Fiat 127 ratapotti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Useimmitenhan tuo seetien siistiminen tekee tuon varojen loppumisen. Nekun voi tosiaan aika helpolla upota millitolkulla. Jos vielä venttiilit hiotaan, niin aina ovat syvemmällä kannessa. Mitäs luokkari sanoo, kai siinä mittoja on? Jos haluaisi hifistellä, niin seetit uusiksi ja venttiilit mahdollisimman korkealle palotilaan. Jos ei virittää saa, niin ns. blueprintatahan saa. Jos kaikki toleranssit jaksaa hieroa sopivasti toiseen laitaan, niin kyllähän noiden kokonaisvaikutus on jo jonkinlainen.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja VTO »

Tässä kohtaa ei liene merkitystä, mutta esim suoraruisku-dieseleissä venttiili kun painuu kanteen 3mm (ohjearvo alle 1mm) niin alkaa esiintymään käynnistysvaikeuksia. Sen verran vaikuttaa puristuksiin. Tietysti kyseessä jo valmiiksi matalapuristeinen diesel. Jotain luokkaa 16 uudessa koneessa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tänään saapuivat synkka renkaat ,joten pakko ne oli paikalleen hypistellä.
Kuva
Kamerassa ei vaan näy noi metalliosat ihan kuin kuuluisi.
Joka tapauksessa kuvassa pitäisi näkyä miten vanha renngas on todella kulunut.

Kuva
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ko synkat on kyllä niin seiskyt luvun jaskaa että ahh ihan muistot herääpi 33 alfasta. Aina rapisi kepissä jos varovaisesti vaihtoi mutta menee pesään toki rivakasti repäisten nopeastikin, hyi yäk :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

No niin , repäsin kannen irti ja tosiaan venat, ainakin imu jossa ongelma pahempi on aika syvällä kannessa.
Jos vaikkavertaa uunon 903 kanteen.
No nää on näitä tarvike venttiileitä :evil: toki seetikin on kovin syvällä kannessa.
127
VS
Uno
Kuva Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Noniin sain ad:n kautta tuohon elringin 1.8mm paksun kansi tiivisteen ja venttiilien päistä pyyhkästiin 0.5mm pois niin johan alkoi toimia.
Puristuksissa nyt kärsittiin , mutta kestääpä sytkää enempi ja tästä varmaan on joskus kannesta höylätty jonkun verran , en osaa sanoa paljonko, mut pääasia ,että toimii nyt , ei jaksa painia.
Seuraavaksi pitäis kärjetön sytytys askarrella, mahtaiskohan toi ladan kärjetön jakaja käydä?
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja RHR »

Siitä, niitä kai on tehty. Jalkaa vissiin pitää vähän lyhentää. Oma odottaa hyllys muokkausta, ei oo vielä ehtinyt tarkemmin ihmetellä.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eikös tuota tappikonetta ole järjettömällä ollut ihan kaupasta saatavillakin? Seat Ibiza?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Luigi kirjoitti:Eikös tuota tappikonetta ole järjettömällä ollut ihan kaupasta saatavillakin? Seat Ibiza?
Saattaapi olla , mutta saattaapi olla hankala löydettävä , täytyypä koittaa ettiä.


No nyt olis 903 melkeen nipussa, kun saisi vaihteiston puuttuvat laakerit saisi sen kasaan myös.
Kuva

Sitte aloin ihmetellä :o tuota 127 keulaa kun se on kolaroitu ja korjattu ihan päin V****.
Miksi täytyy yrittää korja jos ei osaa siis voi v*** ,p*****, s**** , h******. :x :evil:
Saumat oli pakkelilla peitelty ja palkki ihan rutussa , ja 2cm takana.
Ja huomatkaa telttaputkenpätkä hiekkapellin takana jäähdytysreikien välissä. :lol:
Kuva
Kuva
Kuva

VÄHÄN irvistää , no onneks on joku holkki pultti patentti tehty.
Kuva
Kuva

Pakko se on palkki välistä kaivaa pois.
Kuva
Kuva


Välissä ruosteen hiomista, hapotus ja pohjamaalia.
Sitte uutta palkkia paikalleen.
Kuva
Kuva

Hitsuttelut jää huomiselle , täytyy ensin tunkata nuo vakaajan kiinnityspaikat oikeaan kohtaan , nyt ne on 2cm liian takana ja ristimittakin persiillään.
Samoin nuo sisälokasuojat täytyy vielä naputella suoraksi ja siistiksi.
Täytyy se moottorin alle tuleva pitkittäispalkkikin jostain kaivaa ja kattoa paljonko se on vääntynyt.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti... :shock:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

wellu kirjoitti:Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti... :shock:
Sellasia ne myyntiin tehdyt kolariautot yleensä on.
Helpompi tää olis ollu heti tehdä kunnolla, no mut tuleepa nyt ainakin sinne päin.
Sama homma suomessa 80% omakotitaloissa , pintaa tehdään mut runko ja pohjat kakkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:
wellu kirjoitti:Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti... :shock:
Sama homma suomessa 80% omakotitaloissa , pintaa tehdään mut runko ja pohjat kakkii.
Jos lievä OT sallittaneen, niin totta. Kaveri meinaa ostaa 1980 luvun OKT:n, jossa valerossipohja. On niin hieno, kun on pintaremonttia tehty jne pihaa laitettu ja kiva pohjaratkaisu (ehe ehe), mutta kuulemma ei ole maailman kaatava asia tämmöiset pienet jutut kuntotarkastuksessa kuin:
- Kapilaarikatko puuttuu
- Kosteiden tilojen viemäröinti ei tiivis
- Kattilahuone musta (siis kirjaimellisesti mustunut laikuille pohja)
- Valepohjan salaojat ja tuuletus puutteellinen


Palatakseni kolariautoihin, niin hyvin useinhan se onkin niin, että nopeasti halvalla kasaan ja kiertoon. Oma "herne", Bravo, oli keulapökätty. Mikään sauma ei ollut kohdallaan, keula oli "vinossa" ja apparin etupyörän camber oli aina ohjearvojen ulkopuolella.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tai sitten työkaluna on bilteman hylsysarja ja yhdet pihdit ja maanantaina pitää töihinkin päästä.

Normielämää.

Vähän kuin Sami korjaamassa tietokonetta... ammattilainen repis hiuksiaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat 127 ratapotti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Noniin , en oo ehtiny päivitellä tätä, mut nyt olis taas jotain.
Kone meni nippuun.
Samoin vaihteiston viimeinenkin laakeri vihdoin saapui kreikasta.
Joten niputin vaihteistonkin.
Kone huoneen sain hitsuteltua ja maalattuakin epoxilla, harmaahan siitä tuli, kuvia tulee kun ehdin napsia auto on nyt pihalla ja siellä pimeää.
Virranjakaksi tuli tilattua ladan kärjejön jakaja srj.
No ei se ihan suoraan sopinut , pientä modausta niin istuu ihan hyvin , miten lie sytytys ennakkojen onko siellä päinkään?
Alipaine säädintä ei taida tarvita mihinkään.

Kuva
Vastaa Viestiin