Syyskussa onkin todellinen testi, kun CARFin ratapäivien jälkeen seuraavan vkl on GFF ratapäivät. Toivottavasti CARFin ratapäivien jälkeen on vielä pelit kunnossa... Välillä sattuu ja tapahtuu, kuten Keltsi kertoi. Ei muuta kuin kasi nippuun ja Apparalle!
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Re: Fiat 128 3P Turbo
Sain kuin sainkin ladattua 180kpl projektikuvia Photobuckettiin. Aikaisemmat kuvalinkit katosivat Kuvablogin katoamisen myötä. Alla olevasta linkistä löytyy samoja ja ehkä myös uusia kuvia:
http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... 0237012634
Kaikkia kuvia ei edelleenkään löydy kyseisen linkin takaa eli jos jokin tietty asia tai toteutus kiinnostaa niin kysymällä selviää
Photobucketissa myös kuvia Alfa 147 GTA:sta, jos kiinnostaa. Kuvat eri kansiossa. Onhan siellä jotain muutakin...
http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... 0237012634
Kaikkia kuvia ei edelleenkään löydy kyseisen linkin takaa eli jos jokin tietty asia tai toteutus kiinnostaa niin kysymällä selviää
Photobucketissa myös kuvia Alfa 147 GTA:sta, jos kiinnostaa. Kuvat eri kansiossa. Onhan siellä jotain muutakin...
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Re: Fiat 128 3P Turbo
Oho, yli kaksi vuotta edellisestä päivityksestä No eipä ole kyllä pahemmin mitään ihmeellistä tuona aikana tapahtunutkaan, jotain pientä kuitenkin...
Tärkeimpänä voisi mainita uuden pakosarjan teko, samalla päivitettiin downpipe sekä ahtimen tukiraudat. Hammastanko vaihdettiin nopeampi välitykselliseen ja moottorin alatuki uusittiin vanhan annettua periksi. Myös akku vaihtui Odyssey-racing akkuun, jos nyt jaksaisi lähteä käyntiin vaikka pakkasella Kylmästartteja helpottamaan asensin vielä hyllystä löytyneen lohkolämmittimen
Kuten osasta muutoksista saattaa arvata, tavoitteena on osallistua 2016 lumppariin Valitettavasti Mikko joutuu olemaan tuolloin työreissussa, joten omistaja ei pääse nauttimaan autostaan Vielä pitää useana iltana viihtyä itsekin tallilla, jotta tuo lumppariin saadaan...
Tärkeimpänä voisi mainita uuden pakosarjan teko, samalla päivitettiin downpipe sekä ahtimen tukiraudat. Hammastanko vaihdettiin nopeampi välitykselliseen ja moottorin alatuki uusittiin vanhan annettua periksi. Myös akku vaihtui Odyssey-racing akkuun, jos nyt jaksaisi lähteä käyntiin vaikka pakkasella Kylmästartteja helpottamaan asensin vielä hyllystä löytyneen lohkolämmittimen
Kuten osasta muutoksista saattaa arvata, tavoitteena on osallistua 2016 lumppariin Valitettavasti Mikko joutuu olemaan tuolloin työreissussa, joten omistaja ei pääse nauttimaan autostaan Vielä pitää useana iltana viihtyä itsekin tallilla, jotta tuo lumppariin saadaan...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
Täältä iso peukutus hankkeelle!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat 128 3P Turbo
Tallissa on kovasti ahkeroitu ja eilen sain auton jo ajettua pihalle pestäväksi, kun kelit suosi. Vielä on kuitenkin paljon tehtävää mm. aurauskulmat ovat aivan sekaisin, lataus on kadoksissa, samoin kuin pitkät ajovalotkin ja lisäksi tuossa on vielä paljon kaikkea pienempää puuhasteltavaa...
Uudet etulevyt eivät ole vieläkään saapuneet (kiitos Skruvat ) Eipähän tarvitse tuoltakaan mitään enää tilata, kun ilmoitetaan tuotteen olevan hyllyssä, seuraavaksi sitten ilmoitetaan tuotteen olevan tilattu ja saapuvan varastoon ehkä viikon kuluttua Just sen takia tilasin tuolta, että saisin levyt nopeasti... Ruuvasin väliaikaisesti kiinni etujarrujen mukana tulleet huonokuntoiset levyt, että sain auton pyörilleen ja liikuttelukuntoon.
Uudet etulevyt eivät ole vieläkään saapuneet (kiitos Skruvat ) Eipähän tarvitse tuoltakaan mitään enää tilata, kun ilmoitetaan tuotteen olevan hyllyssä, seuraavaksi sitten ilmoitetaan tuotteen olevan tilattu ja saapuvan varastoon ehkä viikon kuluttua Just sen takia tilasin tuolta, että saisin levyt nopeasti... Ruuvasin väliaikaisesti kiinni etujarrujen mukana tulleet huonokuntoiset levyt, että sain auton pyörilleen ja liikuttelukuntoon.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
Mister-Auto tekee tuota samaa. Ja sitten sitä, että ilmoittavatkin paketin lähteneen ilman tiettyjä tuotteita, joista toki palautetaan maksu. Mikäs siinä, mutta jostain muualta olisit ehkä saanut kaikki osat yksien rahtien hinnalla... Eli ei niillä mitään omia varastoja ole, siksi joskus pystyivät kilpailemaan hinnoilla, nykyisin sekin alkaa olla jo historiaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 128 3P Turbo
Eipä ole vieläkään tullut edes ilmoitusta, että levyt olisivat lähteneet tulemaan No, hyvin tuntui toimivan nuo käytetytkin levyt, kun käytin auton perjantaina leimalla Ja ihan hyvin ne toimi myös Lumpparissa jääradalla
Jossain joustoliikkeessä oli toisen eturenkaan piikki osunut levikkeen kulmaan ja siitä puutuu nyt aivan pieni palanen jota ei ilman tarkempaa tutkimista edes huomaa. Muuten kaikki tuntui toimivan hyvin, mitä nyt pientä kylmäkäynnistys ongelmaa ja kuumana öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Laturin merkkivalon mysteeriksi paljastui lopulta viallinen laturi ja uusi on jo tilattu.
Nyt on tarkoitus pitää 3P liikenne käytössä muutama viikko ja korjailla noita pikku ongelmia sekä käydä sitä hieman ulkoiluttamassa Alfa kerhojen tapahtumissa
Jossain joustoliikkeessä oli toisen eturenkaan piikki osunut levikkeen kulmaan ja siitä puutuu nyt aivan pieni palanen jota ei ilman tarkempaa tutkimista edes huomaa. Muuten kaikki tuntui toimivan hyvin, mitä nyt pientä kylmäkäynnistys ongelmaa ja kuumana öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Laturin merkkivalon mysteeriksi paljastui lopulta viallinen laturi ja uusi on jo tilattu.
Nyt on tarkoitus pitää 3P liikenne käytössä muutama viikko ja korjailla noita pikku ongelmia sekä käydä sitä hieman ulkoiluttamassa Alfa kerhojen tapahtumissa
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
Itellä myös joskus tunossa paloi tyhjäkäynnillä öljynpaine valo, vika korjaantui toisella anturilla.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat 128 3P Turbo
Olivat Skuruvatilta unohtaneet ilmoittaa, etteivät saaneetkaan tukkurilta levyjä No, lupasivat nyt selvittää saatavuutta ja ilmoitella sitten... Aivan varmasti palauttavat vaan rahat Onneksi nuo vanhat levyt tuntuvat toimivan ihan hyvin.
Öljynpaineongelma ratkesi, kun vaihdoin öljynsuodattimen Otin vanhan irti ja teurastin sen katsoakseni löytyykö sisältä viitteitä mahdollisesta laakerivauriosta, mutta suodatinpanos oli ihan siisti ja puhdas. Samalla askartelin suodatinjalkaan nipan mekaaniselle mittarille sekä siirsin sähköisen mittarin anturin tuohon suodatinjalkaan. Uusi suodatin paikoilleen ja öljynpaineet on nyt molempien mittareiden mukaan OK (kuumana yli 1,5 bar tyhjäkäynnillä), eikä vanhalla paikallaan oleva öp-varoitusvalokaan enään vilkuttele
Viikonlopuksi alle vaihtui 14" siviilinastat ja kävin ulkoiluttamassa autoa AREF:n talvitapahtumassa, kun oli tuossa lähellä. Päivä sujui hyvin, 3P toimi täydellisesti ja kivaa oli Todella tarkalla on, että nuo 14" renkaat "neliapiloilla" mahtuu kääntymään edessä! Lisäksi vanteen ja navan väliin on laitettava 8mm sovitelevy, kun muuten vanteen naaman sisäpinta osuu jarrusatulan kiinnitysrautaan. No, tämä pitää huomioida noita neliapiloita kunnostettaessa
Öljynpaineongelma ratkesi, kun vaihdoin öljynsuodattimen Otin vanhan irti ja teurastin sen katsoakseni löytyykö sisältä viitteitä mahdollisesta laakerivauriosta, mutta suodatinpanos oli ihan siisti ja puhdas. Samalla askartelin suodatinjalkaan nipan mekaaniselle mittarille sekä siirsin sähköisen mittarin anturin tuohon suodatinjalkaan. Uusi suodatin paikoilleen ja öljynpaineet on nyt molempien mittareiden mukaan OK (kuumana yli 1,5 bar tyhjäkäynnillä), eikä vanhalla paikallaan oleva öp-varoitusvalokaan enään vilkuttele
Viikonlopuksi alle vaihtui 14" siviilinastat ja kävin ulkoiluttamassa autoa AREF:n talvitapahtumassa, kun oli tuossa lähellä. Päivä sujui hyvin, 3P toimi täydellisesti ja kivaa oli Todella tarkalla on, että nuo 14" renkaat "neliapiloilla" mahtuu kääntymään edessä! Lisäksi vanteen ja navan väliin on laitettava 8mm sovitelevy, kun muuten vanteen naaman sisäpinta osuu jarrusatulan kiinnitysrautaan. No, tämä pitää huomioida noita neliapiloita kunnostettaessa
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
Perjantaina oli saapunut Skruvatilta paketti jossa oli kuin olikin oikeanlaiset Trw:n levyt! Aika vaan ei riittänyt niiden asentamiseen, kun piti vaihtaa traileriin uudet äärivalot ja pakata kalusto valmiiksi seuraavana päivänä olevaa Heinolan jäärataa varten.
Perillä Heinolassa sitten yhdistelmä parkkiin ja 3P:tä käymään, startti pyöritti hiukan nihkeästi eikä kone edes luvannut. Muutaman starttauksen jälkeen oli soitettava apuvoimia paikalle, mutta ei apuvirrasta ollut hyötyä kun startti lopetti yhteistyön Pikku nyppäisyllä 3P heräsi henkiin ja päästiin jäälle ajamaan. Rata oli hienossa kunnossa, sopivan vauhdikas ja sisälsi hyviä mutkayhdistelmiä Nuo -94 vuonna paistetut piikkirenkaat menettävät pitonsa neljän kierroksen jälkeen ja sitten oli aina hyvä hetki pitää vähän taukoa ja antaa kaluston jäähtyä. Tauon jälkeen porukka ystävällisesti tuuppasi 3P:n käymään ja taas mentiin
Jossain vaiheessa päivää rupesin ihmettelemään pitkän suoran päässä jarrutuksessa kuuluvaa/tuntuvaan kolahdusta, mutten kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Ajattelin jonkun moottorin kumityynyn antavan tuossa kohdin periksi ja joku tekniikan osa ottaa kiinni koriin, tms...
Loppupäivästä vaihdettiin jälleen radan ajosuuntaa ja siinä opetellessa ahnehdin turhan läheltä sisäpenkkaa sillä seurauksella, että etunurkka nappasi kiinni kovaan penkaan ja pyöräytti auton perän menosuuntaan Vöitä avatessa sanoin kyydissä istuneelle Eerolle, että nyt vähän jännittä mennä katsomaan vaurioita... Onneksi selvittiin melko pienin vaurioin, vähän joutuu hiekkapellin kulmaa oikomaan ja paikkamaalaamaan, levike säilyi rysäyksestä täysin ehjänä
Tuosta toivuttua jatkoimme ajamista vielä muutamia kierroksia, mutta sitten nuo kolahdukset voimistuivat huomattavasti! Tuo tapahtui ainoastaan kolmosella, ensin moottorijarrulla ja lopulta kolmosella katosi veto kokonaan
Sitten auto trailerille ja takaisin tallille. Nyt tuon voi pistää taas seisontaan, talven riennot ovat tältä erää ohi. Lopulta päästiin ajamaan jokaiseen tapahtumaan mihin oli tarkoituskin ja hauskaa oli, vaikka aika paljon töitä sai tehdäkin tämän tavoitteen eteen! Nyt tuo pitää vielä pestä huolellisesti ja pukittaa omalle paikalleen, sitten pidän ainakin hetken vapaata tuosta projektista. Myöhemmin keväällä voikin sitten hyvillä mielin ruveta tutkimaan ja korjaamaan vaurioita kesän ratapäiviä varten. Seuraava tavoite taitaa sitten olla CARF:n kesän ensimmäiset ratapäivät toukokuussa...
Perillä Heinolassa sitten yhdistelmä parkkiin ja 3P:tä käymään, startti pyöritti hiukan nihkeästi eikä kone edes luvannut. Muutaman starttauksen jälkeen oli soitettava apuvoimia paikalle, mutta ei apuvirrasta ollut hyötyä kun startti lopetti yhteistyön Pikku nyppäisyllä 3P heräsi henkiin ja päästiin jäälle ajamaan. Rata oli hienossa kunnossa, sopivan vauhdikas ja sisälsi hyviä mutkayhdistelmiä Nuo -94 vuonna paistetut piikkirenkaat menettävät pitonsa neljän kierroksen jälkeen ja sitten oli aina hyvä hetki pitää vähän taukoa ja antaa kaluston jäähtyä. Tauon jälkeen porukka ystävällisesti tuuppasi 3P:n käymään ja taas mentiin
Jossain vaiheessa päivää rupesin ihmettelemään pitkän suoran päässä jarrutuksessa kuuluvaa/tuntuvaan kolahdusta, mutten kiinnittänyt siihen suurempaa huomiota. Ajattelin jonkun moottorin kumityynyn antavan tuossa kohdin periksi ja joku tekniikan osa ottaa kiinni koriin, tms...
Loppupäivästä vaihdettiin jälleen radan ajosuuntaa ja siinä opetellessa ahnehdin turhan läheltä sisäpenkkaa sillä seurauksella, että etunurkka nappasi kiinni kovaan penkaan ja pyöräytti auton perän menosuuntaan Vöitä avatessa sanoin kyydissä istuneelle Eerolle, että nyt vähän jännittä mennä katsomaan vaurioita... Onneksi selvittiin melko pienin vaurioin, vähän joutuu hiekkapellin kulmaa oikomaan ja paikkamaalaamaan, levike säilyi rysäyksestä täysin ehjänä
Tuosta toivuttua jatkoimme ajamista vielä muutamia kierroksia, mutta sitten nuo kolahdukset voimistuivat huomattavasti! Tuo tapahtui ainoastaan kolmosella, ensin moottorijarrulla ja lopulta kolmosella katosi veto kokonaan
Sitten auto trailerille ja takaisin tallille. Nyt tuon voi pistää taas seisontaan, talven riennot ovat tältä erää ohi. Lopulta päästiin ajamaan jokaiseen tapahtumaan mihin oli tarkoituskin ja hauskaa oli, vaikka aika paljon töitä sai tehdäkin tämän tavoitteen eteen! Nyt tuo pitää vielä pestä huolellisesti ja pukittaa omalle paikalleen, sitten pidän ainakin hetken vapaata tuosta projektista. Myöhemmin keväällä voikin sitten hyvillä mielin ruveta tutkimaan ja korjaamaan vaurioita kesän ratapäiviä varten. Seuraava tavoite taitaa sitten olla CARF:n kesän ensimmäiset ratapäivät toukokuussa...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
No niin, eipä saatu 3P:tä kesän ratapäiville eikä seuraavan kesän ratapäiville, vaan se jäi lepäämään hieman pidemmäksi ajaksi Nyt on sitten tehty hommia ja eilen saatiin auto jälleen käyntikuntoon. Tavoitteena oli ensin CARF:n helatorstain ratapäivä, mutta jotenkin Mikko sai tingittyä tavoitetta lähes viikolla aikaisemmaksi, CMS:ään kuulemma pitää päästä 3P:llä...
Vaihdelaatikosta oli kolmosen ratas antautunut ja samalla vaihdettiin synkkarenkaat kolmosesta ylöspäin. Pakoputkisto tehtiin uusiksi Downpipelta taaksepäin ja tällä kertaa kannakointi tehtiin oikein ajatuksen kanssa (saas nähdä kuinka kestää...) Vihdoin myös sovitettiin keulalle lailliset 21W etuvilkut, katsastusmies antoi edellisellä leimalla viimeisen varoituksensa ko. aiheesta
Näillä näkymin perjantaina voisi koittaa hakea tuoreen leiman
Vaihdelaatikosta oli kolmosen ratas antautunut ja samalla vaihdettiin synkkarenkaat kolmosesta ylöspäin. Pakoputkisto tehtiin uusiksi Downpipelta taaksepäin ja tällä kertaa kannakointi tehtiin oikein ajatuksen kanssa (saas nähdä kuinka kestää...) Vihdoin myös sovitettiin keulalle lailliset 21W etuvilkut, katsastusmies antoi edellisellä leimalla viimeisen varoituksensa ko. aiheesta
Näillä näkymin perjantaina voisi koittaa hakea tuoreen leiman
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat 128 3P Turbo
Aika osuva kuvaus Keltsiltä Niin se aika juoksee...
Hyvältä näytää jopa CMS:n suhteen Kuten Keltsi kirjoitti niin eilen saatiin savut pitkän tauon jälkeen. Tämä jopa yllättävän kivuttomasti.
Tänään pitäisi saada muutaman pikkujutun lisäksi saada auto vekslattua pois tallin nurkasta muita projekteja ja tavaroita vahingoittamatta. Saas nähdä miten onnistutaan... Jos kaikki menee hyvin niin huomenna parin vuoden pölyjen pois huuhtelua eli puunausta ja perjantaina leimalle. Ja jos edelleen kaikki menee putkeen niin sunnuntaina iltapäivällä olisi tarkoitus pyörähtää CMS:ssa. Ja sitten tietysti helatorstaina CARFin ratapäiville - toivottavasti pelit kunnossa vielä silloin
Isot kiitokset ja kumarrukset taas Keltsille!!! Ei tästä muuten mitään olisi tullut tai tule
Hyvältä näytää jopa CMS:n suhteen Kuten Keltsi kirjoitti niin eilen saatiin savut pitkän tauon jälkeen. Tämä jopa yllättävän kivuttomasti.
Tänään pitäisi saada muutaman pikkujutun lisäksi saada auto vekslattua pois tallin nurkasta muita projekteja ja tavaroita vahingoittamatta. Saas nähdä miten onnistutaan... Jos kaikki menee hyvin niin huomenna parin vuoden pölyjen pois huuhtelua eli puunausta ja perjantaina leimalle. Ja jos edelleen kaikki menee putkeen niin sunnuntaina iltapäivällä olisi tarkoitus pyörähtää CMS:ssa. Ja sitten tietysti helatorstaina CARFin ratapäiville - toivottavasti pelit kunnossa vielä silloin
Isot kiitokset ja kumarrukset taas Keltsille!!! Ei tästä muuten mitään olisi tullut tai tule
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 06.02.2013 15:54
Re: Fiat 128 3P Turbo
Laittakaahan 3P liikenteeseen niin on niitäkin sitten jo 2 enemmän tiellä liikenteen seassa! Pitäisi varmaan tuota omankin 3P:n projektia päivitellä, vaikka mitään ei ole tapahtunut paljoakaan viimepäivityksen jälkeen. Silti vappuajot vappuna 2018 ajettiin 128 3P:llä!
Re: Fiat 128 3P Turbo
Liikennekäyttöönotto tehty eli sen puolesta liikenteessä
Tänään parin vuoden pölyjen ja paskojen pesu/putsaus ja huomenna leimalle.
Parit paskaiset räpsyt:
[img][IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/Hillhou53/3P/2018/IMG_0700_zpslxgwm3nb.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/Hillhou53/3P/2018/IMG_0699_zps3hrcmuso.jpg[/img][/img]
Tänään parin vuoden pölyjen ja paskojen pesu/putsaus ja huomenna leimalle.
Parit paskaiset räpsyt:
[img][IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/Hillhou53/3P/2018/IMG_0700_zpslxgwm3nb.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y478/Hillhou53/3P/2018/IMG_0699_zps3hrcmuso.jpg[/img][/img]
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011