Projekti: Supermirafiori
Re: Projekti: Supermirafiori
Uudet pyörän navat on nyt valmiit. Vielä puuttuu rasvakupit, pinnapultit ja jarrusatulan pultit että pääsis koesovittamaan.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190290.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190290.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Teitkö alkuperäisille, vähän eksoottisille laakerikoolle vai joillekin muille?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Projekti: Supermirafiori
Alkuperäiselle laakerikoolle on tehty. Mulla oli noita laakerisarjoja hyllyssä niin ei käynyt muut edes mielessä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Tein uudet säädettävät alatukivarret eteen. Vielä pitää hiukan viimeistellä ja sorvata kiinnitysholkit uniballien molemmin puolin. Kevennystä yhteensä noin 750 gr. Mainittakoon vielä etten lähtisi näillä rallia ajamaan mutta kiihdytyksessä näihin ei pitäisi kohdistua suuria voimia.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190587.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190588.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190589.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190587.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190588.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190589.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Teräsraepuhallukseen vielä? Tako-osia kuitenkin vissiin...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Projekti: Supermirafiori
Tuli hankittua uudet takaiskarit vakioiden tilalle. Nämäkin olis varsinaisesti menossa ford 9" perän kanssa kaksioviseen mutta taidan ensin sovittaa ne tuohon superin alle hiluxin perän kaveriksi.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190804.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190804.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Testasin rälläkän toimintaa konepellin saranoihin.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190839.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190839.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Mielenkiintoista seurata,mistä kaikista osista/paikoista saa autoa kevennettyä? itsellä ei olis tullut mieleen et tuostakin muutaman gramman saa nipsastua pois
Jari Salmensuo
Re: Projekti: Supermirafiori
voishan noihin vielä porata reikiä, samaten kiinityspultit porata ontoksiVode131 kirjoitti:Testasin rälläkän toimintaa konepellin saranoihin.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190839.JPG
Re: Projekti: Supermirafiori
Vähän OT.na,ja mitenkään liittymättä tähän projektiin..usein kilpa-autoa rakennettaessa,ja autourheilua harrastettaessa hierotaan niitä viimeisiä kiloja ja grammoja,turvaudutaan kenties keveisiin ,ja kalliisiin materiaaleihin.Pähkäillään painopisteillä ja jakaumilla,jne...mutta...
Kuskin painoon ei kiinnitetä mitään huomiota,eikä siitä koiteta karistaa kiloja,vaikka usein ne olisivat juuri niitä kaikkein edullisimpia.Eikä pelkästään painon puolesta,vaan myös vaikuttaen muillakin tavoin kilpailusuoritukseen.
T:Nimimerkki 66kg.
Kuskin painoon ei kiinnitetä mitään huomiota,eikä siitä koiteta karistaa kiloja,vaikka usein ne olisivat juuri niitä kaikkein edullisimpia.Eikä pelkästään painon puolesta,vaan myös vaikuttaen muillakin tavoin kilpailusuoritukseen.
T:Nimimerkki 66kg.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Projekti: Supermirafiori
Juu kyllä kuskin painollakin on merkitystä. Itsellä "kilpailupaino" 90 kg ja muuten yleensä pari kiloa enemmän. Johan sitä alkaa tuuli heittelemään jos kovin köykänen.
No kokeilinpa laikkaa myös ovien saranoihin. 4:stä saranasta lähti 100gr. kappale. Saa nähdä jaksanko toista neljää hinkata kun menee toista tuntia / sarana ja etusaranat muutenkin hankalat vaihtaa kun pitää etulokasuojat ym. purkaa pois. Noista aiemmin hinkatuista konepellin saranoista lähti -300gr. ja takaa otin kattokahvat pois -320 grammaa. Takaluukun jouset jätän myös tallille -500gr.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190944.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190949.JPG
Tällä hetkellä keventynyt kokonaisuudessaan noin 32kg.
No kokeilinpa laikkaa myös ovien saranoihin. 4:stä saranasta lähti 100gr. kappale. Saa nähdä jaksanko toista neljää hinkata kun menee toista tuntia / sarana ja etusaranat muutenkin hankalat vaihtaa kun pitää etulokasuojat ym. purkaa pois. Noista aiemmin hinkatuista konepellin saranoista lähti -300gr. ja takaa otin kattokahvat pois -320 grammaa. Takaluukun jouset jätän myös tallille -500gr.
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190944.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190949.JPG
Tällä hetkellä keventynyt kokonaisuudessaan noin 32kg.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Noviisi kyselee:
Mitenkäs nuo laihdutuskuurin haitat? Olet varmasti harkitusti ja tietoisesti poistanut metallia sellaisista paikoista, ettei autosta muutu "räippä", joka rämisee, romisee ja lepattaa? Itseä tämä aihe kiinnostaa, koska lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus kyhätä luisuauto ja siinä hommassa täytyy tutustua keventäjiin...
Mitenkäs nuo laihdutuskuurin haitat? Olet varmasti harkitusti ja tietoisesti poistanut metallia sellaisista paikoista, ettei autosta muutu "räippä", joka rämisee, romisee ja lepattaa? Itseä tämä aihe kiinnostaa, koska lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus kyhätä luisuauto ja siinä hommassa täytyy tutustua keventäjiin...
Re: Projekti: Supermirafiori
Ei pitäis minkään lepattaa kun peltiosat on vakioita ja lasit lasia. Ja vaikka kuinka rämisis niin ei haittaa kun ei sisällä muutenkaan kuule edes ajatuksiaan. Pakoputkihan loppuu tuonne kuskin jalkatilan kohdalle.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Kiitoksia vastauksesta. Se on sitten omassa kokeiltava ojasta allikkoon -periaatteella, että miten tulee onnistumaan.Vode131 kirjoitti:Ei pitäis minkään lepattaa kun peltiosat on vakioita ja lasit lasia. Ja vaikka kuinka rämisis niin ei haittaa kun ei sisällä muutenkaan kuule edes ajatuksiaan. Pakoputkihan loppuu tuonne kuskin jalkatilan kohdalle.
Re: Projekti: Supermirafiori
Mites tämä etenee?
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75