Sivu 14/26

Re: Z1100

Lähetetty: 20.05.2020 09:55
Kirjoittaja Stefa
^^ Ei muakaan kukaan ole pussihousuksi väittänyt. Monasti vaan näkee että muutetaan jotain muuttamisen ilosta ja lopputulos on huonompi kun orkkis. Tosin jos kasin/Zetan ratin vaihtaa, niin ei se siitä huonone :mrgreen:

Tuon oman tikun kanssa katsoin kyllä myös, että pyydetty täyttömäärä oli tikussa järkevällä tasolla. Tosin myös filtterin koko vaikuttaa hieman. Jos ylärajan ottaa sinne luokkaa 220 mm lohkon pinnasta, niin ei se voi ihan pielessä olla. Eihän se tarvitse kun lutun öljypohjaan, niin taas määrä heittää.
Vaihda ainakin öljyfiltteri kunhan olet vähän autoa käytellyt. Öljyn vaihdolla ei niin kiire ole kunhan filtteri pelaa.

Nesteellä on suht hyvä voiteluainehakukone. Nopeasti katsoen antaa Tipolle 3,7 l ja taas vaikka 60/70 Unolle 4,05 l. 1,1 Tipo taas saa vain 3,45 l.

^Jotenkin on itselläkin mielikuva että olisin putken sohossa nähnyt. Voisi olla vaikka joku ie Uno :roll: Tai sitten sekoitan johonkin. Pääasia kuitenkin että vähän edes funtsii missä öljypinta on jos osia sekoittelee. Eikä noista osista aina muutenkaan tiedä mitä on milloinkin sekoiteltu mistäkin. Tuli itsellekin joskus yksi TC-kone joka oli remontin jäljiltä, se olisi kyllä kajahtanut minuuteissa jos olisi sellaisenaan käyntiin täräyttänyt.

Re: Z1100

Lähetetty: 20.05.2020 13:27
Kirjoittaja jeQQ
No pointtina siis se, että lopputuloksen varmaan suurin osa määrittelee itse. :) Mä digautan noista punasista ja autollekin tarkotus väriä vaihtaa.

Kipunaongelmia, tuntuis hukkuvan puolan jälkeen pois matkasta, hutkitaan.. :twisted:

e: kipinä ehkä löydetty. nyt paukuttelis vähän putkessa, pitäs varmaa vähä säädellä mut tää eioo sitä omaa ekspertiisiä. :)

e2: perinteinen 180 pielessä. Taas mukamas. Käy ja liikkuu.

Re: Z1100

Lähetetty: 22.05.2020 21:21
Kirjoittaja Eksu79
^ Hieno juttu! Saattaa Zaparaatti liikahtaa hiukan kiukkuisemmin tuon remontin jälkeen :)

Re: Z1100

Lähetetty: 23.05.2020 01:57
Kirjoittaja jeQQ
Aivan kauheasti en ole uskaltanut revitellä, enkä pitkiä lenkkejä ajaa. Ensi viikolla pitäisi kuitenkin ajella leimatädille käymään. :mrgreen: Auto vetää kyllä iloisemmin kuin vanhalla mosalla, varsinkin kun on ehjä kytkin. Sytkä vaan säätämättä ja jakohihnan koppa on leikelty kun ei mennyt pitkälohkoon ja totta helvetissä se koppa meni roskikseen, siinä olisi ollut jotain ajoitusmerkkejä. Mietin, josko vaan säätäisi korvakuulolla sytkää kohilleen :mrgreen:

Takakumit ovat edelleen liian pullat, raapivat sisäänjoustossa - tämän olin jo unohtanut. Pitäisi poistaa aluvanteille uudet kumit, mutta etupään sopivuus kyssäri. Noh, hyllyssä on kyllä biltsun lättyjä pari, joiden avulla nyt jotain taikoja voisi kehitellä.

Autosta poistettu vähän pohjamaalin ylivuotoja ja tehty vahaus, kuvien jälkeen toki

Kuva

Kuva

https://www.instagram.com/jeqq6/" onclick="window.open(this.href);return false; - täällä pari videontynkää, auton valmistusmaan hemmot digauttelee näitä :)

Re: Z1100

Lähetetty: 23.05.2020 11:12
Kirjoittaja -HH-
Ajoitusmerkit löytyvät myös vaihteiston puolelta ainakin aidossa kasissa. Eli reikä ja asteikko kytkinkopassa, ja sitten vauhtiksella on merkki.

Re: Z1100

Lähetetty: 23.05.2020 13:24
Kirjoittaja väisänen
Juu vauhtipyörällä pitäisi merkki olla ja joissan on kytkinkopassa asteitakin. Sitten vaan lampulla kattoo missä mennään.

Re: Z1100

Lähetetty: 23.05.2020 17:40
Kirjoittaja jeQQ
Jeps, nämä löytyikin jo - kiitoksia :thumb: Josko huomenna hakis lampun

Re: Z1100

Lähetetty: 25.05.2020 18:39
Kirjoittaja jeQQ
Tööttinappi kiinnitelty, ajotukset säädetty ja aika leimalle varattu.

Kone pitää vähän ikävää meteliä, omaan korvaan kuulostaa vähän kiertokangen laakereiden mekkalalta, mutta saattaa olla että mähmäsin kannenkin kanssa jotain, välikannen kun joutui poistamaan asennusta varten. Nakkasin vähän paksummat öljyt, mutta disukkamaista nakutusta tuppaa tietyillä kierroksilla pitämään. Joskohan tuolla tämän kesän pääsisi, kankilaakerit voi sitten vaihdella talvella.

Lootan välitykset tiheät ja toi ykskurkkuinen kaasari syönee osan tehoista, mutta ihan semihauska vehje ajaa. Pitäisi tilata vielä nuo pidemmät RT päät jostain ja viedä etupää säädettäväksi.

Re: Z1100

Lähetetty: 25.05.2020 22:37
Kirjoittaja Vode131
Jos kiertokangenlaakerit pitää ääntä niin ei kannata yrittää kesää ajella. Kampiakselin ja kanget saa heittää romukoppaan jos ei tule kurkistamaan lohkosta kesken ajon. Venttiilivälykset lienet katsonut että on kunnossa...

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 00:15
Kirjoittaja jeQQ
Vode131 kirjoitti:Jos kiertokangenlaakerit pitää ääntä niin ei kannata yrittää kesää ajella. Kampiakselin ja kanget saa heittää romukoppaan jos ei tule kurkistamaan lohkosta kesken ajon. Venttiilivälykset lienet katsonut että on kunnossa...
No voiham perkele, täytyy tutkailla vielä ja yrittää täsmentää äänen aiheuttaja. Leimalle nyt kuitenkin täytyy yrittää körötellä..

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 07:42
Kirjoittaja Sämpy
Voi olla pakosarjavuotokin, samankaltainen ääni..

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 09:21
Kirjoittaja jeQQ
Sämpy kirjoitti:Voi olla pakosarjavuotokin, samankaltainen ääni..
Nojoo, tämäkin täysin mahollista, osa pulteista / kierteistä ei ollut enää ihan terveimmästä päästä.

Onko jollain kikkakakkosta millä tuon varmistaisi? Toisaalta melkeen tekis mieli vaan körötellä ja antaa lohkon räjähtää :lol: :twisted: Toisaalta kk laakerit pitäs varmaan onnata motti autossa?

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 13:28
Kirjoittaja Sämpy
Yleensä kädellä tuntee jos jostain puhaltaa pakokaasuja. Autostetoskooppi tai jokin korvike on kanssa kätevä varsinkin alakertavauroissa.

Voi laakerit vaihtaa alakautta, tosin pitäisi myös tietää miksi ne olisi hajonneet. Mutta saa ainakin tarkistettua niiden kunnon ja vaikka mitattua välykset.

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 15:22
Kirjoittaja VTO
Väljät kk-laakerit näkyy aika hyvin kuumana öljynpaineesta. Laitoin kerran std laakerit, vaikka piti laittaa 0,25 alikokoiset. Ei kolistanut, mutta öljynpaineet meni alle 0,25 barin kuumana. Tarkististitko / onko tuossa koneessa kiertokangen yläpäissä laakerit ?
Ja onhan noita kolisevia kohteita muitakin: joskus vesipumppu tai laturikin osaa pitää melkoisen kolinan. Mutta kuten aiemmin kirjoitettiin on stetoskooppi tai sen korvike hyvä väline.

Re: Z1100

Lähetetty: 26.05.2020 17:07
Kirjoittaja Luigi
Vuotojen etsintään käy letkunpätkäkin. Toinen pää korvaan, ja toisella kuulostelee potentiaalisia vuotokohtia.