Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 11.01.2006 22:20
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin
Erotettu "Pikku-Taukan" projektikertomuksesta -HH-
Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
Minkä värinen toi sun yksilö taas olikaan ja onko alkujaan etelän autoja? On ollut joskus juttuakin mutta en muista.ricambiheikka kirjoitti:Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 11.01.2006 22:20
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Hopeinen se oli ja Italiassa valmistettu eli etelän autoja. En nyt enään muista mistäpäin Suomea tämä oli kotoisin, tarttis kaivaa rekisterihistoria jostain esiin.
Sivulla http://www.125tc.de/index.htm on mukava tilasto Saksan kärryistä, jos oikein tulkitsin niin siellä olisi 16 kpl 125 TC rekisterissä ja 22 kpl 130 TC:tä. Eipä ole yleisiä sielläkään enään.
Sivulla http://www.125tc.de/index.htm on mukava tilasto Saksan kärryistä, jos oikein tulkitsin niin siellä olisi 16 kpl 125 TC rekisterissä ja 22 kpl 130 TC:tä. Eipä ole yleisiä sielläkään enään.
Mä muistelen että tuo Jarkon auto oli jostain suht idästä alunperin. Oma on ollut S-alkusella rekkarilla, mutta melko uutena eksynyt pääkaupunkiseudulle josta sitten Vakka-suomeen pitemmäksikin aikaa. Ja tuo kuvassa näkyvä hopeinen on edelleenkin pääkaupunkiseudulla.
Pitäis varmaan skannata kanssa vanhoja kuvia jotta vois laittaa kuvia tuosta Pikku-Taukan ex.autosta ja omasta rintarinnan.
Pitäis varmaan skannata kanssa vanhoja kuvia jotta vois laittaa kuvia tuosta Pikku-Taukan ex.autosta ja omasta rintarinnan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Sukulaismiehellä on hyllyssä Ritmo-esite vuodelta 1982. Tuossa esitteessä 105 TC:n alla on juurikin tuollaiset vanteet.Sämpy kirjoitti:
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Joo, ja alunperin ainakin tuossa esitteessä on peltivanteet. Hieman koreammat vaan...-HH- kirjoitti:Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
meen sotkemaan hieman tätäkin keskustelua että nuista ritmon katoista eli vanha koppaisessa hyppyri katon takalaidassa ? ja uudemmassa menee suorana takaluukkuun asti ? entäs kattoluukullisia ritmoja suomen maassa joko uudempia tai vanhempia ? tarkoitan oikeita kattoluukullisia eikä niitä finlandialasiviritelmämalleja....meinaan sitä kun miulla on vintillä ricambi original ritmon kattoluukullinen katto pelti jossa luukku peltikin mukana muttei mekanismeja eikä vipuja eikä oikeanlaista kattoverhoilua ! siitä en nyt ole varma oliko se hyppyrillinen vai ei hyppyrillinen malli !
Juu kyllä mä Ollin kanssa oon joskus jotain noista jutellut. Mutta tosiaan mielenkiintoista jos tosiaan on hyppyrikatolla - toisen auton tiedot tiiänkin ja pitää tosta toisesta joskus vaihtaa muutama kuuluminen.
Ja Jape - katon malli on vaihtunut about 1982, tarkkaa ajankohtaa en tiiä. Mutta viimiset I-koriset on tasakattoisia. Ja kattoluukullisia on ollut - mä oon nähnyt joskus viisovisen 75:sen automaatilla mutta taisi mennä purkuun. Ja luukku kitattu tietty kiinni...
Ja Jape - katon malli on vaihtunut about 1982, tarkkaa ajankohtaa en tiiä. Mutta viimiset I-koriset on tasakattoisia. Ja kattoluukullisia on ollut - mä oon nähnyt joskus viisovisen 75:sen automaatilla mutta taisi mennä purkuun. Ja luukku kitattu tietty kiinni...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
80-luvun puolivälin tienoilla oli meillä lainassa hetken aikaa muistaakseni -79 automaatti, jossa oli myös alkuperäinen kattoluukku. Siitä ropisi koripellit jo silloin palasina maahan, eli todennäköisesti paalattu heti kohta sen jälkeen. Sininen oli väriltään, ei metalliväriä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.