Projekti: 3 T.i.e uunoa
Vai että RäMällä sitä ajellaan. Tuu tänne joku viikonloppu, ni mennään tohon paikalliselle kuopalle paukuttamaan motorossia, juodaan viinaa ja puhutaan hyrristä. Ei sulla paniikkia sen hyrrän kanssa tuu. Funtsi jotain HX40 65mm "umpimallista"(T3 48,5mm saab style) siipipyörää, jonkalaista on käytetty jos missäkin 500hv seteissä 70-luvulta asti(H1E jne).
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Heh, joo kuulostaa hyvältä. Pitää ensin saada koppikärry tehtyä valmiiks että saa otettua Raimon mukaan. Akseli ja muut rojut on jo hankittuna mut runkomateriaali on hankkimatta eikä oo oikeen päästy vielä päätökseen että mistä tehdään. Jarruton 750kg akseli ja pitäs saada melkeen 400kg kantavuutta ni ei sitä koppia mistään valuraudasta tehdä Sellanen prässätty lujitemuovilevy missä välissä eriste, on käyny mielessä mutta saatavuus ja hinta askarruttaa, virtasen autokorissa pelottelivat hirvittävillä hinnoilla (80€/neliö !!! ). Sen ku liimais ja alukulmalla niputtas ni olis riittävän vahva. Crossarien kuljetukseen kävi paku vähän tyyriiksi loppujen lopuks ni päädyttiin kärryyn. Sen vaan pitäs niellä joku 4 mopoa maksimissaan. Budjettia on jäljellä 1150€ et sillä pitäs saada kärry valmiiks
Mikäs sen parempi vkoloppu ku vetää päivän kraanat auki crossilla ja illalla pää täyteen. Onkos siellä koskissa yöelämää noin muuten, jos tulis samalla mammat katsastamaan Pitänee harkita tarjousta...
Meni vähän OT:ksi mut samapa tuo
p.s. Voi olla liian kova peli sulle toi raimo, ei mikä tahansa piikki . Poweria otettu ihan kivasti vaikka kanaviin ei juuri koskettu. Hondan kiertokanki ja Husqvarnan mäntä, VHM virikansi jossa pieni palotila ja puristus aivan tapissa(sais pienennettyä kyllä vaihtamal palotilaa). Käytän bensassa tolueenia melkeen 10% ni vähän rauhottaa nakua, silti sylinterin reunoissa jo vähän "rotansyömää". Pakarina on HGS tehopilli. Toi kone on kasattu hollannissa petteri gustaffsonille et ohan se jo nopeeks opetettu valmiiks Vielä kun ite pystyis viemään sitä samaan malliin Saatoin muuten olla ihmeissäni kun ekaa kertaa olin hakemassa osia moottoriin, meni muuten vaikeeks kunnes soitin suoraan gustaffsonille ja sain asiasta selvyyden...
Mikäs sen parempi vkoloppu ku vetää päivän kraanat auki crossilla ja illalla pää täyteen. Onkos siellä koskissa yöelämää noin muuten, jos tulis samalla mammat katsastamaan Pitänee harkita tarjousta...
Meni vähän OT:ksi mut samapa tuo
p.s. Voi olla liian kova peli sulle toi raimo, ei mikä tahansa piikki . Poweria otettu ihan kivasti vaikka kanaviin ei juuri koskettu. Hondan kiertokanki ja Husqvarnan mäntä, VHM virikansi jossa pieni palotila ja puristus aivan tapissa(sais pienennettyä kyllä vaihtamal palotilaa). Käytän bensassa tolueenia melkeen 10% ni vähän rauhottaa nakua, silti sylinterin reunoissa jo vähän "rotansyömää". Pakarina on HGS tehopilli. Toi kone on kasattu hollannissa petteri gustaffsonille et ohan se jo nopeeks opetettu valmiiks Vielä kun ite pystyis viemään sitä samaan malliin Saatoin muuten olla ihmeissäni kun ekaa kertaa olin hakemassa osia moottoriin, meni muuten vaikeeks kunnes soitin suoraan gustaffsonille ja sain asiasta selvyyden...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Tee lasikuitu-uretaani-lasikuitu -kerroslevyllä. Jotain 25mm urkkua ja siihen kuidut ja geelit. Voin toki privalla kertoa, mistä saa valmista elementtiäkin. Se on kevyttä ja helvetin kestävää.
Mä en noista piikeistä... Mulla on tommonen 300cc pintakaasu TM
Sulla onkin männän kanssa kiva, kun voit tilata niitä "Hyvinkään Salelta". ..ttu mikä homo... Mulla taas Markku Puron valmiiks tingityt hinnat
Toijalan persiissä asun ja ihan jees yöelämä; musa on täysillä, naiset viileitä, viinaa saa tiskiltä ja tappelun nakkijonosta. Perusmeininki.
Mä en noista piikeistä... Mulla on tommonen 300cc pintakaasu TM
Sulla onkin männän kanssa kiva, kun voit tilata niitä "Hyvinkään Salelta". ..ttu mikä homo... Mulla taas Markku Puron valmiiks tingityt hinnat
Toijalan persiissä asun ja ihan jees yöelämä; musa on täysillä, naiset viileitä, viinaa saa tiskiltä ja tappelun nakkijonosta. Perusmeininki.
[url=http://www.hevosvoima.com/site/]Paukkua pellin alle[/url]
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Juu just tuollasesta kerroslevystä pitäs tehdä mut enpä tiedä mistä saa niin voisit paljastaa YV:llä mistä saan käsiini sitä.
Vai että semmonen temmi, eipä tuollasella tee juuri muuta ku ajaa monttua ja sen semmosta kauhee jötkäle ja ku kiertää tupin nurin ni siinä ukkoa viedään tosissaan, mut ohan sillä tosiaan kiva pöristellä väännöllä. Kaverilla 380cc kottarainen ja siinä on myös melko henki, vielä fariolin kisamoottorilla, ei sellasella oo kiva ajaa, liian repivä ku vetää vaijeri kireellä
Kyllä mä oon tilannu männät ym. tutun puljun kautta, myy crossi osaa lähes kaikkiin merkkeihin (JokaOsa) Ainoa et hussen mäntä on vähän tyyriimpi ku muihin, mut kai tolla kokoonpanolla on sit jotain veivisuhdetta saatu paremmaks ku on pidempi veivi ja matalempi mäntä, emmä noista jeesusteluista ymmärrä mut aikast hyvä henki on tossa mopossa vaikka on vaan piikki.
Emmä noista puromotorin hinnoista tiedä ku ei mul oo varaa harrastaa noita "kalliita" puljuja...
Kai sitä on sit vaan pakko tulla poikkeemaan jossain välissä ni käydään tsekkaamas montut ja yöelämä, nakkikiska jätetään vissiin väliin ja tilataan pizzat himaan
Vai että semmonen temmi, eipä tuollasella tee juuri muuta ku ajaa monttua ja sen semmosta kauhee jötkäle ja ku kiertää tupin nurin ni siinä ukkoa viedään tosissaan, mut ohan sillä tosiaan kiva pöristellä väännöllä. Kaverilla 380cc kottarainen ja siinä on myös melko henki, vielä fariolin kisamoottorilla, ei sellasella oo kiva ajaa, liian repivä ku vetää vaijeri kireellä
Kyllä mä oon tilannu männät ym. tutun puljun kautta, myy crossi osaa lähes kaikkiin merkkeihin (JokaOsa) Ainoa et hussen mäntä on vähän tyyriimpi ku muihin, mut kai tolla kokoonpanolla on sit jotain veivisuhdetta saatu paremmaks ku on pidempi veivi ja matalempi mäntä, emmä noista jeesusteluista ymmärrä mut aikast hyvä henki on tossa mopossa vaikka on vaan piikki.
Emmä noista puromotorin hinnoista tiedä ku ei mul oo varaa harrastaa noita "kalliita" puljuja...
Kai sitä on sit vaan pakko tulla poikkeemaan jossain välissä ni käydään tsekkaamas montut ja yöelämä, nakkikiska jätetään vissiin väliin ja tilataan pizzat himaan
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Joop. Nyt tuli joulunpyhinä soviteltua tuota konepakettia croman lohkolla ja samalla todettua että koko paketti on pakko tuoda melko eteen että voimansiirron rojut mahtuu oleskelemaan. Samalla piti kallistaa konetta melko lailla että sai korkeuden sopivaksi, ei jää hirveesti tilaa koneen eteen, mut koitetaan pärjätä. Nyt ei perän kanssa ole huolta, jää väkisinkin irti palkista kun mallaa vetarit kohdalleen. Nyt pitäs alkaa vääntämään kannakkeita ja mitoittamaan vetareita, tylsää hommaa mut pakko vaan tehdä
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20020.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20021.jpgImusarjalle jää tilaa
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20022.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20023.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20024.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20025.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20026.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20027.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20028.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20029.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20030.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20031.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20032.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20033.jpg
Ai niin, pukki toi kameran ni nyt saa räpsittyä kuvia silloin ku tahtoo
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20020.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20021.jpgImusarjalle jää tilaa
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20022.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20023.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20024.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20025.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20026.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20027.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20028.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20029.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20030.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20031.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20032.jpg
http://members.tiscali.fi/turbouno/Kuva%20033.jpg
Ai niin, pukki toi kameran ni nyt saa räpsittyä kuvia silloin ku tahtoo
Fiat Uno Turbo i.e -88
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Vesipumppu vs. runkopalkki http://members.tiscali.fi/turbouno/Picture%20044.jpg Ei jää montaa milliä. Koneenkannakkeen saa kyllä hyvin tehtyä ja pelkästään lohkosta kannatus riittää.
Vaihteiston pään etukannatin pitäs tuohon väkertää http://members.tiscali.fi/turbouno/Picture%20047.jpg
Taaimmainen kannatin täytyy vielä suunnitella ja vielä niin että kestää, kiitokset matti.v:lle vinkeistä
Vaihteiston pään etukannatin pitäs tuohon väkertää http://members.tiscali.fi/turbouno/Picture%20047.jpg
Taaimmainen kannatin täytyy vielä suunnitella ja vielä niin että kestää, kiitokset matti.v:lle vinkeistä
Fiat Uno Turbo i.e -88
Hyvinhän se näyttää istuvan, eikä tarvinnut runkopalkkejakaan raiskata. Unossa menee näemmä nuo palkit melko ylhäällä. Tosiaan, perämurikka on isommassa laatikossa sen verran iso että monessa kopassa joutuu tuomaan konetta eteenpäin. Painopisteen vuoksi vielä paketti pitäisi saada tuonne suhteellisen alaskin..
Jos hihnapyörät jää lähelle koria niin laita poikittaissuuntaan reaktiotanko, niin ei pääse hieromaan hihnapyörä koppaa motarin rampille kiihdyttäessä. Oikeastaan noita kannattais olla molempiin suuntiin kun koneen mielettömästä heilumisesta ei ole muuta kuin haittaa.
Jos hihnapyörät jää lähelle koria niin laita poikittaissuuntaan reaktiotanko, niin ei pääse hieromaan hihnapyörä koppaa motarin rampille kiihdyttäessä. Oikeastaan noita kannattais olla molempiin suuntiin kun koneen mielettömästä heilumisesta ei ole muuta kuin haittaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla
Mut pitkittäis suuntaan vois kyl laittaa jonkunlaisen kepakon , saattaa olla et kone kuitenkin vääntää aika paljon
Pakosarjan saakin sitte kikkailla ihan tosissaan, että saa edes jotenkin mahtumaan.
Prässäät sitte siihen samaan pakettiin cuulerin ,syylärin , ropellin ja vielä sen pakosarjankin niin rupee tulee aika ahdasta kun pituus suunnassa tilaa on n 15cm.
Cuuleri haukkaa sitä sen 60mm ja syyläri 40mm
Mulla on kone varmaan yli 5cm taaempana ja silti on jo ahdasta.
Tosin meikäläinen on ajatellut pitää ulkomuodon vakiona 8)
Mut pitkittäis suuntaan vois kyl laittaa jonkunlaisen kepakon , saattaa olla et kone kuitenkin vääntää aika paljon
Pakosarjan saakin sitte kikkailla ihan tosissaan, että saa edes jotenkin mahtumaan.
Prässäät sitte siihen samaan pakettiin cuulerin ,syylärin , ropellin ja vielä sen pakosarjankin niin rupee tulee aika ahdasta kun pituus suunnassa tilaa on n 15cm.
Cuuleri haukkaa sitä sen 60mm ja syyläri 40mm
Mulla on kone varmaan yli 5cm taaempana ja silti on jo ahdasta.
Tosin meikäläinen on ajatellut pitää ulkomuodon vakiona 8)
Mitäs kumeja noi on? Volvon moottorikannekekumeja?Wesulius kirjoitti:No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla
Flektinähän varmaankin kannattaa käyttää jotain pienempää, kuten esim. Hepe75:llä... (syylärin etupuolella).
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Heh, ei , ihan motonetista saa ostaa uunon sopivat kumit joiden kovuus on peruskallion ja timantin väliltä.Meltdown kirjoitti:Mitäs kumeja noi on? Volvon moottorikannekekumeja?Wesulius kirjoitti:No eiköhän se koneen heilumien ole hallinnassa motonetin tarvike (kivi) kumeilla
Flektinähän varmaankin kannattaa käyttää jotain pienempää, kuten esim. Hepe75:llä... (syylärin etupuolella).
Mihis sen flektin sit oikeen pistää , syylärin ja cuulerin väliinkö?
Vaiko cuulerin ja maskin eteen auton korin ulkopuolelle?
Kyllä se ainut paikka on syylärin takana jossain pakosarjan putkien välissä
Ehkä jotkut lisä syylärit tulee sinne etu lokareihin ni jos laittaa sen leftin vaikka sitten sinne.
Tosiaan, koneen takana on tilaa mutta edessä ei...
Ellei se pilaa välijäähyn asennussuunnitelmia, kannattaa kikkailla keulille leveä alumiinisyyläri. Tuolloin lämmöt pysyy aisoissa vaikkei tuuletinta saakaan kovin hyvään paikkaan viriteltyä. Eikä kuumene vaikka antaa runtuakin. Lisäksi tuollaiset syylärit on aika ohuita. Katselin jo sillä silmällä Bilhelveten luettelosta VAG:n tuotteisiin tarkoitettuja syyläreitä...
Pelkillä alakiinnikkeillä tuetusta moottorista tulee helposti heiluvainen, ja kumeihin kohdistuva vääntö on tolkuton voiman vipuvarren takia. Voihan sitä ensin koittaa ilman ja sitten tarvittaessa lisätä sen erektiotangon.
Ellei se pilaa välijäähyn asennussuunnitelmia, kannattaa kikkailla keulille leveä alumiinisyyläri. Tuolloin lämmöt pysyy aisoissa vaikkei tuuletinta saakaan kovin hyvään paikkaan viriteltyä. Eikä kuumene vaikka antaa runtuakin. Lisäksi tuollaiset syylärit on aika ohuita. Katselin jo sillä silmällä Bilhelveten luettelosta VAG:n tuotteisiin tarkoitettuja syyläreitä...
Pelkillä alakiinnikkeillä tuetusta moottorista tulee helposti heiluvainen, ja kumeihin kohdistuva vääntö on tolkuton voiman vipuvarren takia. Voihan sitä ensin koittaa ilman ja sitten tarvittaessa lisätä sen erektiotangon.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
nii, en mä turhaa pelottele: http://s35.photobucket.com/albums/d179/ ... G_2076.jpgUnoProjekti kirjoitti: Taaimmainen kannatin täytyy vielä suunnitella ja vielä niin että kestää, kiitokset matti.v:lle vinkeistä
täytyy olla järkyttävä voima mikä tohon kohdistuu kun jo 120 hv tehoilla meinaa tulla 10mm mutterit 3mm levystä läpi.. ja unskin orkkikset on vain 8mm
kyllä mulle ainakin tulee nyt ylätuki koneeseen, siksi välikanneksi tuli toi vanha missä paikka valmiina.. vinkkarin moottorin alle tulipeltiin aattelin korikiinityksen sille tehä..
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Juu ohan siellä keulassa enemmän ku 15cm mut ei tosiaan liikoja. Syylärin aattelin tehdä mittatilauksella sellasen joka sopii lukkopellin alle coolerin taakse ni saa hiukan tilaa tuohon koneen eteen. 12cm olis lukkopellin reunasta puskuriin päin tilaa niin että saa vielä inhimillisen näkösen.vvieri kirjoitti:Tosiaan, koneen takana on tilaa mutta edessä ei...
Ellei se pilaa välijäähyn asennussuunnitelmia, kannattaa kikkailla keulille leveä alumiinisyyläri. Tuolloin lämmöt pysyy aisoissa vaikkei tuuletinta saakaan kovin hyvään paikkaan viriteltyä. Eikä kuumene vaikka antaa runtuakin. Lisäksi tuollaiset syylärit on aika ohuita. Katselin jo sillä silmällä Bilhelveten luettelosta VAG:n tuotteisiin tarkoitettuja syyläreitä...
Pelkillä alakiinnikkeillä tuetusta moottorista tulee helposti heiluvainen, ja kumeihin kohdistuva vääntö on tolkuton voiman vipuvarren takia. Voihan sitä ensin koittaa ilman ja sitten tarvittaessa lisätä sen erektiotangon.
Juu kyllähän jonkuin näkönen tanko varmaan johonkin väliin mahtuu ja sellasen lisään ku on sen aika, nyt vielä hetkeen ei ole pelkoa moottorin liiallisesta heilumisesta
p.s. prkl !!! taas meni yks ilta hukkaan ku tuli nukuttua raskaiden välipäivien uupumus pois, 6h vahingossa ja äsken ylös.
Fiat Uno Turbo i.e -88
No ei hirveesti enempää ole jos pitää ulkonäön vakiona!Juu ohan siellä keulassa enemmän ku 15cm mut ei tosiaan liikoja. Syylärin aattelin tehdä mittatilauksella sellasen joka sopii lukkopellin alle coolerin taakse ni saa hiukan tilaa tuohon koneen eteen. 12cm olis lukkopellin reunasta puskuriin päin tilaa niin että saa vielä inhimillisen näkösen.
Olikohan 16cm ku mittailin eilen.
Että ahdasta on jokatapauksessa, imupuolelle voikin sitten tehdä kunnollisen muuttuvapituuksisen ja vaikka minkä laisen imusarjan.