Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Kuinkas lujaa oikein ajelit? :o
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Hallunisation kirjoitti:Kuinkas lujaa oikein ajelit? :o
93 meni 40 rajotuksella, justiisa pääs käräjille. Eka kertalaisena ois voinu selvitä vielä kuukausilla.. Mutta kun ei.. :roll: Toisaalta oon ihan tyytyväinen, kun meinas mennä kiireeks ja jäädä kaikki hieno säätö, kun oli kiire ottamaan savuja. Nyt moottori putsattu ja huomenna maaliin. Menee varmaan ens kuulle, kun poraukseen pääsee.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja mikah »

Eli siis jollain muulla kun konsernin vehkeellä pääsi tuo tapahtumaa? Nopeudesta päätellen...

PS. Ylinopeus sakkoja autolla NOLLA vuodesta -89...
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

tuomar kirjoitti:Nyt ollaan autossa sillä mallilla, että moottori kasattu, mutta puretaan uusiks ja suunnitelmat uusiks. Eli alastavasti mietitty 84.4 porauksia ja uusia kk.. Muusta ei vielä tietoa. Moottorin ohjaus ainakin ja muuta hilpettä.
Pitäisköhän tässä huolestua.. kuten alussa tuli keuhkottua:
Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
......
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Tässä on muuten viisauden sanat. Olen huomannut että erityisesti TC-koneiden kanssa pätee NIIN hyvin...kun kerran laittaa toimimaan niinkuin tehtaan jäljiltä korkeintaan pienin parannuksin, on siinä ikiluotettava pannu joka kestää niivittää vuodesta toiseen. Ja aina tuo kuskille hymyn huulille. :mrgreen:
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Sämpy kirjoitti:
tuomar kirjoitti:Nyt ollaan autossa sillä mallilla, että moottori kasattu, mutta puretaan uusiks ja suunnitelmat uusiks. Eli alastavasti mietitty 84.4 porauksia ja uusia kk.. Muusta ei vielä tietoa. Moottorin ohjaus ainakin ja muuta hilpettä.
Pitäisköhän tässä huolestua.. kuten alussa tuli keuhkottua:
Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
......

Vielä se jaksaa :D Pitänee miettiä, katsoo nyt. Aikaa on vaan niin paljon nyt. Toki on autossa kyllä muutakin laitettavaa, kun se moottori.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

mikah kirjoitti:Eli siis jollain muulla kun konsernin vehkeellä pääsi tuo tapahtumaa? Nopeudesta päätellen...

PS. Ylinopeus sakkoja autolla NOLLA vuodesta -89...
Joo volvon t6 sella pääsi käymään. Melko hyvin tuo sinun saavutus, itsellä vähän huonompaan.

ps. 6kertaa kortti hyllyllä vuodesta -06
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Jokari kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Tässä on muuten viisauden sanat. Olen huomannut että erityisesti TC-koneiden kanssa pätee NIIN hyvin...kun kerran laittaa toimimaan niinkuin tehtaan jäljiltä korkeintaan pienin parannuksin, on siinä ikiluotettava pannu joka kestää niivittää vuodesta toiseen. Ja aina tuo kuskille hymyn huulille. :mrgreen:
Niin on viisautta, mutta suomalainen on niin perkeleen ahne :D
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Nyt pistäkääs hyvästä kytkin setistä linkkiä, ite oon muutaman välttävän setin löytänyt.


Onhan theman kytkimen mitat siis 20/228mm ?

Tällä hetkellä mielessä SACHS paketti. Hintaa tulis jotain ~250€ tuolle.
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

nyt tartteis jeesiä..

Ois ajotuksen aika!

Mutta ITSELLÄ ei mitään hajua miten tuo kone ajoitetaan!!

Onko kampiakselille ja nokille jossain merkit ??

Vai joutuuko mittailemaan heittokelloilla ja astemittareilla..?
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Ja siis vielä täydentäen, että lohko ja kampura on 8venasesta ja kansi 16venasesta, mutta tämänhän ei pitäisi muuttaa mitään ? Vai onko 8venasessa eri ajoitusmerkit kuin 16v ?
jake2
Viestit: 65
Liittynyt: 29.09.2005 14:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja jake2 »

Pitäis nokkapyörissä olla merkit, jotka tulee osoittaa venttiilikopan merkkeihin suoraan ylöspäin. Ja kampiakselin hihnapyörä myös osoittaa ylöspäin, merkki pitäis myös löytyä siitä. Eli ykkösen mäntä yläkohtaan ja merkit kohdallaan niin eiköhän se rupea olemaan suurinpiirtein kohdillaan...
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Pitää katsoa nämä! Otan kuvat ja laitan tänne. Eipähän menis vituiks. Aika tiukka näissä tuo ajoitus..
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo, ei sitä suotta kannata heti kanttarellimetsää alkaa kasvattamaan, eli huolellisuudella vain... ja sitten pyörittää konetta käsin muutama kierros jotta remmi ehtii asettua ja näkee ettei se lähde ajautumaan laitaan, ja kireyden tarkistus vielä ennen käynnistystä. Alakertakos oli tasapainoakseliton, eli siitä remmistä ei enää tarvi murehtia?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tuomar
Viestit: 225
Liittynyt: 28.09.2010 23:34

Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti

Viesti Kirjoittaja tuomar »

Ei oo akseliton, jätän vaan remmin laittamatta. En kehdannut rueta tulppaamaan, kun eivät edes vuotaneet akselien tiivisteet. Ensi talvena sitten kun alkaa uudelleen rakennus niin katsotaan sitä.
Vastaa Viestiin