Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Lukittu
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nyt otti ohraleipä.

Kuskin puolen ajovalo (lyhyt) paloi töistä lähtiessä.

Onko kukaan keksinyt mitään muuta keinoa, kuin purkaa koko keula atomeiksi polttimon vaihtoa varten!? Omat kourat eivät mahdu edes irroittamaan sitä "huoltoluukun" kiinnitysrautaa.

Ajatuksena oli purkaa keula syksymmällä muiden remonttien yhteydessä, ei nyt kerrostalon pihalla vesisateessa. :cry:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
75 ELX
Viestit: 427
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

Sisälokasuojan kautta oon vaihtanut lamppuja
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja matti »

Meillä kun oli stilo niin polttimon vaihto onnistui yläkautta ainoastaan, että jäykkää kupari lankaa tinaten apikoon.
Apiko polttimon kantaan ja langan päästä pitäen kun toisella kädellä avaa polttimon lukitus jousen ja sama toisinpäin asentaessa.

Toivottavasti edes jotenkin saa käsityksen tuosta miun sekavasta kirjoituksesta
pessimisti ei pety.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Onnistui vartissa seuraavalla menetelmällä:
- Konepelti auki
- Ilmanputsarin imuputki keulaan pois
- Akkukotelon kansi pois
- Akkukotelon ja lukkopellin välistä sormenpäillä huoltoluukun rautalanka auki
- Kuskin etukulman viereen makaamaan
- Käsi niin pitkälle kuin ylettää sisälokasuojan ja puskurin välissä ylöspäin
- Huoltoluukun poisto alakautta
- Takaisin ylös
- Käsi putsarikotelon "edestä" umpiolle akkukaapeleiden alapuolelta niin, että kyynärpää jää suunnilleen imuputken paikan kohdalle
- Näpläystä
- Huoltoluukun rautalanka pois edestä
- Polttimon liitin irti
- Polttimon rautalanka varovasti auki ja taitto ylös pois edestä
- Sormen työntäminen polttimon abikojen väliin (senverran paksu sormi, että polttimo jumiutuu tällöin)
- Polttimon poisto
- Päinvastaisessa järjestyksessä kasaus

Kannattaa katsoa vanhaa polttimoa irroittaessa, että mitenpäin se on kannassaan, niin ei tarvitse ihmetellä viittä minuuttia "miten h*lvetti tämän pitäisi täällä olla!?" kuten minun. :roll:

Lopuksi jätin puoleksi tunniksi käymään ajovalot ja pitkät päällä huoltoluukut auki, että kuivaa. Huoltoluukku oli huonosti paikoillaan ja eilinen kaatosade sai aikaan umpion vesittymisen. Liekkö syynä polttimon palamiseen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jäähdytinnesteen haju ja lievästi kiihtyvä hupeneminen (noin litra 2000km välein, aijemmin oli n. litra 5tkm välein) saanut aikaan jo henkisen varautumisen pikaiseenkin remonttiin.
Vesipumpun putki on mätinyt pakosarjan alta lämppärin letkun päädystä. Putkessa on pieni vekki, liekkö saanut joskus väkivaltaa, kenties lämmittimen asennuksessa. Paisarin seinissä on ilmeisesti paikka-ainetta, eli vika on todennäköisesti melko vanha jo.

Kaksi kysymystä ja avunpyyntöä:
1. Tekeekö nuilla jäähd. järjestelmän pesuaineilla mitään? Aijemmin olen omien autojen järjestelmiä olen pessyt ihan reilulla huuhtelulla ja kuumaksi käyttämisellä. STP:n pesuainetta kaveri suositteli.
2. Olisiko kenell....

....edit, näköjään virosta reippaan kympin tuo putki. Tilailen sieltä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja matti »

Just tänään pesin ransitin jäähdytysjärjestelmää kun öljyä oli sotkenut lämmönvaihdin jäähdytysnesteen sekaan reilusti..

Ilmeisesti ainut mikä öljyyn liukenee on Forten jäähdytysjärjestelmän pesuaine.. Aika mustaa nestettä tuli pihalle ja ainakin letkujen sisäpinnoilta tarttunut öljykerros lähti..

Mutta jos siellä ei öljyä seassa ole niin halvemmaksi tulee nuo muut aineet, tää tais olla n30€ tai karvapäälle
pessimisti ei pety.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Syyskuussa tuli heitettyä reilun 1200km lomareissu kaakkois-suomeen. Stilo toimi ilman mitään ongelmia, mitänyt ajovalojen suuntaus oli pielessä. Pieni jännitysmomentti reissuun lähtiessä oli läsnä, koska alunpitäen piti tätäkin korjata ja huoltaa ennen lähtöä, mutta remontit siirtyivätkin loppuvuoteen.

Stilon ajovalojen teho on melko onneton. Itseasiassa hieman ihmettelen miten ne noin onnettomat ovat. Valoa tuntuisi "hukkuvan" auton eteen 15m matkalle, mutta kantamaa ei ole sitten mihinkään muualle. Osin syytän tästä bilteman perus polttimoita, osin kuljettajan puoleista TYC-umpiota (kuvio on ihmeellinen) ja osin edelleen pielessä olevaa suuntausta (en ole saanut aikaiseksi etsiä pimeää paikkaa jossa tuon saisi säädettyä kohdalleen). Suuntaus pitänee tehdä uudestaan jokatapauksessa, kun jouset on vaihdettu.

Laitoin tänään kuitenkin tilaukseen 55W xenon sarjan lisävaloihin. Bilteman 9" xenonpallot voittivat aikanaan testit saatesanoin "teho ei ole referenssilukeman kanssa linjassa". Kiinalainen lupasi nuo pallerot viimeistään 02.01.2021, joten ennen sitä on hyvää aikaa tehdä omille valoille jotain. Väliaikais-ratkaisuksi asennan 12.5 ref lukemalla olevat halogen-valot keulille auttamaan pimeän häipymistä, jahka ehdin.

Auton omille valoille en oikeastaan keksi mitään varsinaista parannusta, kuin laadukkaammat polttimot. Yleensä tehokkaampia (en nyt puhu näistä 100W tjsp. vaan kirkkaammista, esim. night breaker tms) polttimoita saa vaihtaa useammin (lanka palaa kuumemmin) ja Stilon polttimonvaihto on aika tuskainen, mutta mielummin vaihtelen polttimoita kuin ajan silmät kiinni. Polttimoiden kannalle tulee 13.1-13.3V jännitettä, joten en näe tarpeelliseksi lähteä omia valoja releyttämään kuten joskus "Herneen" kanssa tein. Jännitehäviö akun navalta lampun kannalle on luokkaa 0.3-0.5V (tuo vaikuttaa jo valovoimaan, mutta en näe noin pientä nostoa tarpeelliseksi).

Jo mainitsemani kuljettajan puoleinen, noin vuoden vanha TYC ei lisäksi ole edes tiivis. Vähänkin märkä tie, niin umpio on kerännyt huurut sisäänsä:
Kuva

Aikani jaksoin umpiota viikon välein kuivata ja olin tarkka että luukku tulee kunnolla kiinni. Nyt viikolla yhden sateisen työmatkan jälkeen meni hermot ja otin luukut pöydälle. Luukun sisäpinnalla oli ihan vettä ja tiivisteestä näki, ettei ole koko matkaltaan painanut umpion vastauraa:
Kuva

Kuivasin tuon sekä pitkien pikkuluukun ja umpion. Tiivistettä nostin 2-3mm ylöspäin laittamalla tiivisteen uran pohjalle sikamassaa. Aika tiukat luukut on nyt, mutta huuruuntuminen ei loppunut. Ajaessa ei enään huuruunnu, mutta paikallaan seisoessa vesisateessa huuruuntuu. Näyttäisi siltä, ettei umpion lasin tiiviste ole täydellinen umpion päältä. Se saapi odottaa motivaatiota...


Viime talvena otin DEFAn letkulämppärin pois, koska se vuoti. Töissä tauoilla tutkin sitä ja "sivuhaaran" tinauksissa oli kolme reikää...lujaa laatua DEFA. Kokeilin tuota TIGata ehjäksi, mutta jäähdyttyään halkesi. Jotain omituista metallia, lämpeni aivan tolkuttomasti hitsatessa (halkeama näkyy kun klikkaa isoksi):
Kuva

Ihan periaatteesta ei huvittanut maksaa tuollaisesta pömpelistä melkein sataa euroa, joten tuumasin josko tuon tekisi itse. Kysyin töissä saisinko tonkia metallijätteitä, josko sieltä löytyisi jotain. No sieltähän löytyi sopivat hukkapätkät joita sai käyttää:
Kuva
Tehdään sitten hapokkaasta teräksestä. :lol:

Sorvilla ura:
Kuva

Sopivaan mittaan sahaten:
Kuva

Päätyyn sopiva prikka, kylkeen reikä ja kaksi lähtöä pienemmästä putkesta:
Kuva

Lopputulos ei paljoa vanhalle häpeä:
Kuva
Kuva

Tarkoitus olisi asentaa tuo paikoilleen samalla, kun vaihdan sen vuotavan vesiputken. Saisi koneen aamuisin lämpimäksi.


"Taka-akseli työkaluun" tilaamani laakerit saapuivat, joten turasin senkin loppuun. Puslan sisäpäädyn puolen "vastakappaleeseen" hitsasin "reunapitimet", ettei vastakappale luiskahda pois paikoiltaan ruuvilla prässätessä. Kierretanko on 10.9, mutterit 35mm 8.8, sitten on prikat joiden välissä painelaakerit. Tankoa leikkasin kolme eri mittaista pätkää, voi vähän valikoida mitä käyttää:
Kuva
Kuva
Kuva

Yksi aamu oli mittaristo täysin mykkä. Kello näytti 10.04, eikä mitään muuta elämää näkynyt mittaristossa. Ihan kaikki toimi, mutta mittaristo oli täysin jumissa. Koska kello oli jumissa, päättelin ettei kyseessä ole sähkö- vaan enemmänkin bittivika. Akku irti ja hetken odottelun jälkeen takaisin, on toiminut siitä lähtien. Mukavia nämä nykyvehkeet. :roll:

Nastatkin pitäisi pyöräyttää kohta alle. Oli aamulla aika liposta ajella, kun tiet peilijäässä eikä LingLong Superleggera (greenmax) oikein pidä edes märällä asfaltilla. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
dagra
Viestit: 29
Liittynyt: 11.04.2018 14:46
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja dagra »

wellu kirjoitti:
Auton omille valoille en oikeastaan keksi mitään varsinaista parannusta, kuin laadukkaammat polttimot. Yleensä tehokkaampia (en nyt puhu näistä 100W tjsp. vaan kirkkaammista, esim. night breaker tms) polttimoita saa vaihtaa useammin (lanka palaa kuumemmin) ja Stilon polttimonvaihto on aika tuskainen, mutta mielummin vaihtelen polttimoita kuin ajan silmät kiinni. Polttimoiden kannalle tulee 13.1-13.3V jännitettä, joten en näe tarpeelliseksi lähteä omia valoja releyttämään kuten joskus "Herneen" kanssa tein. Jännitehäviö akun navalta lampun kannalle on luokkaa 0.3-0.5V (tuo vaikuttaa jo valovoimaan, mutta en näe noin pientä nostoa tarpeelliseksi).
Jos sallit niin spämmään tänne hiukkasen tarttuen tuohon värssyyn.

Jossain kohtaa on tullut tuollanen h18 polttimo 65 wattisena joka käy h7 tilalle pienellä muutoksella
Kuva
Eli tuosta korvakkeesta leikkaa palan pois. Ja nämä on ihan tieliikenteeseen hyväksyttyjä eikä mitään osramin 65w offroadpolttimoita
https://www.motonet.fi/fi/tuote/431427/ ... mo-12V-65W" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.lumileds.com/wp-content/upl ... eaflet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

dagra kirjoitti: Jos sallit niin spämmään tänne hiukkasen tarttuen tuohon värssyyn.

Jossain kohtaa on tullut tuollanen h18 polttimo 65 wattisena joka käy h7 tilalle pienellä muutoksella
Kuva
Eli tuosta korvakkeesta leikkaa palan pois. Ja nämä on ihan tieliikenteeseen hyväksyttyjä eikä mitään osramin 65w offroadpolttimoita
https://www.motonet.fi/fi/tuote/431427/ ... mo-12V-65W" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.lumileds.com/wp-content/upl ... eaflet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Todellakin sallin keskustelun eikä tuo mitään spämmäämistä ole.

Mitä hyötyä tuosta on? Miten eroaa vaikkapa siitä 65W "rallye" polttimosta? Jos ainoa ero on tieliikennehyväksyntä, niin tuskin (ei varmana) kukaan tonkisi polttimoa tuolta umpiosta vaikka olisi 100W.
Kaveri aikanaan testasi erilaisia H4 polttimoita vakiovirtalähteellä 13.5V jännitteellä luximittarin kanssa. Olikohan niin, että H4 umpio oli tuolilla tasaisella kentällä ja mittaus tehtiin 50 tai 70m päästä (en muista). Valovoimaisimmat polttimot olivat juuri näitä nightbreakereita ym. "enemmän valoa vakiowateilla" -polttimoita. Jos jännitteen nosti 15V, niin sitten meni "offroad" polttimot valovoimassa ohi.

Se mikä halogen -umpion kanssa on erittäin tarkkaa, on langan sijainti. Tämän(kin) vuoksi epäilen osittain noita bilteman polttimoita valokuvion kanssa. Joskus 4-5 vuotta sitten ostin bilteman tai lidlin "polttimosetin" autoon varalle ja kun tarve tuli, vaihdoin polttimon (H4) palaneen tilalle. Huomasin melkein heti ettei valoteho oli kaksinen ja päätin katsoa polttimoa tarkemmin, olisiko huonosti paikoillaan. Kyllä se oli ihan oikein paikoillaan, mutta lanka oli kierto, hieman banaanin ) muotoinen (tämän takia hieman vierastan ajatusta muokata tuonne vieras polttimo).

Mutta kiitos vinkistä, täytyy tuota kuitenkin miettiä ja ehkä kokeilla apukuskin umpiossa ensin (siihen pääsee helpommin käsiksi). :thumb:
Minkä huollan, sen korjaan...
dagra
Viestit: 29
Liittynyt: 11.04.2018 14:46
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja dagra »

Ajattelin vaan noista vinkata kun ovat halvemmat kuin nuo h7 nightbreaker yms +150% amazing polttimot ja saattavat olla myös kestävämmät. Joo eihän niitä offroad polttimoita tule kukaan sieltä umpiosta irroittamaan ( niin stilostahan se käykin kädenkäänteessä) ainoa vika niissä taitaa olla että valmistus on lopetettu ainakin tuon osramin h7 65w osalta, joten tuo h18 polttimo on ehkä järkevin korvaava vaihtoehto.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Minä käytin Bravossa lähivaloissa Philipsin montasataaprosenttia -polttimoita. En muista paljonko ajoin, mutta paljon kuitenkin, eikä ne ehtineet palaa kun asensin ledit tilalle. Ei olleet paljoa kirkkaammat kuin nuo hyvät halogeenit, mutta hivenen kuitenkin ja valon väri on mun mielestä parempi suolapaskatuille teille.
Ne menikin sitten ainakin pari vuotta, auto vaihtui nyt toukokuussa. Lumiselta Luminalights H1 led muunnossarja. Ja se katsastus, ei sanottu mitään. Odotin kyllä korjaus/poistokehotusta, mutta ei. Olisko linssityyppinen valo vaikuttanut, en tiä.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

jarikin kirjoitti:Minä käytin Bravossa lähivaloissa Philipsin montasataaprosenttia -polttimoita. En muista paljonko ajoin, mutta paljon kuitenkin, eikä ne ehtineet palaa kun asensin ledit tilalle. Ei olleet paljoa kirkkaammat kuin nuo hyvät halogeenit, mutta hivenen kuitenkin ja valon väri on mun mielestä parempi suolapaskatuille teille.
Ne menikin sitten ainakin pari vuotta, auto vaihtui nyt toukokuussa. Lumiselta Luminalights H1 led muunnossarja. Ja se katsastus, ei sanottu mitään. Odotin kyllä korjaus/poistokehotusta, mutta ei. Olisko linssityyppinen valo vaikuttanut, en tiä.
Tämänhetken teknologialla ainoastaan linssiumpio tai H4 on todettu laadukkaalla LED muutoksella toimivaksi. Eli valokuvio säilyy terävänä ja hajavaloa ei synny. Jotkut tosin väittäneet H7 umpioissakin toimineen "ihan hyvin", mutta koskaan en ole kuvia tai mittaustuloksia saanut pyytäessä.

Minulla oli mk1 Bravo ja siinä tuli ~12.2V ajovaloille. Laitoin moottorille lisämaat ja laturille lisäplussan. Releytin valot jokaisen omalla releellään ja sulakkeellaan, 6 neliön johdolla (hieman yliampuva) ja maa vedettiin umpioilta suoraan akulle.

Latauspiirin jännitehäviö akun navoilla oli 0.05V fluken mittarin mukaan täysi kuorma päällä. Umpioille tuli sama jännite, 14.2-14.5V.
Oli täysin valkoiset valot mutta sai vaihtaa polttimoitakin todella tiheään. Aikastalailla 3000km välein napsahti polttimo(t).
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Aeromotorsin tilaus saapui ja pikapikaa repimään pakettia auki.

Vesiputki vesipumpulle näyttää käsissä pyöritellessä kyllä todella pieneltä. Tuota putkeahan ei löytynyt suoraan mallisarjan alta, vaan hieman googlailemalla ja kikkailemalla. Lopulta vertailin aeromotorsin numeroa eperin ja internetin tarjoamiin numeroihin. Suora käypäisyys ilmoitettiin pariin Alfa Romeoon ja Lanciaan, kaikki 1.4 16V moottorilla ja joku "korvattu" varaosanumero valehteli sopivuutta myös tohon Stiloon.
Silti samalla kaikki puntot listattu... :roll:

Jakopään hihnan ja kiristimen tilasin samalla varuiksi, koska kampiakselin stefa näyttäisi vuotavan. Pettymys oli suuri kun paketin avasin, kiristinrulla on muovia. :roll:
Onhan nuo jakopään romut osin muovia monessakin autossa, mutta kyllä tuo silti pettymyksen toi naamalle. Bravon 1.2:ssa oli metallinen ja pakkanen on aina pakkanen noille muoviosille.

Monroen takajouset näytti ihan jousilta. Alasilmän halkaisija on reilut 80mm (ulkoreunasta mitaten), jääkiekko on reilu 76mm. Ei ihan taida jääkiekko sopia korotuspalaksi, pitäisi saada ns. "liian keskelle" osumaan ettei lenkota reunalla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Varsin elegantti ratkaisu tuo letkulämmitin. 8-)

Biltema ainakin joskus myi letkulämmittimiä. Liekö omilla johdoillaan, vai olivatkohan Defaan sopivia?

Ricambi originali-kiristin Lybrassa, joka oli paikallaan silloin, kun sen ostin, oli hihnapyöränsä osalta muovia. Ehjä, mutta selvästi jo kulunut 90tkm ajettuna. Toisaalta Litensin kiristimissä, joita tulee ainakin SKF:n sarjojen mukana, on kyllä alumiininen pyörä, mutta sitten kiinalainen laakeri...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellun punainen kanisteri - Fiat Stilo M.W.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti:Varsin elegantti ratkaisu tuo letkulämmitin. 8-)

Biltema ainakin joskus myi letkulämmittimiä. Liekö omilla johdoillaan, vai olivatkohan Defaan sopivia?

Ricambi originali-kiristin Lybrassa, joka oli paikallaan silloin, kun sen ostin, oli hihnapyöränsä osalta muovia. Ehjä, mutta selvästi jo kulunut 90tkm ajettuna. Toisaalta Litensin kiristimissä, joita tulee ainakin SKF:n sarjojen mukana, on kyllä alumiininen pyörä, mutta sitten kiinalainen laakeri...
Biltema myy edelleen letkulämppäriä, taitaa olla jotakuinkin 60 euroa ja taitaa saada vielä Defa tai Calix yhteensopivalla liittimellä. Sellaisen olisin varmaankin hakenut, mutta periaatteen miäs säästää jokapaikassa ja tekee ite. :D

Jakopäässä tuommoinen muovirulla voi periaatteessa säästää jakohihnaa pienemmällä massalla. Eli konetta rajusti kiihdyttäessä ei rullan inertia rasittaisi hihnaa, mutta sanoisin tuon eron olevan mitätön ja keston/kulutuksen kannalta mittaamattoman pieni. Ittiä vain aina arveluttaa muovi kriittisissä paikoissa, etenkin jos se on metallin kanssa tekemisissä (ominaisuudet poikkeavat niin rajusti toisistaan).

Eilen tuli vaihdettua talvirenkaat alle. Ajellaan taas "pleikkarin ohjaimella" vajaa puoli vuotta. Urat löytyy tiestä ja ohjaus tuntuu sellaiselta 1990 -luvun peliratilta. Eli jokin kuminauha tuottaa ohjausvasteen ja palautuksen, mutta ei kerrokkaan. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Lukittu