projekti: endurance Uno

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

projekti: endurance Uno

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa Endurance Racingia vanhalla Unolla. Väsäisin aikani kuluksi jonkinmoiset sivut tiimillemme, ne löytyy täältä, ulkonäkö tullee muuttumaan useaan otteeseen, mutta kommenttia saa antaa sekä autosta, että sivuista. Muutama kuva löytyy myös täältä.

Auto ostettiin siis suunnilleen kisakuntoisena, eli mitään sen suurempaa ei ole tarvinnut rakennella. Kaikkea pientä on kuitenkin tehty, ja vielä enemmän on vielä tekemättä. Ensinnäiset kisat olisi 23. tai 24. huhtikuuta Botniaringillä, ja sinne olisi tarkoitus lähteä. Eka kisa ko. radalla jokaiselle kuskille, samaten slikseillä eka kisa, saapi nähdä, mitä siitäkin tulee..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

hienot sivut :D lisää :!: :!:
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Pitääpä laittaa kalenteriin tuo päivä, kun Ringille on tästä vain muutaman kymmenen kilometrin matka. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
_JL_
Viestit: 336
Liittynyt: 17.11.2003 18:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _JL_ »

Pitää lähteä katsomaan, jos ei mitään esteitä tule.
Ringille ei täältäkään nyt niin hirveää matkaa ole ;)
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Iiik! Suorituspaineita :lol: Ei vaan, ihan hyvä, jos jotakuta kiinnostaa tulla kattelemaankin :D Varsinaiseksi yleisölajiksi ei kehtaa sanoa sitä, kun vanhoilla autoilla sahataan 6 tuntia radalla, mutta kalusto on kirjavaa, ja koko ajan on tiukkoja taistelupareja, joten kyllä sitä katseleekin.

Samalta kylältä on myös "emotalli", eli Team Automessi, pojilla on 123-koppainen Mersu kuutoskoneella, aika eläimellinen näky sekin. Vauhdissa Uno hävinnee sille, mutta jospa pienemmällä bensankulutuksella oltaisiin ennen ruutulipulla :wink:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Pientä esikatselmusta ensivuoden lookista täältä. Vähän liian vaaleeks tuli tuo tummempi sininen, mutta oikeestaan melko psykedeelinen väritys tuli :D Jos tuota ei huomaa peileistä, niin optikolle on asiaa. Pieniä paikkauksia joutuu tekeen, mutta ei mitään suurempaa. Kommentteja saa antaa..

Eka kisa on sunnuntaina 24.4. ja saloonit ajaa 23. pvä lauantaina. Vielä ois ainakin jarrut ja pakoputki tekemättä, ja paaaljon pikkufiksailua.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ja avauskisa lähestyy uhkaavaa vauhtia, alle viikko enää :D Koko viikonloppu on taas tullut tallissa majailtua, ja pikkuhiljaa rupee näyttää sille, että sehän valmistuu kisaan mennessä. Oikeastaan suurin puute tällä hetkellä on vähän muutellut turvavöiden kiinnikkeet, josta jäi hitsuuttelut kesken, kun pahus migistä loppui kaasu :? Uusia kuviakin voisi taas napsia, kunhan kerkeis.

Ensi sunnuntaina siis pärähtää, kisa Botniaringillä alkaa klo 11, ja päättyy klo 17. Warm Up/ aika-ajo klo 10. Ilmoittautuneet tiimit jne. näkee MUT-Palvelun sivuilta (--> kestävyysajot --> Endurance Racing 24.4.2005 Botniaring), siellä on jo Unokin listoilla. Ajojärjestyskin on jo päätetty, ja meikäläinen nappasi aloitusvuoron, pääseepähän varmuudella ajamaan, vaikka auto laukeaisi heti alussa. Ainut tulostavoite olisi päästä maaliin saakka, testaaminen ennen kisaa tullee jäämään trailerille ajamiseen. Toisaalta, mikäpä tuollaiseen luotettavaan italoon voisi iskeä, on se ennenkin pelannut.

Nyt vaan vv, ja muut (tuhannet :lol: ) paikalle kannustamaan saapuvat väsäilemään valtaisia 410 numerolla varustettuja banderolleja :wink:

Edit: typoja pois..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Tänään kävi Uno vaakalla, kiitokset Kokemäen katsastuskonttorille, erityisesti Konstarin Ilkalle, joka suostui punnitsemaan auton, vaikka kello oli juuri yli viiden, ja vielä ilmaiseksi :D Todella hyvää asiakaspalvelua. Pikkaisen pitää lisätä painoa varmuuden vuoksi, niin hilkulla oli, tosin konttorin vaakakin näytti vaan 20kg:n tarkkuudella.

Penkin vaihdon myötä pää tuli liian lähelle kattoa, ja niinpä tänään piti vielä irroittaa kiskot ja huomenna saa hitsuuttaa takaisin kiinni. Kameratelinekin on vielä vaiheessa, saa nähdä kerkeääkö rakentamaan kuntoon ennen kisaa, se nyt ei aivan ykkösprioriteetin projekti ole, mutta olisi kiva saada videokuvaa ajelusta talteen.

Ringille näkyy tulevan toinenkin Italo kisaamaan, kun numerolla 2 on mukana Lancia Prisma :D
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ei todellakaan nappiin mennyt kisa, keskeytys n. kolmen tunnin kohdalla kruunasi homman.. Kirjoittelen kisaraporttia, jahka kerkiän.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No, eka kisa uudella kalustolla menee helposti harjoittelun piikkiin. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Jees, eniten harmittaa, kun kaksi kuskia ei päässyt radalle ollenkaan. Taisi Villelläkin olla jotain osuutta nopeaan kemiallisen metallin löytymiseen ennen lähtöä, että päästiin edes itse kisaan mukaan, kiitokset siitä, ja myös nimettömäksi jääneelle lainaajalle. Taas loistava osoitus hyvästä yhteishengestä, joka varikolla on :D

Toisaalta positiivisena huomasi, että vauhdissa ollaan hyvinkin ainakin keskikastissa, jahka saadaan jarrujen outoudet ja muut pikkuviat kuntoon.
Viimeksi muokannut lanciay10, 26.04.2005 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Harmittavaa ettei Scureria Martinin sateliittitallilla :lol: mennyt kisadebyytti puikkoihin :( . Tzemppiä nyt kuitenkin jos kerran vauhtikin on kohtuullista ja ennenkaikkea parempaa onnea seuraavaan koitokseen!
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

http://koti.mbnet.fi/team410/ kirjoittelin kisan kulusta jotain, kuvia ja videotakin on tulonpäällä..

Tänään pesin konehuoneesta ja takapäästä suurimmat öljyt pois liuotinpesulla, harvinaisen tehokkaasti rasvaantui koko laite, kun ilmeisesti kansipaffi luovutti, ja kone pöllyytteli huohottimesta öljyä. Tottakai keräilysäiliöön menevästä putkesta oli unohtunut klemmari, joten öljyä oli joka paikassa konehuoneessa, ja varsinkin takapäässä autoa :?
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Voi turkasen tulimmanen :x Tänään saatiin vihdoin kansi pois, ja löytö ei ollutkaan kovin mieltä ylentävä. Kansipahvi oli pettänyt, se oli arvattavissa, mutta kakkosen mäntä oli sulanut, ei hyvä. Täällä ois kuvamateriaalia löydöksistä, jos tietävämmät voisi analysoida, mikä on mättänyt. Toi kone on siis 1500 Regatan motti, johon on vaihdettu 1300 koneesta kansi, jota on vähän "siistitty". Kannen vaihdolla on saatu rutut ylös, mutta siis noineen vähän liiankin ylös, vai? Kansipahvin pettäminen kylläkin johtui laturin remmin katkeamisesta, luultavastikin.

Nuo lohkossa olevat "ylimääräiset reijät" aiheutti hämmennystä myös, onko noi ne ainakin turbon lohkosta löytyvät extra kannenpultit, ei kai? Kierteet niissä oli kyllä..

Tuossa yhdessä kuvassa näkee myös, miksi kanttarien yli ei kannata ajella :oops: Öljypohja on aavistuksen runnotun näköinen. Toki se pohjapanssari olisi laitettava.

Tämän mukaan kannenpulti löytyis Koivuselta, yläpään tiivisteet Motonetista, mutta mikäköhän kannentiiviste olisi hyvä ja halpa, kun kaikkien haulla löytämieni ketjujen mukaan halpaa Motonettilaista ei ainakaan kannattaisi laittaa, mutta mikäs olisi käypäinen ratkaisu? Mitään hirveen hintaista kisapahvia ei viitsisi investoida, varsinkaan nyt, kun ihan vakiopuristuksilla pelataan ja selvästi jäänee tilapäisratkaisuksi toi kone ( aika näyttää kuinka pysyvä tilapäisratkaisu). Toki, jos 1.3l laulaa hyvin, niin mikäs sillä ajellessa.

http://sorri.homeip.net/endurance/ löytyy jo pari uutta viteota, noi wmv:t on Botniaringiltä, kamera vaan pääsi hätäisesti kyhätyssä telineessä heiluun aikalailla :? Noissa oon ite puikoissa. Noi isommat pätkät on viimevuodelta, aika-ajo-pätkä Camryllä, aluekuppi Unolla, serkku molemmissa ratissa.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

lanciay10 kirjoitti:Nuo lohkossa olevat "ylimääräiset reijät" aiheutti hämmennystä myös, onko noi ne ainakin turbon lohkosta löytyvät extra kannenpultit, ei kai? Kierteet niissä oli kyllä.
Tuota uudemman mallista konetta mistä löytyvät nuo pikkukannenpultit, on käytetty myös Regatoissa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Vastaa Viestiin