Sivu 26/29

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 05.02.2011 21:40
Kirjoittaja UnoProjekti
Mitäs jousisetti maksoi ?

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 05.02.2011 22:10
Kirjoittaja Vode131
Jouset maksoi muistaakseni 184 puntaa + alv 20% + 20 puntaa postikulut.

Toivottavasti pelaa myös suurillakin ahtopaineilla, kun nuohan on aika löysät. Olikohan 10mm. nostoon asti jopa vakioita löysemmät. Tosin nämä on ns. damperjouset jotka hankaa toisiinsa, ja ei näin ollen pitäis lähteä värisemään. Tuolta sivun alalaidasta löytyy jousista dokumenttia.

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=1847

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 06.05.2012 01:10
Kirjoittaja Vode131
Aina välillä näkyy pienen pieniä pilkahduksia motivaatiosta ja niinä hetkinä pitäny toimia nopeesti että edes jotain tapahtuis. :) Löysin tuossa talvella yhden hiluxin perämurikan ja pistin samantien tilaten jenkeistä spoolinkin siihen. Toivottavasti on vähän vahvempi kuin edellinen.

http://kuvablogi.com/nayta/3520892/
http://kuvablogi.com/nayta/3520893/

Tutkailin myös moottorin osia hieman tarkemmalla silmällä ja totesin kiinanpojan puslien tursunneen ulos kangista. Olis tuossa toisetkin spm-kanget olemassa mutta en tiedä onko turha laittaa paikalleen jos niissäkään ei helat kestä. :roll: Taidan teettää uudet helat jo käytössä olleisiin ja ajella vaan. Niin ja vaihdattaa lisäksi männäntapitkin kun niihin on hankautunut sitä puslamateriaalia kangista. :evil: Tapit on muuten mitoiltaan samanlaiset kuin vakiot mutta ainoastaan lyhyemmät.

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 06.05.2012 15:59
Kirjoittaja viatmies
Tulikos spooli Summitracingilta itse olen haaveillu DetroitLockerin lukosta eikä ne ole kauheissa hinnan kiroissa. ~500 taalalla saa jo toyotan lukkomurikan, tai no tullit alvit rahdit niin ei tonnista paljon jää :(

Vai tinaa ovat pistäneet kangenhelaan :? Ei muuta kun uudet laadukkaat helat ja rajua ajoa..
Olikos kaikissa neljässä kangessa sama ongelma....materiaali liian pehmeää?

Itsellä sama vika, sitten kun on motivaatio ei rahaa kun on molempia ei aikaa. No hissukseen

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 07.05.2012 06:42
Kirjoittaja vvieri
Onkohan välys ollut turhan suuri, ja siksi hakannut puslan pois välistä. Saatko otettua kuvia noista puslista?

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 09.07.2012 10:03
Kirjoittaja -HH-
Onkos Vode tutkinut sitä kk-ylähela-asiaa lisää? Eli kannattaako ne niihin kaikkiin vaihtaa? Omista kalvattiin niihin pikkasen enemmän välystä kun koneistajan mielestä ne oli turhan tiukat - pitääkin jossaan välissä muistaa kysellä et tuntuiko se matsku pehmeeltä? Olikos nuo Voden käytössä olleet veivit kumpaa sarjaa - ekaa vai toista?

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 11.07.2012 17:00
Kirjoittaja Vode131
Toista sarjaa oli kanget ja valitettavasti en oo sen enempää kerenny tutkia.

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 10.08.2012 00:24
Kirjoittaja Vode131
Sain viime viikolla itseäni niskasta kiinni ja päätin purkaa liki kaksi vuotta pöydällä lojuneen Jericon vaihteiston kartoittaakseni mitä kaikkea siitä on rikkoutunut. Että vieläkö korjataan vai myydäänkö varaosiksi. No tulin siihen tulokseen että korjataan vielä. Sivuakseli ja ykkösen ratas löytyi itseltä hyllystä ja pakin rattaan löysin ebay:stä. Kuoren toimitin kaverille korjaushitsaukseen. Vielä pitää jotain pieniä osia hankkia esim. sivuakselin laakerit.

Maanantaina aloin mitoittaa uusia etupyörän napoja mirkkuun niille aiemmin ostamilleni billetti vanteille. Samalla eteen tulee Strangen jarrulevyt ja satulat. Nämä osat lainataan aiemmin hankkimastani Strangen 9" taka-akselista. Tiistaina saatiin kaverin kanssa piirrettyä kuvat puhtaaksi 3d:llä.

Eilen otin "uuden" -82 Hiluxin perämurikan työn alle ja näytin sille vähän rälläkkää ja porakonetta. Tänään sain kasattua välityksen paikalleen uudella spoolilla.

Kuvablogi kun tuntuu vaan olevan mykkänä niin latasin muutamia kuvia tuonne kuvat.fi palveluun.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermirafiori+2012/

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 10.09.2012 20:31
Kirjoittaja Vode131
Päätin hiplata hieman olka-akseleitakin samalla kun tulee nuo uudet navat ja jarrut. Jokunen hetki meni "putsatessa" ja painoa lähti noin 400 grammaa / puoli.

http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190223.JPG
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190190.JPG
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190229.JPG

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 11.09.2012 10:57
Kirjoittaja Jokari
Korjasin toimimattomat kuvalinkit, nyt kuvat avautuvat normaalisti.

Hienoa jälkeä. :D

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 21.09.2012 16:10
Kirjoittaja Vode131
Kiitos korjauksesta!

Tilasin uuden tehostartin jenkeistä. Painoa lähti 3790 grammaa! :shock:

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190246.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190244.JPG

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 21.09.2012 16:38
Kirjoittaja Jokari
Kuulin kanssa hyvää palautetta moisesta, pitäisi pyöriä aika rivakasti motit kyllä tuolla. :)

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 22.09.2012 23:25
Kirjoittaja Vode131
Varmasti samasta lähteestä sain innoitusta tuon hankkimiseen. ;) Olen jo liki vuoden pitänyt ebay:n watch listillä tuota mutta ei oo ollu varaa hankkia.

Laihdutuskuuri jatkukoon...

Sain tänään uudet (oikeasti aika loppuunajetut, pari flatspottia toisessa) eturenkaat kaverilta. Etupyörät kokonaisuudessaan 13,4kg. kevyemmät kuin vanhat.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190280.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190274.JPG

Ihan noin matala tuskin tulee kuin mallauskuvassa, vaikka mieli kyllä tekis...

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 24.09.2012 13:43
Kirjoittaja vvieri
Kontrastia vielä starttivertailussa lisää että tuo kuvassa oleva taitaa olla Boschin versio joka on Marelliin ja Ducellieriin nähden järkyttävän painava...

Re: Projekti: Supermirafiori

Lähetetty: 24.09.2012 18:39
Kirjoittaja Vode131
Punnitsin myös sellaisen kevyemmän startin en muista merkkiä ja siihen nähden jäi painoeroa enää 1600 grammaa uuden hyväksi. Sillä oli tuo painavampi vertailussa, kun sellainen mulla autossa oli kiinni. Kevyempi startti sattui olemaan rikki.

Tänään välähti päähän idea muuttaa panhardtanko yhdistämään takatukivarsien kiinnityspisteitä toisiinsa. :idea: Tällaista vinotukea joka menee esim. kuskinpuolelta takaa apukuskinpuolelle eteen käytetään yleisesti kiihdytysautoissa. Painoa lähtee pois 2500 grammaa. 8-) Alla on kuva tangon toiseen päähän tulevasta uudesta kiinnikkeestä ja vanhasta panhardin tukipisteestä.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190287.JPG