Projekti: Supermirafiori
Mikkäs takanakit tossa oli? Ei näy kauheesti pitoja olevan Eik tossa vikassa lähtökokeilussa kelattu jo kolmoselle ja samanlailla renkaat parkui joka vaihteella
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Nyt on vaasan reissu heitetty ja nukuttukin hieman. Meinasi mennä vielä todella tiukalle aikataulu perjantaina. Nukkumaan kerkesin varttia vaille kolme yöllä ja ylös piti nousta jo 25 minuuttia yli. Kokonaiset 40 min. yöunia no riittäähän se edellisyön 3,5 tunnin jälkeen. Oltiinpahan kuitenkin ajoissa kahdeksalta pelipaikalla. Ja näin se kisa suurinpiirtein meni:
Eka lähtöön vaihdoin jo valmiiksi isommat pääsuuttimet, kun testatessa vaikutti kärsivän hiukan bensanpuutteesta. Burnismontussa kierroksia nostattaessa muutaman sekunnin synnytyksen jälkeen kaasupoljin yhtäkkiä lattiaan ja peli selvä. Kaasuvivuston kuulanuppiin painettava muovinen pää halki!
Toiseen lähtöön saatiin vivusto korjattua rautalankapatentilla ja suuttimet vaihdettiin takaisin entisiin, koska tuntui ettei kone meinannut millään nostaa kierroksia ekalähdön burnisyrityksessä. No nyt onnistui jo burniksessa pyörittämään renkaita, mutta savuamaan eivät ruvenneet, kun vedin vain ykkösvaihteella. Sitten lähdössä vedän ykköseltä suoraan neloselle, no takaisin kakkoselle hetki rötäystä ja vetää taas. Vaihto kolmoselle hyvin vetää, nelosvaihdettakin taisin kokeilla, kunnes huomasin seosten olevan vaarallisen laihalla ja rullaamalla maaliin. Ajaksi 14,1 ja 152km/h ja uusi 60 jalan ennätys 1,871 sek. Kierroksia lähdön aikana parhaillaan 8100.
Sitten alkoi melkoinen suutinsähläily varikolla, kunnes tajuttiin, että seosmittari näyttää ihan omiaan ja kone onkin liian paksulla. Vaihdettiin kolmanteen lähtöön reilusti pienemmät pääsuuttimet ja kone tuli paljon herkemmäksi. Ennakot säädettiin myös noin 30 asteeseen. Burniksessa vedin jo kakkosta ja kone tuntui todella hyvältä ensimmäistä kertaa tässä korissa. Lähtöviivalla pidin kierroksia reilusti ajatuksella, että nyt kaikki peliin. Kytkin ylös auto nytkähtää hieman ja kardaani poikki tukilaakerin kohdalta. Taisi olla nyt pidot kohdillaan ja kierroksetkin tässä lähdössä parhaillaan 9300!
Loppujenlopuksi reissu oli ihan hyvä, vaikka uutta ennätysaikaa ei tullutkaan. Saatiin kone edes vähän toimimaan viimeiseen lähtöön ja siinä olisi varmasti parantunut 60 jalkainen vielä uuteen ennätykseen ilman kardaanin antautumista. Mahdollisesti aikakin olisi hyvä, jos kuski vaan osaisi vaihtaa ne vaihteet ihan oikeassa järjestyksessä. Videoita ei itsellä tapahtumasta vielä ole, mutta mites Ville se mun kolmas lähtö, tuliko se incar nauhalle?
Tuossa testisession videossa vedän vain kakkoselle asti. Kokeilin pari kertaa kolmosellekin asti, mutta ne ei tainneet tulla nauhalle. Piha-alue oli rajallinen ja yleisöäkin lähellä, niin ei viitsinyt hölmöillä ettei lähde lapasesta.
Eka lähtöön vaihdoin jo valmiiksi isommat pääsuuttimet, kun testatessa vaikutti kärsivän hiukan bensanpuutteesta. Burnismontussa kierroksia nostattaessa muutaman sekunnin synnytyksen jälkeen kaasupoljin yhtäkkiä lattiaan ja peli selvä. Kaasuvivuston kuulanuppiin painettava muovinen pää halki!
Toiseen lähtöön saatiin vivusto korjattua rautalankapatentilla ja suuttimet vaihdettiin takaisin entisiin, koska tuntui ettei kone meinannut millään nostaa kierroksia ekalähdön burnisyrityksessä. No nyt onnistui jo burniksessa pyörittämään renkaita, mutta savuamaan eivät ruvenneet, kun vedin vain ykkösvaihteella. Sitten lähdössä vedän ykköseltä suoraan neloselle, no takaisin kakkoselle hetki rötäystä ja vetää taas. Vaihto kolmoselle hyvin vetää, nelosvaihdettakin taisin kokeilla, kunnes huomasin seosten olevan vaarallisen laihalla ja rullaamalla maaliin. Ajaksi 14,1 ja 152km/h ja uusi 60 jalan ennätys 1,871 sek. Kierroksia lähdön aikana parhaillaan 8100.
Sitten alkoi melkoinen suutinsähläily varikolla, kunnes tajuttiin, että seosmittari näyttää ihan omiaan ja kone onkin liian paksulla. Vaihdettiin kolmanteen lähtöön reilusti pienemmät pääsuuttimet ja kone tuli paljon herkemmäksi. Ennakot säädettiin myös noin 30 asteeseen. Burniksessa vedin jo kakkosta ja kone tuntui todella hyvältä ensimmäistä kertaa tässä korissa. Lähtöviivalla pidin kierroksia reilusti ajatuksella, että nyt kaikki peliin. Kytkin ylös auto nytkähtää hieman ja kardaani poikki tukilaakerin kohdalta. Taisi olla nyt pidot kohdillaan ja kierroksetkin tässä lähdössä parhaillaan 9300!
Loppujenlopuksi reissu oli ihan hyvä, vaikka uutta ennätysaikaa ei tullutkaan. Saatiin kone edes vähän toimimaan viimeiseen lähtöön ja siinä olisi varmasti parantunut 60 jalkainen vielä uuteen ennätykseen ilman kardaanin antautumista. Mahdollisesti aikakin olisi hyvä, jos kuski vaan osaisi vaihtaa ne vaihteet ihan oikeassa järjestyksessä. Videoita ei itsellä tapahtumasta vielä ole, mutta mites Ville se mun kolmas lähtö, tuliko se incar nauhalle?
Tuossa testisession videossa vedän vain kakkoselle asti. Kokeilin pari kertaa kolmosellekin asti, mutta ne ei tainneet tulla nauhalle. Piha-alue oli rajallinen ja yleisöäkin lähellä, niin ei viitsinyt hölmöillä ettei lähde lapasesta.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Löytyi pari kuvaa kisoista. Villenkin 127:sta hyviä kuvia. http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-132.jpg
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Huippuunsa vietyä jäähdyttelyä http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-098.jpg
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-159.jpg
Ja wow, Villen ahdettu vanttuuseveni on vimpan päälle asiallinen ilmestys!Vode131 kirjoitti:Villenkin 127:sta hyviä kuvia.
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 06-159.jpg
Punto GT -94
http://kuvablogi.com/blog/2880/
http://kuvablogi.com/blog/2880/
Kiitokset...
Pari incaria: http://maranello.dy.fi:8080/videos/vaasa06/
Tuo Voden auto on livenä kyllä oikeasti hieno. Noin kun jaksaisi itsekin joskus tehdä oman 131:n. Saisi vaan laittaa telakalle aika pitkäksi aikaa, mikä on hankalaa ajoauton kohdalla...
14.3s ja 167km/h. Ihan oon tyytyväinen kun autoa ei kuitenkaan mitenkään ole optimoitu kiihdytykseen vaan mutkaradalle. Ensi kaudella sais mennä 13:n puolelle.Aksu kirjoitti:Mites muuten 127 kulki?
Pari incaria: http://maranello.dy.fi:8080/videos/vaasa06/
Tuo Voden auto on livenä kyllä oikeasti hieno. Noin kun jaksaisi itsekin joskus tehdä oman 131:n. Saisi vaan laittaa telakalle aika pitkäksi aikaa, mikä on hankalaa ajoauton kohdalla...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Niin vaan jotain edistystä tämänkin auton kohdalla tapahtuu. Vielä syksyllä talven suunnitelmissa oli tarkastaa koneesta laakerit ja kiertokanget, sekä asentaa megaruutta kaasuttimien tilalle. Siinä eri hommia pähkäillessä tuli sitten mieleen, että voiskin samantien kasailla evo1 version tuosta 16v koneesta. Pitikin jouluksi oikein ostaa uusi digikamera, että pystyi alkaa moottoria rakentamaan.
Imusarjaksi tulee tuollainen vakio theman alkuosa, johon istutetaan amw:n plenumi ja yksi iso kaasuläppä.
Sulakerasiaa pitää plenumin takia siirtää suoraan taaksepäin noin 4cm. ja tehdä uusi peitelevy / läpivienti tuohon vanhan paikalle.
Vedenkierron sylinterikannesta halusin alkuperäiseen tapaan takapäästä, jotta kone olisi tasalämpöisempi. Tilanahtaudesta johtuen päätin tehdä entisen termostaattikotelon paikalle tämännäköisen kötöstyksen.
No silti se ei mahtunut paikoilleen ja teinkin viikonlopun aikana lisää tilaa tulipeltiin. Nyt mahtuu jo nippanappa sormet tuonne vedenoton ja tulipellin väliin.
Imusarjaksi tulee tuollainen vakio theman alkuosa, johon istutetaan amw:n plenumi ja yksi iso kaasuläppä.
Sulakerasiaa pitää plenumin takia siirtää suoraan taaksepäin noin 4cm. ja tehdä uusi peitelevy / läpivienti tuohon vanhan paikalle.
Vedenkierron sylinterikannesta halusin alkuperäiseen tapaan takapäästä, jotta kone olisi tasalämpöisempi. Tilanahtaudesta johtuen päätin tehdä entisen termostaattikotelon paikalle tämännäköisen kötöstyksen.
No silti se ei mahtunut paikoilleen ja teinkin viikonlopun aikana lisää tilaa tulipeltiin. Nyt mahtuu jo nippanappa sormet tuonne vedenoton ja tulipellin väliin.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi