Projekti: Supermirafiori
Re: Projekti: Supermirafiori
No kuin meni kisa pääsitkö sunnuntaina ajaa?
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Re: Projekti: Supermirafiori
kalliiksi tais kisan päättyminen käydä
on se kyllä uskomatonta kuinka kaikki vaan voi hajota.
hermoja taitaapi koetella.
on se kyllä uskomatonta kuinka kaikki vaan voi hajota.
hermoja taitaapi koetella.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Re: Projekti: Supermirafiori
Kunhan ei nyt vaan ala pilkkomaan sitä auton takaosaa!
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Projekti: Supermirafiori
Jericon muuri murtuu Vol.2. Tietää taas miksi käy töissä. Varmaan parempi ottaa hetken etäisyyttä koko touhuun jonka jälkeen uutta matoa koukkuun.
Kai tässä välissä vois jo alkaa suunnittelemaan uutta taka-akselistoa ja koteloita kun joutuu joka tapauksessa tekemään hommia ja euroja palaa ?
Kai tässä välissä vois jo alkaa suunnittelemaan uutta taka-akselistoa ja koteloita kun joutuu joka tapauksessa tekemään hommia ja euroja palaa ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Re: Projekti: Supermirafiori
Juu porkken huomasinkin käynnissä siellä hallin pihassa. Oltiin siinä pirkanmaan osa-shopilla käymässä, kuten aina kisoihin mennessä on tavaksi tullut.
Ja kisoissa olikin sitten tapahtumia kerrakseen, vaikka ajamaan pääsin vain kolme kertaa.
Eka lähtöön menin niin hermoissani ettei ikinä. Burnis onnistui hyvin ja 60 jalkaa paranikin heti 1,690 sekuntiin. Hermoillessani en vaan tajunnut vapauttaa lähtöpaukkua kuin vasta nelosella. Siitä se vehje lähtikin sitten kerrasta lapasesta ja vetäsin jarrut lukkoon ja perä edellä toisen kaistan yli hiekoille. Ei tunnu oikein kivalta kun lähtee 200 vauhdista törkeeseen sladiin. Onneksi ei kaatunut ja jos olisin ajanut oikean puoleisella radalla niin olis varmaan lähtenyt pyörimään hiekalla. Kaikesta huolimatta aika oli uusi ennätys 11,631 sec. ja 196,2 km/h loppuja. Tiedonkeruukin meni piloille, kun sammutin koneen väärästä napista. On uusi ahtopaineen säädin autossa ja olis tarttenu nähdä mitä ahdot oli.
Sitten parin tunnin tiivis putsaus sessio ja auto on ajokunnossa muutaman minuutin ennen lineuppiin kutsua. Burnout jäi vajaaksi kun laitoin liian vähän jarrupainetta ja auto lähti ryömimään burnismontusta. Nyt muistin vapauttaa paukun lähdössä ja 60 jalkainen oli 1,864 sec. Auto täryyttää aika kovasti kun kaikissa renkaissa siloinen kohta edellisen lähdön lukkojarrutuksen johdosta. Muutenkin auto hakee koko ajan johonkin suuntaan ja takaraivossa jyskyttää vielä edellisen lähdön tilanne. Ajaksi tulee taas uusi ennätys 11,105 sec. 203,54 km/h. Tiedonkeruun mukaan ahtoja näyttäis olleen enimmillään 1 bar. ja afr 10,6 joten siihen nähden laukkas jo ihan mukavasti. Rengaspaineet jäi tähän lähtöön liian kovaksi ja todennäköisesti maksoi kympin ajan mitä lähdettiin hakemaan.
Enempää ei lajittelulähtöjä kerettykään ajaa kun tihkutteli vettä. Sunnuntain pudotusajoa varten laihennettiin seoksia vähän ja käänsin ahtoja lisää noin 0,2 baria ja lisättiin ennakkoa jokunen aste kovemmalle ahtopaineelle. Rengaspaineet pudotettiin 0,7 bariin ja nyt onnistuikin burnis kunnolla. Lähdössä paukulla 1,05 bar ahtoja ja kytkin ylös. Perävälitys heti tohjoksi ja jumiin josta johtuen myös vaihdelaatikko halki akselin suuntaisesti. "Dragrace on kalleinta paikanpäällä" vai miten se sanonta menikään.
Nyt tarvii rauhassa miettiä mitä tekee auton kanssa, kun tartteis laittaa voimansiirtopuoli kokonaan uusiksi ja isommat renkaat, että vois tehoja nostaa (tai edes ajaa nykyisillä). Toisaalta ei tekis mieli alkaa leikkelemään tätä koria, vaan tehdä tuosta kaksiovisesta oikea kilpuri, ja vaikka katsastaa tämä supermirkku kadulle. Aika näyttää mitä tulee tapahtumaan.
Huomenna saan auton takas talliin ja keskiviikkona vois alottaa sitten purkamisen...
Ja kisoissa olikin sitten tapahtumia kerrakseen, vaikka ajamaan pääsin vain kolme kertaa.
Eka lähtöön menin niin hermoissani ettei ikinä. Burnis onnistui hyvin ja 60 jalkaa paranikin heti 1,690 sekuntiin. Hermoillessani en vaan tajunnut vapauttaa lähtöpaukkua kuin vasta nelosella. Siitä se vehje lähtikin sitten kerrasta lapasesta ja vetäsin jarrut lukkoon ja perä edellä toisen kaistan yli hiekoille. Ei tunnu oikein kivalta kun lähtee 200 vauhdista törkeeseen sladiin. Onneksi ei kaatunut ja jos olisin ajanut oikean puoleisella radalla niin olis varmaan lähtenyt pyörimään hiekalla. Kaikesta huolimatta aika oli uusi ennätys 11,631 sec. ja 196,2 km/h loppuja. Tiedonkeruukin meni piloille, kun sammutin koneen väärästä napista. On uusi ahtopaineen säädin autossa ja olis tarttenu nähdä mitä ahdot oli.
Sitten parin tunnin tiivis putsaus sessio ja auto on ajokunnossa muutaman minuutin ennen lineuppiin kutsua. Burnout jäi vajaaksi kun laitoin liian vähän jarrupainetta ja auto lähti ryömimään burnismontusta. Nyt muistin vapauttaa paukun lähdössä ja 60 jalkainen oli 1,864 sec. Auto täryyttää aika kovasti kun kaikissa renkaissa siloinen kohta edellisen lähdön lukkojarrutuksen johdosta. Muutenkin auto hakee koko ajan johonkin suuntaan ja takaraivossa jyskyttää vielä edellisen lähdön tilanne. Ajaksi tulee taas uusi ennätys 11,105 sec. 203,54 km/h. Tiedonkeruun mukaan ahtoja näyttäis olleen enimmillään 1 bar. ja afr 10,6 joten siihen nähden laukkas jo ihan mukavasti. Rengaspaineet jäi tähän lähtöön liian kovaksi ja todennäköisesti maksoi kympin ajan mitä lähdettiin hakemaan.
Enempää ei lajittelulähtöjä kerettykään ajaa kun tihkutteli vettä. Sunnuntain pudotusajoa varten laihennettiin seoksia vähän ja käänsin ahtoja lisää noin 0,2 baria ja lisättiin ennakkoa jokunen aste kovemmalle ahtopaineelle. Rengaspaineet pudotettiin 0,7 bariin ja nyt onnistuikin burnis kunnolla. Lähdössä paukulla 1,05 bar ahtoja ja kytkin ylös. Perävälitys heti tohjoksi ja jumiin josta johtuen myös vaihdelaatikko halki akselin suuntaisesti. "Dragrace on kalleinta paikanpäällä" vai miten se sanonta menikään.
Nyt tarvii rauhassa miettiä mitä tekee auton kanssa, kun tartteis laittaa voimansiirtopuoli kokonaan uusiksi ja isommat renkaat, että vois tehoja nostaa (tai edes ajaa nykyisillä). Toisaalta ei tekis mieli alkaa leikkelemään tätä koria, vaan tehdä tuosta kaksiovisesta oikea kilpuri, ja vaikka katsastaa tämä supermirkku kadulle. Aika näyttää mitä tulee tapahtumaan.
Huomenna saan auton takas talliin ja keskiviikkona vois alottaa sitten purkamisen...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Niin et se siitä Haisun perän kestävyydestä... Eli jenkkiperät taitaa olla sit ne vaihtoehdot vai?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Projekti: Supermirafiori
Juu fordin 9" on haaveissa.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
No toihan kestäis varmasti - Moparin 8 3/4 taitais olla hiukan köykäisempi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Projekti: Supermirafiori
Joo ja nuo aiemmin mainitut ahtopaineet saa unohtaa. Rupes itteäkin epäilyttämään että onko kalibrointi hestecissä ihan oikein ja pikaisella tarkistuksella eihän se ollu. Pitää vaan hommata tarkempi mittari millä saa lopullisen totuuden selville, että paljonko alakanttiin nuo paineet on.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Kyllä tuosta 9" Fordistakin saa sentään kohtuullisen painoisen kun hommaa kaikki kilkkeet alumiinisena. Hintaakin tulee tietysti aika reippaasti...-HH- kirjoitti:No toihan kestäis varmasti - Moparin 8 3/4 taitais olla hiukan köykäisempi...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Re: Projekti: Supermirafiori
Laatikko ja perämurikka punnerrettu irti.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Re: Projekti: Supermirafiori
Oliko todellisuudessa käytössä siis vielä matalampi ahtopaine? Pyöränkulmat tietysti kannattaa vielä käydä läpi jos kerran hakee isommassa nopeudessa...
Video toisesta lähdöstä. Siitä napistako tuossa edessä käydään muistuttamassa?
http://www.youtube.com/watch?v=dFZ7FHaixIA
Video toisesta lähdöstä. Siitä napistako tuossa edessä käydään muistuttamassa?
http://www.youtube.com/watch?v=dFZ7FHaixIA
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Projekti: Supermirafiori
Ei kun käytössä oli huomattavasti suurempi ahtopaine.
Tiedonkeruun kytkemisestä siinä ennen lähtöä käydään muistuttamasta.
Ja juu pyöränkulmia tarttee ainakin kattoa..
Tiedonkeruun kytkemisestä siinä ennen lähtöä käydään muistuttamasta.
Ja juu pyöränkulmia tarttee ainakin kattoa..
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Projekti: Supermirafiori
Oisit tullu turkun kautta ni ois voitu kattoo ne kulmat ja lifen tarrat kylkiii..Vode131 kirjoitti:Ei kun käytössä oli huomattavasti suurempi ahtopaine.
Tiedonkeruun kytkemisestä siinä ennen lähtöä käydään muistuttamasta.
Ja juu pyöränkulmia tarttee ainakin kattoa..