projekti: endurance Uno
Tuohon jousitukseenkin tars kyllä vissiin syventyä vähän paremmin.. Pyöränkulmat on olleet vähän hakusallaan, nyt uusien iskareitten myötä konstruoittin vähän hifimmän camppeerin säädön tolppien alapäähän. Harmi vaan, kun toi aluekuppi meni testin kannalta täysin mettään, koska satoi, ja auto vielä hajos hetimiten
Mittailen tuota maavaraa, kunhan vaihdan noi sliksit alle.
Botniaringille on muuten lauantaina tulossa 42 autoa, vähän säpinää radalle Italokalustossa löytyy toinenkin Uno ja kaksi Prismaa.
Mittailen tuota maavaraa, kunhan vaihdan noi sliksit alle.
Botniaringille on muuten lauantaina tulossa 42 autoa, vähän säpinää radalle Italokalustossa löytyy toinenkin Uno ja kaksi Prismaa.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Tervetuloa katsomaan vaan!
Maavaraa on n. 11cm laatikon pohjasta mitattuna. Ennen jousien vaihtoa oli siis n. 8cm.vvieri kirjoitti:Outoa. Itsellä on omassa autossa paketti niin alhaalla että se on korissa alimpana oleva osa, noin 10 cm maasta. Vetarit on vaakasuorassa kun auto on pyörillään. Maavarasi vielä pienempi?
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Sijoitus Botniaringillä oli 21. yleiskilpailussa, ja 10. pikkuluokassa
Ruutulippu sentään nähtiin, mutta ainakin meikäläisen ajovuorolla ajo oli yhtä tuskaa, kun auto ei kääntynyt oikealle sitten millään. Väkisin vänkäämisen takia tuli vielä pari ylimääräistä renkaanvaihtoa..
Positiivisena puolena uudet etuiskarit/-jouset tuntuivat toimivan paremmin kuin vanhat, pyöränkulmat vaativat vielä hienosäätöä.
Luultavasti kausi oli Fipatin osalta siinä. Toivottavasti naapurin auto saadaan kuosiin, ja päästään sillä ajamaan nelituntinen Alastarolla.
Ruutulippu sentään nähtiin, mutta ainakin meikäläisen ajovuorolla ajo oli yhtä tuskaa, kun auto ei kääntynyt oikealle sitten millään. Väkisin vänkäämisen takia tuli vielä pari ylimääräistä renkaanvaihtoa..
Positiivisena puolena uudet etuiskarit/-jouset tuntuivat toimivan paremmin kuin vanhat, pyöränkulmat vaativat vielä hienosäätöä.
Luultavasti kausi oli Fipatin osalta siinä. Toivottavasti naapurin auto saadaan kuosiin, ja päästään sillä ajamaan nelituntinen Alastarolla.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
kavereitten touhua viikonloppuna katsoneena (ja myös racing-luokan loppuhetket tuli katseltua) niin sen verran puraisi jotta melkein joutuu ens kaudella tekemään keikkakuskin hommia jos kelpuutetaan.....
...ja samalla kypsytellä omaa ideaa omasta autosta....niin salooniin siis, ajatus pakkomyynnistä ei innosta....
Saloon-luokan startissa koin jotakin aivan käsittämätöntä ja käänteentekevää! Alfa, joka kuullosti maatalotyökoneelta!! .....en kyllä rehellisesti ollut tiennyt aiemmin että 75:sta on myös rieselinä....
Teilläkin Antti vissiin vasen etupyörä kului kovasti?? Olitko aiemmin ajanut botniaringillä?
...ja samalla kypsytellä omaa ideaa omasta autosta....niin salooniin siis, ajatus pakkomyynnistä ei innosta....
Saloon-luokan startissa koin jotakin aivan käsittämätöntä ja käänteentekevää! Alfa, joka kuullosti maatalotyökoneelta!! .....en kyllä rehellisesti ollut tiennyt aiemmin että 75:sta on myös rieselinä....
Teilläkin Antti vissiin vasen etupyörä kului kovasti?? Olitko aiemmin ajanut botniaringillä?
On toki:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=6845&start=42
Olisit nyt tullut käymässä, kun niin lähellä kävit.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=6845&start=42
Olisit nyt tullut käymässä, kun niin lähellä kävit.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Kyllähän tuo Botniaringi tuntuu syövän rengasta kovasti. "Vähän" oli ajetun näköinen vas. eturengas parc fermessä vai
Tällä kertää noita renkaita kyllä meni vähän tavallista enemmän, kun auto ei tosiaan halunnut kääntyä oikealle millään. Samaa valitteli jo toinen ja kolmas kuski, mutta mitään irtonaista tai vastaavaa ei kulmasta löytynyt.
Kotosalla asiaa tuumailtuani homma selkisi, kun kuskin puolen vetarin suojakummi oli pois paikaltaan, ja kaikki etunurkassa olleet vanteet rasvattu hyvin sisältä
Tällä kertää noita renkaita kyllä meni vähän tavallista enemmän, kun auto ei tosiaan halunnut kääntyä oikealle millään. Samaa valitteli jo toinen ja kolmas kuski, mutta mitään irtonaista tai vastaavaa ei kulmasta löytynyt.
Kotosalla asiaa tuumailtuani homma selkisi, kun kuskin puolen vetarin suojakummi oli pois paikaltaan, ja kaikki etunurkassa olleet vanteet rasvattu hyvin sisältä
Kieltämättä tuo myyntipakko meilläkin herätti epäilyksiä, mutta tosiaan tuo homma toimii aika terveesti endurancessa. Tällä kaudella on tainnut mennä alle kymmenen autoa kaupaksi. Ja jos niin huono mäihä käy, että auto menee alta, niin hakee seuraavasta kisasta takasin kotiin Saluunoissa tuntuu ainakin kärkiporukalla olevan aikalailla pelimerkkejä kiinni kalustossa.tommi nylund kirjoitti:...ja samalla kypsytellä omaa ideaa omasta autosta....niin salooniin siis, ajatus pakkomyynnistä ei innosta...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Päivitelläämpä tilannetta taas välillä. Viime vuoden viimeinen kisa ajettiin Kauramaan Kaken tekemällä hondalla (yäk, kiinalainen auto). Jarrut puuttui melkein koko kisan, muuten OK debyyttikisaksi tuolla autolla.
Endurancekauden avaus olisi ensi viikonloppuna. Jätetään väliin tällä kertaa. Fiatti on osina, samaten muut tiimin kuskeilla olevat autot enemmän tai vähemmän vaiheessa Yhdellä kuskilla on vielä jokkiskisat samana päivänä.
Seuraava kisa on ens kuun lopulla Kemoralla, sinne pitäis saada taas uusi kärry, tiimin "poronhoitoalueen" osasto (Äänekoskella) on huhkinut toisen jaappanialaisen kimpussa. Sitä pitäisi toivon mukaan oikein testaillakin 11.5. Kemoralla.
Kemoran jälkeen kalenterissa on yli kuukauden tauko, koko kesäkuussa ei yhtään kisaa. Jospa tänä vuonna saataisiin Uno Apparalle ratapäiville. Ja heinäkuussa kisoihinkin.
Endurancekauden avaus olisi ensi viikonloppuna. Jätetään väliin tällä kertaa. Fiatti on osina, samaten muut tiimin kuskeilla olevat autot enemmän tai vähemmän vaiheessa Yhdellä kuskilla on vielä jokkiskisat samana päivänä.
Seuraava kisa on ens kuun lopulla Kemoralla, sinne pitäis saada taas uusi kärry, tiimin "poronhoitoalueen" osasto (Äänekoskella) on huhkinut toisen jaappanialaisen kimpussa. Sitä pitäisi toivon mukaan oikein testaillakin 11.5. Kemoralla.
Kemoran jälkeen kalenterissa on yli kuukauden tauko, koko kesäkuussa ei yhtään kisaa. Jospa tänä vuonna saataisiin Uno Apparalle ratapäiville. Ja heinäkuussa kisoihinkin.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Pientä päivitystä aiheeseen.. Fipatti odottaa edelleen isompaa sydäntä, moottori odottelee konepukissa, että joku laittaisi paikalleeen. Samaten eheä vaihdelaatikko on jo haalittuna.
Alastarolla oltiin 22.7. ajamassa, tuo itämaan ihme oli silloinkin alla. Harmittavan lähellä palkintopallipaikkaa, kuitenkin luokan 4. oli lopputulos.
5.8. eli ens lauantaina ajellaan Jurvassa Botniaringillä, honda edelleen alla.
Alastarolla oltiin 22.7. ajamassa, tuo itämaan ihme oli silloinkin alla. Harmittavan lähellä palkintopallipaikkaa, kuitenkin luokan 4. oli lopputulos.
5.8. eli ens lauantaina ajellaan Jurvassa Botniaringillä, honda edelleen alla.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Pistä ny uuno nippuun... noita hondia on ihan riittävästi viivalla mutta fiatteja liian vähän... Itte lauantaina mukana 121 SeKaKoLa-racing teamin kadetilla(väärän merkkisellä autolla...), aikanaan kun kevääällä sankarit käynnisteli tätä endurance projektiaan niin yritin niille uunoa tai tipoa tyrkyttää kalustoksi, mutta mua ei oikein otettu vakavasti siinävaihees... 16v tipo vois ollakkin kova peli tuola ratapuolella... tai uuno 1.6 tipon koneella... mikä moottori uunoon on tulos...?
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Tollanenhan sinne Tiiä sitten miten käy, kun sinne samalla saa lastata 100kg rautaa kyytiin No jospa tuossa pitkäiskuisessa olisi vähän tuota alavääntöäkin, että jaksais vaihteenvaihdon jälkeen edetä..kappa12 kirjoitti:... tai uuno 1.6 tipon koneella...
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati