Kuinkas noissa vanteissa on keskireikä avarrettu Zetan napaan sopivaksi? Ulkomuistista heittäisin Vagginoissa olleen 1mm pienempi keskireikä kuin italiaanoissa.jeQQ kirjoitti:Tosiaan nuolla VW:n vanteilla saa kiristyksen tehdä rauhaksiin kun on 4 x 100 jaolla, mutta ihan hyvän tuntuman sai käsipelillä nyt. Osa oli kyllä kohtalaisen löysällä, ei nyt sentäs sormilla kiristettävissä..
Z1100
Re: Z1100
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Z1100
Varmaan vingulla vedetty, enoo käyttäny ite auki. Ja ei ne varmaan loppuneet olekaan, en tiedä miksi tähän moiset ovat valikoituneet. Tosin en mä 100varmaksi lupaa, että ovat VW vanteet mutta muistuttavat ainakin moisia, voivat siis olla kyllä Zastavankin - ehkäpä joku tunnistaa?
Re: Z1100
Juu, aluvanteet tulee sitten joskus kun löytyy omaan makuun sopivat. Vakiovanteita ei tule auto näkemään, ellei tuolta nyt vanne räjähdä tai muuta vastaavaa.
Re: Z1100
Etujarrusta pientä kihnutusta ja jarrut vähän nypyttää. Ovat kyllä hiljan tehdyt, mutta olisikos levy päässyt kieroksi tjsp..
E: pikkasen on päässyt muotoa muuttamaan, ei rajusti mutta riittävästi. Mikähän lienee aiheuttanut, huonot levyt? Oe laatuista ei motonetissä tarjolla, koitetaan hetki pärjätä tarvikeosasella taas, kunhan pääsee noutamaan.
Olisi tuossa samalla mahku vaihdella vetonivel, uudessa nivelessä(ihan fiat osa, 1n 861 lukee osassa) ei vaan ole tuota 'suojakaulusta' - onko pakollinen? Ihan huvikseen ei viitsisi jumpata auki
Vanteista näytti olevan ehkä pultinreikiä hieman kairattu isommaksi, keskireikä näytti olevan hieman supistuvaa mallia ja 128:n spacerin kanssa upahtaa aika vaivattomasti paikoilleen.
Jarruosat putsailtu, satulan pidikekäikäleet olivat aika ruosteessa. Putsailin myös tuon vanteen ja tongin uudet pyöränpultit, saa sitten tuoreilla kasaan.
E2: Laitoinpa vielä tuoreet lootaöljytkin.
E: pikkasen on päässyt muotoa muuttamaan, ei rajusti mutta riittävästi. Mikähän lienee aiheuttanut, huonot levyt? Oe laatuista ei motonetissä tarjolla, koitetaan hetki pärjätä tarvikeosasella taas, kunhan pääsee noutamaan.
Olisi tuossa samalla mahku vaihdella vetonivel, uudessa nivelessä(ihan fiat osa, 1n 861 lukee osassa) ei vaan ole tuota 'suojakaulusta' - onko pakollinen? Ihan huvikseen ei viitsisi jumpata auki
Vanteista näytti olevan ehkä pultinreikiä hieman kairattu isommaksi, keskireikä näytti olevan hieman supistuvaa mallia ja 128:n spacerin kanssa upahtaa aika vaivattomasti paikoilleen.
Jarruosat putsailtu, satulan pidikekäikäleet olivat aika ruosteessa. Putsailin myös tuon vanteen ja tongin uudet pyöränpultit, saa sitten tuoreilla kasaan.
E2: Laitoinpa vielä tuoreet lootaöljytkin.
Re: Z1100
Eipä auttanut levy kyllä nypytykseen. Nostin juuri toisen puolen edestä ilmaan eikä tuossakaan kummempia tunnu. Täytyy nostella takapää vielä ilmaan ja katsoa, tunyuisiko siellä jotain.
Muita vinkkejä miksi jarrut 'nypyttää'? Ihan selkeä jyskäytys per kierros tuntuu
Muita vinkkejä miksi jarrut 'nypyttää'? Ihan selkeä jyskäytys per kierros tuntuu
Re: Z1100
Takapää käytetty ilmassa. Molemmissa jarruissa nappaa vähän kiinni yhdestä kohtaa pyöräytyksen aikana. Onkos näissä kuinka herkkä tuo takapää nypyttämään eli tilataanko uudet rummut vai kannattaako jotain spesifiä vielä tarkistaa?
Vasen takajarru nappaa ehkä vielä hanakammin kiinni kuin oikea, olisikos meillä siinä syyllinen kun vasenta etujarrua epäilin itse..
E: vanhan omistajan mukaan myös takajarrujen pitäisi olla kohtalaisen tuoreita. Ovat kyllä jonkinverran keränneet jo pintaruostetta, eli ihan pakastavedetyt eivät ole. Täytyy varmaan testailla vähän käsijarruvaijeria löysätä yms tjsp ja sitten testailla uutta rumpua, eivät ne kuitenkaan mahdottomia maksa.
Vasen takajarru nappaa ehkä vielä hanakammin kiinni kuin oikea, olisikos meillä siinä syyllinen kun vasenta etujarrua epäilin itse..
E: vanhan omistajan mukaan myös takajarrujen pitäisi olla kohtalaisen tuoreita. Ovat kyllä jonkinverran keränneet jo pintaruostetta, eli ihan pakastavedetyt eivät ole. Täytyy varmaan testailla vähän käsijarruvaijeria löysätä yms tjsp ja sitten testailla uutta rumpua, eivät ne kuitenkaan mahdottomia maksa.
Re: Z1100
Onko sulla ne pienet rummunkiinnitysruuvit paikoillaan? Mulla oli ne Yugosta pois (siinä on samat jarrut), ja takajarrut täristi älyttömästi, ruuvit takaisin ja tärinä loppui.jeQQ kirjoitti:Takapää käytetty ilmassa. Molemmissa jarruissa nappaa vähän kiinni yhdestä kohtaa pyöräytyksen aikana. Onkos näissä kuinka herkkä tuo takapää nypyttämään eli tilataanko uudet rummut vai kannattaako jotain spesifiä vielä tarkistaa?
Vasen takajarru nappaa ehkä vielä hanakammin kiinni kuin oikea, olisikos meillä siinä syyllinen kun vasenta etujarrua epäilin itse..
E: vanhan omistajan mukaan myös takajarrujen pitäisi olla kohtalaisen tuoreita. Ovat kyllä jonkinverran keränneet jo pintaruostetta, eli ihan pakastavedetyt eivät ole. Täytyy varmaan testailla vähän käsijarruvaijeria löysätä yms tjsp ja sitten testailla uutta rumpua, eivät ne kuitenkaan mahdottomia maksa.
http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/f ... 112973.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Z1100
Perkele viekööt ei muuten välttämättä ole kun noissa VW vanteissa ei ole reikiä! Edessä oli levyä pitämässä yksi matalakantainen pultti, mutta täytyypä nuo takaset tarkistella ja vaikka rälläköidä itse matalakantaiset pultit jos ei moisia löydy. Oireet nimittäin alkoivat rengasjumpan jälkeen ja olisi ihan järkeenkäypää, että siinä rytäkässä rumpu sitten huonossa asennossa. Kiitos erittäin hyvästä vinkistä!
Re: Z1100
Jos vanteessa on edes reipas kohouma, niin voi mahtua olemaan kun hioo sen tapin pois. Ei tarvi reikäillä vanteita.
Samaten jos rummun vastepinnalle navassa jäänyt vaikka ruostehilsettä, voi rumpu olla vinossa ja ravistaa.
Samaten jos rummun vastepinnalle navassa jäänyt vaikka ruostehilsettä, voi rumpu olla vinossa ja ravistaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Z1100
Jooh, matalakantaset mahtuu vanteen kuvun alle.
Yksi löytyi rummusta ja se oli löysällä, rumpu pääsi selkeästi liikkumaan
Nyt on kaksi pulttia eikä jumittavaa kohtaa enää oikein tuntunut. Ryobista loppui akku, niin ei saanut uuden pultin kantaa hiottua loppuun joten jatketaan läjäämistä joku toinen päivä
Yksi löytyi rummusta ja se oli löysällä, rumpu pääsi selkeästi liikkumaan
Nyt on kaksi pulttia eikä jumittavaa kohtaa enää oikein tuntunut. Ryobista loppui akku, niin ei saanut uuden pultin kantaa hiottua loppuun joten jatketaan läjäämistä joku toinen päivä
Re: Z1100
Toiselta puolelta löysällä ja rummulla huono keskitys sielläkin. Nyt on rakotulkilla navan ja rummun välistä laiteltu tämä toinen puoli suurinpiirtein tasoihin, toivotaan että näillä tärinä nyt lakkaisi.
Re: Z1100
Siellä on laakeri/rumpu eriparia jos ei keskity tiukasti. Idänihmeestä en tiedä mutta aidossa kasissa rummun reijän koko muttui, mutta oliko vasta 2-koriseen? Kyllä rumpu pitää keskittyä tiukasti napaan, muuten hommma ei rokkaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Z1100
Mulla on Yugossa ainakin pieni väli rummun ja navan välissä, ja siinä oli vasta 17000 mailia (mittari oikeesti vasta ekalla kierroksella) mittarissa kun takajarruihin kurkkasin, eli uskoisin siinä olevan alkuperäiset (Jugoslavialaiset) rummut. Zastava 1100:n takarumpuihin en ole tällä vuosituhannella kurkannut, joten niihin muistikuviin ei ole luottamista-HH- kirjoitti:Siellä on laakeri/rumpu eriparia jos ei keskity tiukasti. Idänihmeestä en tiedä mutta aidossa kasissa rummun reijän koko muttui, mutta oliko vasta 2-koriseen? Kyllä rumpu pitää keskittyä tiukasti napaan, muuten hommma ei rokkaa.
Yugossa sain keskitettyä rummut kun veti käsijarrua sen verran päälle, että rumpu otti välillä kiinni, pikkuruuveja ihan vähän löysemmälle ja vasaralla rumpua hieman koputtelemalla niin kauan kunnes rumpu ei ottanut enää kiinni, ja sitten pikkuruuvit kiinni.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/