projekti: endurance Uno

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 20.09.2005 21:14

Tuohon jousitukseenkin tars kyllä vissiin syventyä vähän paremmin.. Pyöränkulmat on olleet vähän hakusallaan, nyt uusien iskareitten myötä konstruoittin vähän hifimmän camppeerin säädön tolppien alapäähän. Harmi vaan, kun toi aluekuppi meni testin kannalta täysin mettään, koska satoi, ja auto vielä hajos hetimiten :x

Mittailen tuota maavaraa, kunhan vaihdan noi sliksit alle.

Botniaringille on muuten lauantaina tulossa 42 autoa, vähän säpinää radalle :D Italokalustossa löytyy toinenkin Uno ja kaksi Prismaa.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja anhall » 21.09.2005 00:36

Yritän päästä Botniatringille lauantaina katsomaan, kun asun niin lähellä :D
R.I.P Fiat Uno 55
Fiat Tempra 2.0 SLX
Fiat Regata 100Sie
Fiat Uno Turbo ie
Avatar
anhall
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.08.2005 19:08
Paikkakunta: Pirttikylä

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 21.09.2005 18:21

Tervetuloa katsomaan vaan!

vvieri kirjoitti:Outoa. Itsellä on omassa autossa paketti niin alhaalla että se on korissa alimpana oleva osa, noin 10 cm maasta. Vetarit on vaakasuorassa kun auto on pyörillään. Maavarasi vielä pienempi?
Maavaraa on n. 11cm laatikon pohjasta mitattuna. Ennen jousien vaihtoa oli siis n. 8cm.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 25.09.2005 21:36

Sijoitus Botniaringillä oli 21. yleiskilpailussa, ja 10. pikkuluokassa :?

Ruutulippu sentään nähtiin, mutta ainakin meikäläisen ajovuorolla ajo oli yhtä tuskaa, kun auto ei kääntynyt oikealle sitten millään. Väkisin vänkäämisen takia tuli vielä pari ylimääräistä renkaanvaihtoa..

Positiivisena puolena uudet etuiskarit/-jouset tuntuivat toimivan paremmin kuin vanhat, pyöränkulmat vaativat vielä hienosäätöä.

Luultavasti kausi oli Fipatin osalta siinä. Toivottavasti naapurin auto saadaan kuosiin, ja päästään sillä ajamaan nelituntinen Alastarolla.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja tommi nylund » 25.09.2005 23:04

kavereitten touhua viikonloppuna katsoneena (ja myös racing-luokan loppuhetket tuli katseltua) niin sen verran puraisi jotta melkein joutuu ens kaudella tekemään keikkakuskin hommia jos kelpuutetaan.....

...ja samalla kypsytellä omaa ideaa omasta autosta....niin salooniin siis, ajatus pakkomyynnistä ei innosta....

Saloon-luokan startissa koin jotakin aivan käsittämätöntä ja käänteentekevää! Alfa, joka kuullosti maatalotyökoneelta!! .....en kyllä rehellisesti ollut tiennyt aiemmin että 75:sta on myös rieselinä.... :shock:

Teilläkin Antti vissiin vasen etupyörä kului kovasti?? Olitko aiemmin ajanut botniaringillä?
Avatar
tommi nylund
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

ViestiKirjoittaja vvieri » 26.09.2005 06:23

On toki:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=6845&start=42

Olisit nyt tullut käymässä, kun niin lähellä kävit.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19179
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja tommi nylund » 26.09.2005 17:53

noniijuu.....emmä jaksanu lueskella kaikkia jorinoita... :)

Ketsan kanssa kyllä mietittiin, että poikettaisiin kyllä mutta ajankohta oli niin myöhäinen ettei perheellistä kehdattu häiritä.... :?
Avatar
tommi nylund
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 26.09.2005 21:20

Kyllähän tuo Botniaringi tuntuu syövän rengasta kovasti. "Vähän" oli ajetun näköinen vas. eturengas parc fermessä vai :shock:

Tällä kertää noita renkaita kyllä meni vähän tavallista enemmän, kun auto ei tosiaan halunnut kääntyä oikealle millään. Samaa valitteli jo toinen ja kolmas kuski, mutta mitään irtonaista tai vastaavaa ei kulmasta löytynyt.

Kotosalla asiaa tuumailtuani homma selkisi, kun kuskin puolen vetarin suojakummi oli pois paikaltaan, ja kaikki etunurkassa olleet vanteet rasvattu hyvin sisältä :x

tommi nylund kirjoitti:...ja samalla kypsytellä omaa ideaa omasta autosta....niin salooniin siis, ajatus pakkomyynnistä ei innosta...
Kieltämättä tuo myyntipakko meilläkin herätti epäilyksiä, mutta tosiaan tuo homma toimii aika terveesti endurancessa. Tällä kaudella on tainnut mennä alle kymmenen autoa kaupaksi. Ja jos niin huono mäihä käy, että auto menee alta, niin hakee seuraavasta kisasta takasin kotiin :wink: Saluunoissa tuntuu ainakin kärkiporukalla olevan aikalailla pelimerkkejä kiinni kalustossa.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 17.04.2006 22:17

Päivitelläämpä tilannetta taas välillä. Viime vuoden viimeinen kisa ajettiin Kauramaan Kaken tekemällä hondalla (yäk, kiinalainen auto). Jarrut puuttui melkein koko kisan, muuten OK debyyttikisaksi tuolla autolla.

Endurancekauden avaus olisi ensi viikonloppuna. Jätetään väliin tällä kertaa. Fiatti on osina, samaten muut tiimin kuskeilla olevat autot enemmän tai vähemmän vaiheessa :( Yhdellä kuskilla on vielä jokkiskisat samana päivänä.

Seuraava kisa on ens kuun lopulla Kemoralla, sinne pitäis saada taas uusi kärry, tiimin "poronhoitoalueen" osasto (Äänekoskella) on huhkinut toisen jaappanialaisen kimpussa. Sitä pitäisi toivon mukaan oikein testaillakin 11.5. Kemoralla.

Kemoran jälkeen kalenterissa on yli kuukauden tauko, koko kesäkuussa ei yhtään kisaa. Jospa tänä vuonna saataisiin Uno Apparalle ratapäiville. Ja heinäkuussa kisoihinkin.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 18.05.2006 22:24

Kisakauden avaus meillä Kemoralla ensi viikonloppuna. Hondalla ollaan liikkeellä. Jospa ratapäiville Apparalle sais jo Fipatin syöntiin.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 23.05.2006 20:25

Kemoralta tuli Hondan kanssa luokka kakkosen voitto :D
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 02.08.2006 10:39

Pientä päivitystä aiheeseen.. Fipatti odottaa edelleen isompaa sydäntä, moottori odottelee konepukissa, että joku laittaisi paikalleeen. Samaten eheä vaihdelaatikko on jo haalittuna.

Alastarolla oltiin 22.7. ajamassa, tuo itämaan ihme oli silloinkin alla. Harmittavan lähellä palkintopallipaikkaa, kuitenkin luokan 4. oli lopputulos.

5.8. eli ens lauantaina ajellaan Jurvassa Botniaringillä, honda edelleen alla.
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja kappa12 » 02.08.2006 13:41

Pistä ny uuno nippuun... noita hondia on ihan riittävästi viivalla mutta fiatteja liian vähän... Itte lauantaina mukana 121 SeKaKoLa-racing teamin kadetilla(väärän merkkisellä autolla...), aikanaan kun kevääällä sankarit käynnisteli tätä endurance projektiaan niin yritin niille uunoa tai tipoa tyrkyttää kalustoksi, mutta mua ei oikein otettu vakavasti siinävaihees... 16v tipo vois ollakkin kova peli tuola ratapuolella... tai uuno 1.6 tipon koneella... mikä moottori uunoon on tulos...?
Avatar
kappa12
GFF
 
Viestit: 1362
Liittynyt: 15.01.2004 00:01
Paikkakunta: Yistaro

ViestiKirjoittaja lanciay10 » 02.08.2006 13:52

kappa12 kirjoitti:... tai uuno 1.6 tipon koneella...
Tollanenhan sinne :wink: Tiiä sitten miten käy, kun sinne samalla saa lastata 100kg rautaa kyytiin :roll: No jospa tuossa pitkäiskuisessa olisi vähän tuota alavääntöäkin, että jaksais vaihteenvaihdon jälkeen edetä..
Lanciat: Thema 8V ie, Thema turbo 16V SW, Lybra jtd SW, Dedra 16V SW, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo
Avatar
lanciay10
GFF
 
Viestit: 988
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Isokyrö, pohojanmaa

ViestiKirjoittaja kappa12 » 02.08.2006 13:58

Ei muutakun onnea botniaringin kisaan... hieman meinaa meillä miehistöä jännittää... itte en oo ajanu koskaan metriäkään rataa autolla ja kukaan meistä ei oo yhtään ajanu tällä autolla... saa nähdä kuinka äijien käy...
Avatar
kappa12
GFF
 
Viestit: 1362
Liittynyt: 15.01.2004 00:01
Paikkakunta: Yistaro

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä