Z1100
Re: Z1100
Ei tullut tarkisteltua, into piukeena kasattu vain läjään.
Kiitoksia hyvistä vinkeistä, tsekkaillaan nämä. Vesipumppu uudehko, mutta laturi alkaa kyllä olla tiensä päässä. Pakosarjakin kyllä vahva ehdokas, täytyy hutkia kunhan taas talliin pääsee, tänään korjailtiin ajoleikkuria ja leikattiin nurtsi.
Kiitoksia hyvistä vinkeistä, tsekkaillaan nämä. Vesipumppu uudehko, mutta laturi alkaa kyllä olla tiensä päässä. Pakosarjakin kyllä vahva ehdokas, täytyy hutkia kunhan taas talliin pääsee, tänään korjailtiin ajoleikkuria ja leikattiin nurtsi.
Re: Z1100
Olipahan reissu
Aamulla heitin vanhimman kouluun ja lähdin hyvissä ajoin ajelemaan leimaa kohti. Päästelin viitisensataa metriä ja konehuoneesta alkoi kuulua aika kova supsutus, ajattelin että nyt perkele pakosarja sitten putosi - ei muutaku uukkaria ja metelin kanssa kotia. Pääsin tuon 500 metriä takaisin ja koulun kohdalla pieni pössäys, meteli viisinkertastui ja tehot katosi. Nythän mä jo mielessäni manasin että perkele siihen lahos, ei kuitenkaan öljyjä näkynyt peräpeilistä(joka on muuten paska) joten hipsutellen jatkoin matkaa kotiin(koululta himaan joku 400m).
Himapihassa nopea tarkastelu, ei vuotoja missään. Kappas, ykkössylinterin tulppa irronnut. Roikkui onneksi tulpanjohdossa, joten ei muutaku tulppa kiinni, kaikille kirraus ja matkaan.
Matka itsessään meni ihan ok, noi vanteethan ovat perseestä ja muutaman kerran "jälkikirrailin" pultteja, täytyy tilata noille aluvanteille kumit jotta saadaan paremmat alle.
Nyt saisi taas vuoden körötellä, vinkki tuli että kaasaria saisi tyhjiksellä vielä säädellä.
Moottorin ääni hieman hiljeni tuon tulppien kiristyksen jälkeen ja muutoinkin tuntuu ajossa ihan jeppikseltä, pikkuhiljaa alan uskoa että kangenlaakerit ovat OK ja oon vaan perkele vieköön sekottanut nostimia tjsp kasausvaiheessa. Seuraavaksi siis välyksiä mittailemaan, kunhan jaksaa.
Aamulla heitin vanhimman kouluun ja lähdin hyvissä ajoin ajelemaan leimaa kohti. Päästelin viitisensataa metriä ja konehuoneesta alkoi kuulua aika kova supsutus, ajattelin että nyt perkele pakosarja sitten putosi - ei muutaku uukkaria ja metelin kanssa kotia. Pääsin tuon 500 metriä takaisin ja koulun kohdalla pieni pössäys, meteli viisinkertastui ja tehot katosi. Nythän mä jo mielessäni manasin että perkele siihen lahos, ei kuitenkaan öljyjä näkynyt peräpeilistä(joka on muuten paska) joten hipsutellen jatkoin matkaa kotiin(koululta himaan joku 400m).
Himapihassa nopea tarkastelu, ei vuotoja missään. Kappas, ykkössylinterin tulppa irronnut. Roikkui onneksi tulpanjohdossa, joten ei muutaku tulppa kiinni, kaikille kirraus ja matkaan.
Matka itsessään meni ihan ok, noi vanteethan ovat perseestä ja muutaman kerran "jälkikirrailin" pultteja, täytyy tilata noille aluvanteille kumit jotta saadaan paremmat alle.
Nyt saisi taas vuoden körötellä, vinkki tuli että kaasaria saisi tyhjiksellä vielä säädellä.
Moottorin ääni hieman hiljeni tuon tulppien kiristyksen jälkeen ja muutoinkin tuntuu ajossa ihan jeppikseltä, pikkuhiljaa alan uskoa että kangenlaakerit ovat OK ja oon vaan perkele vieköön sekottanut nostimia tjsp kasausvaiheessa. Seuraavaksi siis välyksiä mittailemaan, kunhan jaksaa.
Re: Z1100
Ihan kartalla en ole, käsitin vain että olisi 40 vuotiaille. Autohan täytti 39 vuotta tänä vuonna. Tosin nyt 1.6 taitaa muutoksia tulla tieliikennelakiin, en ole clickbait otsikoita enempää kerennyt perehtymään asiaan..wellu kirjoitti:Minkäs ikäinen tämä Zeta on? Eikös nyt muuttunut leimaamissäännöt siten, että yli 30 -vuotiailla olisi seuraava leima kahden vuoden päässä?
Re: Z1100
Eikun joo, 40 vuotta olikin tuo raja.jeQQ kirjoitti:Ihan kartalla en ole, käsitin vain että olisi 40 vuotiaille. Autohan täytti 39 vuotta tänä vuonna. Tosin nyt 1.6 taitaa muutoksia tulla tieliikennelakiin, en ole clickbait otsikoita enempää kerennyt perehtymään asiaan..wellu kirjoitti:Minkäs ikäinen tämä Zeta on? Eikös nyt muuttunut leimaamissäännöt siten, että yli 30 -vuotiailla olisi seuraava leima kahden vuoden päässä?
Kaveri hehkutti oman harrasteensa kanssa, mutta eihän sekään ole vielä nelikymppinen, niin joutuu odottelemaan vielä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Z1100
Löysin kumit torista, naapurin pulju oli tänään saanut valmiiksi. Hain gumet Zastavalla ja paljastui samalla, että puljun omistaja aloittanut autouransa 128:lla ja sen ruuvaamisen johdosta nyt pyörittelee pientä korjaamoa tässä pienellä paikkakunnalla
Täytyy vielä hakea pidemmät pyöränpultit eteen ja katsoa, mahtuuko noi iskarin alle.
Autolla kruisailtu nyt rontti 500km. Kulutus ollut noin 10L / 100km. Pitäis ostella ultraäänipesuri, niin pääsisi pesemään ja korjaamaan noita tuplakurkkusia, tosin kyllä toi tolla ykskurkkusella neukkukaasarilla nyt toimii.
Keskustelua herättää kyllä mukavasti joka paikassa. Ei ole ilmaantunut maalariharjottelijoita, mielessä käynyt josko ostaisi itte ruiskun ja ruikkaisi vaan tosa tallisa.. Spreikannulle ehkä vähän liikaa pintaa. GTA:n vanteita aloitin ehostelemaan spreillä, tuli siedettävää jälkeä. Vielä pitäisi kolme vääntää:
Täytyy vielä hakea pidemmät pyöränpultit eteen ja katsoa, mahtuuko noi iskarin alle.
Autolla kruisailtu nyt rontti 500km. Kulutus ollut noin 10L / 100km. Pitäis ostella ultraäänipesuri, niin pääsisi pesemään ja korjaamaan noita tuplakurkkusia, tosin kyllä toi tolla ykskurkkusella neukkukaasarilla nyt toimii.
Keskustelua herättää kyllä mukavasti joka paikassa. Ei ole ilmaantunut maalariharjottelijoita, mielessä käynyt josko ostaisi itte ruiskun ja ruikkaisi vaan tosa tallisa.. Spreikannulle ehkä vähän liikaa pintaa. GTA:n vanteita aloitin ehostelemaan spreillä, tuli siedettävää jälkeä. Vielä pitäisi kolme vääntää:
Re: Z1100
GTA:n nakeista 2/4 tehty, huh.
Zabarth sai ekat ajelut uusilla renkailla. Ei mennyt ihan nappiin.. Korjaamon ukko varoitteli, että yksi rengas ei oikein tahtonut asettua tasapainoon, neuvoi perinteisen taka-akselille laittamisen. Ajattelin että vanne kiero ja homma OK. Ajoa(hiekkatie + huonokuntoinen asfaltti) ja juurikin tämä kyseinen takarengas räjähti. Repesi aikalailla nätisti irti tuosta "olan" reunasta lähestulkoot ympäri koko vanteen. Tämä ja rengasukon varoittelu epätasapainosta sai epäilemään runkovauriota renkaassa. Oli miten oli varmaan hetkeksi taiteilen peltivanteet alle, jotta pääsee kohta töihin.
159 sai pesun ja mietin josko veisi vaihdossa tuohon keltaiseen LIneaan.
Zabarth sai ekat ajelut uusilla renkailla. Ei mennyt ihan nappiin.. Korjaamon ukko varoitteli, että yksi rengas ei oikein tahtonut asettua tasapainoon, neuvoi perinteisen taka-akselille laittamisen. Ajattelin että vanne kiero ja homma OK. Ajoa(hiekkatie + huonokuntoinen asfaltti) ja juurikin tämä kyseinen takarengas räjähti. Repesi aikalailla nätisti irti tuosta "olan" reunasta lähestulkoot ympäri koko vanteen. Tämä ja rengasukon varoittelu epätasapainosta sai epäilemään runkovauriota renkaassa. Oli miten oli varmaan hetkeksi taiteilen peltivanteet alle, jotta pääsee kohta töihin.
159 sai pesun ja mietin josko veisi vaihdossa tuohon keltaiseen LIneaan.
Re: Z1100
Eilen sain vararenkaan pois alta ja tänään kävin pienellä ajelulla. Vararengasta allelaittaessa kokeilin noilla alumiinivanteiden pulteilla, olivat liian pitkiä. Autoahan vain työnsin ja huomasin, että junnaa. Tämä oli kuitenkin tehnyt sen verran vahinkoa, että yksi kenkien jousista antautui tänään. Homma hoidettu, viis minsaa nosturilla kun osat löytyi vaimon kotimatkalta. Ruikkasin viikonloppuna myös nuo testikeltaiset pois kyljestä.
Auton maalaamista miettinyt, ei vaan ole kyllä vehkeitä ja osaamista itsellä. Löysin sitten tällaisen netistä:
Melkein houkuttelisi, tollasen voisi vielä ehkä saada taiottua sellaiseksi että 20 metrin päästä näyttää siedettävältä
Auton maalaamista miettinyt, ei vaan ole kyllä vehkeitä ja osaamista itsellä. Löysin sitten tällaisen netistä:
Melkein houkuttelisi, tollasen voisi vielä ehkä saada taiottua sellaiseksi että 20 metrin päästä näyttää siedettävältä
Re: Z1100
Zeta lepäillyt aikalailla peiton alla. Pitäisi hankkia uä-pesuri, niin pääsisi kaasaria pesemään.
Melkeen houkuttelis uutta prokkista talveksi - saa tarjota huokeita pelastettavia. Jos olis vielä sellaisia ettei tartte kokonaan koria uusia, niin vielä parempi!
Melkeen houkuttelis uutta prokkista talveksi - saa tarjota huokeita pelastettavia. Jos olis vielä sellaisia ettei tartte kokonaan koria uusia, niin vielä parempi!
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Z1100
Pysy vaan "asiassa": tänään tuettiin Sinua henkisesti kahdenkin Zastavan voimalla...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Z1100
Perkule kun on komeita Zetoja! Jooh, tämä yksilö saanee talvella pientä rakkautta. Etuputkea pitäisi muokata tai hankkia kokonaan uusi putki.
Yhtä prokkista tarjottu, joka kyllä houkuttelisi - laittelisi leimalle ja laittaisi jollekin alle kesäpeliksi.
Gta:n kytkinkin hajosi, joten se tehdään myös talvella.
Yhtä prokkista tarjottu, joka kyllä houkuttelisi - laittelisi leimalle ja laittaisi jollekin alle kesäpeliksi.
Gta:n kytkinkin hajosi, joten se tehdään myös talvella.
Re: Z1100
Zastava ajeltiin ylisille. Todo listaa:
-Kaasarin putsaus, huolto ja asennus imusarjoineen
-Pakoputken muokkaus / uusi jos jaksaa
-Ovipahvit jos jaksaa
-Maalausta?
Nyt talliin saapumassa todennäköisesti yksi alfa, alkaa olla jo tilanahtautta
-Kaasarin putsaus, huolto ja asennus imusarjoineen
-Pakoputken muokkaus / uusi jos jaksaa
-Ovipahvit jos jaksaa
-Maalausta?
Nyt talliin saapumassa todennäköisesti yksi alfa, alkaa olla jo tilanahtautta
Re: Z1100
meilläkin oli tommonen punainen 4v. uutena isä sen osti ja vaihto sitte mazda 323. mä muistan vieläkin zetan rekkarin.MultiplaJTDmies kirjoitti:Pysy vaan "asiassa": tänään tuettiin Sinua henkisesti kahdenkin Zastavan voimalla...
Re: Z1100
Montakohan näitä vielä ajossa on? Zastava ja gta sai kaveriksi 33 giardinettan, nelivetona. Sitä nyt vähän hipistelty ja saattaisi varmaan uskaltaa leimalle ajaa, kunhan kiireet ja kelit sallisivat.
Saa muuten tarjota sitten urheiluistuimia/kuppipenkkejä zetaan!
Saa muuten tarjota sitten urheiluistuimia/kuppipenkkejä zetaan!
Re: Z1100
Mulla on kaks (vihree -79 ja keltainen -80), molemmista kylläkin leimat pitkänä, vanhempi tulee varmaan taas kesällä tien päällejeQQ kirjoitti:Montakohan näitä vielä ajossa on?
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/