Fiatforum ja FTCF forumien yhdistyminen
Fiatforum ja FTCF forumien yhdistyminen
Katso keskustelu aiheesta: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=23500
Minun mielestäni Forumien yhdistymisellä olisi ainakin seuraavat edut:
- lisää vastuullisia ylläpitäjiä ja moderaattoreita
- Forum-softan päivitykset ja varmuuskopiointi
- Kun forum pyörii jollain palveluntarjoajalla, voidaan ylläpidon vastuita ja oikeuksia helposti siirtää muille, jos ja kun ylläpitäjä esim. vaihtaa automerkkiä eikä forum enää kiinnosta
- rasvanäppien vs. siipiveikkojen rasismin vähentäminen Suomen aliarvostettujen Fiat-harrastajien väliltä
- tarvittavat uudet aluejaot esim. "tiettyjen mallisarjojen välillä. Vanhat eli varmaankin numerot, sitten välimallit eli uno/tipo/tempra ja uudet eli puntot, bravot, coupet jne. Ala kategoriat lisää esim. tuning, autohifi."
- selkeyttä: "ftcf.org oli kyllä niin selkeä että sieltä etsi mielellään apua ongelmiin"
- hakeminen on helpompaa
- tietotaito siirtyy puolin ja toisin
- yhteinen osto- ja myyntipalsta
Oletko valmis yhteistyöhön vai onko parempi torpata koko homma?
Minun mielestäni Forumien yhdistymisellä olisi ainakin seuraavat edut:
- lisää vastuullisia ylläpitäjiä ja moderaattoreita
- Forum-softan päivitykset ja varmuuskopiointi
- Kun forum pyörii jollain palveluntarjoajalla, voidaan ylläpidon vastuita ja oikeuksia helposti siirtää muille, jos ja kun ylläpitäjä esim. vaihtaa automerkkiä eikä forum enää kiinnosta
- rasvanäppien vs. siipiveikkojen rasismin vähentäminen Suomen aliarvostettujen Fiat-harrastajien väliltä
- tarvittavat uudet aluejaot esim. "tiettyjen mallisarjojen välillä. Vanhat eli varmaankin numerot, sitten välimallit eli uno/tipo/tempra ja uudet eli puntot, bravot, coupet jne. Ala kategoriat lisää esim. tuning, autohifi."
- selkeyttä: "ftcf.org oli kyllä niin selkeä että sieltä etsi mielellään apua ongelmiin"
- hakeminen on helpompaa
- tietotaito siirtyy puolin ja toisin
- yhteinen osto- ja myyntipalsta
Oletko valmis yhteistyöhön vai onko parempi torpata koko homma?
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 12.06.2006 09:16
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Yhdytään vaan. Yhdynnästä tulee huomattavasti enemmin pluss merkkistä toimintaa, kun jättää yhtymättä.
Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin. Kantsii ottaa pohjaksi tuuninkipuolen sivuston jako ja tehdä uudesta samanmoinen. Alussa kannattaa tehdä "liikaa" osioita ja sitten puolenvuoden käytön jälkeen näkee, mitkä jää henkiin ja mitä uutta tarvitaan.
Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.
Hyvä juttu kokonaisuudessaan tämä yhtyminen.
Jyrki-boy
Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin. Kantsii ottaa pohjaksi tuuninkipuolen sivuston jako ja tehdä uudesta samanmoinen. Alussa kannattaa tehdä "liikaa" osioita ja sitten puolenvuoden käytön jälkeen näkee, mitkä jää henkiin ja mitä uutta tarvitaan.
Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.
Hyvä juttu kokonaisuudessaan tämä yhtyminen.
Jyrki-boy
äippä ohita! sinisist vilkuist ei olla. . . .
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Jyrki-boy kirjoitti:Yhdytään vaan. Yhdynnästä tulee huomattavasti enemmin pluss merkkistä toimintaa, kun jättää yhtymättä.
Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin. Kantsii ottaa pohjaksi tuuninkipuolen sivuston jako ja tehdä uudesta samanmoinen. Alussa kannattaa tehdä "liikaa" osioita ja sitten puolenvuoden käytön jälkeen näkee, mitkä jää henkiin ja mitä uutta tarvitaan.
Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.
Hyvä juttu kokonaisuudessaan tämä yhtyminen.
Jyrki-boy
Tämä forum ei ole Gruppon.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Eikös tuo sovellu hyvin tuonne motorsport-osion alle? Taitaa muutenkin olla aika hiljaista tämä Fiatilla driftaaminen joten tuskinpa tuollaiselle erilliselle osiolle aivan hirveää tarvetta on...Jyrki-boy kirjoitti:Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Ongema on tuossa automallikohtaisessa jaossa se että mahtuuko "päävalikko" sitten enää edes yhdelle sivulle... Malleja kuitenkin tulee aika paljon lisää verrattuna tuohon tuningpuolen sivustoon joten selkeydestä ei voi kyllä puhua. Mutta kuten toisalla oli puhetta niin joku vuosimalleihin/"käyttötarkoitukseen" perustuva jako voisi olla ihan toimiva. Tai sitten vaikka tekniikka jaettuna moottoripuoleen, alustaan ja koriin.Jyrki-boy kirjoitti: Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin.
Mitenkäs esmes motorsporttipuoli - voiko sen jakaa sen alla vielä eri aiheisiin tällä softalla? Sama juttu tietty muissakin osioissa eli oli vaikka "vanhantyyppiset" pääkansiot, ja sen alla sitten tarkempaa osiointia? Toimeisi hyvin vaikka myös tuolla projektitopicissa - olis aluperäiset, viripelit ja tuuninkikalusto omissa alikategorioissa.
Äänestystuloksen perusteella ainakin tällä puolen on vahva kannatus yhdistymiseen - hyvä juttu. Varmaan kandee tuon "Bellan palaverin" jälkeen tehdä äänestys siitä että millaiseen osiointiin olisi täällä halukkuutta vai mitä?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Asiaa!-HH- kirjoitti:Ongema on tuossa automallikohtaisessa jaossa se että mahtuuko "päävalikko" sitten enää edes yhdelle sivulle... Malleja kuitenkin tulee aika paljon lisää verrattuna tuohon tuningpuolen sivustoon joten selkeydestä ei voi kyllä puhua. Mutta kuten toisalla oli puhetta niin joku vuosimalleihin/"käyttötarkoitukseen" perustuva jako voisi olla ihan toimiva. Tai sitten vaikka tekniikka jaettuna moottoripuoleen, alustaan ja koriin.Jyrki-boy kirjoitti: Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin.
Mitenkäs esmes motorsporttipuoli - voiko sen jakaa sen alla vielä eri aiheisiin tällä softalla? Sama juttu tietty muissakin osioissa eli oli vaikka "vanhantyyppiset" pääkansiot, ja sen alla sitten tarkempaa osiointia? Toimeisi hyvin vaikka myös tuolla projektitopicissa - olis aluperäiset, viripelit ja tuuninkikalusto omissa alikategorioissa.
Äänestystuloksen perusteella ainakin tällä puolen on vahva kannatus yhdistymiseen - hyvä juttu. Varmaan kandee tuon "Bellan palaverin" jälkeen tehdä äänestys siitä että millaiseen osiointiin olisi täällä halukkuutta vai mitä?
Itse kaikkein mielummin näen yhdistymisen "seurauksena" koko softan vaihtamisen.
Kaikella kunnioituksella tämä nykyinen on karmea ja jostain höyryradioaikakaudelta.
FTCF:llä OLI parempi jossain vaiheessa, mutta viimeisin, puhumattakaan tilapäisestä on kyllä ihan yhtä surkea.
Jos nykyisillä mennään, niin näen jokseenkin ainoaksi ratkaisuksi pitää nämä edelleen erillään, mutta näille tulisi yhteinen "etusivu", josta voi halutessaan siirtyä sille "puolelle" minkä tuntee omakseen.
Tässä yhteydessä voidaan samalla karsia päällekkäisyyksiä topiccien suhteen.
Panda 60 -05
Fiorino Kombi -09
Fiorino Kombi -09
FTCF:n foorumi oli jaottelussaan aivan järjetön. Ei joka mallille tarvitse olla omaa osiota, kuten täällä on huomattu, vaikka mallikirjo on huomattavasti laajempi.
Parempi höyryradioaikakauden foorumi kuin nykyaikaisempi purkkaviritelmä. Lisäksi peräänkuulutan taas sitä helppolukuisuutta ja softan keveyttä myös mobiilia käyttöä silmälläpitäen. Monet foorumit kun alkavat mennä siihen että ensin ladataan alkuvalikkoa 1,5 megaa...
Parempi höyryradioaikakauden foorumi kuin nykyaikaisempi purkkaviritelmä. Lisäksi peräänkuulutan taas sitä helppolukuisuutta ja softan keveyttä myös mobiilia käyttöä silmälläpitäen. Monet foorumit kun alkavat mennä siihen että ensin ladataan alkuvalikkoa 1,5 megaa...
Niin olisi mielenkiintoista tietää edelleen miltä se hyvä foorumisofta näyttää ja miten se toimii vaikka sillä kännykällä. Edelleen tuo on sellainen asia joka pitää ottaa huomioon koska kaikilla autotallissa sitä nettipiuhaa ole, ja pikasen tarkistuksen asioihin voi tosiaan tehdä vaikka sillä kännyllä.rlonn kirjoitti:Tämähän kävikin helposti.
No munpuolestani voitte kyllä pitää pumppunne, ja sopia asioista muiden kanssa. itse en tällaiseen halua lähteä.
Tämä foorumien yhdistysyritys vaatii pikkasen pitkäjänteisyyttä ja kompromisseja joten eiköhän kannattaisi nyt hiukan edes yrittää. Ja asioita pitää pystyä myös perustelemaan että miksi mikin on toista parempi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -