Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Vaikka Laatokan osat menisikin paikalleen, niin ohjausgeometriassa voi olla eroja. Voi olla olemattakin, en tiedä, mutta äkkiseltään samannäköisissä osissa voi olla yllättäviä mittaeroja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Laitoin Latuskan tukivarret tilaukseen. Projekti etenee etanan vauhtia ja suurin osa ajasta on mennyt pähkäilyyn. Uskomattoman paljon aikaa kuluu vanhojen korjausten poistoon ja tuntuu että kun hieman jostain aukaisee, niin se johtaa taas uuteen löytöön. Aikataulukin on muuttunut sen verran että olen tyytyväinen jos peltityöt saa tämän vuoden aikana tehtyä.
Inspiraatiota herätti kun sain NOS peltiosat tänään. Olo on luottavainen että kyllä tämä vielä tästä.
Inspiraatiota herätti kun sain NOS peltiosat tänään. Olo on luottavainen että kyllä tämä vielä tästä.
- Liitteet
-
- osat.jpg (56.67 KiB) Katsottu 5644 kertaa
-
- pohja.jpg (76.04 KiB) Katsottu 5644 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Tukivarret edessä sopii teoriassa ristiin124/lada, mutta iskarin alapään kiinnitys hieman eroaa, kuten ladassa tukivarsi hieman tukevamman oloinen/aavistuksen leveämpi, mutta siis kiinnitys mitoitus sama. Fiatissa tulee suoraan iskarin alapää tukivarteen pultilla, kun taas ladassa on oma välikappaleensa, josta syystä fiatin iskarin alasilmä noin 3cm alempana tukivarressa.
Kallistuksvakaajatangot kaikissa 20mm eli 2101/124 special t/coupe bc.
Ohjaus osissa muuten ymmärtääkseni sama mitoitus, mutta ladoissa isommalla halkaisijalla kartiot/pallon reijät.
Ja etujousi helpoin irrottaa, että ottaa vakaajatangon ja alapallon tai yläpallon irti, tukee/nostaa vaikka tunkilla hieman alatukivartta ja sitten löysää iskarin sekä vapauttaa tunkilla, niin jousi mahtuu muljahtamaan välistä, kasaus takaperoisesti. Onnistuu siis ilman puristimia ja ekalla kertaa hieman jännittää että ampuuko jousen tukivartta alas taettaessa silmille, mutta ei näköjään ja joutuu jollain raudalla sen vielä klompsauttaan pesästään.
Kallistuksvakaajatangot kaikissa 20mm eli 2101/124 special t/coupe bc.
Ohjaus osissa muuten ymmärtääkseni sama mitoitus, mutta ladoissa isommalla halkaisijalla kartiot/pallon reijät.
Ja etujousi helpoin irrottaa, että ottaa vakaajatangon ja alapallon tai yläpallon irti, tukee/nostaa vaikka tunkilla hieman alatukivartta ja sitten löysää iskarin sekä vapauttaa tunkilla, niin jousi mahtuu muljahtamaan välistä, kasaus takaperoisesti. Onnistuu siis ilman puristimia ja ekalla kertaa hieman jännittää että ampuuko jousen tukivartta alas taettaessa silmille, mutta ei näköjään ja joutuu jollain raudalla sen vielä klompsauttaan pesästään.
124 Spider 2200 20vt -77
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Kiitokset mivot:ille hyvästä informaatiosta!
Projekti etenee edelleen etananvauhtia. Kuskin puolen lattia alkaisi kuitenkin olla hahmossaan. Hieman toiveissa olisi että toisen puolen kimppuun pääsisi ensi viikolla.
Projekti etenee edelleen etananvauhtia. Kuskin puolen lattia alkaisi kuitenkin olla hahmossaan. Hieman toiveissa olisi että toisen puolen kimppuun pääsisi ensi viikolla.
- Liitteet
-
- pohja2.jpg (74.88 KiB) Katsottu 5268 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Tuohon pohjaan istuu hyvin ladan etulattian korjauspala, siinä valmiina pokkaukset, pitkittäis ja poikittaispalkki, sekä lisänä ladan tunkin korvakko, sen voi onneksi porata pois. Mulla on noita jos tarve, hinta jotain reilu pari kymppiä puoli.
Huono kuva ja väärältä puolelta :
https://aijaa.com/QelldI" onclick="window.open(this.href);return false;
Huono kuva ja väärältä puolelta :
https://aijaa.com/QelldI" onclick="window.open(this.href);return false;
124 Spider 2200 20vt -77
Re: Fiat 124 Sport Coupe Bc 1972
Tällä voi fiilistellä silloin, kun ei pääse talliin:
https://www.youtube.com/watch?v=Qo5A2Uvn0Ww" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Qo5A2Uvn0Ww" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.