Vertailu papereita Fiatehin

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Vertailu papereita Fiatehin

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Aattelin avata tällasen langan, kun ittellä ainakin tarvetta jossain vaiheessa. Eli tähän vois kerätä tarvittavia vertailulappuja katsastusta varten eri Fiatin malleihin, kysymyksiä niitä koskien, linkkejä mistä löytää jne. Jos viitsit vaikka skannata lappusi ja laittaa johkipäin jakoon.

Itsellä olis tarvetta Mirafiorin lapuille 1300/2000tc eroista, mielellään maahantuojalta saatu tms. virallinen lappu joka konttorille kelpaa. Olen joskus tuollaisen maahantuojalta saanut, mutta reilun 10v. aikana hukkunut johonkin..

Lisäksi jos ois tietoa mistä löytäisi dokumenttaja Volumetricon/ normaalien eroista, olisin erittäin kiitollinen!
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

Sama täällä. Olen etsinyt vanhoista topiceista, mutta en ole löytänyt(muistan jokus nähneeni).
Eli tarvitsisin verrokki paperin 1300GT seiskasta.
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Joskus on ollut puhetta merkkikerhoista.
Sen olen huomannut että jos on vähän aktiivisuutta kuulua johonkin kerhoon ja halua tutustua muihin harrastajiin, niin tällaisetkin kyselyt muuttuvat paljon helpommiksi. :wink: Yhteisöissä on voimaa, enkä puhu nyt mistään nettiyhteisöistä.
Mutta kyllähän nuo paprut täältäkin kyselemällä saa.
Sori OT..
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tällaiset ketjut pysyvät käyttökelpoisempina, kun ei turhia pulinoita lähetellä. Tuolta löytää niin tehdasmanuaalia (joissa on jarrujen mittoja sun muuta tekniikan vaihtajia kiinnostavaa), kuin muutakin:
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f1 ... ion-57409/
http://storage.fiat-bg.org/
Jokainenhan sitten ymmärtää, että ottaa ihan tietoisen riskin kaikenlaisista tartunnoista, jos menee noin vain ajelemaan netistä mahdollisesti vastaan tulevia exe-tiedostoja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

JOS tänne saatais kerättyä näitä vertailu papruja useaan malliin, eikö tämä kannattaisi sitten liittää tonne FAQ osioon(jos mahdollista) Ihan vaan tulevia rakentajia varten.
Tuli vain mieleen.
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mikahai »

moro.
sain kaverilta lainaan nuo mirafiorin laput joissa on eritelty "tavallisten" ja
racingin eroavaisuudet.
tuolla paperi nipulla ainakin omaan irtosi leima,
nuo paprut on muuten aikanaan tilattu autonovolta.
minun autossa tosin piti käyttää moottorivertailuna argentan 120ie motoria ruiskujen vuoksi.
johon taas riitti kopio säätöarvokirjasta josta tekniset tiedot näkyvät.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

mikahai kirjoitti:moro.
sain kaverilta lainaan nuo mirafiorin laput joissa on eritelty "tavallisten" ja
racingin eroavaisuudet.
tuolla paperi nipulla ainakin omaan irtosi leima,
nuo paprut on muuten aikanaan tilattu autonovolta.
minun autossa tosin piti käyttää moottorivertailuna argentan 120ie motoria ruiskujen vuoksi.
johon taas riitti kopio säätöarvokirjasta josta tekniset tiedot näkyvät.
Saatko nuo paperit vielä käsiin ja skannattua ja vaikka mulle laitettua sähköpostilla tai johonkin jakoon? Tai jos ei skanneria löydy, niin jos ne saisi vaikka postilla lainaan, voisin skannata ja laittaa jakoon ja laittasin sitten takasin sulle?
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mikahai »

mulla on vielä nuo paperit. kysäsenpä huomenna omistajalta luvan niin voin vaikka lähettää ne sulle postitse.
niin saat laittaa ne vaikka tänne yleiseen jakoon.
olen huomenna yhteydessä.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

No niin, vihdoinkin sain nuo paperit skannattua, kiitoksia Mikalle niistä! Löytyy koneelta myös PDF:nä, jos joku kaipaa niin voin laittaa sähköpostilla tulemaan. Paperit tuolla siis Racingistä, 1300/1600 Mirkuista sekä 132:ta

http://kuvablogi.com/blog/10520/12/

Kuvat numeroitu siinä järjestyksessä kuin ne olivat niputettuina. Racingin kakkoskuvan yks nurkka mustana kun en het purkanu niittejä, PDF:nä tuokin löytyy ehjempänä.

Nyt vielä jostakin vastaavat dokumentit Volumetricosta niin voila! :D

Vai kävisköhän näistä jompi kumpi? :D :D

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2582490.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2582491.jpg

Tuo Afrikkalaisen Racingin vois pian vaikka käydäkkin, puuttuu vaan vielä muutama kilowatti Volumetricoon verrattuna..
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kiitokset hyvälaatuisista kuvista! 8) Olisin kovin kiitollinen, jos saisin nuo vielä osoitteeseen vvieri ät gmail piste com. Jos jengillä on papereita, niin pystyn jatkossa helposti skannaamaan nuo PDF:ksi.

Abarthista varmaan löytyisi paperit suht helposti ja sais verrokin tehoksi sen 140hv, mutta siinä ei ollut jäykkää taka-akselia, mahtavatko sitten vaatia katsastukseen vastaavan rakenteen jos sellaista käyttää? Tosin tiedossa on tapauksia jolloin eivät ole vaatineet.

Siinä mielessä se Volumetrico olisi helpoin, mutta eipä ole korjaamomanuskaa sellaiseen löytynyt, vaikka oon ulkomaalaisiltakin foorumeilta kysellyt ja maahantuojille soitellut.

Verrokin pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, joten Afrikan mallien kanssa voi olla vähän nihkeetä.

Tehojen kannaltahan on sama, onko verrokkina Racing vai Supermirafiori, jälkimmäisestä ainakin on hyvän manuskoita liikenteessä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

vvieri kirjoitti:Kiitokset hyvälaatuisista kuvista! 8) Olisin kovin kiitollinen, jos saisin nuo vielä osoitteeseen vvieri ät gmail piste com. Jos jengillä on papereita, niin pystyn jatkossa helposti skannaamaan nuo PDF:ksi.

Abarthista varmaan löytyisi paperit suht helposti ja sais verrokin tehoksi sen 140hv, mutta siinä ei ollut jäykkää taka-akselia, mahtavatko sitten vaatia katsastukseen vastaavan rakenteen jos sellaista käyttää? Tosin tiedossa on tapauksia jolloin eivät ole vaatineet.

Siinä mielessä se Volumetrico olisi helpoin, mutta eipä ole korjaamomanuskaa sellaiseen löytynyt, vaikka oon ulkomaalaisiltakin foorumeilta kysellyt ja maahantuojille soitellut.

Verrokin pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, joten Afrikan mallien kanssa voi olla vähän nihkeetä.

Tehojen kannaltahan on sama, onko verrokkina Racing vai Supermirafiori, jälkimmäisestä ainakin on hyvän manuskoita liikenteessä.
Laitanko Ville PDF:nä vai kuvina?

Joo tuo Abarthiin vertailu on mietityttänyt myös, koska jäykkää akseliahan ei saisi erillisjousitettuun vaihtaa, joten katsotaankohan nuo sitten eri korimalleiksi? Toki, nämähän ovat kyllä aivan normimalleinakin sen verta harvinaisia jo Suomessa, että tuskin katsuri tietää Abarthissa olleen erillisjousitettua perää jos tuosta ei suoranaisesti missään ole mainintaa..

Onko tuo faktaa että pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, ja mistä johtuu? Ainakin täälä paikallinen inssi antoi ymmärtää että jos on vaan valmistettu johonkin päin maailmaa niin käy verrokiksi, tuota Kadettia kun katsastin. Toki siinäkään ei joutunut tuota "optiota" käyttämään, joten ei ole faktaa onnistuuko. Sehän kyllä avaisi ovia aika paljon, eikös esim. Sierraa ole saanut afrikassa isohkolla (5.0?) V8:lla..

Tässä nyt metsästän nimenomaan tuota 140hp verrokkitehoa, ois paljon parempi saada otteeseen 168hp kuin 138hp.. 8)
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä tuosta Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta oli aikanaan ihan mustaa valkoisella laissa ajoneuvon rakenteen muuttamisesta. Finlexin sivuilta oli tänne linkkejäkin, mutta lienevät vanhentuneita, kun noilla weppisivuilla on taipumusta muuttua.

Nimenomaan monien foordimiesten kanssa tuota Sierain-asiaa ollaan pohdittu - ainakaan muutama vuosi sitten se ei tosiaan passannut. Fiiattiharrastajalle myös Etelä-Amerikassa olisi paljon mielenkiintoisia automalleja joihin verrata...

Voi olla tosiaan ettei taka-akselin eroja olla tiedetty tai sitten laissahan on sanottu että jarrujen ja alustan pitää vähintään vastata verrokkimallia - tiedä sitten, josko isoille tehoille mitoitettu jäykkä akselikin olisi kelvannut koska voimansiirrosta taisi olla puhetta vaan siinä mielessä että sen olisi syytä olla verrattavissa kasvaneiden tehojen suhteessa.

Niin, PDF:nä kiitos... :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mikahai »

omaa autoa katsastettaessa tuli ilmi sellainenkin asia et vaikka vertailu autona käytettiin racingia niin kuitenki leveyttä kasvattaessa
leveys mitataan aina kanta autosta.
eli jos rakennat Abarth reblikaa normi mirkusta on suurin sallittu leveys
1650+100mm
ja jos taas rakennat racingista on suurin sallittu leveys 1663+100mm
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Villelle @. En tiedä mikä oli mennyt pieleen, mutta nyt vasta huomasin että kaikki laput eivät olleet tulleet PDF:nä, täytyy käydä skannaamassa uudestaan, jos noilla lapuilla ei Mika ole jo kiire?

Löytyykö Villeltä Abarthista vastaavaa dokumenttia? Voishan sitäkin käydä konttorilla näyttämässä mitä tykkäisivät
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hmm... nyt en muista, pitää katsoa kun palajan Suomeen... tuohon pitäisi ainakin luokituspaperit olla ihan helposti löydettävissä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin