Z1100
Re: Z1100
Idän pojilla olleet isot toleranssit. Tai vanhan mallin laakereita yllin kyllin, ja kaveriksi uuden mallin rumpuja .
Kasissahan tosiaan uudemmassa laakerissa on isompi halkaisijainen olake rummulle, vanhemmassa sitä ei tainnut olla ollenkaan eli rummussa sama keskireikä kuin vanteessakin.
Kasissahan tosiaan uudemmassa laakerissa on isompi halkaisijainen olake rummulle, vanhemmassa sitä ei tainnut olla ollenkaan eli rummussa sama keskireikä kuin vanteessakin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Z1100
Jooh, hieman ärsyttävät kun täytyy keskittää. Sitä en tiedä, miksi kaikki noi kiinnipitopultit olivat löysällä ja puolet puuttuivat.
Noh, nyt tuntui olevan iha jepa.
Noh, nyt tuntui olevan iha jepa.
Re: Z1100
Auto pesaistu, kun kelit olleet kohdillaan.
Tänään käyty kylillä asioimassa autolla ja jarrut todettu nyt täristämättömiksi. On se pienestä ja kummasta kiinni - onneksi täältä tuli hyvät vinkit, ettei lähtenyt turhaan osia tilaamaan
Noita renkaita vaihdellessa tuli samalla vähän tutkittua ruostevaurioita. Vanhoja paikkauksia löytyi, olivat ihan OK kunnossa. Muutamin kohdin massaa poistunut ja pintaruostetta alla. Käsitellään nämä talven aikana samalla kun alustan varmaan muutenkin puran pois(mm. takatukivarsien puslat aika morot), hiotaan / tungetaan jotain ruostemuunninta, maalataan ja massataan. Vanha massa öljytään ja josko tuolla operaatiolla pärjäisi sitten jokusen vuotta.
Konehuoneeseen tutulta paikalta reikä etuiskaritornin vierestä, ei niin paha kuin vanhassa 128:ssani. Etulokarissa puskurin puolella ammottava aukko yms. Parsitaan, mitä löydetään!
Re: Z1100
Tällainen aarre löytyi foorumin kautta!
Re: Z1100
Bellaan pääsi sisälle, kun vaan ajoi. Nopea pyrähdys nappuloiden kanssa, eilen jaksoi jonkun hätäsen colliniten sieppasta niskaan:
Auto toiminut nyt oikeastaan tosi mukavasti. Tämän kun ääneen sanoi, niin varmaan jotain kosahtaa. Koitetaan haalia vielä noita pisteosia, tulee apparilla kuuma kun ei ikkuna aukea. Onko kukaan korjannut kasin tai seiskan ikkunahissiä?. Rakennetta en ulkoa muista, mutta aikamoiselta vänkyrältä se aikanaan näytti..
Auto toiminut nyt oikeastaan tosi mukavasti. Tämän kun ääneen sanoi, niin varmaan jotain kosahtaa. Koitetaan haalia vielä noita pisteosia, tulee apparilla kuuma kun ei ikkuna aukea. Onko kukaan korjannut kasin tai seiskan ikkunahissiä?. Rakennetta en ulkoa muista, mutta aikamoiselta vänkyrältä se aikanaan näytti..
Re: Z1100
Mahtoikohan mulle tulla perjantain kuormassa kasin ikkunahissejä.. onkos näissä vaijeri vai putkessa kulkeva "ruuvi" ?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Z1100
Joo niin ne tais olla ainakin italialaisissa. No niitä olis nyt vissiin yhet kummallekin puolelle. Odotin itse asiassa vaijerivetoisia vailla parempaa tietoa tilatessani.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Z1100
No perskele, nasautan YV:tä kunhan kerkiän!
Re: Z1100
Kohtalaisen hiljaista ollut puuhaamisen kanssa, ihan positiivinen asia että on toiminut!
Nyt alkoi vanha laturinhihna vähän kiljumaan, joten uutta tilalle.
Nyt kuuluu vain tuollainen laturin ujellus. Mietin onko laturi vain aikansa elänyt(uudella remmillä parempi pito ja kovempi kuormitus), vai onko tuo hihna vain liian kireällä? Löystin jo hieman, mutta korjausopusta ei ole ja näiden kiilahihnojen kanssa on tullut pelattua lähinnä ruohonleikkurin vetopöydän kanssa.
Eli kuinka kireälle / löysälle sohon laturinremmi?
Nyt alkoi vanha laturinhihna vähän kiljumaan, joten uutta tilalle.
Nyt kuuluu vain tuollainen laturin ujellus. Mietin onko laturi vain aikansa elänyt(uudella remmillä parempi pito ja kovempi kuormitus), vai onko tuo hihna vain liian kireällä? Löystin jo hieman, mutta korjausopusta ei ole ja näiden kiilahihnojen kanssa on tullut pelattua lähinnä ruohonleikkurin vetopöydän kanssa.
Eli kuinka kireälle / löysälle sohon laturinremmi?
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Z1100
Itse olen kiristänyt niin, että peukulla painaen hihna painuu noin hihnan paksuuden verran.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Z1100
Taitaa olla laturi vaan tulossa elämänsä päähän, hihnaa löystetty ja tuppaa silti vähän ulisemaan.
Autolla heitelty todennäköisesti viimeinen pidempi reissu tälle kaudelle, kävin kaverin häissä ja kuskailin frendejä, hyvin kerättiin huomiota Ajellaan nyt vielä muutamat satunnaisajot ja sitten pitäisi alkaa varmaan laittelemaan autoa talviteloille, tonkimaan peltiä ja uutta moottoria.
Kiitokset kaikille vinkeistä tämän kesän osalta! Jatketaan kyselyitä taas, kun tulee kysyttävää.
Autolla heitelty todennäköisesti viimeinen pidempi reissu tälle kaudelle, kävin kaverin häissä ja kuskailin frendejä, hyvin kerättiin huomiota Ajellaan nyt vielä muutamat satunnaisajot ja sitten pitäisi alkaa varmaan laittelemaan autoa talviteloille, tonkimaan peltiä ja uutta moottoria.
Kiitokset kaikille vinkeistä tämän kesän osalta! Jatketaan kyselyitä taas, kun tulee kysyttävää.
Re: Z1100
Jooh, pienen seisonnan jälkeen nyt palaa tyhjäkäynnillä laturinvalo, tämä todettiin kun tallia vähän tyhjättiin ja siirtelin Zastavan perälle viemään tilaa vähemmän.
Re: Z1100
Sinänsä laturinvalon hehkuminen ei ole epänormaalia, kun on jotain kuormaa takana. Jos siis ei pala täysiä vaan hehkuu.
Syy on virtalukon ja muiden päävirtaliitosten kunnossa ja vastuksessa. Auton "sisäisessä" virtapiirissä jännite laskee koska sitä hukkuu johtoliitoksiin, jolloin laturin herätepiuhaa pitkin tuleva "täysi" jännite vuotaa merkkilampun kautta auton sisäiseen piiriin ja saa merkkivalon hehkumaan kevyesti, sitä isommin mitä enemmän laittaa sähkölaitteita päälle.
Asia varmistuu vain mittaamalla laturilta ulostuleva jännite, onko vika laturissa vai auton johdotuksessa.
Syy on virtalukon ja muiden päävirtaliitosten kunnossa ja vastuksessa. Auton "sisäisessä" virtapiirissä jännite laskee koska sitä hukkuu johtoliitoksiin, jolloin laturin herätepiuhaa pitkin tuleva "täysi" jännite vuotaa merkkilampun kautta auton sisäiseen piiriin ja saa merkkivalon hehkumaan kevyesti, sitä isommin mitä enemmän laittaa sähkölaitteita päälle.
Asia varmistuu vain mittaamalla laturilta ulostuleva jännite, onko vika laturissa vai auton johdotuksessa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net