Projekti: Supermirafiori

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Mitäs jousisetti maksoi ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Jouset maksoi muistaakseni 184 puntaa + alv 20% + 20 puntaa postikulut.

Toivottavasti pelaa myös suurillakin ahtopaineilla, kun nuohan on aika löysät. Olikohan 10mm. nostoon asti jopa vakioita löysemmät. Tosin nämä on ns. damperjouset jotka hankaa toisiinsa, ja ei näin ollen pitäis lähteä värisemään. Tuolta sivun alalaidasta löytyy jousista dokumenttia.

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=1847
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Aina välillä näkyy pienen pieniä pilkahduksia motivaatiosta ja niinä hetkinä pitäny toimia nopeesti että edes jotain tapahtuis. :) Löysin tuossa talvella yhden hiluxin perämurikan ja pistin samantien tilaten jenkeistä spoolinkin siihen. Toivottavasti on vähän vahvempi kuin edellinen.

http://kuvablogi.com/nayta/3520892/
http://kuvablogi.com/nayta/3520893/

Tutkailin myös moottorin osia hieman tarkemmalla silmällä ja totesin kiinanpojan puslien tursunneen ulos kangista. Olis tuossa toisetkin spm-kanget olemassa mutta en tiedä onko turha laittaa paikalleen jos niissäkään ei helat kestä. :roll: Taidan teettää uudet helat jo käytössä olleisiin ja ajella vaan. Niin ja vaihdattaa lisäksi männäntapitkin kun niihin on hankautunut sitä puslamateriaalia kangista. :evil: Tapit on muuten mitoiltaan samanlaiset kuin vakiot mutta ainoastaan lyhyemmät.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
viatmies
Viestit: 286
Liittynyt: 11.10.2005 09:16
Paikkakunta: varsinaista suomea

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja viatmies »

Tulikos spooli Summitracingilta itse olen haaveillu DetroitLockerin lukosta eikä ne ole kauheissa hinnan kiroissa. ~500 taalalla saa jo toyotan lukkomurikan, tai no tullit alvit rahdit niin ei tonnista paljon jää :(

Vai tinaa ovat pistäneet kangenhelaan :? Ei muuta kun uudet laadukkaat helat ja rajua ajoa..
Olikos kaikissa neljässä kangessa sama ongelma....materiaali liian pehmeää?

Itsellä sama vika, sitten kun on motivaatio ei rahaa kun on molempia ei aikaa. No hissukseen
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onkohan välys ollut turhan suuri, ja siksi hakannut puslan pois välistä. Saatko otettua kuvia noista puslista?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Onkos Vode tutkinut sitä kk-ylähela-asiaa lisää? Eli kannattaako ne niihin kaikkiin vaihtaa? Omista kalvattiin niihin pikkasen enemmän välystä kun koneistajan mielestä ne oli turhan tiukat - pitääkin jossaan välissä muistaa kysellä et tuntuiko se matsku pehmeeltä? Olikos nuo Voden käytössä olleet veivit kumpaa sarjaa - ekaa vai toista?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Toista sarjaa oli kanget ja valitettavasti en oo sen enempää kerenny tutkia.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Sain viime viikolla itseäni niskasta kiinni ja päätin purkaa liki kaksi vuotta pöydällä lojuneen Jericon vaihteiston kartoittaakseni mitä kaikkea siitä on rikkoutunut. Että vieläkö korjataan vai myydäänkö varaosiksi. No tulin siihen tulokseen että korjataan vielä. Sivuakseli ja ykkösen ratas löytyi itseltä hyllystä ja pakin rattaan löysin ebay:stä. Kuoren toimitin kaverille korjaushitsaukseen. Vielä pitää jotain pieniä osia hankkia esim. sivuakselin laakerit.

Maanantaina aloin mitoittaa uusia etupyörän napoja mirkkuun niille aiemmin ostamilleni billetti vanteille. Samalla eteen tulee Strangen jarrulevyt ja satulat. Nämä osat lainataan aiemmin hankkimastani Strangen 9" taka-akselista. Tiistaina saatiin kaverin kanssa piirrettyä kuvat puhtaaksi 3d:llä.

Eilen otin "uuden" -82 Hiluxin perämurikan työn alle ja näytin sille vähän rälläkkää ja porakonetta. Tänään sain kasattua välityksen paikalleen uudella spoolilla.

Kuvablogi kun tuntuu vaan olevan mykkänä niin latasin muutamia kuvia tuonne kuvat.fi palveluun.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermirafiori+2012/
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Päätin hiplata hieman olka-akseleitakin samalla kun tulee nuo uudet navat ja jarrut. Jokunen hetki meni "putsatessa" ja painoa lähti noin 400 grammaa / puoli.

http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190223.JPG
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190190.JPG
http://vode131.kuvat.fi/kuvat/Supermira ... 190229.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Korjasin toimimattomat kuvalinkit, nyt kuvat avautuvat normaalisti.

Hienoa jälkeä. :D
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Kiitos korjauksesta!

Tilasin uuden tehostartin jenkeistä. Painoa lähti 3790 grammaa! :shock:

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190246.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190244.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuulin kanssa hyvää palautetta moisesta, pitäisi pyöriä aika rivakasti motit kyllä tuolla. :)
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Varmasti samasta lähteestä sain innoitusta tuon hankkimiseen. ;) Olen jo liki vuoden pitänyt ebay:n watch listillä tuota mutta ei oo ollu varaa hankkia.

Laihdutuskuuri jatkukoon...

Sain tänään uudet (oikeasti aika loppuunajetut, pari flatspottia toisessa) eturenkaat kaverilta. Etupyörät kokonaisuudessaan 13,4kg. kevyemmät kuin vanhat.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190280.JPG
http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190274.JPG

Ihan noin matala tuskin tulee kuin mallauskuvassa, vaikka mieli kyllä tekis...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kontrastia vielä starttivertailussa lisää että tuo kuvassa oleva taitaa olla Boschin versio joka on Marelliin ja Ducellieriin nähden järkyttävän painava...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Projekti: Supermirafiori

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Punnitsin myös sellaisen kevyemmän startin en muista merkkiä ja siihen nähden jäi painoeroa enää 1600 grammaa uuden hyväksi. Sillä oli tuo painavampi vertailussa, kun sellainen mulla autossa oli kiinni. Kevyempi startti sattui olemaan rikki.

Tänään välähti päähän idea muuttaa panhardtanko yhdistämään takatukivarsien kiinnityspisteitä toisiinsa. :idea: Tällaista vinotukea joka menee esim. kuskinpuolelta takaa apukuskinpuolelle eteen käytetään yleisesti kiihdytysautoissa. Painoa lähtee pois 2500 grammaa. 8-) Alla on kuva tangon toiseen päähän tulevasta uudesta kiinnikkeestä ja vanhasta panhardin tukipisteestä.

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Supermi ... 190287.JPG
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vastaa Viestiin