Fiat Ritmo Abarth 125 TC -82
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Fiat Ritmo Abarth 125 TC -82
Rytmi tuntuu olevan hieman harvinaisempi projekti tällä foorumilla joten paiskataanpa yksi joukkoon. Kyseessä ei siis ole oma projektini, vaan sukulaismiehen... Vastaan jo nyt esitettävään kysymykseen kyllä, eli tämä on siis allekirjoittaneen entinen ajokki.
Näitä(kään) ei taida nykypäivänä enää montaa olla jäljellä. Tämä on tarkoitus entisöidä / museoida kun museoikä täyttyy, eli vuoteen 2012 tähdätään. Auto on käyttöentisöity / paranneltu 90-luvun loppupuolella, jonka jälkeen jokapäiväisessä käytössä tuonne 2003 saakka. Tuon jälkeen auto on ollut "naftaliinissa" entisöintiä odotellen. Tällä hetkellä alkuperäisestä poikkeavat sisustusmateriaalit ja hieman paranneltu moottori. Moottoria on kutiteltu tiukemmilla nokka-akseleilla, säädettävillä nokkapyörillä ja 2,5" pakoputkistolla. Etupyöriltä löytyy 152 hp tehomittauslapun mukaan. Pientä ruosteenkukkaa löytyy mutta mielestämme melkoisen hyvä aihio tällaiseen entisöintiprojektiin.
Pahoitteluni hieman huonoista kuvista, emme purkaneet pressua tuon enempää.
Osaako joku muuten sanoa, ovatko kuvan vanteet 105 TC:stä vai mistä?
Ylläpidetään tätä topicia kun päästään oikein kunnolla projektin kimppuun.
Näitä(kään) ei taida nykypäivänä enää montaa olla jäljellä. Tämä on tarkoitus entisöidä / museoida kun museoikä täyttyy, eli vuoteen 2012 tähdätään. Auto on käyttöentisöity / paranneltu 90-luvun loppupuolella, jonka jälkeen jokapäiväisessä käytössä tuonne 2003 saakka. Tuon jälkeen auto on ollut "naftaliinissa" entisöintiä odotellen. Tällä hetkellä alkuperäisestä poikkeavat sisustusmateriaalit ja hieman paranneltu moottori. Moottoria on kutiteltu tiukemmilla nokka-akseleilla, säädettävillä nokkapyörillä ja 2,5" pakoputkistolla. Etupyöriltä löytyy 152 hp tehomittauslapun mukaan. Pientä ruosteenkukkaa löytyy mutta mielestämme melkoisen hyvä aihio tällaiseen entisöintiprojektiin.
Pahoitteluni hieman huonoista kuvista, emme purkaneet pressua tuon enempää.
Osaako joku muuten sanoa, ovatko kuvan vanteet 105 TC:stä vai mistä?
Ylläpidetään tätä topicia kun päästään oikein kunnolla projektin kimppuun.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
nuita kuvan vanteita ihmettelin itsekkin taanoin kun osti 105tc raadon jossa tuli mukana samanlaiset muttakin vain 2kpl niin sillon tuli selvitettyä sama asia että beta vanteet kuulemman ovat sitten myöhemmin tuli vielä toinen 105tc jossa olikin koko sarja kuvan vanteita alla ! maku asia mutta sopiihan nuo tuon aika kauden autoon ihan ok. eroaako noiden mk1 ja mk2 ritmojen kojelaudat varustelu tasojen mukaan muuta kuin väreissä ?
MK I ja II kojelaudat ovat kokonaan erilaiset paitsi MK-I 85S jossa saman mallinen kojetaulu kuin "paremmissa" II-koppaisissa . Muuten kaikissa I-koppaisissa on malli sama, mittaristot ja värit vaihtelevat varustetason mukaan 105TC ja 125TC samanlaiset mustat lisämittareineen. II-koppaisessa kahta erilaista: 60- 85 (lämpösäätimet pystyasennossa mittariston vieressä) 85S- 130TC Lämpösäätimet keskellä alhaalla toki muitakin eroja on mutta nuin suurinpiirtein.
Ostin kyseisen kärryn Raumalta -92 koska veljellä oli parttikuume myöskin.
Tarroitus on täysin sama mitä se oli kun meille tuli. Auto purettiin kokonaan ja vaihdettiin kynnyskotelot, etulokasuojat ja muistaakseni takalokasuojan kaaret. Vaihdelaatikko avattiin ja kakkosen synkronointi käänneettin silloin.
Lohko porattiin, männät, öljypumppu, venttiilit, jne peruskama kaikki uutta.
Moottorin teki Jari Helenius vammalan moottorikoneistamolla. Nokat tosiaan vaihdettiin, ja bensankulutus kasvoi järjettömäksi. Tolpat ja jouset eteen uutta ja taakse iskarit. Kyllä sitä tosissaan yritettin tehdä että säilyis, maalauskin annettiin hyväksi haukutun liikkeen tehtäväksi mutta, kuvista nyt näkee mikä on lopputulos.
Tarroitus on täysin sama mitä se oli kun meille tuli. Auto purettiin kokonaan ja vaihdettiin kynnyskotelot, etulokasuojat ja muistaakseni takalokasuojan kaaret. Vaihdelaatikko avattiin ja kakkosen synkronointi käänneettin silloin.
Lohko porattiin, männät, öljypumppu, venttiilit, jne peruskama kaikki uutta.
Moottorin teki Jari Helenius vammalan moottorikoneistamolla. Nokat tosiaan vaihdettiin, ja bensankulutus kasvoi järjettömäksi. Tolpat ja jouset eteen uutta ja taakse iskarit. Kyllä sitä tosissaan yritettin tehdä että säilyis, maalauskin annettiin hyväksi haukutun liikkeen tehtäväksi mutta, kuvista nyt näkee mikä on lopputulos.
No kyllä about 10 vuotta ympärivuotista käyttöä tekee Ritmolle huonoa, vaikka sitä olisi koittanut tehdä vaikka kuinka hyvin... Kyllä mäkin joskus luulin että se on vaan tekijöistä kiinni mutta ei vaan taida olla. No ei omakaan enää tuu liuossuolaa näkemään - sitä se näki aikoinaan liian kauan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Yleisempi Ritmo-Abarth -höpinä erotettu omaan kertomukseensa jotta replicamiestenkin juttujen lisäksi saadaan aitoa Abarth-tarinaan merkin osastolle http://fiatforum.fi/viewtopic.php?p=152087#152087
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 125tc
Jep - taisi auto tulla sinulta minulle Raisiolaisen autoliikkeen kautta. Harmittaa vietävästi kun myin sen sittemmin rahapulassa sukulaismiehelleni. Pysyipä ainakin suvussa ja saan varmasti rasvata käteni tätäkin autoa entisöidessä.695ss kirjoitti:jep oli ritmo minulla vajaan vuoden mutta katastus tuotti ongelmia ja myin pois . etupyöristä mitattiin 164hp oli monta vuotta mynämäessä missä nyt t pate
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki