Eli apuakselissa on vielä hammastus jakajalle?Jimi kirjoitti:Se muovi holkki vain pois reiästä ja perinteinen jakaja tilalle.wellu kirjoitti:En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Z1100
Re: Z1100
Minkä huollan, sen korjaan...
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Z1100
Samalla hammastuksella pyörii öljypumppu...wellu kirjoitti:Eli apuakselissa on vielä hammastus jakajalle?Jimi kirjoitti:Se muovi holkki vain pois reiästä ja perinteinen jakaja tilalle.wellu kirjoitti:En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Z1100
Kumeja ei saanut auto, oli kiirus naapurin korjaamolla.
Tempran moottorin saanee unohtaa, rupes niin kovia hintapyyntöjä tulemaan temproista että voi morjesta. Onneksi tällä mosalla einyt varsinaisesti kiire ole, ainakaan vielä.
Käyttöauto sai pakastavedetyt renkaat.
Ajattelin huvikseni nakerrella rundimittarin zetaan myöskin. Ja rallirattia tekisi mieli, saa tarjota!
Tempran moottorin saanee unohtaa, rupes niin kovia hintapyyntöjä tulemaan temproista että voi morjesta. Onneksi tällä mosalla einyt varsinaisesti kiire ole, ainakaan vielä.
Käyttöauto sai pakastavedetyt renkaat.
Ajattelin huvikseni nakerrella rundimittarin zetaan myöskin. Ja rallirattia tekisi mieli, saa tarjota!
Re: Z1100
Koetin etsiä vielä vahvistusta, mutta äkkiseltään en löytänyt. Olisikohan tuo joskus vuosien takaisessa Bellissimassa ollut? Siis että alkuperäisessä Dante Giacosan mallissa takaluukku oli Zastavan tapaan iso, mutta johtoryhmä arveli ehkä tämän olleen asiakkaille liian erilainen design.wellu kirjoitti:Tämmönen tieto mennyt kyllä itteltä täysin ohi...Luigi kirjoitti:Tuollaiseksi se 128 alunperin suunniteltiin. Jostain syystä tehtiin sitten kuitenkin perinteisempi.wellu kirjoitti:Onko tossa akselivälikin sama kuin 128:ssa? Kumman erilaiseksi saatu tuo perän muoto.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Z1100
No 123 proto ainakin oli vähän 128 Z tyyppinen, siinä Giacosa olisi halunnut siirtyä etuvetoon, mutta ei tullut vihreää valoa vaan 124. Venäläisillekään se ei kelvannut kun numero oli pienempi =vanhempi. Primula sitten sai sen etuvetotekniikan, mutta ison takaluukun vasta ekassa faceliftissa. Siihen nähden 128 porrasperänä oli epäilemättä jonkinlainen sikariosastopäätös.
Tuossa 123
Tuossa 123
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Z1100
Wikipediassa myös maininta tästä muotoilusta!
Moottoreista vielä; mitenkäs tollanen punton 1,2 16v kone? Niitä sais kokonaisia autoja ihan törkeen halvalla.
E: näyttää kohtalaisen isolta jumpalta...
Moottoreista vielä; mitenkäs tollanen punton 1,2 16v kone? Niitä sais kokonaisia autoja ihan törkeen halvalla.
E: näyttää kohtalaisen isolta jumpalta...
Re: Z1100
No huomenna pääsee sitten gummien vaihtoon! Toivotaan että kestää vielä ton vajaa 15km slaissin. Hain pihalle jo oottelemaan:
Re: Z1100
Sen verta vielä noista lohkojakajista, että kaikissa noissa apuakseleissa ei välitys ole siten, että jakaja pysyy synkassa. Tuo kannattaa siis tarkastaa. Toki voi vaan vaihtaa apuakselin ja öljypumpun/jakajan käyttöpyörän koneesta missä jakaja on lohkossa. Itse moisen tempun jouduin tekemään kun ei oikein sytkä ollut kohdillaan kun hetkellisesti.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Z1100
Alkaahan tuossa vähän olemaan jo muistettavaa ja tarkistettavaa. Täytyy myös katsella noita Ritmon / Regatan koneita, olisi varmasti helpoin fitti - ei vaan ihan lähialueilla ole moisia näkynyt.
Tänään sai Z alle uudet kumit, aika paljon pulleammat kuin vanhat -> Pikkaisen meinaa töyssyssä hieroa. Edessä voisi antaa moukaria kaarelle, mutta takana ei oikein auta kun vanne on sen verran ulkona. Noh, saa hinkata nuo vähät mitä hinkkaa ja laitellaan talven aikana sitten köykämiinivannetta.
Uudet öljyt tulivat selkeästi tarpeeseen, enää ei vilkutellut öljyvaloa kun autoa pysäyttää.
Tänään heitetty kauppareissu kikottimella ja olihan siinä taas kesäfiiliksiä
Tuossa vielä kuva kumeista. Korjaamoukko kertoi myös, että hieman hähmäisen oloisia oli kiristää pultteja - väärä jako vanteissa lienee osasyy tästä. Toivotaan etteivät nakkilat irtoa matkalla Ja olipahan muuten saatanan kalliit rengastyöt, tietää minne jatkossa ei tarvii viedä - nyt ei vaan ollut muilla aikoja tarjolla.
Tänään sai Z alle uudet kumit, aika paljon pulleammat kuin vanhat -> Pikkaisen meinaa töyssyssä hieroa. Edessä voisi antaa moukaria kaarelle, mutta takana ei oikein auta kun vanne on sen verran ulkona. Noh, saa hinkata nuo vähät mitä hinkkaa ja laitellaan talven aikana sitten köykämiinivannetta.
Uudet öljyt tulivat selkeästi tarpeeseen, enää ei vilkutellut öljyvaloa kun autoa pysäyttää.
Tänään heitetty kauppareissu kikottimella ja olihan siinä taas kesäfiiliksiä
Tuossa vielä kuva kumeista. Korjaamoukko kertoi myös, että hieman hähmäisen oloisia oli kiristää pultteja - väärä jako vanteissa lienee osasyy tästä. Toivotaan etteivät nakkilat irtoa matkalla Ja olipahan muuten saatanan kalliit rengastyöt, tietää minne jatkossa ei tarvii viedä - nyt ei vaan ollut muilla aikoja tarjolla.
Re: Z1100
Mukavasti tullut moroja muista harrasteautoista, sekä peukkuja tavan kansalaisilta, kun tällä ollut liikenteessä.
Öljyjä ei ollut pienen reissun jälkeen katoillut, vanhoilla tuppasi kyllä enemmän vuotamaan.
Uusien renkaiden jälkeen takaalta alkanut kuulua kummallista kolinaa(vaikka vanhat olivat matalaprof renkaat!) - kurkkailin auton alle ja ei sieltä mitään löysää / epämääräistä löytynyt. Tiedä sitten, kolisevatko takakontin muovit vaan enemmän noilla kumeilla - hattuhyllyähän tässä ei ole.
Tarkistelin taas tuota pakoputkea ja on se kyllä surkea patentti. Kuinka tässä alunperin on putki kiinni? Pohjasta ei löydy mitään kiinnikepaikkoja ja nyt on reikärautuviritelmällä kiinni ensimmäisessä(ja ainoassa) äänenvaimentimessa. Takavaimennin on korvattu suoralla putkella ja se menee aika läheltä takatukivartta(kulkee tukivarren alapuolelta).
Jos en nyt parempaa keksi, niin ajattelin tällaisia varten porailla pohjaan pari reikää ja sitten hitsata lattarautaa putkeen kiinni ja sillä sitten kiinnitellä putkea pohjaan?
Niin joo, polttoainemittari ei toimi, näyttää aina tuollaista varttitankkia. Iloisesti kyllä laskee ja nousee tuohon pisteeseen - oliko tuolle anturille pääsyä muuta kuin tankin irroittamalla? Enää ei muista oman kasin tankista mitään.
Öljyjä ei ollut pienen reissun jälkeen katoillut, vanhoilla tuppasi kyllä enemmän vuotamaan.
Uusien renkaiden jälkeen takaalta alkanut kuulua kummallista kolinaa(vaikka vanhat olivat matalaprof renkaat!) - kurkkailin auton alle ja ei sieltä mitään löysää / epämääräistä löytynyt. Tiedä sitten, kolisevatko takakontin muovit vaan enemmän noilla kumeilla - hattuhyllyähän tässä ei ole.
Tarkistelin taas tuota pakoputkea ja on se kyllä surkea patentti. Kuinka tässä alunperin on putki kiinni? Pohjasta ei löydy mitään kiinnikepaikkoja ja nyt on reikärautuviritelmällä kiinni ensimmäisessä(ja ainoassa) äänenvaimentimessa. Takavaimennin on korvattu suoralla putkella ja se menee aika läheltä takatukivartta(kulkee tukivarren alapuolelta).
Jos en nyt parempaa keksi, niin ajattelin tällaisia varten porailla pohjaan pari reikää ja sitten hitsata lattarautaa putkeen kiinni ja sillä sitten kiinnitellä putkea pohjaan?
Niin joo, polttoainemittari ei toimi, näyttää aina tuollaista varttitankkia. Iloisesti kyllä laskee ja nousee tuohon pisteeseen - oliko tuolle anturille pääsyä muuta kuin tankin irroittamalla? Enää ei muista oman kasin tankista mitään.
Re: Z1100
Huonompaa tuskin ainakaan voi keksiä. Nuo ei oikein tahdo kestää edes varastoituna, saati sitten vetorasituksessa. Joku tämän tyyppinen on parempi, ainakin jos kumessa on jotain kudosvahvistuksiakin:jeQQ kirjoitti:Jos en nyt parempaa keksi, niin ajattelin tällaisia varten porailla pohjaan pari reikää ja sitten hitsata lattarautaa putkeen kiinni ja sillä sitten kiinnitellä putkea pohjaan?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/139999/Pa ... in-38-51mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Yleisesti ottaen kyllä kumiosien laatu on romahtanut tällä vuosituhannella.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Z1100
Nojoo, jotain vaimennusta olisi vaan mukava saada. Täytyy käydä mätänetissä kattomassa noita, että kuinka taittuu mutkalle niin saisi pohjaan suoraan kiinni. Ei tossa varmaan vakiona ole pidikkeitä "väliputkella", mutta kun vakioista ei ole mitään jäljellä niin voisi olla ihan hyvä laitella yksi matkalle ja sitten perään duunailla yksi(mistä tällä hetkellä roikkuu loppuputki kaiutinjohdolla)Luigi kirjoitti:Huonompaa tuskin ainakaan voi keksiä. Nuo ei oikein tahdo kestää edes varastoituna, saati sitten vetorasituksessa. Joku tämän tyyppinen on parempi, ainakin jos kumessa on jotain kudosvahvistuksiakin:jeQQ kirjoitti:Jos en nyt parempaa keksi, niin ajattelin tällaisia varten porailla pohjaan pari reikää ja sitten hitsata lattarautaa putkeen kiinni ja sillä sitten kiinnitellä putkea pohjaan?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/139999/Pa ... in-38-51mm" onclick="window.open(this.href);return false;
Yleisesti ottaen kyllä kumiosien laatu on romahtanut tällä vuosituhannella.
Re: Z1100
Ei ollut tollaisia roikkuja motonetissä hyllyssä, varmaan tiskin takana sitten - noh, en mä sitä putkea muutenkaan nyt tekisi.
Kiristin kaikki pyöränpultit ja siirsin vararenkaan takaisin konehuoneeseen, epämääräinen räminä / kolina takapäästä rauhottui ainakin suurimmilta osin.
Tosiaan nuolla VW:n vanteilla saa kiristyksen tehdä rauhaksiin kun on 4 x 100 jaolla, mutta ihan hyvän tuntuman sai käsipelillä nyt. Osa oli kyllä kohtalaisen löysällä, ei nyt sentäs sormilla kiristettävissä..
Kiristin kaikki pyöränpultit ja siirsin vararenkaan takaisin konehuoneeseen, epämääräinen räminä / kolina takapäästä rauhottui ainakin suurimmilta osin.
Tosiaan nuolla VW:n vanteilla saa kiristyksen tehdä rauhaksiin kun on 4 x 100 jaolla, mutta ihan hyvän tuntuman sai käsipelillä nyt. Osa oli kyllä kohtalaisen löysällä, ei nyt sentäs sormilla kiristettävissä..
Re: Z1100
Putki on kiinni edestä vaihdelaatikossa pitkällä kulmaraudalla, taka-akselin kohdasta kahdella kumilenkillä taka-akselipalkissa ja takaa kumiriipukkeella. Seuraavassa kuvassa on se keskikiinnike https://t124.com/forum/filedata/fetch?id=297460" onclick="window.open(this.href);return false; (Kuvan putki on kylläkin viriversio, mutta idea selviää)jeQQ kirjoitti:
Tarkistelin taas tuota pakoputkea ja on se kyllä surkea patentti. Kuinka tässä alunperin on putki kiinni? Pohjasta ei löydy mitään kiinnikepaikkoja ja nyt on reikärautuviritelmällä kiinni ensimmäisessä(ja ainoassa) äänenvaimentimessa. Takavaimennin on korvattu suoralla putkella ja se menee aika läheltä takatukivartta(kulkee tukivarren alapuolelta). :
Ei pääse, muistaakseni vasta -82 mallista eteenpäin löytyy maton alta luukku, mutta sun yksilö saattaa kuitenkin olla Z1100p eli Puolassa koottu, eli siitä en ole varmajeQQ kirjoitti:
Niin joo, polttoainemittari ei toimi, näyttää aina tuollaista varttitankkia. Iloisesti kyllä laskee ja nousee tuohon pisteeseen - oliko tuolle anturille pääsyä muuta kuin tankin irroittamalla? Enää ei muista oman kasin tankista mitään.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Z1100
Ah, näistä kumilenkeistä olikin jäljellä vain rippeet. Täytyypä katsoa, saisiko jotenkin ehjättyä vastaavanlaisen systeemin - kiitoksia kuvasta!