punto käynnistyksenesto ja avaimet
punto käynnistyksenesto ja avaimet
Eli vaihdoin autoon korinohjauslaitteen joka on toisesta puntosta.
Tästä syystä käynnistyksenesto ei hyväksy vanhoja avaimia, eikä autoa saa starttaamaan. (käynnistykseneston koodeja ei minulla ole ja pitäisi varmaan olla sen toisen punton mistä uusi osakin on)
Onko näissä punton avaimissa jotkut "sirut" sisällä millä se tsekkaa ne koodit että on oikea avain.
koska jos on niin jos saan sen toisen punton avaimen käsiini niin suutarilla sen sirun kopiointi ja siirtäminen tuohon minun punton avaimeen olisi kai mahdollista.
kellään apuja?
Tästä syystä käynnistyksenesto ei hyväksy vanhoja avaimia, eikä autoa saa starttaamaan. (käynnistykseneston koodeja ei minulla ole ja pitäisi varmaan olla sen toisen punton mistä uusi osakin on)
Onko näissä punton avaimissa jotkut "sirut" sisällä millä se tsekkaa ne koodit että on oikea avain.
koska jos on niin jos saan sen toisen punton avaimen käsiini niin suutarilla sen sirun kopiointi ja siirtäminen tuohon minun punton avaimeen olisi kai mahdollista.
kellään apuja?
Moikka.
Käynnistyksenestolaitteisto koostuu keskusyksiköstä sekä avaimeen istutetusta sirusta , sekä sitä lukevasta anturista joka on virtalukon kehällä.
Jos olet vaihtanut kekusyksikön ilman sille koodattuja avaimia ei punto käynnisty.
Siru on upotettu avaimen muovipäähän ja voit kokeilla vaihtaa sen joko omaan alkuperäiseen avaimeesi ( jää ruma kolo ) tai teettämällä kopion omasta virtalukkoon sopivasta avaimesta johon istutetaan vaihdettuun keskusyksikköön koodattu siru.
Voi olla että toimii tai sitten ei 50/50.
Keskusksikkö voi vaatia myös huoltoavaimen käyttöä se iso punainen joka myöskin sisältää sen sirun. Tämä avainhan sitten ei myöskään käy siihen virtalukkoon koska sitä ei ole vaihdettu.
Joten jos huoltoavainta tarvitaan siinäkin asiassa täytyy käväistä kopioimassa avaimia , mekaanista ongelmaa avaimien kanssa tuskin on vaan villakoiran ydin on se että keskusyksikkö tunnistaa oikein koodatun avaimen käytön.
J.K
Käynnistyksenestolaitteisto koostuu keskusyksiköstä sekä avaimeen istutetusta sirusta , sekä sitä lukevasta anturista joka on virtalukon kehällä.
Jos olet vaihtanut kekusyksikön ilman sille koodattuja avaimia ei punto käynnisty.
Siru on upotettu avaimen muovipäähän ja voit kokeilla vaihtaa sen joko omaan alkuperäiseen avaimeesi ( jää ruma kolo ) tai teettämällä kopion omasta virtalukkoon sopivasta avaimesta johon istutetaan vaihdettuun keskusyksikköön koodattu siru.
Voi olla että toimii tai sitten ei 50/50.
Keskusksikkö voi vaatia myös huoltoavaimen käyttöä se iso punainen joka myöskin sisältää sen sirun. Tämä avainhan sitten ei myöskään käy siihen virtalukkoon koska sitä ei ole vaihdettu.
Joten jos huoltoavainta tarvitaan siinäkin asiassa täytyy käväistä kopioimassa avaimia , mekaanista ongelmaa avaimien kanssa tuskin on vaan villakoiran ydin on se että keskusyksikkö tunnistaa oikein koodatun avaimen käytön.
J.K
Yksi mahdollisuus on laittaa luovuttaja-auton lukot omaan autoon. Mikä lie sitten helpointa. Näppärä suutari saattaa osata kyllä kopsia nuo sirut ja avaimetkin ristiin.
Voihan sen luovuttaja-auton sirun liimata rattilukon yläpuolelle, niin on ajonesto aina auki . Sitten ei kyllä vakuutus korvaa varkauksia yms. tietenkään .
Voihan sen luovuttaja-auton sirun liimata rattilukon yläpuolelle, niin on ajonesto aina auki . Sitten ei kyllä vakuutus korvaa varkauksia yms. tietenkään .
Brava 1,4 12 V vm -98
Kysele lukkosepiltä, saako ne tehtyä avaimen pelkän avainkoodin perusteella, sen saat Deltasta jos tiedät luovuttaja-auton rekkarin josta se "korinohjausboksi" on, joko ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan.
Jos saavat tehtyä, niin sitten ei ole mitään ongelmaa tekevät "sirun" koodista ja muuten kloonaa nkyisen avaimen.
Jos saavat tehtyä, niin sitten ei ole mitään ongelmaa tekevät "sirun" koodista ja muuten kloonaa nkyisen avaimen.
Ja jos kyseessä on kakkoskorinen punto, niin tarvitset myös koritietokoneeseen kuuluvan moottorinohjausyksikön. Ja se tietty pitää olla samalla ruiskujärjestelmällä varustetusta autosta. Samaten koritietokone pitää olla samoilla varusteilla olevasta autosta (ilmastointi, ohjaustehostin, abs, ym.)
Samaten jos autossa on alkuperäinen radio, niin sekään ei enään todennäköisesti toimi.
Samaten jos autossa on alkuperäinen radio, niin sekään ei enään todennäköisesti toimi.
Mitä tekoa radiolla on noittenkanssamikah kirjoitti:Ja jos kyseessä on kakkoskorinen punto, niin tarvitset myös koritietokoneeseen kuuluvan moottorinohjausyksikön. Ja se tietty pitää olla samalla ruiskujärjestelmällä varustetusta autosta. Samaten koritietokone pitää olla samoilla varusteilla olevasta autosta (ilmastointi, ohjaustehostin, abs, ym.)
Samaten jos autossa on alkuperäinen radio, niin sekään ei enään todennäköisesti toimi.
Radio on yhteydessä koritietokoneeseen CAN väylää pitkin. Koritietokone kertoo radiolle että se on oikeassa autossa... Eli tuollaisen kakkoskorisen punton radioa ei saa toimimaan toisessa samanlaisessa autossa, eli näyttöön tulee CAN - CHECK teksti ja siihen se sitten jääkin. Tosin ainakin englannissa noita radioita ohjelmoidaan toimimaan ilman tuota CAN väylää.Bravo00 kirjoitti:
Mitä tekoa radiolla on noittenkanssa
eri autoon???
ajatus, 1.2l 16v bravan kone(1997-2002?) ->lancia Y-10(-1988 )
miten onnistuu(ko)?
pitääko ruveta lanciaan asentamaan fiiatin lukkoja, vai voiko sen käynnistyksen eston heivata mäkeen jollakin konstilla?
lanciaan ei myöskään tule abs, turvatyyny, ohjaustehostin, radio, ilmastointi hässäköitä!
miten onnistuu(ko)?
pitääko ruveta lanciaan asentamaan fiiatin lukkoja, vai voiko sen käynnistyksen eston heivata mäkeen jollakin konstilla?
lanciaan ei myöskään tule abs, turvatyyny, ohjaustehostin, radio, ilmastointi hässäköitä!
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Re: eri autoon???
Briteissä tai Hollannissa on joku firma (löytynee haulla, en tähän hätään ehdi etsimään), joka uudelleenohjelmoi tai vaikka poistaa ajonestot Fiat-konsernin ecuista. Periaatteessahan tuo olisi vaikka toteutettavissa Y10:iinkin, jos saa mukaan avaimen. Antenni vain virtalukolle, ja avaimen siru Y10:n avaimeen. Tai ehkä voisi onnistua niinkin, että antenni ja avain ovat molemmat jossain kojelaudan alla piilossa?hepe75 kirjoitti:ajatus, 1.2l 16v bravan kone(1997-2002?) ->lancia Y-10(-1988 )
miten onnistuu(ko)?
pitääko ruveta lanciaan asentamaan fiiatin lukkoja, vai voiko sen käynnistyksen eston heivata mäkeen jollakin konstilla?
lanciaan ei myöskään tule abs, turvatyyny, ohjaustehostin, radio, ilmastointi hässäköitä!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: eri autoon???
Laitat Ykään MegaSquirtin tai Vems:in niin ei tarvitse noista ajonestoista murehtia ja saat itse säätää ruiskua ja sytkää...hepe75 kirjoitti:ajatus, 1.2l 16v bravan kone(1997-2002?) ->lancia Y-10(-1988 )
miten onnistuu(ko)?
pitääko ruveta lanciaan asentamaan fiiatin lukkoja, vai voiko sen käynnistyksen eston heivata mäkeen jollakin konstilla?
lanciaan ei myöskään tule abs, turvatyyny, ohjaustehostin, radio, ilmastointi hässäköitä!
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: eri autoon???
en halua, auto pysyy käyttiksenä kun siinä on joku vakio kone(vakio ohjauksella)Ippe kirjoitti:Laitat Ykään MegaSquirtin tai Vems:in niin ei tarvitse noista ajonestoista murehtia ja saat itse säätää ruiskua ja sytkää...hepe75 kirjoitti:ajatus, 1.2l 16v bravan kone(1997-2002?) ->lancia Y-10(-1988 )
miten onnistuu(ko)?
pitääko ruveta lanciaan asentamaan fiiatin lukkoja, vai voiko sen käynnistyksen eston heivata mäkeen jollakin konstilla?
lanciaan ei myöskään tule abs, turvatyyny, ohjaustehostin, radio, ilmastointi hässäköitä!
muuten menee harrastamiseksi liikaa...
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Tuo on sellainen fifty/sixty-mahdollisuus, toimii tai ei toimi, jos ei toimi, niin voi mennä ihan oikeasti vaikeaksi, kun ei merkkihuollotkaan yleensä tee mitään tuon kaltaisille ratkaisuille.
Hauskimmassa tapauksessa pitää olla CAN-väylä ja sieltä pitää löytyä tietyt komponentit, jotka suostuvat juttelemaan oikeaa kieltä, en ihmettelelisi vaikka auto jättäisi käynnistymättä sillä perusteella jokin turvavarusteisiin liittyvä asia ei kommunikoi.
Ohjelmoitavalla toimii varmasti, mutta säädöt joutuu tekemään.
Hauskimmassa tapauksessa pitää olla CAN-väylä ja sieltä pitää löytyä tietyt komponentit, jotka suostuvat juttelemaan oikeaa kieltä, en ihmettelelisi vaikka auto jättäisi käynnistymättä sillä perusteella jokin turvavarusteisiin liittyvä asia ei kommunikoi.
Ohjelmoitavalla toimii varmasti, mutta säädöt joutuu tekemään.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76