Projekti: Argenta EVO3

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Vastaavalla tavalla mä sitä yritin viimeksi mitata.
Pyöritin ensin toiseen suuntaan niin kauan kuin mäntä nousee, ja otin asteet, ja sitten toiseen suuntaan.
Eroa ei ollut kuin vajaa aste.
Eikö sen männän pitäisi sentään muutama aste olla paikallaan YKK?
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onhan se... kyllä sen noinkin pitäisi löytää. Tai sitten ottaa vaikka 0.2mm merkit molemmin puolin ja sitten YKK-merkki niiden puoleenväliin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Pari tuntia säätelin tänään.
Vaikeinta oli keksiä jostain joku viisari ja sille paikka. :lol:

Sain YKK määritettyä, ja sitten mittailemaan nostoja.
Pako 2,85 ja imu 3,15. (sehän meni silloin vähän vikaan kun viimeksi säätelin ja hihna lipsahti)

Asetin imun takaisin siihen 3,0 milliin ja huomasin että nokkiin alunperin mun tekemät merkit on täysin kohdallaan. Eli on se niissä Virtasen antamissa säädöissä ollut, ei vaan toimi. :x

Koeajolle ja toimi taas vähän paremmin ku 3,15 setupilla.
Takaisin pihaan ja ajattelin kokeeksi vähentää imua vielä lisää.

Taas ajoon ja meni vähän huonommaksi.
Laitoin imun takaisin ja vähensin pakoa hieman, parani vähän.
Kaikki muutokset kuitenkin melko minimaalisia, eikä auto missään vaiheessa vedä kunnolla.

Aika loppui kesken koska imupuolen nokan säätö alkaa osoittaa väsymisen merkkejä, siihen tuli pieni halkeama jonka seurauksena nokkapyörä meni hieman vinoon ja alkoi väpättää.
Vaihdoin uudet pultit ja paremmat prikat niin onneksi korjautui vielä.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Pakoputki on muutenkin ihan mätä, joten kävin varaamassa ensi viikolle ajan Turun pakoputkesta niin laitetaan uusi hormi ja katotaan miten sitten laulaa.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Onko siellä vielä se vanha parru vääntämässä putkia ? Kaveri kävi taannoin kyselemässä 3" putkistoa niin tää vaan tokasi että "työ ootte pojjaat menettännä järkhenne" :lol: Hän on kuulemma tehny lentokoneisiinkin pakoputkia ja 2" on riittäny ihan hyvin :) Ei suostunu tekemää pakaria sit lainkaan :) Varsinaista yrittäjätoimintaa :shock:

Eli ootko varma että tuolla suostutaan tekemään pakoputki, suurempi ku 2" :lol:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Se on kyl aika omalaatuinen se äijä. :lol:

Se tuon röörin väänsi joskus 2001.
Kyllä se melko suostuvaiselta vaikutti alun murinoiden jälkeen. :D
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ennen kokeiltiin itse ja ehkä opittiin, tai sitten norkoiltiin isojen poikien helmoissa ja yritettiin erottaa oikea oppi v***uilun joukosta (joskus ne ehkä oli sama asiakin.) Nyt klikkaillaan nettisivuja:
http://www.martelius.com//index.php?type=0&id=5
Kyllähän se 2" johonkin kupla-koneiseen ultrakevyeen riittää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Itselläni tuo tulppa oli n. 8mm pultilla totetutettu eikä ottanut kiinni 48mm imuventtiileillä. Ainakaan niin että olisin huomannut :oops:

No nyt se on ainakin säädöissään nokkien suhteen, sekin asia on siis poissa laskuista... Pakoputkena 2,5" kyllä riittää ahtamattomaan 2,0 koneeseen vallan hyvin. Isommalla menettää helposti vääntöä. Samaa voi lukea tuostakin Marteliuksen ohjeesta johon oli linkki.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Tulipa taas eilen otettua tämä vessa liikenteeseen ja katsastettua.
JaniB kirjoitti:Pakoputki on muutenkin ihan mätä, joten kävin varaamassa ensi viikolle ajan Turun pakoputkesta niin laitetaan uusi hormi ja katotaan miten sitten laulaa.
En enää muista että miksi peruin tuon ajan ja laitoin auton seisontaan heti bellan jälkeen, mutta nyt näytti koko firma lopettaneen kun piti mennä käymään uudestaan. :oops:

Eli vinkkiä siitä kuka voisi vääntää röörin Turussa tai lähistöllä. :?:
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JaniB kirjoitti:Tulipa taas eilen otettua tämä vessa liikenteeseen ja katsastettua.
JaniB kirjoitti:Pakoputki on muutenkin ihan mätä, joten kävin varaamassa ensi viikolle ajan Turun pakoputkesta niin laitetaan uusi hormi ja katotaan miten sitten laulaa.
En enää muista että miksi peruin tuon ajan ja laitoin auton seisontaan heti bellan jälkeen, mutta nyt näytti koko firma lopettaneen kun piti mennä käymään uudestaan. :oops:

Eli vinkkiä siitä kuka voisi vääntää röörin Turussa tai lähistöllä. :?:
Mä voisin yrittää jotain , kerrot vaan millasen haluat ja tuut näyttää kärryäs.
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Pistin privaa.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Nyt on hiivatti Veskun hoidossa.

Siinä kun putkea tutkittiin niin huomattiin että vtut se mitään 2,5" ole.
Ei ole vaan ikinä tullut katsottua sitä sillä silmällä.
Pöntöt on 2,5" sekä ulostulo, loppuputki on ilmeisesti 2 1/4" :roll:

Ohikulkutiellä mittarin mukaan 100 ajellessa ihmettelin kun kaikki tulee perä edellä vastaan.
Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen miten nopeusmittari voi ruveta näyttämään väärin. :?:
Ennen se oli melko tarkkaan oikein.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

JaniB kirjoitti:
Ohikulkutiellä mittarin mukaan 100 ajellessa ihmettelin kun kaikki tulee perä edellä vastaan.
Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen miten nopeusmittari voi ruveta näyttämään väärin. :?:
Ennen se oli melko tarkkaan oikein.
Veikkaan, että öljyä noussut vaijeria pitkin mittarille.
Avatar
MikkoL
Viestit: 391
Liittynyt: 11.06.2003 03:08
Paikkakunta: yläjuoksulla

Viesti Kirjoittaja MikkoL »

JaniB kirjoitti:Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen
Eikä Pösön mittarit ole koskaan näyttäneet oikein...

t. "sen punaisen Viton kuljettaja, joka seuraili teitä kesken työpäivän"
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Ai en mä mitään huomannu :lol:
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Vastaa Viestiin