Projekti: Supermirafiori

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvä. Oliko tuossa kannessa jossain pienelle letkulle paikka, jotta ilma pääsee poistumaan kannesta kun vesiputki lähtee tuolta alaspäin? Itse en muista...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Eipä tainnut olla, tuohonhan voi laittaa päälle ilmausruuvin. Vedenlämpöanturitkin meinasin tuohon vielä tökätä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä heitän varmaan omaan systeemiin erillisen paisuntasäiliön niin sinne voi vetää suoraan letkun tuosta kannen taakse tulevan laipan kohdalta, ei tarvi ilmausruuveja lainkaan. Voi sitten käyttää noita nykyisiä alumiinisyyläreitäkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Hieno auto tuo 131 on vaikka onkin neli ovinen ei voi muuta sanoa.

Mitenkäs tuo vihreä 131 edistyy ??
Aina oppii jotain uutta
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuolla se vihreä
http://maranello.dy.fi:8080/galleria/vode131/index.html

tuosta toisestakin on tulossa galleriaan kuvia kunhan ehdin laittaa näkyviin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Vihreä mirkku ei edisty tällä hetkellä muuten kuin tekniikkapuolella, kun laitan myöhemmin tämän 16 venasen tekniikan siihen. Tarkoitus on sisäänajaa ja säätää konetta tässä neliovisessa. Näitä tekniikoita on kuitenkin aika kätevä vaihdella korista toiseen.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Siistiä pääsee pitkästäaikaa pekkaspäiväksi / illaksi tallille. 8) Tuossa jotain omia hommia on tullut tuusattuakin töissä tällä viikolla. Ilmausletkulle "termarikoteloon" tein nipan eilisiltana. Hukkaportille tuli väsättyä laippa tiistaina, niin olis kaikki osat pakosarjaakin varten olemassa. Tulis vaan turbo takaisin laitosta, niin pääsis tekemään sarjaa. Piti tällä viikolla tulla...

Maanantaina tuli po-metalilta pornomallin kaasuläppä ja sillekin piti heti innoissaan vääntää laippa 15m alumiinista. Painekotelon prässäyksessä vääntyneet reunat hioin kanssa siistiksi, se kun on vielä helppoa ennen hitsausta. Saapa nähä saako jonkun kaverin hitsaamaan tuohon siistit saumat ympäri. :roll: Tuon imusarjan kanssa touhutessa tulee kokoajan uusia ideoita päähän. Jostain kun löytäis edullisesti sellaisia sylinterinkannen kokoisia alumiinin palasia. :wink:

Tulipeltikin olis kitattu ja pohjamaalissa, tänään on meininki vetää pintavärit päälle.

Niin ja taitaa mennä vielä coolerikin uusiksi, nykyisessä kun on lähdöt väärissä kohdissa ja vääränkokoiset.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Siinä olis taas jotain kuvaa hommista mitä on tullut tallilla tuohuttua. Perjantaina sain käyriä pakosarjaa varten ja pitikin hetimiten ruveta värkkäämään sitä. Turbostakin tuli tuossa viikolla hangattua puoli kiloa pölyksi lattialle ja keuhkoihin. Putkikooksi pakosarjaan valitsin 37mm. reijällä olevia mutkia primääreihin ja 42mm. toisioputkiin aiemmista suunnitelmista poiketen. Putkien pituudet sattuivat tuohon 43-45cm. tietämille. Hukkaportin sijoitusta pitäisi seuraavaksi ruveta suunnittelemaan ja jonkinlaisia lämpösuojia jarrupääsylinterille.

Kuva
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

WAU! Hienon näköinen pakosarja. Oletettavasti symmetrinen haaroitus molemmista toisioista hukkaportille?

Tutun näköiset nokkapyörätkin. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

vvieri kirjoitti:Oletettavasti symmetrinen haaroitus molemmista toisioista hukkaportille?
Joo näin oli meininki ja jaettuna venttiiliin asti.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Siinä olis nyt pakosarjasta kuva vähän valmiimpana. Ei se vieläkään ole ihan valmis, kun on tullut keskityttyä muihin hommiin projektissa. Muutama tunti pitäis vielä jaksaa vingutella.

Kuva

Bensansyötön puolella arvelin ilmenevän ongelmia vakiotankilla ja yhdellä boschin pumpulla, joten päätin korvata alkuperäisen tankin kilpuriprojektista lainatulla turvatankilla. Alkuperäisestä tankin kiinnikkeestä saikin kätevästi taiteltua akulle kiinnikkeen. Tankin alle hitsasin "rungon" 20mm huonekaluputkesta ja sitten millisestä pellistä taiteilin pellityksen lattiaan. Suodattimet ja tuplat msd:n bensapumput tulee lattian alle, kunhan kerkeää askartelemaan. Peräkontti tässä autossa olikin aiemmin tosi siivottoman näköinen, joten tuleepahan nyt sekin samalla vähän siistimmäksi. :wink:

Kuva
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Millä saat tehtyä noin siistejä jäykistepokkauksia peltiin? :shock:
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Sikkikoneellahan niitä uria tehdään. On muuten ihan ehdoton peli kun pääsee kokeilemaan, tuntuu ettei voi enää peltitöitä ilman tehdäkään. Ei mullakaan vielä omaa ole, mutta kaverin luona olen käynyt rullailemassa. Kun ajelee urat pellin reunoihin, niin pellin vetely hitsatessakin vähenee huomattavasti ja paikat ei oo ihan perunapeltoa.

Tuolla jotain vehkeitä.

http://www.nevax.fi/9.2.shtml
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
matomaukka
Viestit: 41
Liittynyt: 16.03.2007 15:06
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

hitto on kyllä hienoa laittoa. alkaa päätä koskemaan ku mietii miten noi on tehty.

tollasen köyhänmiehen sikkikoneen tein itte niin että kaks U-palkkia yhteen niin, että keskelle jaa hahlo.

lukkopihdeillä pellin palasta paikallaan ja junttaa sitä peltiä vasaran und jonku kappaleen kanssa, ite käytin sellasta suht leveää metallitalttaa joka oli vedetty laikalla tylsäks.

hidasta hommaa, mut sama periaate.

Jälki on sitte mitä on..

nii ja ennenkuin joku äkkää niin nappasin ton idea v8-magazinesta
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Juu sikkikone on myös ihan ehdoton putkien päihin letkuliitoskohtiin. Mut tää nyt menee Vode hiukan liiankin hienoksi jo :D
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vastaa Viestiin