127 vanteet

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

noi mun vanteet ei oo varmaan samat...jotka rosso mainitsi...noi ollu talvirenkaina kait pidemmän aikaa jo... En mäkään siitä väristä ihan vakuuttunut oo mutta valkosta maalia ku ilmaseks sain niin ajattelin ne sillä vetästä... fiksuintahan is pitää vakiovanteet sportissa ja niihin alkuperäset eskiökupit vaan... ja jos väri lakkaa miellyttämäst niin maalaa uudestaan.....sit se on helppoa jo kun on hyvät pohjat valmiina jne...
Kuvista saa muuten aika kivasti käsityksen millaiselta jonkun kokonen vanne näyttää/miten sopii...
ja GB:t noi tosiaan on...
Peku-Roi
Viestit: 65
Liittynyt: 13.10.2008 22:20

Viesti Kirjoittaja Peku-Roi »

sport-power kirjoitti:noi mun vanteet ei oo varmaan samat...jotka rosso mainitsi...noi ollu talvirenkaina kait pidemmän aikaa jo... En mäkään siitä väristä ihan vakuuttunut oo mutta valkosta maalia ku ilmaseks sain niin ajattelin ne sillä vetästä... fiksuintahan is pitää vakiovanteet sportissa ja niihin alkuperäset eskiökupit vaan... ja jos väri lakkaa miellyttämäst niin maalaa uudestaan.....sit se on helppoa jo kun on hyvät pohjat valmiina jne...
Kuvista saa muuten aika kivasti käsityksen millaiselta jonkun kokonen vanne näyttää/miten sopii...
ja GB:t noi tosiaan on...
Ei sattus löytyyn ylimäärästä keskikuppia vanteisiin,mulla yhelle ois tarvis! Omista yks hukassa! :oops:
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

eipä ole ei...itellä ei oo kupin kupåpia sen enempää alkuperäsiin ku tykkeihinkään..... ajattelin et jollei muuten ni sorvaa vaiks nylonista ja siihen sit teettää tarrat...esim
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

kuinkas leveen vanteet pitäis olla, kun itselle tulossa sarletin levikkeet? Tuommoisia "tykkejä" olen katsellut jo pitkään :D
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

noita mun kuvia kun kattelet niin näet miten vakio alusta ja 6 tuumanen vanne tulee...ja luet miten syvällä vanne nyt on eli ei oo varaa yhtään sisemmäs mennä.... ja sit kun tiedät kuin paljon se sun levike tuo lisää lokarin reunaa niin siit saanee jonkin sortin käsityksen... ja eikös se niin sit mee että jos sulla ois esim 5cm levittävä se straletin levike...niin vois ajatella et 8 tuumanenkin menis.... mutta sittenhän et:n täytyy olla viel vaan pienempi ettei ota jousiin ym kiinni... korjatkaa jos väärässä olen...
karhjy
Viestit: 16
Liittynyt: 09.12.2009 12:48
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja karhjy »

mutta vaihto ehtona on myös alkuperäisten levittäminen jos pieni laittomuus ei häiritse....

itse ainakin teen niin
Avatar
joel127
Viestit: 504
Liittynyt: 15.06.2009 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joel127 »

karhjy kirjoitti:mutta vaihto ehtona on myös alkuperäisten levittäminen jos pieni laittomuus ei häiritse....

itse ainakin teen niin
Niin joko tykit tai 14" levitetyt pellit :D Toisko se starletin levike n. 3-5cm lisä leveyttä...
Fiat 127L 0.9 -81 Rojekti autona
peugeot 205xr 1.4i -90 EX käyttöauto
Suzuki SA310/swift 1.0, 3syl -86 harjoitus kappale
Mazda 323F 1.8GT -91 Nykyinen käyttis
127 MK1
Viestit: 519
Liittynyt: 21.02.2006 14:59
Paikkakunta: Itäinen suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 127 MK1 »

joel127 kirjoitti: Niin joko tykit tai 14" levitetyt pellit :D Toisko se starletin levike n. 3-5cm lisä leveyttä...
n.4cm levitystä tuli starletin kuttuperkka levikkeillä http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img827485.jpg
Autot:
-Volvo Amazon
rata27
Viestit: 47
Liittynyt: 06.05.2009 22:58
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja rata27 »

Mulla (tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin vaimollani) on muutoskatsastettu 75 vuoden 127 Fiude Alfa Romeon aluvanteille. Takana 205/60/13 renkaat ja edessä 175/65/13 renkaat. Edessä ei ole välilaippoja ollenkaan ja takana ainoastaan 4mm per puoli. Täällä ovat tarkkoja kaikenmaailman raideväli yms jutuista mutta nekään ei haitannut, koska edessä muutos oli 14mm ja takana 9mm. Laina sallima raidevälimuutoshan saa olla max 30mm. Nuo renkaat mahtuu pyörimään oikein hyvin alla, eikä ole raapinut mihinkään. Virkavalta on ollut usein kiinnostunut noista palloista, mutta ovat jääneet raapimaan päätään, kun rekisteriotteessa on merkintä. Pysäytyksen yhteydessä olen kuullut monet kerrat kommentin: "Ei taida olla ihan lailliset nuo renkaat, jotka sulla on alla. Ajattelitko ettei me huomattais niitä?"
Nyt tällä hetkellä siinä on talvirenkaina alla 165/65/14 nastarenkaat Punton perus peltivanteilla (välilaipat niissäkin+ pidemmät pultit). Nekin olisin muutoskatsastanut, mutta kertoivat konttorilla ettei niitä enää tarvitse muutoskatsastaa, koska vannekoko saa muuttua 1 tuuman alkuperäistä isommaksi ilman toimenpiteitä ja kun otteessa on jo merkinnät 135, 175 ja 205 leveille renkaille, niin 165 leveät renkaatkin saa alle heittää. Renkaan leveys katsastusmiehen kertoman mukaan saa muuttua rekisteriotteeseen merkitystä 30mm ilman toimenpiteitä...
No, en tiedä, poikkesinko liikaa aiheesta, muta tulipahan pahin kirjoituspuuska saatua päätökseen.

T: Mies, jonka vaimolla on tällä hetkellä 127 Fiateja 11kpl. Eikä ollut näppäilyvirhe, vaan niitä on sillä toisiaan 11.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

rata27 kirjoitti:T: Mies, jonka vaimolla on tällä hetkellä 127 Fiateja 11kpl. Eikä ollut näppäilyvirhe, vaan niitä on sillä toisiaan 11.
Siinä on osattu valita puoliso hyvin. 8)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

kuulostaa kyllä noi edellä mainitut rengastukset tosi rajuilta....mahtuuko noi 14 tuumaset tosiaan pyörimään takana jos takapenkille iskee 3 aikuista?? ja noissa 205:ssa tulee mieleen että ei kaareen kiinni ota jos jouset kunnolla pääsee pohjaamaan....vai onko kuitenkin niin matala ettei pääse joustamaan niin paljoa.... kuvia ois hyvä nähdä niin sais mielikuvaa... toki noilla sopivilla levike paloilla saa haettua sen optimi kohdan vanteelle niin se parantaa edellytyksiä...
rata27
Viestit: 47
Liittynyt: 06.05.2009 22:58
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja rata27 »

sport-power kirjoitti:kuulostaa kyllä noi edellä mainitut rengastukset tosi rajuilta....mahtuuko noi 14 tuumaset tosiaan pyörimään takana jos takapenkille iskee 3 aikuista?? ja noissa 205:ssa tulee mieleen että ei kaareen kiinni ota jos jouset kunnolla pääsee pohjaamaan....vai onko kuitenkin niin matala ettei pääse joustamaan niin paljoa.... kuvia ois hyvä nähdä niin sais mielikuvaa... toki noilla sopivilla levike paloilla saa haettua sen optimi kohdan vanteelle niin se parantaa edellytyksiä...
Itse asiassa takakaaria on muokattu tosi vähän takaa alaosasta. Muutos oli tosi pieni. Kyllä siinä on ollut useampi aikuinenkin kyydissä kerralla, mutta pääasiassa siellä on lapsia takapenkillä. 165/65/14 renkaat taas eivät loppujen lopuksi ole kovin korkeat, ei ainakaan niin korkeat, kuin kuvitellaan.
Laita mulle yv:llä sähköpostiosoitteesi, niin voin katsoa, josko multa löytyisi kuvia koneelta, kun siinä on alla ne 13 tuumaiset Alfan vanteet 205 renkaineen yms... Niistä 14 tuumaisista ei ole tullut otettua kuvia, laitoin ne nimittäin ekaa kertaa alle nyt täksi talveksi.
J-Salo
Viestit: 23
Liittynyt: 06.05.2007 23:07
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: 127 vanteet

Viesti Kirjoittaja J-Salo »

Itelläni on seiskassa alla vakiokaaressa edessä 8x14 et 20, takana 9x14 et -15.
Renkaina on 195/45 ja takana 215/40 :D

Täältä löytyy pari kuvaa; http://jukkasalo.kuvat.fi/kuvat/
rata27
Viestit: 47
Liittynyt: 06.05.2009 22:58
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 127 vanteet

Viesti Kirjoittaja rata27 »

Päivitystä tuohon rouvan omistamien Fiat 127:en lukumäärään... Niitä on vasta 19...
Avatar
Hallunisation
Viestit: 685
Liittynyt: 28.09.2009 17:19
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 127 vanteet

Viesti Kirjoittaja Hallunisation »

Itsellä kasiin tulossa 15x7 eteen ja taakse 165-45-15 renkailla :D camberia vähän säätämällä pitäis mennä hyvin kaariin 8-)
Vastaa Viestiin