Projekti: Argenta EVO3
Pari tuntia säätelin tänään.
Vaikeinta oli keksiä jostain joku viisari ja sille paikka.
Sain YKK määritettyä, ja sitten mittailemaan nostoja.
Pako 2,85 ja imu 3,15. (sehän meni silloin vähän vikaan kun viimeksi säätelin ja hihna lipsahti)
Asetin imun takaisin siihen 3,0 milliin ja huomasin että nokkiin alunperin mun tekemät merkit on täysin kohdallaan. Eli on se niissä Virtasen antamissa säädöissä ollut, ei vaan toimi.
Koeajolle ja toimi taas vähän paremmin ku 3,15 setupilla.
Takaisin pihaan ja ajattelin kokeeksi vähentää imua vielä lisää.
Taas ajoon ja meni vähän huonommaksi.
Laitoin imun takaisin ja vähensin pakoa hieman, parani vähän.
Kaikki muutokset kuitenkin melko minimaalisia, eikä auto missään vaiheessa vedä kunnolla.
Aika loppui kesken koska imupuolen nokan säätö alkaa osoittaa väsymisen merkkejä, siihen tuli pieni halkeama jonka seurauksena nokkapyörä meni hieman vinoon ja alkoi väpättää.
Vaihdoin uudet pultit ja paremmat prikat niin onneksi korjautui vielä.
Vaikeinta oli keksiä jostain joku viisari ja sille paikka.
Sain YKK määritettyä, ja sitten mittailemaan nostoja.
Pako 2,85 ja imu 3,15. (sehän meni silloin vähän vikaan kun viimeksi säätelin ja hihna lipsahti)
Asetin imun takaisin siihen 3,0 milliin ja huomasin että nokkiin alunperin mun tekemät merkit on täysin kohdallaan. Eli on se niissä Virtasen antamissa säädöissä ollut, ei vaan toimi.
Koeajolle ja toimi taas vähän paremmin ku 3,15 setupilla.
Takaisin pihaan ja ajattelin kokeeksi vähentää imua vielä lisää.
Taas ajoon ja meni vähän huonommaksi.
Laitoin imun takaisin ja vähensin pakoa hieman, parani vähän.
Kaikki muutokset kuitenkin melko minimaalisia, eikä auto missään vaiheessa vedä kunnolla.
Aika loppui kesken koska imupuolen nokan säätö alkaa osoittaa väsymisen merkkejä, siihen tuli pieni halkeama jonka seurauksena nokkapyörä meni hieman vinoon ja alkoi väpättää.
Vaihdoin uudet pultit ja paremmat prikat niin onneksi korjautui vielä.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Onko siellä vielä se vanha parru vääntämässä putkia ? Kaveri kävi taannoin kyselemässä 3" putkistoa niin tää vaan tokasi että "työ ootte pojjaat menettännä järkhenne" Hän on kuulemma tehny lentokoneisiinkin pakoputkia ja 2" on riittäny ihan hyvin Ei suostunu tekemää pakaria sit lainkaan Varsinaista yrittäjätoimintaa
Eli ootko varma että tuolla suostutaan tekemään pakoputki, suurempi ku 2"
Eli ootko varma että tuolla suostutaan tekemään pakoputki, suurempi ku 2"
Fiat Uno Turbo i.e -88
Ennen kokeiltiin itse ja ehkä opittiin, tai sitten norkoiltiin isojen poikien helmoissa ja yritettiin erottaa oikea oppi v***uilun joukosta (joskus ne ehkä oli sama asiakin.) Nyt klikkaillaan nettisivuja:
http://www.martelius.com//index.php?type=0&id=5
Kyllähän se 2" johonkin kupla-koneiseen ultrakevyeen riittää.
http://www.martelius.com//index.php?type=0&id=5
Kyllähän se 2" johonkin kupla-koneiseen ultrakevyeen riittää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Itselläni tuo tulppa oli n. 8mm pultilla totetutettu eikä ottanut kiinni 48mm imuventtiileillä. Ainakaan niin että olisin huomannut
No nyt se on ainakin säädöissään nokkien suhteen, sekin asia on siis poissa laskuista... Pakoputkena 2,5" kyllä riittää ahtamattomaan 2,0 koneeseen vallan hyvin. Isommalla menettää helposti vääntöä. Samaa voi lukea tuostakin Marteliuksen ohjeesta johon oli linkki.
No nyt se on ainakin säädöissään nokkien suhteen, sekin asia on siis poissa laskuista... Pakoputkena 2,5" kyllä riittää ahtamattomaan 2,0 koneeseen vallan hyvin. Isommalla menettää helposti vääntöä. Samaa voi lukea tuostakin Marteliuksen ohjeesta johon oli linkki.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Tulipa taas eilen otettua tämä vessa liikenteeseen ja katsastettua.
Eli vinkkiä siitä kuka voisi vääntää röörin Turussa tai lähistöllä.
En enää muista että miksi peruin tuon ajan ja laitoin auton seisontaan heti bellan jälkeen, mutta nyt näytti koko firma lopettaneen kun piti mennä käymään uudestaan.JaniB kirjoitti:Pakoputki on muutenkin ihan mätä, joten kävin varaamassa ensi viikolle ajan Turun pakoputkesta niin laitetaan uusi hormi ja katotaan miten sitten laulaa.
Eli vinkkiä siitä kuka voisi vääntää röörin Turussa tai lähistöllä.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
Mä voisin yrittää jotain , kerrot vaan millasen haluat ja tuut näyttää kärryäs.JaniB kirjoitti:Tulipa taas eilen otettua tämä vessa liikenteeseen ja katsastettua.
En enää muista että miksi peruin tuon ajan ja laitoin auton seisontaan heti bellan jälkeen, mutta nyt näytti koko firma lopettaneen kun piti mennä käymään uudestaan.JaniB kirjoitti:Pakoputki on muutenkin ihan mätä, joten kävin varaamassa ensi viikolle ajan Turun pakoputkesta niin laitetaan uusi hormi ja katotaan miten sitten laulaa.
Eli vinkkiä siitä kuka voisi vääntää röörin Turussa tai lähistöllä.
Nyt on hiivatti Veskun hoidossa.
Siinä kun putkea tutkittiin niin huomattiin että vtut se mitään 2,5" ole.
Ei ole vaan ikinä tullut katsottua sitä sillä silmällä.
Pöntöt on 2,5" sekä ulostulo, loppuputki on ilmeisesti 2 1/4"
Ohikulkutiellä mittarin mukaan 100 ajellessa ihmettelin kun kaikki tulee perä edellä vastaan.
Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen miten nopeusmittari voi ruveta näyttämään väärin.
Ennen se oli melko tarkkaan oikein.
Siinä kun putkea tutkittiin niin huomattiin että vtut se mitään 2,5" ole.
Ei ole vaan ikinä tullut katsottua sitä sillä silmällä.
Pöntöt on 2,5" sekä ulostulo, loppuputki on ilmeisesti 2 1/4"
Ohikulkutiellä mittarin mukaan 100 ajellessa ihmettelin kun kaikki tulee perä edellä vastaan.
Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen miten nopeusmittari voi ruveta näyttämään väärin.
Ennen se oli melko tarkkaan oikein.
Hommat kusee kuin paska kytkin...
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Veikkaan, että öljyä noussut vaijeria pitkin mittarille.Ohikulkutiellä mittarin mukaan 100 ajellessa ihmettelin kun kaikki tulee perä edellä vastaan.JaniB kirjoitti:
Soitin muijalle joka ajoi perässä niin sen mittari näytti 120.
Ei mahdu järkeen miten nopeusmittari voi ruveta näyttämään väärin.
Ennen se oli melko tarkkaan oikein.