Sivu 1/6

projekti: endurance Uno

Lähetetty: 05.03.2005 23:57
Kirjoittaja lanciay10
Ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa Endurance Racingia vanhalla Unolla. Väsäisin aikani kuluksi jonkinmoiset sivut tiimillemme, ne löytyy täältä, ulkonäkö tullee muuttumaan useaan otteeseen, mutta kommenttia saa antaa sekä autosta, että sivuista. Muutama kuva löytyy myös täältä.

Auto ostettiin siis suunnilleen kisakuntoisena, eli mitään sen suurempaa ei ole tarvinnut rakennella. Kaikkea pientä on kuitenkin tehty, ja vielä enemmän on vielä tekemättä. Ensinnäiset kisat olisi 23. tai 24. huhtikuuta Botniaringillä, ja sinne olisi tarkoitus lähteä. Eka kisa ko. radalla jokaiselle kuskille, samaten slikseillä eka kisa, saapi nähdä, mitä siitäkin tulee..

Lähetetty: 06.03.2005 00:27
Kirjoittaja fiat forever
hienot sivut :D lisää :!: :!:

Lähetetty: 06.03.2005 10:04
Kirjoittaja vvieri
Pitääpä laittaa kalenteriin tuo päivä, kun Ringille on tästä vain muutaman kymmenen kilometrin matka. :wink:

Lähetetty: 06.03.2005 10:26
Kirjoittaja _JL_
Pitää lähteä katsomaan, jos ei mitään esteitä tule.
Ringille ei täältäkään nyt niin hirveää matkaa ole ;)

Lähetetty: 06.03.2005 13:17
Kirjoittaja lanciay10
Iiik! Suorituspaineita :lol: Ei vaan, ihan hyvä, jos jotakuta kiinnostaa tulla kattelemaankin :D Varsinaiseksi yleisölajiksi ei kehtaa sanoa sitä, kun vanhoilla autoilla sahataan 6 tuntia radalla, mutta kalusto on kirjavaa, ja koko ajan on tiukkoja taistelupareja, joten kyllä sitä katseleekin.

Samalta kylältä on myös "emotalli", eli Team Automessi, pojilla on 123-koppainen Mersu kuutoskoneella, aika eläimellinen näky sekin. Vauhdissa Uno hävinnee sille, mutta jospa pienemmällä bensankulutuksella oltaisiin ennen ruutulipulla :wink:

Lähetetty: 28.03.2005 22:50
Kirjoittaja lanciay10
Pientä esikatselmusta ensivuoden lookista täältä. Vähän liian vaaleeks tuli tuo tummempi sininen, mutta oikeestaan melko psykedeelinen väritys tuli :D Jos tuota ei huomaa peileistä, niin optikolle on asiaa. Pieniä paikkauksia joutuu tekeen, mutta ei mitään suurempaa. Kommentteja saa antaa..

Eka kisa on sunnuntaina 24.4. ja saloonit ajaa 23. pvä lauantaina. Vielä ois ainakin jarrut ja pakoputki tekemättä, ja paaaljon pikkufiksailua.

Lähetetty: 18.04.2005 00:36
Kirjoittaja lanciay10
Ja avauskisa lähestyy uhkaavaa vauhtia, alle viikko enää :D Koko viikonloppu on taas tullut tallissa majailtua, ja pikkuhiljaa rupee näyttää sille, että sehän valmistuu kisaan mennessä. Oikeastaan suurin puute tällä hetkellä on vähän muutellut turvavöiden kiinnikkeet, josta jäi hitsuuttelut kesken, kun pahus migistä loppui kaasu :? Uusia kuviakin voisi taas napsia, kunhan kerkeis.

Ensi sunnuntaina siis pärähtää, kisa Botniaringillä alkaa klo 11, ja päättyy klo 17. Warm Up/ aika-ajo klo 10. Ilmoittautuneet tiimit jne. näkee MUT-Palvelun sivuilta (--> kestävyysajot --> Endurance Racing 24.4.2005 Botniaring), siellä on jo Unokin listoilla. Ajojärjestyskin on jo päätetty, ja meikäläinen nappasi aloitusvuoron, pääseepähän varmuudella ajamaan, vaikka auto laukeaisi heti alussa. Ainut tulostavoite olisi päästä maaliin saakka, testaaminen ennen kisaa tullee jäämään trailerille ajamiseen. Toisaalta, mikäpä tuollaiseen luotettavaan italoon voisi iskeä, on se ennenkin pelannut.

Nyt vaan vv, ja muut (tuhannet :lol: ) paikalle kannustamaan saapuvat väsäilemään valtaisia 410 numerolla varustettuja banderolleja :wink:

Edit: typoja pois..

Lähetetty: 20.04.2005 22:27
Kirjoittaja lanciay10
Tänään kävi Uno vaakalla, kiitokset Kokemäen katsastuskonttorille, erityisesti Konstarin Ilkalle, joka suostui punnitsemaan auton, vaikka kello oli juuri yli viiden, ja vielä ilmaiseksi :D Todella hyvää asiakaspalvelua. Pikkaisen pitää lisätä painoa varmuuden vuoksi, niin hilkulla oli, tosin konttorin vaakakin näytti vaan 20kg:n tarkkuudella.

Penkin vaihdon myötä pää tuli liian lähelle kattoa, ja niinpä tänään piti vielä irroittaa kiskot ja huomenna saa hitsuuttaa takaisin kiinni. Kameratelinekin on vielä vaiheessa, saa nähdä kerkeääkö rakentamaan kuntoon ennen kisaa, se nyt ei aivan ykkösprioriteetin projekti ole, mutta olisi kiva saada videokuvaa ajelusta talteen.

Ringille näkyy tulevan toinenkin Italo kisaamaan, kun numerolla 2 on mukana Lancia Prisma :D

Lähetetty: 24.04.2005 22:42
Kirjoittaja lanciay10
Ei todellakaan nappiin mennyt kisa, keskeytys n. kolmen tunnin kohdalla kruunasi homman.. Kirjoittelen kisaraporttia, jahka kerkiän.

Lähetetty: 25.04.2005 06:57
Kirjoittaja vvieri
No, eka kisa uudella kalustolla menee helposti harjoittelun piikkiin. :wink:

Lähetetty: 25.04.2005 10:42
Kirjoittaja lanciay10
Jees, eniten harmittaa, kun kaksi kuskia ei päässyt radalle ollenkaan. Taisi Villelläkin olla jotain osuutta nopeaan kemiallisen metallin löytymiseen ennen lähtöä, että päästiin edes itse kisaan mukaan, kiitokset siitä, ja myös nimettömäksi jääneelle lainaajalle. Taas loistava osoitus hyvästä yhteishengestä, joka varikolla on :D

Toisaalta positiivisena huomasi, että vauhdissa ollaan hyvinkin ainakin keskikastissa, jahka saadaan jarrujen outoudet ja muut pikkuviat kuntoon.

Lähetetty: 25.04.2005 10:53
Kirjoittaja -HH-
Harmittavaa ettei Scureria Martinin sateliittitallilla :lol: mennyt kisadebyytti puikkoihin :( . Tzemppiä nyt kuitenkin jos kerran vauhtikin on kohtuullista ja ennenkaikkea parempaa onnea seuraavaan koitokseen!

Lähetetty: 26.04.2005 22:40
Kirjoittaja lanciay10
http://koti.mbnet.fi/team410/ kirjoittelin kisan kulusta jotain, kuvia ja videotakin on tulonpäällä..

Tänään pesin konehuoneesta ja takapäästä suurimmat öljyt pois liuotinpesulla, harvinaisen tehokkaasti rasvaantui koko laite, kun ilmeisesti kansipaffi luovutti, ja kone pöllyytteli huohottimesta öljyä. Tottakai keräilysäiliöön menevästä putkesta oli unohtunut klemmari, joten öljyä oli joka paikassa konehuoneessa, ja varsinkin takapäässä autoa :?

Lähetetty: 01.05.2005 22:57
Kirjoittaja lanciay10
Voi turkasen tulimmanen :x Tänään saatiin vihdoin kansi pois, ja löytö ei ollutkaan kovin mieltä ylentävä. Kansipahvi oli pettänyt, se oli arvattavissa, mutta kakkosen mäntä oli sulanut, ei hyvä. Täällä ois kuvamateriaalia löydöksistä, jos tietävämmät voisi analysoida, mikä on mättänyt. Toi kone on siis 1500 Regatan motti, johon on vaihdettu 1300 koneesta kansi, jota on vähän "siistitty". Kannen vaihdolla on saatu rutut ylös, mutta siis noineen vähän liiankin ylös, vai? Kansipahvin pettäminen kylläkin johtui laturin remmin katkeamisesta, luultavastikin.

Nuo lohkossa olevat "ylimääräiset reijät" aiheutti hämmennystä myös, onko noi ne ainakin turbon lohkosta löytyvät extra kannenpultit, ei kai? Kierteet niissä oli kyllä..

Tuossa yhdessä kuvassa näkee myös, miksi kanttarien yli ei kannata ajella :oops: Öljypohja on aavistuksen runnotun näköinen. Toki se pohjapanssari olisi laitettava.

Tämän mukaan kannenpulti löytyis Koivuselta, yläpään tiivisteet Motonetista, mutta mikäköhän kannentiiviste olisi hyvä ja halpa, kun kaikkien haulla löytämieni ketjujen mukaan halpaa Motonettilaista ei ainakaan kannattaisi laittaa, mutta mikäs olisi käypäinen ratkaisu? Mitään hirveen hintaista kisapahvia ei viitsisi investoida, varsinkaan nyt, kun ihan vakiopuristuksilla pelataan ja selvästi jäänee tilapäisratkaisuksi toi kone ( aika näyttää kuinka pysyvä tilapäisratkaisu). Toki, jos 1.3l laulaa hyvin, niin mikäs sillä ajellessa.

http://sorri.homeip.net/endurance/ löytyy jo pari uutta viteota, noi wmv:t on Botniaringiltä, kamera vaan pääsi hätäisesti kyhätyssä telineessä heiluun aikalailla :? Noissa oon ite puikoissa. Noi isommat pätkät on viimevuodelta, aika-ajo-pätkä Camryllä, aluekuppi Unolla, serkku molemmissa ratissa.

Lähetetty: 01.05.2005 23:24
Kirjoittaja GreenThing
lanciay10 kirjoitti:Nuo lohkossa olevat "ylimääräiset reijät" aiheutti hämmennystä myös, onko noi ne ainakin turbon lohkosta löytyvät extra kannenpultit, ei kai? Kierteet niissä oli kyllä.
Tuota uudemman mallista konetta mistä löytyvät nuo pikkukannenpultit, on käytetty myös Regatoissa.