Projekti: Argenta EVO3
Projekti: Argenta EVO3
Tänään oli sateetonta ja virtaa riitti sen verran että sai potkaistua projektin käyntiin.
Kaikki meni yllättävän ongelmattomasti purkaessa, ja kansi oli paketoitu valmiina lähetettäväksi 3 tunnin ja 10 minuutin päästä siitä kun virta-avain kääntyi off-asentoon.
Kuvien otto tässä vaiheessa jäi hieman vähäiseksi kun oli draivi päällä ja paskaiset käpälät.
Tästä se lähtee.
Hihna ei lopulta ollut niin huonossa kunnossa kuin luulin, mutta kunnon ura koko matkalla+ 10 sentin pituinen puuttuva kappale kuitenkin.
Tästä on hyvä jatkaa, nyt on taas pienen sapatin jälkeen fiiliksiä ropailla.
Kaikki meni yllättävän ongelmattomasti purkaessa, ja kansi oli paketoitu valmiina lähetettäväksi 3 tunnin ja 10 minuutin päästä siitä kun virta-avain kääntyi off-asentoon.
Kuvien otto tässä vaiheessa jäi hieman vähäiseksi kun oli draivi päällä ja paskaiset käpälät.
Tästä se lähtee.
Hihna ei lopulta ollut niin huonossa kunnossa kuin luulin, mutta kunnon ura koko matkalla+ 10 sentin pituinen puuttuva kappale kuitenkin.
Tästä on hyvä jatkaa, nyt on taas pienen sapatin jälkeen fiiliksiä ropailla.
- fiat forever
- Viestit: 306
- Liittynyt: 15.04.2003 23:10
- Paikkakunta: kokkola
Re: Projekti: Argenta EVO3
ei kai vaan englantiin ????JaniB kirjoitti:Tänään oli sateetonta ja virtaa riitti sen verran että sai potkaistua projektin käyntiin.
Kaikki meni yllättävän ongelmattomasti purkaessa, ja kansi oli paketoitu valmiina lähetettäväksi 3 tunnin ja 10 minuutin päästä siitä kun virta-avain kääntyi off-asentoon.
aina vaan saa ihailla tätä "ralli" autoa (ulkoa sekä sisäältä..)
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Ei nyt sentään Enklanttiin.
JR-tehokannessa pitäis 46mm imuvenaajat laittaa, ja nokat lähetin Virtaselle.
Eilen sovittelin läppärunkoja konehuoneeseen, ja näyttää siltä että sen vaakaimunkin saa sinne sovellettua!
Joku varmaan muistaa kuinka paljon suurin piirtein pitäisi jäädä tilaa imutorven päästä? 1,2 ja 3 pytty on ihan ok, mutta 4 menee aika lähelle lokaria, jarrutehostin jää sopivasti yläpuolelle.
Sitten ei muuta kuin tekemään imusarjaa. Pähkäilin eilen pitkään toteutusta, ja ainoa ongelma on oikeastaan ettei imusarjasta voi tehdä superlyhyttä, koska sitten ei enää pysty kiinnittämään sitä kanteen. Päädyin siihen että teettää uuden laipan jossain ja pistää kanteen pinnapultit, jolloin imusarjan putket voi jättää tosi lyhyiksi ja silti mahtuu kiertämään mutterit kiinni (ainakin pöydällä) Imusarjan putkiin ajattelin sitten hitsauttaa tässä läppisten alla näkyvän laipan.
Pakosarjan kun saisi vielä teetettyä.
Onko muuten elintärkeää, että nokkia käytettäisiin samoissa nokkapukeissa missä ne on ennenkin pyörineet?
JR-tehokannessa pitäis 46mm imuvenaajat laittaa, ja nokat lähetin Virtaselle.
Eilen sovittelin läppärunkoja konehuoneeseen, ja näyttää siltä että sen vaakaimunkin saa sinne sovellettua!
Joku varmaan muistaa kuinka paljon suurin piirtein pitäisi jäädä tilaa imutorven päästä? 1,2 ja 3 pytty on ihan ok, mutta 4 menee aika lähelle lokaria, jarrutehostin jää sopivasti yläpuolelle.
Sitten ei muuta kuin tekemään imusarjaa. Pähkäilin eilen pitkään toteutusta, ja ainoa ongelma on oikeastaan ettei imusarjasta voi tehdä superlyhyttä, koska sitten ei enää pysty kiinnittämään sitä kanteen. Päädyin siihen että teettää uuden laipan jossain ja pistää kanteen pinnapultit, jolloin imusarjan putket voi jättää tosi lyhyiksi ja silti mahtuu kiertämään mutterit kiinni (ainakin pöydällä) Imusarjan putkiin ajattelin sitten hitsauttaa tässä läppisten alla näkyvän laipan.
Pakosarjan kun saisi vielä teetettyä.
Onko muuten elintärkeää, että nokkia käytettäisiin samoissa nokkapukeissa missä ne on ennenkin pyörineet?
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Mitenkäs olisi vinoon koneistettu paksu al-laippa johon sitten upotetaan kiinnityspulttien kannat ja läppiksille on omat pinnapultit. Moista yhteen TC-koneiseen härveliin aikoinaan suunnittelin ja mun mielestä tuollainen on ihan mahdollista suht kivuttomasti tehdä.
Kyllä ainakin minä olen nokkapukkeja ja nokkia huoletta sekoittanut.
Kyllä ainakin minä olen nokkapukkeja ja nokkia huoletta sekoittanut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Tuo on muuten hyvä idea.
Tuossa laipassa on nyt pinnapultit läppiksille ja jo parin sentin rako imusarjan laipan ja läppäreitten laipan väliin kyllä riittäisi, mutta tuolla sun konseptilla siitä tulis paré, ja olis se kanavan työstökin paljon helpompaa. Mistäs niin paksua köykämiiniä kannatais lähteä kyselemään?
Tuossa laipassa on nyt pinnapultit läppiksille ja jo parin sentin rako imusarjan laipan ja läppäreitten laipan väliin kyllä riittäisi, mutta tuolla sun konseptilla siitä tulis paré, ja olis se kanavan työstökin paljon helpompaa. Mistäs niin paksua köykämiiniä kannatais lähteä kyselemään?
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Romukaupasta ainakin itse olen välillä jotain paksumpiakin klimppejä tuota ostellut - lisäksi hintakin on harrastajaystävällinen. Ellei noista löydy niin sitten voisi kysyä Nakolinnan Raudasta - myyvät vähittäismyyntinä ja määrämittaan ainakin tuollaista tavaraa.JaniB kirjoitti: Mistäs niin paksua köykämiiniä kannatais lähteä kyselemään?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
^
No en sitä nyt mahdottomana hintana pitänyt ja laadukas oli ainakin kannen porttaus aikanaan. Toisaalta en tunne mitään nyrkkipajojakaan, joihin veisi. Mun tuurilla veisin sen paikkaan jossa joku tärvelisi sen lopullisesti. Kaksi "paskaa" konetta jo väsännyt, jos tästä tulisi parempi.
No en sitä nyt mahdottomana hintana pitänyt ja laadukas oli ainakin kannen porttaus aikanaan. Toisaalta en tunne mitään nyrkkipajojakaan, joihin veisi. Mun tuurilla veisin sen paikkaan jossa joku tärvelisi sen lopullisesti. Kaksi "paskaa" konetta jo väsännyt, jos tästä tulisi parempi.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Empä tiedä mutta eipä kysyvä tieltä eksy... http://www.nroy.com/index.phptommi nylund kirjoitti:-> hh: olisko tuolla nakUlinnassa vauhtismatskuakin? jotain 34CrNiMo6 tai 42CrMo4 tyyppistä....?
Eikös tuolta Otaniemen Protopajasta ole saanut kohtuullisesti noita "eksoottisiakin" materiaaleja?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Jatkoin tänään sen verran projektia, että sain laturin vaihdettua pakopuolelle, sekä bensakiskon/suuttimet käännettyä päinvastoin.
Palataan vielä aikaisempaan kymysykseen, eli kuinka paljon on minimi tila joka täytyy jäädä vapaaksi imutorvien jälkeen? Ei se vaakaimu sinne nätisti mahdu, mutta laitetaan menemään... Joku 7-10 centtiä siellä olis nyt tilaa.
Ajattelin ensin ostaa lyhyemmät imutorvet, mikä olis vaikuttanut max. 15mm, mutta yli sadan eeron hinta lopetti sen ajatuksen.
Palataan vielä aikaisempaan kymysykseen, eli kuinka paljon on minimi tila joka täytyy jäädä vapaaksi imutorvien jälkeen? Ei se vaakaimu sinne nätisti mahdu, mutta laitetaan menemään... Joku 7-10 centtiä siellä olis nyt tilaa.
Ajattelin ensin ostaa lyhyemmät imutorvet, mikä olis vaikuttanut max. 15mm, mutta yli sadan eeron hinta lopetti sen ajatuksen.
Hommat kusee kuin paska kytkin...