onkohan prisma 1,3l kahvimyllyllä miten vähäkulutuksinen? tuskin se nyt kymppiä vie?
aattelin sellasen ostaa talvikäyttikseksi, kun osui siisti yksilö silmään
127 MK1 kirjoitti:onkohan prisma 1,3l kahvimyllyllä miten vähäkulutuksinen? tuskin se nyt kymppiä vie?
aattelin sellasen ostaa talvikäyttikseksi, kun osui siisti yksilö silmään
Tankkaus.comissa näkyy yksi olevan: http://tankkaus.com/cars.php?search=Lan ... chcar=1383
Tosin tuon paikan lukemiin ei kannata suhtautua minään raamatun sanana, esim. omat lukemani antaisivat varsin pessimistisen kuvan ko. autojen kulutuksesta.
Hohoo, 30 pienikuluissiman joukkoon(tankkaus.com) lanzalla. 5,9l/100km. Tuosta varmaan saa nipistettyä vielä kun laittaa tuon kuntoon, nytkin käy vähän heikosti.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Oman kokemuksen perusteella Y10 Firen kulutukseen on sytytysennakolla merkittävä vaikutus. Kannattaa säätää kohdalleen, ja varmistaa että keskipakosäätö ja alipainesäädin toimii. Jälkimmäinen on yleensä puhki.
Joo tuota sytkää oikeastaan säätelin viime viikonloppuna, tuntu siltä että kävi paremmin aina mitä aikasemmalle laitto. Pitänee viedä vielä korjaamolle säädettäväksi että on sitten varmasti kohillaan. Alipainesäädinkin vaihdettiin myös jokin aikaa sitten, selkeästi paremmin alko vetämään alhaalta.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
onko ihan normaalia että -90 1.6ie dedralla pääsee n.27km 3.8 litralla bensaa eli satakilsaa jos haluu päästä niin 15€ on vähintään laitettava tankkiin, kympillä pääsin nippa nappa 60km ennenku tsippas? Mitähän häikkää siin vois olla?
ture kirjoitti:onko ihan normaalia että -90 1.6ie dedralla pääsee n.27km 3.8 litralla bensaa eli satakilsaa jos haluu päästä niin 15€ on vähintään laitettava tankkiin, kympillä pääsin nippa nappa 60km ennenku tsippas? Mitähän häikkää siin vois olla?
Meikäläisen Dedra on ainakin todella kaksijakoinen kulutukseltaan. Kaupunkiajossa, varsinkin raskaammalla kaasujalalla ajettaessa se kuluttaa aivan tolkuttomasti. Maantieajossa mittailin vakiokoneella n.6,1l/100km kulutuksia varovaisesti ajettuna.
Mutta ei tuo yli 10l/100km ihan normaalilta kuulosta tavallisessa ajossa.
Ensin kannattaa varmaan tarkistaa perusasiat; ilmanputsari, tulpat, alipaineletkut jne.
Ei se minustakaan ihan normaalilta vaikuta, kun tolla toisella autolla pääsee samoihin, mut siinä on sentää 6.2litranen V8, dieselihän se kyllä on mutta kuitenkin. Putsarin jo vilkasinkin ja se näytti hyvältä ei ollut edes paskanen, pitänee niitä letkuja ja tulppia katella vielä. Olin lukenivani täältä jostain, että kaasuläpän asento tunnistin jos ei ole ihan kohdallaan tai sitä on sorkittu, niin kulutus nousee? pitääkö se paikkansa ja päteekö se tässä mallissa?
ture kirjoitti:Olin lukenivani täältä jostain, että kaasuläpän asento tunnistin jos ei ole ihan kohdallaan tai sitä on sorkittu, niin kulutus nousee? pitääkö se paikkansa ja päteekö se tässä mallissa?
Pitää paikkansa ja se on sitten herkkä! Pienelläkin kääntämisellä voi saada seokset aivan poskelleen ja sillon sitä bensaa kuluu.
Jos et omista seosmittaria, niin katso ne sytytystulpat. Niiden väristäkin näkee, jos seokset on aivan liian rikkaalla.
Yhdeksän litran tuntumassa pyörii Deltan kulutus ajotietokoneen mukaan. Nurkkapyöritystä ja moottoritietä mennään. Tasaista kahdeksaakymppiä jos ajelisi, niin menisi aika pienellä. Mutta niin menisi varmaan moni muukin.