Harrastekäyttistaksi (Thema)

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Meltdown kirjoitti:
luigi kirjoitti:muistan edelleenkin kiinnittäneeni ne huolella ja tiukkaan, on ainoa selitys ...
:mrgreen:
Kummasti se kelpasi edellisessä katsastuksessa, innokkaasta rynkyttelystä huolimatta. :roll:

Jatkossa näköjään auton talviseisonnan varusteisiin tulee kosteudenkerääjän lisäksi kuulumaan hiirenloukku:
http://lampredi.ath.cx/Thema/240409/
Alustavasti näyttäisi, ettei "kiinteistöön" ole koskettu, ellei sitten ole kuseskellut. Eihän tuo ainakaan vielä haissut. Mistä lie löytänyt sisälle, kun kaikki ikkunat ja luukut on kiinni. Ehkä ensi talvena ei kannata lintulaudan lähelle jättää parkkiin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Juu aina kun on itse maalannut akselipalkkia tms. , ts. oikea maalikerros eikä sitä tehtaan huntua, niin saa pultit kiristää kuukauden jälkeen.

Joko kesätaksi kruisaa?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Sämpy kirjoitti:Joko kesätaksi kruisaa?
Ei ainakaan vielä. Riippuu nyt tuon 16v:n kunnosta ja edistymisestä, jos se pelaa, niin voipa olla, ettei tämä Thema tule liikenteeseen koko vuonna. Etukelkka pitäisi vaihtaa, uusi on jo hankittuna odottelemassa kunnostusta (pesu, ruosteiden poisto ja maalaus.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Sattuneesta syystä kun tuli tarvetta hieman ykän tarjoamaa suuremmalle kuljetuskapasiteetille, tuli tämä otettua liikenteeseen. Puolisen vuotta ehti seistä, ja oikein kouluesimerkkinä siitä miten autoharrastaja ei laitteitaan säilytä, eli ajosta suoraan seisomaan, ja seisonnasta suoraan ajoon. No nesteet tarkistin. Käyntiin lähti avainta näyttämällä, liekö tuo ehti edes yhtä kierrosta startilla pyörähtämään. Liikkeelle lähtö olikin sitten haastavampaa, kun oli takajarrut ruostuneet oikein kunnolla kiinni. Ristikkoavaimen ja vasaran kanssa sitten sai herranpelkoa istutettua sen verran, että alkoi kaikki pyörät pyörimään. Seisonta ei tunnu missään, moottoritila vain oli täynnä hiirenp....

No, hyväähän se tekee välillä saada ajoa, kun joutuu kuitenkin taivasalla säilyttämään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

On muuten huono idea pistää auto seisomaan puun alle. On vaakapinnat sellaisen mustan tökötin peitossa, johon ei mikään tunnu tehoavan. Milläs tuota töhnää saisi irti? Liuotin ei toimi.

On mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:
Kuva
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

pineline

Viesti Kirjoittaja VTO »

Wurthin pineline (ja varmasti muut samankaltaiset tuotteet) 20% seoksena ja hieman pidemmällä vaikutusajalla on toiminut puusta tulevan lian irrotuksessa hyvin. Pihkakin irronnut ihan kohtuulisesti kun on tarjonnut kuumavesipesuria kyytipojaksi.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

luigi kirjoitti:OOn mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:
:mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
vesamaan
Viestit: 702
Liittynyt: 01.04.2004 10:12
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

vvieri kirjoitti:
luigi kirjoitti:OOn mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:
:mrgreen:
Onkos toi sitte 16V? :lol:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu on totta kai - kuten kaikki jenkkien vanhat kasikoneetkin :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

-HH- kirjoitti:Juu on totta kai - kuten kaikki jenkkien vanhat kasikoneetkin :wink:
Kulkukin oli vähän jenkkimäistä, eli jousituksen liikkeet laajoja. Suorituskyky nelipyttyisenä tuntui kuitenkin paremmalta. ;)

Neljässä päivässä tuli taitettua 1480km ilman mitään ongelmia, kuten kuuluukin, ja todettua taas Theman erinomaisuus matka-autona. Matkan taittuessa alkoi kojelaudan alta tippumaan auringonkukansiemeniä, ja lisäksi tuli todettua, ettei takaikkunoiden nostimet toimi enää talviseisonnan jäljiltä. Rele kyllä naksuu, mutta siihen se jää. Toivottavasti ei hiirenp...eleet ole johtoja jyrsineet.

Jonkun aikaahan tämä tulee vielä olemaan ajossa, mutta sitten pitäisi alkaa etukelkan vaihtoa valmistelemaan, tuollaisenaan ei enää pitkään uskalla ajella, on aika rapsakassa kunnossa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

luigi kirjoitti:Thema pelasi radalla kuin kello (eikä nyt puhuta mistään rantarolexeista), ei hyytynyt radan varteen, eikä tiputellut osia matkalle. :mrgreen: No jotain sentään: Vasemmalle kääntyvissa mutkissa kuului loppupäivästä korkeataajuinen melko tasainen vinkuna. Pyöränlaakeri? Oikealla takanahan on uusi laakeri, joka kylläkin on ilmeisen "laadukkaaksi" havaittua PowerDrive-merkkiä, kun oikeasti laadukkaampi FAG olisi kustantanut kolminumeroisen rahasumman, mikä tässä tilanteessa tuntui liian pahalta. Onneksi tuo on helppo vaihtaa, olisiko reilu puoli tuntia mennyt kaikkine vanhan laakerin sisäkoolin halkaisemisineen. Pitää vaan varmistaa, että kuitti on tallella...
Ilmeisesti se OLI pyöränlaakeri, ja nimenomaan tuo laadukas PowerDrive. :evil: Julmettu jyrinä ja vonkuna alkoi kokolailla ykskaks, ja tuostahan se vika löytyi. Jurisee, kun pyörittää vapaanakin. Kyllähän sillä varmaan 3-4tkm ehti ajaakin? Saattaa tämä kyllä mennä seisontaan kohtapuolin, kun se etukelkkakaan ei ole mihinkään edennyt, ja ottaa tuo 16V viimein liikenteeseen.

Takaikkunat muuten pelaakin, vika oli vain etupenkkien välissä olevissa katkaisijoissa, jotka aikoinaan vaihdoin ovista, kun pelasivat vähän epävarmasti. No, eivätpähän pelaa enää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eilen siirtyi tämä seisontaan eli käytöstä poistoon, eikä ole tarkoitus siis katsastaa tänä vuonna. Saa nähdä, milloin palaa taas liikenteeseen, kun saattaa ensi vuonna tulla muutakin projektia eteen, jos hyvin käy...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re:

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Luigi kirjoitti:Eilen siirtyi tämä seisontaan eli käytöstä poistoon, eikä ole tarkoitus siis katsastaa tänä vuonna. Saa nähdä, milloin palaa taas liikenteeseen, kun saattaa ensi vuonna tulla muutakin projektia eteen, jos hyvin käy...
Ei ole palannut liikenteeseen, mutta sellainen olisi tarkoitus. Viiden vuoden seisonta pihalla oli saanut pellin katoamaan apparin jalkatilasta, muuten koppa on kestänyt käyttämättömyyden yllättävänkin hyvin:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... oto%2c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Etukelkka sen sijaan on totaalisen entinen, mutta ehjemmästä on tässä jo kauppoja tehty. Mainittakoon, että joka ikinen kerta, kun on tarvinnut siirrellä, on käynnistyminen ollut akun paikalleen heiton jälkeen sitä luokkaa, kuin olisi edellisenä päivänä ajosta jätetty seisomaan. Jarrut pitää putsata, etukelkka ja pyöränlaakeri vaihtaa, ja varmaan hankkia uudet kilvet. Entisten päälle liimatut puuhatarrat on integroituneet pysyvän oloiseksi osaksi kilpiä, ja voi olla, ettei niitä ihan helpolla saa lähtemään ilman kilpien pilaamista. Niin, ja jakopään huoltokin lienee aiheellinen, edellisen kerran remmit on vaihdettu 2006...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Harrastekäyttistaksi (Thema)

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Leima haettu tänään. Edellinen olikin vuodelta 2008.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Harrastekäyttistaksi (Thema)

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

magnifico! Se on sitten varmaa talviajoa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin