Projekti: 3 T.i.e uunoa

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin minkäs kokoinen TC-Dedran (1,8 ja 2,0) aski mahtaakaan olla - sama vissiin kuin esmes 16v-Tipussa?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: 13.09.2004 23:16
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Vai että RäMällä sitä ajellaan. Tuu tänne joku viikonloppu, ni mennään tohon paikalliselle kuopalle paukuttamaan motorossia, juodaan viinaa ja puhutaan hyrristä. Ei sulla paniikkia sen hyrrän kanssa tuu. Funtsi jotain HX40 65mm "umpimallista"(T3 48,5mm saab style) siipipyörää, jonkalaista on käytetty jos missäkin 500hv seteissä 70-luvulta asti(H1E jne).
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Heh, joo kuulostaa hyvältä. Pitää ensin saada koppikärry tehtyä valmiiks että saa otettua Raimon mukaan. Akseli ja muut rojut on jo hankittuna mut runkomateriaali on hankkimatta eikä oo oikeen päästy vielä päätökseen että mistä tehdään. Jarruton 750kg akseli ja pitäs saada melkeen 400kg kantavuutta ni ei sitä koppia mistään valuraudasta tehdä :) Sellanen prässätty lujitemuovilevy missä välissä eriste, on käyny mielessä mutta saatavuus ja hinta askarruttaa, virtasen autokorissa pelottelivat hirvittävillä hinnoilla (80€/neliö !!! :shock: ). Sen ku liimais ja alukulmalla niputtas ni olis riittävän vahva. Crossarien kuljetukseen kävi paku vähän tyyriiksi loppujen lopuks ni päädyttiin kärryyn. Sen vaan pitäs niellä joku 4 mopoa maksimissaan. Budjettia on jäljellä 1150€ et sillä pitäs saada kärry valmiiks :?

Mikäs sen parempi vkoloppu ku vetää päivän kraanat auki crossilla ja illalla pää täyteen. Onkos siellä koskissa yöelämää noin muuten, jos tulis samalla mammat katsastamaan :wink: Pitänee harkita tarjousta...

Meni vähän OT:ksi mut samapa tuo :P

p.s. Voi olla liian kova peli sulle toi raimo, ei mikä tahansa piikki :wink: . Poweria otettu ihan kivasti vaikka kanaviin ei juuri koskettu. Hondan kiertokanki ja Husqvarnan mäntä, VHM virikansi jossa pieni palotila ja puristus aivan tapissa(sais pienennettyä kyllä vaihtamal palotilaa). Käytän bensassa tolueenia melkeen 10% ni vähän rauhottaa nakua, silti sylinterin reunoissa jo vähän "rotansyömää". Pakarina on HGS tehopilli. Toi kone on kasattu hollannissa petteri gustaffsonille et ohan se jo nopeeks opetettu valmiiks :twisted: Vielä kun ite pystyis viemään sitä samaan malliin :lol: Saatoin muuten olla ihmeissäni kun ekaa kertaa olin hakemassa osia moottoriin, meni muuten vaikeeks kunnes soitin suoraan gustaffsonille ja sain asiasta selvyyden...
Fiat Uno Turbo i.e -88
antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: 13.09.2004 23:16
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Tee lasikuitu-uretaani-lasikuitu -kerroslevyllä. Jotain 25mm urkkua ja siihen kuidut ja geelit. Voin toki privalla kertoa, mistä saa valmista elementtiäkin. Se on kevyttä ja helvetin kestävää.

Mä en noista piikeistä... Mulla on tommonen 300cc pintakaasu TM

Sulla onkin männän kanssa kiva, kun voit tilata niitä "Hyvinkään Salelta". ..ttu mikä homo... Mulla taas Markku Puron valmiiks tingityt hinnat :lol:

Toijalan persiissä asun ja ihan jees yöelämä; musa on täysillä, naiset viileitä, viinaa saa tiskiltä ja tappelun nakkijonosta. Perusmeininki.
[url=http://www.hevosvoima.com/site/]Paukkua pellin alle[/url]
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Juu just tuollasesta kerroslevystä pitäs tehdä mut enpä tiedä mistä saa niin voisit paljastaa YV:llä mistä saan käsiini sitä.

Vai että semmonen temmi, eipä tuollasella tee juuri muuta ku ajaa monttua ja sen semmosta kauhee jötkäle ja ku kiertää tupin nurin ni siinä ukkoa viedään tosissaan, mut ohan sillä tosiaan kiva pöristellä väännöllä. Kaverilla 380cc kottarainen ja siinä on myös melko henki, vielä fariolin kisamoottorilla, ei sellasella oo kiva ajaa, liian repivä ku vetää vaijeri kireellä :roll:

Kyllä mä oon tilannu männät ym. tutun puljun kautta, myy crossi osaa lähes kaikkiin merkkeihin (JokaOsa) Ainoa et hussen mäntä on vähän tyyriimpi ku muihin, mut kai tolla kokoonpanolla on sit jotain veivisuhdetta saatu paremmaks ku on pidempi veivi ja matalempi mäntä, emmä noista jeesusteluista ymmärrä mut aikast hyvä henki on tossa mopossa vaikka on vaan piikki.

Emmä noista puromotorin hinnoista tiedä ku ei mul oo varaa harrastaa noita "kalliita" puljuja...

Kai sitä on sit vaan pakko tulla poikkeemaan jossain välissä ni käydään tsekkaamas montut ja yöelämä, nakkikiska jätetään vissiin väliin ja tilataan pizzat himaan :lol:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Joop. Nyt tuli joulunpyhinä soviteltua tuota konepakettia croman lohkolla ja samalla todettua että koko paketti on pakko tuoda melko eteen että voimansiirron rojut mahtuu oleskelemaan. Samalla piti kallistaa konetta melko lailla että sai korkeuden sopivaksi, ei jää hirveesti tilaa koneen eteen, mut koitetaan pärjätä. Nyt ei perän kanssa ole huolta, jää väkisinkin irti palkista kun mallaa vetarit kohdalleen. Nyt pitäs alkaa vääntämään kannakkeita ja mitoittamaan vetareita, tylsää hommaa mut pakko vaan tehdä :cry:

http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20020.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20021.jpgImusarjalle jää tilaa :D
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20022.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20023.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20024.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20025.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20026.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20027.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20028.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20029.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20030.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20031.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20032.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20033.jpg

Ai niin, pukki toi kameran ni nyt saa räpsittyä kuvia silloin ku tahtoo :wink:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Vesipumppu vs. runkopalkki http://members.tiscali.fi/turbouno/Picture%20044.jpg Ei jää montaa milliä. Koneenkannakkeen saa kyllä hyvin tehtyä ja pelkästään lohkosta kannatus riittää.

Vaihteiston pään etukannatin pitäs tuohon väkertää http://members.tiscali.fi/turbouno/Picture%20047.jpg

Taaimmainen kannatin täytyy vielä suunnitella ja vielä niin että kestää, kiitokset matti.v:lle vinkeistä :wink:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvinhän se näyttää istuvan, eikä tarvinnut runkopalkkejakaan raiskata. Unossa menee näemmä nuo palkit melko ylhäällä. Tosiaan, perämurikka on isommassa laatikossa sen verran iso että monessa kopassa joutuu tuomaan konetta eteenpäin. Painopisteen vuoksi vielä paketti pitäisi saada tuonne suhteellisen alaskin..

Jos hihnapyörät jää lähelle koria niin laita poikittaissuuntaan reaktiotanko, niin ei pääse hieromaan hihnapyörä koppaa motarin rampille kiihdyttäessä. :lol: Oikeastaan noita kannattais olla molempiin suuntiin kun koneen mielettömästä heilumisesta ei ole muuta kuin haittaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla :D
Mut pitkittäis suuntaan vois kyl laittaa jonkunlaisen kepakon , saattaa olla et kone kuitenkin vääntää aika paljon :wink:

Pakosarjan saakin sitte kikkailla ihan tosissaan, että saa edes jotenkin mahtumaan.
Prässäät sitte siihen samaan pakettiin cuulerin ,syylärin , ropellin ja vielä sen pakosarjankin niin rupee tulee aika ahdasta kun pituus suunnassa tilaa on n 15cm.
Cuuleri haukkaa sitä sen 60mm ja syyläri 40mm :lol:
Mulla on kone varmaan yli 5cm taaempana ja silti on jo ahdasta.
Tosin meikäläinen on ajatellut pitää ulkomuodon vakiona 8)
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Wesulius kirjoitti:No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla :D
Mitäs kumeja noi on? Volvon moottorikannekekumeja?

Flektinähän varmaankin kannattaa käyttää jotain pienempää, kuten esim. Hepe75:llä... (syylärin etupuolella).
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Meltdown kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla :D
Mitäs kumeja noi on? Volvon moottorikannekekumeja?

Flektinähän varmaankin kannattaa käyttää jotain pienempää, kuten esim. Hepe75:llä... (syylärin etupuolella).
Heh, ei , ihan motonetista saa ostaa uunon sopivat kumit joiden kovuus on peruskallion ja timantin väliltä.

Mihis sen flektin sit oikeen pistää , syylärin ja cuulerin väliinkö?
Vaiko cuulerin ja maskin eteen auton korin ulkopuolelle?
Kyllä se ainut paikka on syylärin takana jossain pakosarjan putkien välissä :?
Ehkä jotkut lisä syylärit tulee sinne etu lokareihin ni jos laittaa sen leftin vaikka sitten sinne.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tosiaan, koneen takana on tilaa mutta edessä ei...

Ellei se pilaa välijäähyn asennussuunnitelmia, kannattaa kikkailla keulille leveä alumiinisyyläri. Tuolloin lämmöt pysyy aisoissa vaikkei tuuletinta saakaan kovin hyvään paikkaan viriteltyä. Eikä kuumene vaikka antaa runtuakin. Lisäksi tuollaiset syylärit on aika ohuita. Katselin jo sillä silmällä Bilhelveten luettelosta VAG:n tuotteisiin tarkoitettuja syyläreitä...

Pelkillä alakiinnikkeillä tuetusta moottorista tulee helposti heiluvainen, ja kumeihin kohdistuva vääntö on tolkuton voiman vipuvarren takia. Voihan sitä ensin koittaa ilman ja sitten tarvittaessa lisätä sen erektiotangon. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

UnoProjekti kirjoitti: Taaimmainen kannatin täytyy vielä suunnitella ja vielä niin että kestää, kiitokset matti.v:lle vinkeistä :wink:
nii, en mä turhaa pelottele: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_2076.jpg

täytyy olla järkyttävä voima mikä tohon kohdistuu kun jo 120 hv tehoilla meinaa tulla 10mm mutterit 3mm levystä läpi.. :shock: ja unskin orkkikset on vain 8mm :roll:
kyllä mulle ainakin tulee nyt ylätuki koneeseen, siksi välikanneksi tuli toi vanha missä paikka valmiina.. vinkkarin moottorin alle tulipeltiin aattelin korikiinityksen sille tehä.. :roll:
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

vvieri kirjoitti:Tosiaan, koneen takana on tilaa mutta edessä ei...

Ellei se pilaa välijäähyn asennussuunnitelmia, kannattaa kikkailla keulille leveä alumiinisyyläri. Tuolloin lämmöt pysyy aisoissa vaikkei tuuletinta saakaan kovin hyvään paikkaan viriteltyä. Eikä kuumene vaikka antaa runtuakin. Lisäksi tuollaiset syylärit on aika ohuita. Katselin jo sillä silmällä Bilhelveten luettelosta VAG:n tuotteisiin tarkoitettuja syyläreitä...

Pelkillä alakiinnikkeillä tuetusta moottorista tulee helposti heiluvainen, ja kumeihin kohdistuva vääntö on tolkuton voiman vipuvarren takia. Voihan sitä ensin koittaa ilman ja sitten tarvittaessa lisätä sen erektiotangon. :lol:
Juu ohan siellä keulassa enemmän ku 15cm mut ei tosiaan liikoja. Syylärin aattelin tehdä mittatilauksella sellasen joka sopii lukkopellin alle coolerin taakse ni saa hiukan tilaa tuohon koneen eteen. 12cm olis lukkopellin reunasta puskuriin päin tilaa niin että saa vielä inhimillisen näkösen.

Juu kyllähän jonkuin näkönen tanko varmaan johonkin väliin mahtuu ja sellasen lisään ku on sen aika, nyt vielä hetkeen ei ole pelkoa moottorin liiallisesta heilumisesta :)

p.s. prkl !!! taas meni yks ilta hukkaan ku tuli nukuttua raskaiden välipäivien uupumus pois, 6h vahingossa ja äsken ylös.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu ohan siellä keulassa enemmän ku 15cm mut ei tosiaan liikoja. Syylärin aattelin tehdä mittatilauksella sellasen joka sopii lukkopellin alle coolerin taakse ni saa hiukan tilaa tuohon koneen eteen. 12cm olis lukkopellin reunasta puskuriin päin tilaa niin että saa vielä inhimillisen näkösen.
No ei hirveesti enempää ole jos pitää ulkonäön vakiona!
Olikohan 16cm ku mittailin eilen.
Että ahdasta on jokatapauksessa, imupuolelle voikin sitten tehdä kunnollisen muuttuvapituuksisen ja vaikka minkä laisen imusarjan.
Vastaa Viestiin