Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Harrastuspaikassa ei ole vesijohtoa, ihan kantoveden varassa. Valovirta ja sulake on vain 16A mikä rajoittaa.
Vinkit peltivanteiden hiekkapuhallusta ja maalausta tekevistä firmoista tervetulleita.
Vinkit peltivanteiden hiekkapuhallusta ja maalausta tekevistä firmoista tervetulleita.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
tuommonen paja ku https://www.soimet.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; hiekkapuhaltaa ja pulverimaalaa vanteita haukiputaalla.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Suurkiitos vinkistä! Ihan lähellä
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Jos itse alkaisi tekemään vanteita niin varmaan tällainen hiekkapuhalluskaappi täytyisi hommata. Siinä voisi puhallella muitakin osia kiiltäväksi esim soodalla, mikä voisi olla ihan hyödyllistä jos konehuonetta alkaa tuunaamaan.
https://www.puuilo.fi/Hiekkapuhalluskaappi-jalustalla" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tälläisellä kompuralla voisi sille syöttää ilmaa
https://www.puuilo.fi/Einhell-Classic-k ... 20/50/10-V" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä voisi olla vielä parempi kun on isolla säiliöllä ja hihnavetoisena hiljaisempi
https://www.bauhaus.fi/kompressori-herk ... 10-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.puuilo.fi/Hiekkapuhalluskaappi-jalustalla" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tälläisellä kompuralla voisi sille syöttää ilmaa
https://www.puuilo.fi/Einhell-Classic-k ... 20/50/10-V" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä voisi olla vielä parempi kun on isolla säiliöllä ja hihnavetoisena hiljaisempi
https://www.bauhaus.fi/kompressori-herk ... 10-90.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Valovirtsakompuralla ei oikein tee mitään puhallushommia. Toki jos aikaa on niin anti mennä. Itellä on kaksi tuollaista kaksimäntäistä ja ei nekään riitä puhaltamiseen.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Kävisikö tämä vannemaalina?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000558/ ... ras-500-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000558/ ... ras-500-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Tilasin tuon Puuilon hiekkapuhalluskaapin ja kokeilen puhaltaa itse nuo vanteet. Jotenkin vaan vanhojen autojen harrastajana tuntuu luontevammalta tehdä itse kuin teettää ulkopuolisella. Eikä haittaa vaikka aikaa menee koska kyse on harrastuksesta.
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Tuo puuilon puhalluskaappi on ihan hyvä, kun sitä hiukan parantelee.
Isoin puute on pölynpoisto ja heikkotehoinen valo. Omaani tein parilla kanavapuhaltimella ja auton ilmanputsarilla imurin. Suunnitelmissa vetää suora putki pihalle niin ei tarvisi tuota ilmanputsaria putsailla. Valoiksi laitoin pari led työvaloa.
Jos kasausohje ei ole yhtään muuttunut muutaman vuoden takaa niin se ei sitten ole ihan ikea tasoa Räjäytyskuvasta katsotaan ruuville koodi ja pari sivua myöhemmin löytyy lista mistä selviää mitä koodit tarkoittavat
Omasta liimasin silikonilla kaikki saumat kasatessa ettei vuoda.
Ilmaa vie sitten niin paljon kuin vain kompura tuottaa. Mulla ilmaa tekee pikkusen päälle 800L/min imutuotolla oleva ja käy kokoajan.
Kyllä sillä paljon on tullut puhalleltua. Viimeisempänä kaikki 126:n koneen pellit.
Isoin puute on pölynpoisto ja heikkotehoinen valo. Omaani tein parilla kanavapuhaltimella ja auton ilmanputsarilla imurin. Suunnitelmissa vetää suora putki pihalle niin ei tarvisi tuota ilmanputsaria putsailla. Valoiksi laitoin pari led työvaloa.
Jos kasausohje ei ole yhtään muuttunut muutaman vuoden takaa niin se ei sitten ole ihan ikea tasoa Räjäytyskuvasta katsotaan ruuville koodi ja pari sivua myöhemmin löytyy lista mistä selviää mitä koodit tarkoittavat
Omasta liimasin silikonilla kaikki saumat kasatessa ettei vuoda.
Ilmaa vie sitten niin paljon kuin vain kompura tuottaa. Mulla ilmaa tekee pikkusen päälle 800L/min imutuotolla oleva ja käy kokoajan.
Kyllä sillä paljon on tullut puhalleltua. Viimeisempänä kaikki 126:n koneen pellit.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Onko vedenerotinta käytössä?
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
On, pari heti peräkkäin kompuran ja välisäiliön jälkeen. Sitten vielä yksi juuri ennen kaappia.Sharedoc kirjoitti:Onko vedenerotinta käytössä?
Sitten kun tuolla aikansa puhaltelee niin alkaa tulla roskia suuttimeen. Tuohan kierrättää sitä samaa hiekkaa ja myös niitä puhalluksessa irronneita roskia.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Onko väliä millainen vedenerotin? Itse ajattelin tollaista heti kompuran säiliön lähtöön
https://www.biltema.fi/tyokalut/paineil ... 2000022919" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.biltema.fi/tyokalut/paineil ... 2000022919" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Hiekkapuhalluskaappikilkkeet tulivat
- Liitteet
-
- 039DD790-2F63-4C29-8295-ED8026BBD6C5.jpeg (121.39 KiB) Katsottu 985 kertaa
Fiat 600 -64
2x Vespa LX-50
2x Vespa LX-50
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Nythän sinulla on kompura, niin voi käyttää kunnon maaliakin, ainakin pohjamaalina. Tuollaisella voi toki värjätä pinnan, kunhan pohjamaali sen kestää. Pelkkää kilikolimaalia saa hölvätä aika monta kerrosta, jos haluaa, ettei ruoste ala kohta jo puskemaan läpi.Sharedoc kirjoitti:Kävisikö tämä vannemaalina?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000558/ ... ras-500-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Näistä maaleista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta esimerkkinä:
https://www.automaalit.eu/1k-vannemaali ... 1l&kat=105#" onclick="window.open(this.href);return false;
https://shop.agritek.fi/maali-1l-hopea" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ikh.fi/fi/maali-1l-metallin ... no-m114684" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilteman sininen yläkannuruisku on sekä edullinen, että hintaansa nähden melkeinpä erinomainen. Paitsi että niillä ei näköjään ole sitä enää, tämä on samannäköinen ja hintainen, mutta en tiedä, onko muuten sama:
https://www.biltema.fi/tyokalut/paineil ... 2000034670" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Ihan asiallinen on Automaalit.netin ruiskukin. Löytyy myös 1,7mm suuttimella jos paksumpaa pohjaa haluaa.
https://www.automaalit.net/epages/autom ... 1930_1%2C4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.automaalit.net/epages/autom ... 1930_1%2C4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fiat 600 -64 entisöinti museotarkastukseen
Taitaa muuten olla tasan sama tuo Automaalit.netin ruisku, kuin se biltemalainen sininen, joka minulla on.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.