Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
- Hallunisation
- Viestit: 685
- Liittynyt: 28.09.2009 17:19
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Kuinkas lujaa oikein ajelit?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
93 meni 40 rajotuksella, justiisa pääs käräjille. Eka kertalaisena ois voinu selvitä vielä kuukausilla.. Mutta kun ei.. Toisaalta oon ihan tyytyväinen, kun meinas mennä kiireeks ja jäädä kaikki hieno säätö, kun oli kiire ottamaan savuja. Nyt moottori putsattu ja huomenna maaliin. Menee varmaan ens kuulle, kun poraukseen pääsee.Hallunisation kirjoitti:Kuinkas lujaa oikein ajelit?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Eli siis jollain muulla kun konsernin vehkeellä pääsi tuo tapahtumaa? Nopeudesta päätellen...
PS. Ylinopeus sakkoja autolla NOLLA vuodesta -89...
PS. Ylinopeus sakkoja autolla NOLLA vuodesta -89...
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitäisköhän tässä huolestua.. kuten alussa tuli keuhkottua:tuomar kirjoitti:Nyt ollaan autossa sillä mallilla, että moottori kasattu, mutta puretaan uusiks ja suunnitelmat uusiks. Eli alastavasti mietitty 84.4 porauksia ja uusia kk.. Muusta ei vielä tietoa. Moottorin ohjaus ainakin ja muuta hilpettä.
......Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Tässä on muuten viisauden sanat. Olen huomannut että erityisesti TC-koneiden kanssa pätee NIIN hyvin...kun kerran laittaa toimimaan niinkuin tehtaan jäljiltä korkeintaan pienin parannuksin, on siinä ikiluotettava pannu joka kestää niivittää vuodesta toiseen. Ja aina tuo kuskille hymyn huulille.Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Sämpy kirjoitti:Pitäisköhän tässä huolestua.. kuten alussa tuli keuhkottua:tuomar kirjoitti:Nyt ollaan autossa sillä mallilla, että moottori kasattu, mutta puretaan uusiks ja suunnitelmat uusiks. Eli alastavasti mietitty 84.4 porauksia ja uusia kk.. Muusta ei vielä tietoa. Moottorin ohjaus ainakin ja muuta hilpettä.
......Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Vielä se jaksaa Pitänee miettiä, katsoo nyt. Aikaa on vaan niin paljon nyt. Toki on autossa kyllä muutakin laitettavaa, kun se moottori.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Joo volvon t6 sella pääsi käymään. Melko hyvin tuo sinun saavutus, itsellä vähän huonompaan.mikah kirjoitti:Eli siis jollain muulla kun konsernin vehkeellä pääsi tuo tapahtumaa? Nopeudesta päätellen...
PS. Ylinopeus sakkoja autolla NOLLA vuodesta -89...
ps. 6kertaa kortti hyllyllä vuodesta -06
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Niin on viisautta, mutta suomalainen on niin perkeleen ahneJokari kirjoitti:Tässä on muuten viisauden sanat. Olen huomannut että erityisesti TC-koneiden kanssa pätee NIIN hyvin...kun kerran laittaa toimimaan niinkuin tehtaan jäljiltä korkeintaan pienin parannuksin, on siinä ikiluotettava pannu joka kestää niivittää vuodesta toiseen. Ja aina tuo kuskille hymyn huulille.Sämpy kirjoitti:Kun viritys harvemmin onnistuu kerralla, voi olla aika vaikeaa etsiä jälkikäteen korjaus/parannuskohteita jos ei mallin vakiotekniikkakaan ole hallussa. Parempi olisi kopioida valmis toimivaksi tiedetty resepti, tai tehdä vain muutama muutos vakiopannuun kerralla. Muuten käy niin ettei se toimi ikuna, epäonnistuneita muutoksia koitetaaan korjata uusilla muutoksilla ennenkuin edes tiedetään mikä meni pieleen, kunnes kalliit osat laitetaan myyntiin, kori paaliin ja huudellaan kylillä kuinka paskoja italialaiset autot on..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Nyt pistäkääs hyvästä kytkin setistä linkkiä, ite oon muutaman välttävän setin löytänyt.
Onhan theman kytkimen mitat siis 20/228mm ?
Tällä hetkellä mielessä SACHS paketti. Hintaa tulis jotain ~250€ tuolle.
Onhan theman kytkimen mitat siis 20/228mm ?
Tällä hetkellä mielessä SACHS paketti. Hintaa tulis jotain ~250€ tuolle.
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
nyt tartteis jeesiä..
Ois ajotuksen aika!
Mutta ITSELLÄ ei mitään hajua miten tuo kone ajoitetaan!!
Onko kampiakselille ja nokille jossain merkit ??
Vai joutuuko mittailemaan heittokelloilla ja astemittareilla..?
Ois ajotuksen aika!
Mutta ITSELLÄ ei mitään hajua miten tuo kone ajoitetaan!!
Onko kampiakselille ja nokille jossain merkit ??
Vai joutuuko mittailemaan heittokelloilla ja astemittareilla..?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Ja siis vielä täydentäen, että lohko ja kampura on 8venasesta ja kansi 16venasesta, mutta tämänhän ei pitäisi muuttaa mitään ? Vai onko 8venasessa eri ajoitusmerkit kuin 16v ?
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitäis nokkapyörissä olla merkit, jotka tulee osoittaa venttiilikopan merkkeihin suoraan ylöspäin. Ja kampiakselin hihnapyörä myös osoittaa ylöspäin, merkki pitäis myös löytyä siitä. Eli ykkösen mäntä yläkohtaan ja merkit kohdallaan niin eiköhän se rupea olemaan suurinpiirtein kohdillaan...
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Pitää katsoa nämä! Otan kuvat ja laitan tänne. Eipähän menis vituiks. Aika tiukka näissä tuo ajoitus..
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Joo, ei sitä suotta kannata heti kanttarellimetsää alkaa kasvattamaan, eli huolellisuudella vain... ja sitten pyörittää konetta käsin muutama kierros jotta remmi ehtii asettua ja näkee ettei se lähde ajautumaan laitaan, ja kireyden tarkistus vielä ennen käynnistystä. Alakertakos oli tasapainoakseliton, eli siitä remmistä ei enää tarvi murehtia?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Thema 2.0 16vt, vähän "isompi" rojekti
Ei oo akseliton, jätän vaan remmin laittamatta. En kehdannut rueta tulppaamaan, kun eivät edes vuotaneet akselien tiivisteet. Ensi talvena sitten kun alkaa uudelleen rakennus niin katsotaan sitä.