Turbo-Cromun ehostusta
Turbo-Cromun ehostusta
Laitetaan nyt vielä linkki jonon jatkoksi taxin kunnostuksesta, josko jotain sattuisi kiinnostamaan. Tällaista siis tällä hetkellä...
edit: Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Näköjään Villellä samoja harrasteita kuin mullakin... No mun pitäis kyllä entrata kakkosnelosta eikä miraa sillä aikaa kun ie Croma on ajossa...
Missäs kunnossa tbo Croman kori on? Näyttäs vaan tota rusketusta olevan noissa perssonin yläpäissä?
Missäs kunnossa tbo Croman kori on? Näyttäs vaan tota rusketusta olevan noissa perssonin yläpäissä?
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Tutun näköistä hommaa
Omassa projektissakin tullut hieman samoja hommia vastaan, tosin nokkahihna oli vielä hieman huonompi.
Remmi
Projekti on vielä hieman vaiheessa, eli ehkä kesällä kasassa.
Omassa projektissakin tullut hieman samoja hommia vastaan, tosin nokkahihna oli vielä hieman huonompi.
Remmi
Projekti on vielä hieman vaiheessa, eli ehkä kesällä kasassa.
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
http://jhl.1g.fi
-> http://www.netikka.net/ville.vieri/lancia16v/index.htmmamu kirjoitti:vähän OT: mitäs mirkkuun muuttumassa?
Croman koppa on kohtuukunnossa ilmeisesti Cromaksi ('Sedicivalvole' voinee antaa puolueettoman näkemyksensä kun mulla ei ole niin kokemusta).
Iskarin yläpäät on leivottu vaseliinia täyteen kun iskarit on vaihdettu, siksi näyttävät ruskeilta. Pintaruostetta tuossa kohdin pellissäkin on mutta pehuille eivät nuo kohdat vaikuta. Autoa on joskus jopa öljyttykin.
'Yllättäen' takaovien tiivisteen alta lokasuojan päällä löytyy puuhattavaa.
Sisältä pitäisi erinäinen määrä rei'itettyjä muovipaneeleita vaihtaa ehjiin tuosta varaosa-autosta. Lisäksi pitää poistaa jälkikäteen tehtyjä sähkövirityksiä.
Takalokasuojan kaaret pitää myöhemmin kanssa vaihtaa, ne on aika rapsakat. Takaluukku kanssa, se vaikuttaa jonkinlaiselta halkeilleelta pakkelileivokselta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ehdittiin viikonloppuna jopa talliinkin, ohjelmassa oli nokkien ajoitusta.
Muutamia uusia kuvia taas: http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutamia uusia kuvia taas: http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Croman koppa on kohtuukunnossa ilmeisesti Cromaksi ('Sedicivalvole' voinee antaa puolueettoman näkemyksensä kun mulla ei ole niin kokemusta).
Jou vähän jälkijunassa hoksaan
Eihän tuo toivoton ole ja hitsailtukin oli jo arimmat paikat kuntoon.
Tuo takaovien tiivisteen alla muhiva ruostemato jää herkästi huomaamatta; näin kävi mullakin ekan cromun kanssa. Hoksasin vasta kun purkasin sen paalausta varten.
Jou vähän jälkijunassa hoksaan
Eihän tuo toivoton ole ja hitsailtukin oli jo arimmat paikat kuntoon.
Tuo takaovien tiivisteen alla muhiva ruostemato jää herkästi huomaamatta; näin kävi mullakin ekan cromun kanssa. Hoksasin vasta kun purkasin sen paalausta varten.
Käytettävissä olevan hyvin rajallisen ajan vuoksi tämä(kin) projekti on venähtänyt.
Lähinnä mätäpaikkauksia viime aikoina on tehty, eli revitty ensin irti edellisten omistajien näkemykset ruostepaikoista (lähinnä pop-niittejä ja alustamassaa), puhdistettu korjattavat alueet ja hitsattu uutta peltiä tilalle. Osa aikaisemmista paikkauksista on sentään kelvollisia. Takaa on revennyt hinauslenkki aikamoisen pellinpalan kanssa irti, tuossa oli yllättävän suuri homma paikata.
Bilteman teräsharjalaikka on osoittautunut oivalliseksi puhdistuskeinoksi ennen hitsailuita, lähtee massat, ruosteet ja maalitkin.
Takaoven tiivisteen alla ollut ruoste oli päässyt varsin pahaksi, ja kynnyksen sisälläkin oli valehtelematta 2 kiloa hiekkaa. Auto olikin palkin takaosan kohdalta miltei poikki. Lohdullista on sentään, etten muualta autosta ole löytänyt noin pahoja kohtia.
Päivitän kuvia gallerian puolelle lähipäivinä, jahka ehdin.
Ahdinkoa pahentaa se, ettei tällä hetkellä ole lainkaan kumijalkaa alla koska Mirkkukin jäi tulevan läpikäynnin vuoksi nyt katsastamatta.
Lähinnä mätäpaikkauksia viime aikoina on tehty, eli revitty ensin irti edellisten omistajien näkemykset ruostepaikoista (lähinnä pop-niittejä ja alustamassaa), puhdistettu korjattavat alueet ja hitsattu uutta peltiä tilalle. Osa aikaisemmista paikkauksista on sentään kelvollisia. Takaa on revennyt hinauslenkki aikamoisen pellinpalan kanssa irti, tuossa oli yllättävän suuri homma paikata.
Bilteman teräsharjalaikka on osoittautunut oivalliseksi puhdistuskeinoksi ennen hitsailuita, lähtee massat, ruosteet ja maalitkin.
Takaoven tiivisteen alla ollut ruoste oli päässyt varsin pahaksi, ja kynnyksen sisälläkin oli valehtelematta 2 kiloa hiekkaa. Auto olikin palkin takaosan kohdalta miltei poikki. Lohdullista on sentään, etten muualta autosta ole löytänyt noin pahoja kohtia.
Päivitän kuvia gallerian puolelle lähipäivinä, jahka ehdin.
Ahdinkoa pahentaa se, ettei tällä hetkellä ole lainkaan kumijalkaa alla koska Mirkkukin jäi tulevan läpikäynnin vuoksi nyt katsastamatta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ei taideta Villeä päästää dorffin rattiin...
Noista mätäpaikkauksista - tosiaan tuntuu olevan monenlaista seppää niissä liikkeellä ja aina muistuu mieleen kun "hyvintehdyistä" puhutaan vanha luokkakaveri joka oli tehnyt "kumiaasiin" saumat, jäykkärit, yms. tehtaan mukaan. Ainoa asia mikä häntä vaivas oli se että hällä ei ainakaan silloin ollut pistehitsiä vaan joutui tyytymään migillä tehtyyn tulppahitsiin, tietty orginaalin pisteen mukaan...
Noista mätäpaikkauksista - tosiaan tuntuu olevan monenlaista seppää niissä liikkeellä ja aina muistuu mieleen kun "hyvintehdyistä" puhutaan vanha luokkakaveri joka oli tehnyt "kumiaasiin" saumat, jäykkärit, yms. tehtaan mukaan. Ainoa asia mikä häntä vaivas oli se että hällä ei ainakaan silloin ollut pistehitsiä vaan joutui tyytymään migillä tehtyyn tulppahitsiin, tietty orginaalin pisteen mukaan...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Juu, tälle edelliselle suharille tosin on riittäneet popniittipihdit ja alustamassa. No, onpa paikat helppo irrottaa ihan vaan pihdeillä nykäisemällä... Kuskin puoli ei onneksi ollut takalokariltaan yhtä paha, joten ehkä tuon saa vielä ennen kesää ajoonkin. Osa paikkauksista on kyllä ihan ok, noiden kohdalla riittää että poistaa ruosteet kokonaan, käsittelee sinkkimaalilla ja pintamaalilla, ja massaa uudelleen. Perusmallin paukkupullopohjamaali ja siihen massa suoraan päälle kun tunnetusti ei toimi ruosteenestona minkä huomaa tässäkin tapauksessa.
Niin ja mitä siihen emännän farmari-Taunukseen tulee, niin eipä näytä esim. merkkiliikkeen 150e öljynvaihtotarjous niin paljoa houkuttelevan, että olisi varaa ajeluita kieltää, vaikka täysin erillistaloutta myös autojen suhteen pidetään. Hyvin vähän tosin tuolla on tullut ajeltua, yhdet Regatan ovet pitää kylläkin heittää tänään Matkahuoltoon sillä mutta eivätpä ne olisi Mirkkuunkaan mahtuneet.
Nyt on niitä uusia kuviakin...
Niin ja mitä siihen emännän farmari-Taunukseen tulee, niin eipä näytä esim. merkkiliikkeen 150e öljynvaihtotarjous niin paljoa houkuttelevan, että olisi varaa ajeluita kieltää, vaikka täysin erillistaloutta myös autojen suhteen pidetään. Hyvin vähän tosin tuolla on tullut ajeltua, yhdet Regatan ovet pitää kylläkin heittää tänään Matkahuoltoon sillä mutta eivätpä ne olisi Mirkkuunkaan mahtuneet.
Nyt on niitä uusia kuviakin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -