Onko Fiat 127 abartheja :?: Tai 127 abarth osia

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
Avatar
seppä
Viestit: 749
Liittynyt: 19.03.2003 16:31
Paikkakunta: Koria

Onko Fiat 127 abartheja :?: Tai 127 abarth osia

Viesti Kirjoittaja seppä »

Onko Fiat 127 abartheja :?: Tai 127 abarth osia
hautakorpi
Viestit: 46
Liittynyt: 29.01.2003 09:47
Paikkakunta: Kajaani

tietoa on jos osaa kaivaa

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

kylla vain, ranskassa ajetussa kansallisessa sarjassa on tietaakseni kaytetty 127:kaa joka on abartin modifioima??? kuvai tallaisista pienoismallesta on pyorinyt www.ebay.com (hakusana abarth) listoilla joitain kertoja....tietaako kukaan asiasta tarkemmin???

-Toni-

ps. jos olet kiinnostunut 127 abarth muunnoksista tytkippa 112 autobianchi-abarth autoa...se toimi kehitysalustana 127:lle...uskoisin etta viritysvinkit alustaan ja tekniikkaan talle vehkeelle on suoraan siirrettavissa 127:lle...tai oisko jopa niin etta abarthin tekemat muutokset on siirtyneet osaksi vakioratkaisuita... kuten 633-743-850-903ccm fiiatin koneissa joissa kohti 903 konetta on kopiotu teknisia ratkaisuja abath 767-849-982ccm koneista...kas siinapa tutkimisen aihetta jollekkin innostuneelle!!! :D
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

127

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Mä löysin netistä sellaisen kuin Fiat Fura Abarth.Olis kyllä kuvakin mutta se on mun omalla koneella ja sitä ei saa tänne liitettyä. Se on sama auto kuin Stella. Mk1 tai Mk2 mallista en ole tietoa löytänyt vaikka etsin kissojen ja koirien kanssa.
www.ladat.org
hautakorpi
Viestit: 46
Liittynyt: 29.01.2003 09:47
Paikkakunta: Kajaani

Tietoa lisää!!!

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

löysin seuraavan tekstin autotoy:n sivuilta.

Fiat 127 Abarth 1979
Yes, an officially built 127 Abarth! 250 of these little marvels were built for a one make rally series in France. Supplied as standard with upgraded 1050cc sports engine producing 85 hp. Full cage, sparco bucket seat, fuel tank guard, cut-off switch, front brace and Abarth wheels. A very rare car that would make an interesting road car or a suitable entry in the Italian Intermarque series.
Priced to sell at £750 - no offers

http://www.id-ds.com/autotoy/Pages/at.cars4sale.html
on paikka jossa oli mainta.

kysymys kaikille, löytyykö jolta kulta kuvia tai speksejä tarkemmin tästä autosta???? :roll:

toni
Avatar
Mika
Viestit: 137
Liittynyt: 25.12.2002 22:14

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ainakin Abarth Guide-kirjasta löytyy artikkeli vastaavasta autosta kuvien kera. Vapaasti suomennettuna jotain seuraavaa:

Fiat Abarth 127 Rally 1977

Fiat France toimeksiantoi Abarthille suunnitella ja tuottaa ralliversion 127:sta. Insinööri Colucci suunnitteli sen kilpakäyttöön auton väritys mukaanlukien. Koneena oli yläpuolisella nokka-akselilla varustettu 1049 kuutioinen (76x57,8mm) 75 hevosvoimainen moottori. Ensimmäinen 100 auton sarja myytiin Fiat Francelle kilpailukäyttöön luokkaan, jota Ranskan Fiat-maahantuoja sponsoroi.

Lisäksi tekstissä kerrotaan, että kone vastasi rakenteeltaan lähinnä 128:n moottoria. Muita tietoja: vääntö 9,1mkg(4300), vaihteita 5, perävälitys 4,3, edessä levyjarrut, istumapaikkoja 4, paino 745kg, huippunopeus 188 km/h yms.
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Senverran otan tähän keskusteluun osaa, että minulle tuli eräässä kaupassa, noin 7-10 vuotta sitten eräs vaihdelaatikko. Myyjää en nyt tässämainitse, mutta on vanhempi Italian auto harrastaja. Hän kertoi minulle, että laatikko oli Belgiassa puretusta Fiat 127 Abarthista. Se maa saattoi olla Hollantikin.... En nyt muista. Mutta se laatikko oli perinteisen työntötanko moottorin kytkinkopalla, ja siinä oli vitosen päädyssä korvake, josta se oli tullut koriin kiinni. Se kiinnike hässäkkä oli todella jämäkkä. Myöhemmin kun purimme sitä laatikkoa, huomasimme että laatikon sisällä, kytkinkopassa luki että Abarth. Siirtäjät oli hiukan vahvemmat. Välitykset olivat erilaiset. Itseasiassa ne oli todella hyvän oloiset siviili liikenteeseen.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mika kirjoitti: Lisäksi tekstissä kerrotaan, että kone vastasi rakenteeltaan lähinnä 128:n moottoria.
Olisiko sitten myöhemmin lisenssillä valmistettavaksi siirtyvän 1050:sen esi-isä? Eihän senkään rakenne poikkea mainittavasti 128:n (SOHC) koneesta..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Mika
Viestit: 137
Liittynyt: 25.12.2002 22:14

Viesti Kirjoittaja Mika »

Juuri siitä oli varmaankin kysymys.
hautakorpi
Viestit: 46
Liittynyt: 29.01.2003 09:47
Paikkakunta: Kajaani

hmmmm....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

tietoa kuulostaisi olevan, olisiko kellään kuvaa tai muuta dokumenttia jonka voisi pistää minule postissa, kiinnostaisi tietää enenmän kyseisestä mallista, siis jelpatkaapa minua mikäli hommasta ei ole suurta vaivaa!!! :D

toni
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

vvieri kirjoitti:
Mika kirjoitti: Lisäksi tekstissä kerrotaan, että kone vastasi rakenteeltaan lähinnä 128:n moottoria.
Olisiko sitten myöhemmin lisenssillä valmistettavaksi siirtyvän 1050:sen esi-isä? Eihän senkään rakenne poikkea mainittavasti 128:n (SOHC) koneesta..
Todellisuushan kuitenkin on, ettei 128:n moottorilla ole mitään tekemistä 1050:n kanssa. Olisi mielenkiintoista tietää missä korissa tämä tyyppi on ollut? Samaten vaihteisto. Onko se ollut tyypillinen 5-vaihteinen. Nimittäin jos laitatte vaikka vaan 1050:stä ja 5-vaihteista laatikkoa tulee tiettyjä ongelmia, jollei kori ole Stellan. Täytynee sikäli viellä tarkentaa, että jos kyseessä on Suomessa myytävät mallit. Mun on mahdoton sanoa sitä, olisiko ulkomailla ollut myynnissä joku malli jossa runkoaisat olisi sittenkin ollut samanlaiset kuin Stellassa...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nii-in ei olekaan mutta rakenne on hyvin samanlainen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

No joo, jos tarpeeksi kaukaa pyöristellään... Sittenhän vaikka Volvon vinokone on kanssa samantapainen??? :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No. Kiila/ammepalotilat, ei-läpihengittävä kansi, OHC, samantyyppinen venttiilikoneisto.

Volvon padasta en tiedä - eikö se kuitenkin ole läpihengittävällä kannella?
Viimeksi muokannut vvieri, 21.05.2004 08:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Oikeastaan ainoa ero on, että Volvon vinokone on läpihengittävä. On palasäätöiset venttiilit jne. jne. 1050:sen ja 128:n kannethan on aivan erilaiset. Niin, ja sitäpaitsi 1050:n kansia on ainakin kahdella eri palotilalla. Stradassa ja Sportissa on aivan erilaiset palotilat.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Noh - periaatteessahan ihan turha väittely.. :D

Millä tavoin 1116:n ja 1050:n kannet on 'ihan erilaiset'? Erilaisemmat kuin esimerkiksi tuo Vulvan kone joka on läpihengittävä ja siten ihan erilainen? :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin