Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
uuno ei ole koskaa valmis, omaani rassannu jo yli vuode eikä loppua näy
Bravo t-jet
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
Itsellä ollu tallissa vuodesta 2006... Tässä kohtaa on se kiire jo hävinnyt, niin edetään ihan rauhallisesti. Haluan pitää tän harrastuksena, enkä tehdä "väkisin". Tallille mentäessä pitää olla se oikee "fiilis" niin sillon se on mukavaa.sampsulisami kirjoitti:uuno ei ole koskaa valmis, omaani rassannu jo yli vuode eikä loppua näy
Varovainen tavoite on saada savut koneesta syyskuuhun mennessä. Syyskuussa lähden näillä näkymin Itävaltaan, josta palailen takas jouluksi. Sitten onkin taas uus kevät jo ovella ja voin vaihtaa otsikoksi: Uuno kuntoon kesäksi 2012 --- > 2013 ---> 2014
Fiat Uno Turbo
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
Just itselläkin menee vähän noin.Uunotin kirjoitti:Haluan pitää tän harrastuksena, enkä tehdä "väkisin". Tallille mentäessä pitää olla se oikee "fiilis" niin sillon se on mukavaa.
Ainakin minä vaadin sen oikean fiiliksen että saan touhuttua projektissa kohtia joissa pitää hunteerata.
Jos nyt sovin vaikka vaimon kanssa jonkun vapaapäivän ( siis se vapaapäivä asetetaan korkeammalta taholta ) niin eipä se onnistu koska olo voi olla aivan vetelä.
Kaaliin pitää napsahtaa visio ja sit extemporee tallille niin tapahtuu.
Kyllähän minä puuhia jokka touhuaa ns. vasurilla teen
Motto on ollu max tunti töiden jälkeen kerrallaan.
Tuollattis asenteella mä tuon bravonki oikeastaan touhusin ja sen kyllä huomaa
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
4 tunnin räpeltämisen jälkeen pakosarja siirtyi tarvittavat millimetrit taaksepäin ja mahtuu nyt paikalleen. Anturi jää "kohtalaisen" lähelle pakosarjaa, joten sen suojaaminen saattaa olla ihan ajankohtainen toimenpide sitten joskus.
Vaihdevivusto on myös paikallaan ja kaikki pykälät napsahtaa päälle ilman kosketuksia
Seuraavana pitää alkaa hahmotteleen laipan paikkaa ja turbon korkeutta. Saa nähdä minkälainen sekamelska sinne saadaan vielä väsättyä
Vaihdevivusto on myös paikallaan ja kaikki pykälät napsahtaa päälle ilman kosketuksia
Seuraavana pitää alkaa hahmotteleen laipan paikkaa ja turbon korkeutta. Saa nähdä minkälainen sekamelska sinne saadaan vielä väsättyä
Fiat Uno Turbo
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
Tulikos tuo kamppeen omalla sytkällä, eli tarvit tuota anturia? Lämpömatosta ja paksusta alumiini- tai kuparipellistä tuohon saa kyllä sopivan suojankin tehtyä, johtamaan lämpö pois...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
no se anturi menikin vielä tarkemmalle kuin alunperin mulle selitit Voihan sen anturin muuallekkin sitten siirtääkin jos ongelmia syntyy.
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
Ei tuu omalla sytkällä, eikä ruiskulla. Eli ton anturin virka on nyt ainoastaan "liikuttaa" kierroslukumittaria.vvieri kirjoitti:Tulikos tuo kamppeen omalla sytkällä, eli tarvit tuota anturia? Lämpömatosta ja paksusta alumiini- tai kuparipellistä tuohon saa kyllä sopivan suojankin tehtyä, johtamaan lämpö pois...
Ja Hallusination, joo. Anturi tuli kohtalaisen lähelle, mun millin tarkat mittailut rullamitalla heitti muutaman millin
Fiat Uno Turbo
Re: Uuno kuntoon kesäksi 2012 ---> 2013 :D
Päivitellään tätäkin nyt vähän, kun kaikilta "kiireiltä" taas ehtii.
Pakosarja on nyt hitsattu Tommin avustuksella pitkiin saumoihin ja enää kollektori on irti viimeisiä säätöjä varten. Turbo mallailtu konehuoneeseen ja näyttää jopa mahtuvan!
Sisusta on kasailtu suurinpiirtein mittaristoa ja kartanlukijan penkkiä vaille valmiiksi ja akkukkin mallailtu peräkammariin.
Takajarrut kävin läpi ja vaihdoin tiivisteet uusiin, samalla sipasin vähän punaista pintaan.
Bensalinjat vedin pitkän pohtimisen jälkeen teflon letkusta, jonka pitäisi kestää myös tulevaisuuden viinabensa.
Muutaman kuvan suurista aikaansaannoksista voi vakoilla ---> http://miggor.kuvat.fi/kuvat/Uunon+r%C3 ... G_4886.JPG
Pakosarja on nyt hitsattu Tommin avustuksella pitkiin saumoihin ja enää kollektori on irti viimeisiä säätöjä varten. Turbo mallailtu konehuoneeseen ja näyttää jopa mahtuvan!
Sisusta on kasailtu suurinpiirtein mittaristoa ja kartanlukijan penkkiä vaille valmiiksi ja akkukkin mallailtu peräkammariin.
Takajarrut kävin läpi ja vaihdoin tiivisteet uusiin, samalla sipasin vähän punaista pintaan.
Bensalinjat vedin pitkän pohtimisen jälkeen teflon letkusta, jonka pitäisi kestää myös tulevaisuuden viinabensa.
Muutaman kuvan suurista aikaansaannoksista voi vakoilla ---> http://miggor.kuvat.fi/kuvat/Uunon+r%C3 ... G_4886.JPG
Fiat Uno Turbo