Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Idän pojilla olleet isot toleranssit. Tai vanhan mallin laakereita yllin kyllin, ja kaveriksi uuden mallin rumpuja :D .

Kasissahan tosiaan uudemmassa laakerissa on isompi halkaisijainen olake rummulle, vanhemmassa sitä ei tainnut olla ollenkaan eli rummussa sama keskireikä kuin vanteessakin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, hieman ärsyttävät kun täytyy keskittää. Sitä en tiedä, miksi kaikki noi kiinnipitopultit olivat löysällä ja puolet puuttuivat.

Noh, nyt tuntui olevan iha jepa. 8-)
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva

Auto pesaistu, kun kelit olleet kohdillaan.

Tänään käyty kylillä asioimassa autolla ja jarrut todettu nyt täristämättömiksi. On se pienestä ja kummasta kiinni - onneksi täältä tuli hyvät vinkit, ettei lähtenyt turhaan osia tilaamaan :thumb:

Noita renkaita vaihdellessa tuli samalla vähän tutkittua ruostevaurioita. Vanhoja paikkauksia löytyi, olivat ihan OK kunnossa. Muutamin kohdin massaa poistunut ja pintaruostetta alla. Käsitellään nämä talven aikana samalla kun alustan varmaan muutenkin puran pois(mm. takatukivarsien puslat aika morot), hiotaan / tungetaan jotain ruostemuunninta, maalataan ja massataan. Vanha massa öljytään ja josko tuolla operaatiolla pärjäisi sitten jokusen vuotta.

Konehuoneeseen tutulta paikalta reikä etuiskaritornin vierestä, ei niin paha kuin vanhassa 128:ssani. Etulokarissa puskurin puolella ammottava aukko yms. Parsitaan, mitä löydetään!
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Aika vahvasti tulee Fiat 616 mieleen tuosta kuvasta. :D Etusäleikössä ja lamppujen kehyksissä samaa muotokieltä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva

Tällainen aarre löytyi foorumin kautta!
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Bellaan pääsi sisälle, kun vaan ajoi. :D Nopea pyrähdys nappuloiden kanssa, eilen jaksoi jonkun hätäsen colliniten sieppasta niskaan:

Kuva

Kuva

Auto toiminut nyt oikeastaan tosi mukavasti. Tämän kun ääneen sanoi, niin varmaan jotain kosahtaa. Koitetaan haalia vielä noita pisteosia, tulee apparilla kuuma kun ei ikkuna aukea. Onko kukaan korjannut kasin tai seiskan ikkunahissiä?. Rakennetta en ulkoa muista, mutta aikamoiselta vänkyrältä se aikanaan näytti..
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mahtoikohan mulle tulla perjantain kuormassa kasin ikkunahissejä.. onkos näissä vaijeri vai putkessa kulkeva "ruuvi" ?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja hkn »

Eikös kaseissa ole putkessa kulkeva ruuvi.....
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Joo niin ne tais olla ainakin italialaisissa. No niitä olis nyt vissiin yhet kummallekin puolelle. Odotin itse asiassa vaijerivetoisia vailla parempaa tietoa tilatessani.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No perskele, nasautan YV:tä kunhan kerkiän!
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kohtalaisen hiljaista ollut puuhaamisen kanssa, ihan positiivinen asia että on toiminut!

Nyt alkoi vanha laturinhihna vähän kiljumaan, joten uutta tilalle.

Nyt kuuluu vain tuollainen laturin ujellus. Mietin onko laturi vain aikansa elänyt(uudella remmillä parempi pito ja kovempi kuormitus), vai onko tuo hihna vain liian kireällä? Löystin jo hieman, mutta korjausopusta ei ole ja näiden kiilahihnojen kanssa on tullut pelattua lähinnä ruohonleikkurin vetopöydän kanssa.

Eli kuinka kireälle / löysälle sohon laturinremmi?
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Itse olen kiristänyt niin, että peukulla painaen hihna painuu noin hihnan paksuuden verran.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Taitaa olla laturi vaan tulossa elämänsä päähän, hihnaa löystetty ja tuppaa silti vähän ulisemaan.

Autolla heitelty todennäköisesti viimeinen pidempi reissu tälle kaudelle, kävin kaverin häissä ja kuskailin frendejä, hyvin kerättiin huomiota :mrgreen: Ajellaan nyt vielä muutamat satunnaisajot ja sitten pitäisi alkaa varmaan laittelemaan autoa talviteloille, tonkimaan peltiä ja uutta moottoria. :)

Kiitokset kaikille vinkeistä tämän kesän osalta! Jatketaan kyselyitä taas, kun tulee kysyttävää.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, pienen seisonnan jälkeen nyt palaa tyhjäkäynnillä laturinvalo, tämä todettiin kun tallia vähän tyhjättiin ja siirtelin Zastavan perälle viemään tilaa vähemmän.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Sinänsä laturinvalon hehkuminen ei ole epänormaalia, kun on jotain kuormaa takana. Jos siis ei pala täysiä vaan hehkuu.

Syy on virtalukon ja muiden päävirtaliitosten kunnossa ja vastuksessa. Auton "sisäisessä" virtapiirissä jännite laskee koska sitä hukkuu johtoliitoksiin, jolloin laturin herätepiuhaa pitkin tuleva "täysi" jännite vuotaa merkkilampun kautta auton sisäiseen piiriin ja saa merkkivalon hehkumaan kevyesti, sitä isommin mitä enemmän laittaa sähkölaitteita päälle.

Asia varmistuu vain mittaamalla laturilta ulostuleva jännite, onko vika laturissa vai auton johdotuksessa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin