Mitä Lancia haukkaa kun maantietä laukkaa?
Delta Evo2 semmosella vauhdikkaalla ajolla, mutta ei raskaalla kaasujalalla vie 9l satasella, vuoristotieta. Vahemman Lancia vie kuin Impreza WRX joka imee 9.5l samanlaisella ajolla.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Niin ja veikkaisin ,että ajo tyylillä on vaikutusta.
Mä ainakin sain uunollakin siis turbolla kulumaan melkein 9 pintaan.
Vaikka jos sillä oikeesti pystyis ajaa pihistelemällä ni menis varmaasti 6 paikkeille.
Kun voimaa on mahdollisuus käyttää , sitä tulee turhankin helposti käytettyä ja se voima kun ei tule tyhjästä.
Mä ainakin sain uunollakin siis turbolla kulumaan melkein 9 pintaan.
Vaikka jos sillä oikeesti pystyis ajaa pihistelemällä ni menis varmaasti 6 paikkeille.
Kun voimaa on mahdollisuus käyttää , sitä tulee turhankin helposti käytettyä ja se voima kun ei tule tyhjästä.
Jaa ysiin? No ei sitten mitään, luin vaan tän ensintommi nylund kirjoitti:no painaahan grale vähintään 1215kg tehtaalta.
myös nelivetotekniikassa on paljon pyöritettävää moottorille -> siitä kulutus.
varsin vähäistä se kyllä on jos ysiin menee vauhdikkaalla ajollakin!
Kasi50 kirjoitti:Delta Integrale evo I:nen napsaisee rauhallisemmassa maisema-ajossa 12 litraa satasella ja rivakammassa maisema-ajossa vain taivas ja tankin tilavuus on rajana
Edesmennyt
Ei kyllä Suomessa tommosiin lukemiin pääse - ainakaan "vauhdikkaalla ajolla". Aika hulppeita lukemia luvataan WRX:lle ja EVO9:llekin kun katsotaan yhdistettyä kulutusta.. ja epäilempä ettei tehokkaissa nelikoissa paljon 'matka-ajoa' ole... työkaverin uusi 4wd S50 vie yli kymppiä matka-ajossa, eikä näillä keleillä paljoa kikkailla..7son7 kirjoitti:Delta Evo2 semmosella vauhdikkaalla ajolla, mutta ei raskaalla kaasujalalla vie 9l satasella, vuoristotieta. Vahemman Lancia vie kuin Impreza WRX joka imee 9.5l samanlaisella ajolla.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Ensinnakin ihan vain varmuuden vuoksi sanon etta asun ulkomailla.
Evo2 on vakiokunnossa ja WRX on kauppakassina. Bensana 100 oktaanista.
Vuoristoajo sisaltaa siis ylos ja alasmenot. Tiella mahtuu nippa nappa 2 autoa rinnakkain ja vauhtia tuolla vauhdikkaalla ajolla on alle 80. Ylospain puolikaasulla suorat ja mutkissa yritan pitaa ahtoja ylhaalla kevyella kaasulla. Suorat kun ovat lyhyita niin turhaan niissa revittaa.
Alaspain meneekin melkein ilman kaasua. Suorilla silloin talloin vahan hanaa jotta bensa palaa putkessa eika kat ota invaa.
En aja muita kuin vuoristoteita Evo2lla ja se vie tuon 9l satasella. Suurin osa ajosta siis nopeudella 40-80. Kun ilmestyy kaksi kaistaa niin vauhti nousee 70-110.
En kuitenkaan revittele turhia. Evo2 on 90% alkuperainen ja mulla on aikomus pitaakin se sillain. Pakoputki ja jaahdytin on vaihdettu, seka kaytan 17 tuuman vanteita.
Ihan tuosta bensasta niin normibensalla, 92 oktaania, WRX vie 0.5l enempi satsella kuin 100 oktaanisella. Evo2teen en ikina normikamaa laita. WRX kylla sopeutuu 92 oktaaniseen tavaraan, mutta en sita kayta kuin pakosta.
Jos vaikka tama vahan selvittaa miksi mun kulutuslukemat ovat alemmat kuin Suomessa. Olen ollut erittain yllattynyt Delta pienesta bensankulutuksesta. Mutkissahan Evosta tulee nautittua ja aanista jarrutuksessa kun hukkaportti pihahtaa ja nouseva suhina kun turbon paineet nousevat kiihdytyksen alussa.
Evo2 on vakiokunnossa ja WRX on kauppakassina. Bensana 100 oktaanista.
Vuoristoajo sisaltaa siis ylos ja alasmenot. Tiella mahtuu nippa nappa 2 autoa rinnakkain ja vauhtia tuolla vauhdikkaalla ajolla on alle 80. Ylospain puolikaasulla suorat ja mutkissa yritan pitaa ahtoja ylhaalla kevyella kaasulla. Suorat kun ovat lyhyita niin turhaan niissa revittaa.
Alaspain meneekin melkein ilman kaasua. Suorilla silloin talloin vahan hanaa jotta bensa palaa putkessa eika kat ota invaa.
En aja muita kuin vuoristoteita Evo2lla ja se vie tuon 9l satasella. Suurin osa ajosta siis nopeudella 40-80. Kun ilmestyy kaksi kaistaa niin vauhti nousee 70-110.
En kuitenkaan revittele turhia. Evo2 on 90% alkuperainen ja mulla on aikomus pitaakin se sillain. Pakoputki ja jaahdytin on vaihdettu, seka kaytan 17 tuuman vanteita.
Ihan tuosta bensasta niin normibensalla, 92 oktaania, WRX vie 0.5l enempi satsella kuin 100 oktaanisella. Evo2teen en ikina normikamaa laita. WRX kylla sopeutuu 92 oktaaniseen tavaraan, mutta en sita kayta kuin pakosta.
Jos vaikka tama vahan selvittaa miksi mun kulutuslukemat ovat alemmat kuin Suomessa. Olen ollut erittain yllattynyt Delta pienesta bensankulutuksesta. Mutkissahan Evosta tulee nautittua ja aanista jarrutuksessa kun hukkaportti pihahtaa ja nouseva suhina kun turbon paineet nousevat kiihdytyksen alussa.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.02.2005 20:17
- Paikkakunta: Lahti
Mun Delta turbo imuttaa tällä hetkellä aika tarkkaan kymppiä seka-ajossa mutta käy rikkaalla. Lamda 1.09 ja C0 arvot koholla, huomenna Boschcarserviceen. Hauskaa ajella kun on ratin kansi irti ja airbägin panos tärisee ratissa Tarkistin ettei saksalaiset ole poksauttaneet bägiä kun valo ei pala käynnistäessä.
Bmw 325 -89 IX 2d
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
ÖÖ mistäs lähtien 1.09 lambda on ollut rikkalla?Thelmaturpo kirjoitti:Mun Delta turbo imuttaa tällä hetkellä aika tarkkaan kymppiä seka-ajossa mutta käy rikkaalla. Lamda 1.09 ja C0 arvot koholla, huomenna Boschcarserviceen. Hauskaa ajella kun on ratin kansi irti ja airbägin panos tärisee ratissa Tarkistin ettei saksalaiset ole poksauttaneet bägiä kun valo ei pala käynnistäessä.
Kaikki päälle 1 on nuukaa seosta ja alle 1 on poweria
Ja 1 on sitten vihreetä
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.02.2005 20:17
- Paikkakunta: Lahti
Hmm jaa, katsari sanoi että auto käy rikkaalla, laittaa kuulemma raakaa tavaraa putkeen.. Boschcarservicellä ei löytänyt moottorinohjauspistoketta ja alle asennettuna on nyt motonetin tukivarsi missä yksi pultti ei mene paikalleen kun on väärässä asennossa pusla. Katsotaan mitä saadaan takuusta. Tarpeeksi monta kertaa kun pyysi niin mittasivat lamdan ja sanoivat että toimii. Ei kyllä mitään luottamista siihen että toimisi täysin.
Bmw 325 -89 IX 2d
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
Pitihän munkin kokeilla
Pitihän minunkin kokeilla "pihistystä". Tämän threadin alussa ilmoittamani kulutukset olivat syntyneet kesäkelillä sekä sekalaisella ajolla. MM Lahden moottoritiellä ajelin nopeusrajoitusten mukaan 120 km/h. Siitä huolimatta kulutus noin 8.5/100. No nyt kokeilin to-pe väliä eteläsuomi-tampere. Koeajoratana vanha kolmostie, ja rajoitusten mukaan eli pääasiassa 80 km/h. Menomatkaa sotki torstaille osunut lumipyry, ja kyllä huomasi että vanhalla kolmosella ei ole paljoa liikennettä. Takaisin tullessa lumi oli jo perjantaiksi sulanut. Lokoista oli hiljaisella tiellä ajellessa sekä kuunnellessa mp3- formaattiin ajettuja kuunnelmia. Ja sitten kulutukseen: 33.5 litraa 470 kilometrille tekee 7,12 litraa. Jos menomatkalla ilma ei olisi ollut syheröinen olisi ehkä päässyt jopa 6:lla alkavaan kulutukseen. Kesällä tuo lienee jo aivan helppoa. Jaa, olinpa vaihtanut uudet öljyt ja tulpat juuri ennen reissua.
Olen suunnattoman tyytyväinen kokeen tulokseen sekä ylipäätään koneen ominaisuuksiin.
Olen suunnattoman tyytyväinen kokeen tulokseen sekä ylipäätään koneen ominaisuuksiin.