Projekti: Argenta EVO3

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Projekti: Argenta EVO3

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Tänään oli sateetonta ja virtaa riitti sen verran että sai potkaistua projektin käyntiin.
Kaikki meni yllättävän ongelmattomasti purkaessa, ja kansi oli paketoitu valmiina lähetettäväksi 3 tunnin ja 10 minuutin päästä siitä kun virta-avain kääntyi off-asentoon.

Kuvien otto tässä vaiheessa jäi hieman vähäiseksi kun oli draivi päällä ja paskaiset käpälät.
Tästä se lähtee.

Kuva

Hihna ei lopulta ollut niin huonossa kunnossa kuin luulin, mutta kunnon ura koko matkalla+ 10 sentin pituinen puuttuva kappale kuitenkin.

Kuva

Tästä on hyvä jatkaa, nyt on taas pienen sapatin jälkeen fiiliksiä ropailla. :D
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Projekti: Argenta EVO3

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

JaniB kirjoitti:Tänään oli sateetonta ja virtaa riitti sen verran että sai potkaistua projektin käyntiin.
Kaikki meni yllättävän ongelmattomasti purkaessa, ja kansi oli paketoitu valmiina lähetettäväksi 3 tunnin ja 10 minuutin päästä siitä kun virta-avain kääntyi off-asentoon.
ei kai vaan englantiin ????

aina vaan saa ihailla tätä "ralli" autoa (ulkoa sekä sisäältä..) :D :D
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Ei nyt sentään Enklanttiin. :shock:

JR-tehokannessa pitäis 46mm imuvenaajat laittaa, ja nokat lähetin Virtaselle.

Eilen sovittelin läppärunkoja konehuoneeseen, ja näyttää siltä että sen vaakaimunkin saa sinne sovellettua! :D

Joku varmaan muistaa kuinka paljon suurin piirtein pitäisi jäädä tilaa imutorven päästä? 1,2 ja 3 pytty on ihan ok, mutta 4 menee aika lähelle lokaria, jarrutehostin jää sopivasti yläpuolelle.
Sitten ei muuta kuin tekemään imusarjaa. Pähkäilin eilen pitkään toteutusta, ja ainoa ongelma on oikeastaan ettei imusarjasta voi tehdä superlyhyttä, koska sitten ei enää pysty kiinnittämään sitä kanteen. Päädyin siihen että teettää uuden laipan jossain ja pistää kanteen pinnapultit, jolloin imusarjan putket voi jättää tosi lyhyiksi ja silti mahtuu kiertämään mutterit kiinni (ainakin pöydällä) Imusarjan putkiin ajattelin sitten hitsauttaa tässä läppisten alla näkyvän laipan.

Pakosarjan kun saisi vielä teetettyä.

Onko muuten elintärkeää, että nokkia käytettäisiin samoissa nokkapukeissa missä ne on ennenkin pyörineet?
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mitenkäs olisi vinoon koneistettu paksu al-laippa johon sitten upotetaan kiinnityspulttien kannat ja läppiksille on omat pinnapultit. Moista yhteen TC-koneiseen härveliin aikoinaan suunnittelin ja mun mielestä tuollainen on ihan mahdollista suht kivuttomasti tehdä.

Kyllä ainakin minä olen nokkapukkeja ja nokkia huoletta sekoittanut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Tuo on muuten hyvä idea. Kuva

Tuossa laipassa on nyt pinnapultit läppiksille ja jo parin sentin rako imusarjan laipan ja läppäreitten laipan väliin kyllä riittäisi, mutta tuolla sun konseptilla siitä tulis paré, ja olis se kanavan työstökin paljon helpompaa. Mistäs niin paksua köykämiiniä kannatais lähteä kyselemään?
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

JaniB kirjoitti: Mistäs niin paksua köykämiiniä kannatais lähteä kyselemään?
Romukaupasta ainakin itse olen välillä jotain paksumpiakin klimppejä tuota ostellut - lisäksi hintakin on harrastajaystävällinen. Ellei noista löydy niin sitten voisi kysyä Nakolinnan Raudasta - myyvät vähittäismyyntinä ja määrämittaan ainakin tuollaista tavaraa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Paljonkos muuten tuo 46 imuvenojen laitto tuolla maksaa? Ajattelin vaan jos kans joskus innostuu vähän suurentelemaan asioita :wink:
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Jostain 200-250 hinnoista oli puhe.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

^
kaupallisesti tunnetulla on näköjään oma lisänsä...... :?

jeesustelu loppuu...sori.. 8)

-> hh: olisko tuolla nakUlinnassa vauhtismatskuakin? jotain 34CrNiMo6 tai 42CrMo4 tyyppistä....?
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

^ :)

No en sitä nyt mahdottomana hintana pitänyt ja laadukas oli ainakin kannen porttaus aikanaan. Toisaalta en tunne mitään nyrkkipajojakaan, joihin veisi. Mun tuurilla veisin sen paikkaan jossa joku tärvelisi sen lopullisesti. Kaksi "paskaa" konetta jo väsännyt, jos tästä tulisi parempi.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

tommi nylund kirjoitti:-> hh: olisko tuolla nakUlinnassa vauhtismatskuakin? jotain 34CrNiMo6 tai 42CrMo4 tyyppistä....?
Empä tiedä mutta eipä kysyvä tieltä eksy... http://www.nroy.com/index.php

Eikös tuolta Otaniemen Protopajasta ole saanut kohtuullisesti noita "eksoottisiakin" materiaaleja? :?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

Jatkoin tänään sen verran projektia, että sain laturin vaihdettua pakopuolelle, sekä bensakiskon/suuttimet käännettyä päinvastoin.

Palataan vielä aikaisempaan kymysykseen, eli kuinka paljon on minimi tila joka täytyy jäädä vapaaksi imutorvien jälkeen? Ei se vaakaimu sinne nätisti mahdu, mutta laitetaan menemään... Joku 7-10 centtiä siellä olis nyt tilaa.
Ajattelin ensin ostaa lyhyemmät imutorvet, mikä olis vaikuttanut max. 15mm, mutta yli sadan eeron hinta lopetti sen ajatuksen.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Yleensä äärimmäisen absoluuttinen minimi etäisyydelle on torven halkaisija. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei tuo 7-10cm kuulosta nyt mun mielestä kauheen pahalta kuulosta.
Nimim. pystytuplilla alle 5cm konepeltiin ja pakko käyttää 45mm filttereitä...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

No hyvä, ettei tarvitse alkaa kaikkea siirtämään ja repimään konehuoneesta...
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Vastaa Viestiin