Sivu 3/26

Re: Z1100

Lähetetty: 08.06.2019 00:15
Kirjoittaja hkn
En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta

Re: Z1100

Lähetetty: 08.06.2019 07:17
Kirjoittaja jeQQ
hkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
Kiitti, todnäk zetassa samat!

Re: Z1100

Lähetetty: 08.06.2019 10:58
Kirjoittaja Jimi
hkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
On ne samat

Re: Z1100

Lähetetty: 08.06.2019 19:49
Kirjoittaja jeQQ
Kaik pait yks letku o vaiheltu, duunataa se huomen. Nyt sit synttäreire jatkot. 8-)

Re: Z1100

Lähetetty: 09.06.2019 13:54
Kirjoittaja -HH-
Kannattaa valita hyvää letkua. Osa on aikamoista kuraa vaikka bensaketkuna myydäänkin. IVG:nletku kesti pitkään Ritmossa, mutta sitten mureni yhtäkkiä. Riippumatta siitä oliko ollut käytössä vuoden, vai about kymmenen. Taisi tulla biohajoavuus vaan :? Gatesia meni tilalle, on parikesää ainakin kestänyt.

Re: Z1100

Lähetetty: 09.06.2019 18:28
Kirjoittaja jeQQ
Gatesin etanolin kestävää meni tähänkin. Tänään ei jaksanut laitella viimeistä letkua, nakerrellaan ensi viikolla. :D

Re: Z1100

Lähetetty: 10.06.2019 12:09
Kirjoittaja jeQQ
Ja Zeta käy. Uusittu kaikki bensaletkut, klemmarit, yksi tulpanjohto ja huohottimen letku. 8-) :thumb:

Re: Z1100

Lähetetty: 11.06.2019 20:43
Kirjoittaja jeQQ
Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?

Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?

Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.

Re: Z1100

Lähetetty: 11.06.2019 21:07
Kirjoittaja wellu
Luigi kirjoitti:
wellu kirjoitti:Onko tossa akselivälikin sama kuin 128:ssa? Kumman erilaiseksi saatu tuo perän muoto.
Tuollaiseksi se 128 alunperin suunniteltiin. Jostain syystä tehtiin sitten kuitenkin perinteisempi.
Tämmönen tieto mennyt kyllä itteltä täysin ohi... :shock:
jeQQ kirjoitti:Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?

Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?

Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
"Samaa" moottoria on Tipossa kaasuttimella. "Samaa" siksi, että vuosimallikohtaisia eroja noissa taisi olla venttiileissä, mutta sama 1.6 SOCH se on. Temprasta motti, Tiposta kaasutin ja sytkä. Tai Tiposta koko motti oheishilppeineen.

Temprassa sytkää ohjaa ruisku, paitsi alkupään yksipisteruiskuissa, joissa on Bosch Mono-Jetronic, taitaa sytkä olla "erillinen" (digiplexin ohjaama muistaakseni, eli sama kuin kaasutin-tipossa). Mono-Motronic ohjaa sitten sytkääkin.

Näiden tunnistamista en enään mene vannomaan, mutta vahvan MuTun turvin sanoisin jetronicissa olevan "perinteisen" näköinen jakaja.

Re: Z1100

Lähetetty: 11.06.2019 22:07
Kirjoittaja Stefa
Etsii kärjettömän jakajasytkän ja tökkää kaasarin paikoilleen. Pysyy ajan hengen mukaisena ja sen saa pelaamaan pirun nätisti. Kärsii vähän kiusatakin ja on helppo/analoginen säätää. Joku 120 hv on suht helppo vaiheittainaukeavalla. Tuplilla saa kyllä todella makeat äänet mutta tuolla tasolla ei tehoihin ole juuri mitään vaikutusta.

Re: Z1100

Lähetetty: 11.06.2019 23:13
Kirjoittaja jeQQ
No hitto, ei kuulosta edes mahdottomalta - mulle riittäis alkuun ihan kärjellinen sytkäkin, niin saisi on the road helposti.

Sitten vaan pitäis keksiä, millä rutolla sen moottorin poistaa tuolta Temprasta.

Tipon kaasari + imusarja ainoa järkevä ratkaisu, vai passaisko jonkun muun mallin? Ihan joka paikassa ei tunnu näitäkään osia enää kasvavan.

Re: Z1100

Lähetetty: 11.06.2019 23:44
Kirjoittaja hkn
Eikös kasi sportin kaasari ja imusarja kävis myös niitä pitäis olla enemmän... :thumb:

Re: Z1100

Lähetetty: 12.06.2019 14:44
Kirjoittaja wellu
En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.

Ja tietyn mallin Temprassa on tosiaan se nokka akselin päässä oleva jakaja. Varmaan saisi askartelemalla analogiseksi.

Ignition123 jakajasta on harrastajapiireissä (kübelwagenien kans) paljon puhuttu, muttei mitään käryä käykö/saako käymään sohoon. Se on kuitenkin ohjelmoitava jakaja, voi määrittää ennakon kierroksien mukaan.

Re: Z1100

Lähetetty: 12.06.2019 21:03
Kirjoittaja jeQQ
Jooh, jos jollain tietoa ni saa kyllä täsmentää :thumb:

Vaihtelin tuossa nyt vielä öljyt ja öljynsuodattimen. Vanhat olikin aivan mustaa lirua, joten ihan hyvä että tuli tilattua tuo suodatin nyt samaan syssyyn bensapumpun kanssa.

Öljynpohjan tiiviste on asennettu huonosti ja pullistelee sieltä täältä. Uusi tiivari tuli mukana, mutta katotaan nyt jaksaako tuota vaihtaa.

Vasen eturengas sisäreunalta jo pahasti kankailla. Koitan varailla perjantaiksi tuollekin ajan renkaanvaihdolle. Josko sitten pärjäis taas tovin - Noh, pakoputkea olis pakko vähän ehostella, mutta sitä ennen täytyy hakea hitsiin kaasupullo..

Re: Z1100

Lähetetty: 12.06.2019 22:21
Kirjoittaja Jimi
wellu kirjoitti:En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Se muovi holkki vain pois reiästä ja perinteinen jakaja tilalle.